Avant Barcelona-Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

CEX a Tortosa per temps

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/04/2008 20:08

victorcasta ha escrit:I els serveis Catalunya Exprés que estan pensats per unir poblacions grans amb més rapidesa que un regional aniran desapareixent, doncs els Avant absorbirà la major part d'usuaris dels Catalunya Exprés.
Tal com estan parint (és que no hi ha altra expressió que ho il·lustri millor) el Corredor Mediterrani, als CEX de Tortosa els quedarà una llarga vida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 26/04/2008 12:52

Guigui ha escrit:. Al final, o bé els figuerencs tindran l'índex de colesterol més baix de tota Catalunya per haver de fer 2,5 km a peu sempre que vulguin agafar el tren o aviat hi veurem un Busfiguefant o Tramfiguefant.
Home, actualment depèn de quin barri de Figueres hi visquis ja has d'agafar el bus urbà per anar a l'estació actual. Sembla ser que ara a tothom li fa fàstic agafar un autobús urbà :roll:



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 26/04/2008 12:56

La qüestió és que, ja que es fa una obra nova, es planifica i es dissenya de manera que, entre altres coses, s'estalviïn desplaçaments innecesaris.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/04/2008 13:43

UT596001 ha escrit:Home, actualment depèn de quin barri de Figueres hi visquis ja has d'agafar el bus urbà per anar a l'estació actual. Sembla ser que ara a tothom li fa fàstic agafar un autobús urbà :roll:
Per quan FGC arribi a Castellar, preferiries que l'estació estigui situada al centre o a la sortida cap a Sentmenat? Doncs això també es pot aplicar a Figueres. Sempre hi haurà algun beneficiat de que una estació estigui en un emplaçament determinat (ex. estació del Camp per als mil i escaig habitants de la Secuita), però es tracta d'arribar al major nombre possible de població.

Altrament, els turistes que arribin a Figueres per veure el Museu Dalí es pensaran que l'esperpent de l'antiga estació serà un altre resultat del seus deliris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 26/04/2008 20:17

Guigui ha escrit:Bé, sembla que a TMB sobren algun 9000. Aprofitant que estan fets per al mateix ample, els podrien tunejar una mica... :)
Sembal ser que TMB, ja ha firmat un acord amb renfe, i esta remodelant una mica les unitats, de moment la pintura, alguna unitat pintada de renfe AVE circula aquest dies per la L2 com el 201.
Foto del 9000 reformat per renfe AVE a La Pau:

Imatge
:riure :riure :riure :riure :riure :riure



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 27/04/2008 2:13

A Tarragona (i Reus, i Valls, i Salou, i etc...), ens és igual no tenir AVE a Barcelona, ja tenim el regional que ens hi du en menys temps i més barat (tot i que no sempre a l´hora).
L´AVE només el fem servir per anar a Saragossa o Madrid. I el fem servir, tant que hi ha AVEs que de Madrid, no arriben a Barcelona, sinó que es queden al Camp de Tarragona. L´AVE (o el TGV) el farem servir per anar a París. A França, la gent d´Aix en Provence no va fins a l´estació d´Aix en Provence-TGV per agafar el TGV a Marsella, per anar d´Aix a Marsella la gent agafa el TER, que va ràpid i és més barat. El TGV l´agafen per anar a París. Idem a Guadalajara. I em sembla ben lògic i ben normal.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 27/04/2008 21:51

Efectivament jo al trajecte Barcelona Sants - Camp de Tarragona li veig poca utilitat.
En canvi quan inauguirin fins a Girona la LAV, un Girona - Camp de Tarragona ja li veig més futur.
Aquests trens Avant els veig útils per a anar a Lleida si vols estalviar temps.
I també seria útil mentre es fa la expo i no es fan traspassos (o transbassaments, intercanvis de trens entre conques o la Generalitat ja no sap ni que demanar o deixar de demanar) a la Generalitat d'infrastructures i/o serveis ferroviaris fer arribar els Avant fins Zaragoza.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 28/04/2008 16:01

Guigui ha escrit:Per quan FGC arribi a Castellar, preferiries que l'estació estigui situada al centre o a la sortida cap a Sentmenat? Doncs això també es pot aplicar a Figueres. Sempre hi haurà algun beneficiat de que una estació estigui en un emplaçament determinat (ex. estació del Camp per als mil i escaig habitants de la Secuita), però es tracta d'arribar al major nombre possible de població.

Altrament, els turistes que arribin a Figueres per veure el Museu Dalí es pensaran que l'esperpent de l'antiga estació serà un altre resultat del seus deliris.
Primera, des de la Plaça Major fins a la rotonda de sortida del poble per la carretera de Sentmenat són 5 minuts a peu. Així que entre que em deixin el tren a la Plaça Major o m'el facin al costat de la Plaça Catalunya però que en un futur es pugui prolongar a Sentmenat prefereixo que facin l'estació a la Plaça Catalunya...

Per a Figueres igual: deixant al centre l'estació de la línia convencional (per a serveis de caire comarcal), no em sembla un drama fer 10 minuts, com a molt, en autobús per anar a buscar l'AVANT per anar a Barcelona (o més enllà). A Segovia l'estació d'AV és força més excèntrica que no pas que lo que serà a Figueres (i és una ciutat igual o més petita) i en canvi els AVANT estan sent utilizats massivament.



Jordi Sugranyes
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Jordi Sugranyes » Dilluns 28/04/2008 17:02

Jo crec que a Bcn Sants (mentre encara no estigui operativa la LAV cap al nord) l'arribada d'un Avant procedent de Lleida i Camp de Tarragona, podria anar coordinat amb la sortida d'un Catalunya Exprés direcció Girona i Figueres; i a l'inrevés.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 28/04/2008 18:04

Por la tele he visto que el primer Avant Lleida-Barcelona lo ha hecho el 104-020



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/04/2008 18:54

UT596001 ha escrit:Per a Figueres igual: deixant al centre l'estació de la línia convencional (per a serveis de caire comarcal), no em sembla un drama fer 10 minuts, com a molt, en autobús per anar a buscar l'AVANT per anar a Barcelona (o més enllà). A Segovia l'estació d'AV és força més excèntrica que no pas que lo que serà a Figueres (i és una ciutat igual o més petita) i en canvi els AVANT estan sent utilizats massivament.
Doncs a mi em sembla un malbaratament de recursos tenir en una ciutat de les dimensions de Figueres o Segovia dues estacions que ni es complementen ni cobreixen gaire més població pel fet de trobar-se on es troben. I sí, potser són 10 o 15 minuts en autobús, però la incomoditat del transbord per a qui dugui equipatge hi és, com també la percepció subjectiva, cosa que farà que la gent de Llançà, per posar un exemple, s'arribi més aviat a Vilafant en cotxe que no pas a Figueres en tren per a agafar un Avant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 29/04/2008 8:37

Jo l'Avant que vaig veure a Martorell crec que era el 104-007, però no n'estic segur perquè anava força ràpid :D

http://trenscatbloc.blogspot.com/



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 29/04/2008 12:27

Las lanzaderas AVE de Renfe en Cataluña cumplen las expectativas de los usuarios en su primer día


El servicio de lanzaderas de Alta Velocidad (AVE) de Renfe entre las estaciones de Barcelona Sants, Camp de Tarragona y Lleida cumplió hoy con las expectativas de los primeros viajeros y la administración en su primer día en servicio.

El primer tren Avant salió puntual de la estación de Sants a las 6.10 horas, mientras que desde Lleida, lo hizo a las 7.05 horas con la misma puntualidad. Ambos trenes circularon con poco pasaje, pues los billetes para este servicio se pusieron a la venta el pasado jueves.

Los primeros usuarios, sobre todo estudiantes y gente que viaja entre las capitales catalanas por trabajo o negocios, coincidieron en reconocer la mejora que este servicio supone respecto a los trenes regionales convencionales y al servicio AVE.

Sobre los trenes convencionales, los pasajeros aseguraron que el aumento de precio --de 7 euros a 15 euros en el trayecto hasta Lleida-- 'compensa', puesto que el trayecto hasta la capital del Segrià se hacía hasta ahora en más de tres horas y, con el Avant, se reduce a poco más de una. Para el trayecto a Tarragona, el tiempo es de media hora.

Respecto al servicio AVE, la diferencia más importante es el precio. 'El AVE es mucho más caro, se nota que es un servicio de calidad, pero los que cogemos el tren a menudo podemos renunciar a ella y ahorrar dinero', dijo uno de los viajeros.

El responsable de Renfe del servicio Avant, Manuel Simón, aseguró que este servicio competirá directamente con el vehículo privado, aunque reconoció que también reducirá los usuarios del AVE y del tren regional convencional.

Según Simón, las frecuencias del tren convencional podrían variar en un futuro en función de la demanda de este servicio Avant, que también podría circular en doble configuración dependiendo del número de viajeros por cada frecuencia.

AHORA, HASTA ZARAGOZA.

El alcalde de Lleida, Àngel Ros, quien viajó en uno de los primeros trenes Avant, aseguró que este servicio supone una 'mejora de las comunicaciones entre las capitales catalanas', pero afirmó que tiene que ir más allá y llegar a conectar Lleida con Zaragoza.

Para Ros, la llegada del AVE primero, y de los Avant después, supone una 'oportunidad' tanto económica como de formación para el territorio, y permitirá mejorar las relaciones comerciales entre Barcelona, Tarragona y Lleida.

Sin embargo, insistió en que hay que mirar hacia adelante y trabajar para conseguir más frecuencias diarias y llegar hasta la capital aragonesa, puesto que es un centro económico muy importante para Lleida.

http://actualidad.terra.es/internaciona ... 430538.htm



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dimarts 29/04/2008 15:09

Jo dijous fare servir l'avant Sants-Camp de Tarragona i un cop allà ens venen a buscar amb cotxe que fins a Reus es 20-30 minuts, algo si que es guanya amb els regionals normals, però no molt.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 29/04/2008 15:32

Guigui ha escrit:però la incomoditat del transbord per a qui dugui equipatge hi és,
No ens enganyem, la majoria de la gent a la mínima que porta equipatge intenta que la portin en cotxe o va en cotxe a l'estació sigui on sigui al centre o als afores. Igualment una persona que visqui a l'altra punta de la ciutat de Figueres respecte a l'actual estació també ha de fer transbord, Figueres és alguna cosa més que no pas el centre.



Jordi Sugranyes
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Jordi Sugranyes » Dimarts 29/04/2008 17:04

Pero si no et vinguessin a buscar, hauries d'agafar el bus fins a Reus. I sumant el temps d'espera d'aquest (posa-hi 20 minuts més) llavors ja no es guanya gens.

Crec que també haurien d'oferir serveis d'Avant, en horaris en què no hi ha regionals: a la nit i fins a la matinada.

pol ha escrit:Jo dijous fare servir l'avant Sants-Camp de Tarragona i un cop allà ens venen a buscar amb cotxe que fins a Reus es 20-30 minuts, algo si que es guanya amb els regionals normals, però no molt.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 29/04/2008 17:50

Lo més llogic segurament no és fer un Avant Barceloan - Saragossa sinó fer-ne un Lleida - Saragossa tot seguint el model dels regionals convencionals.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/04/2008 17:56

jordidr ha escrit:Lo més llogic segurament no és fer un Avant Barceloan - Saragossa sinó fer-ne un Lleida - Saragossa tot seguint el model dels regionals convencionals.
No. Així també permets una comunicació directa entre l'àrea metropolitana de La Secuita i Saragossa. Trossejar serveis no té sentit, sobretot si conformen una continuació lògica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 30/04/2008 22:50

FInalment,no volia esperar-me tant de temps i he estrenat el AVANT i la LAV en general avui mateix.

He anat amb l'Avant que surt de Sants a les 16.10 i arriba a Lleida a les 17.20,i tornada amb el que surt de Lleida a les 18.05 i arriba a Barcelona a les 19.17.

Tant a l'anada com la tornada el tren anava mig buit(mès buit a la tornada),per ser operació sortida d'un pont de 4 dies,costa de creure,ben pocs s'han promocionat aquests serveis Avant.A Camp de Tarragona a l'anada encara que no ho sembli s'han baixat mès de 10 persones(comptades),encara que pugi semblar normal,jo m'esperava menys persones baixant,aixó sí nomès n'hi han pujat 3.Hem arribat a Lleida a l'hora clavada,i el tren ha anat una mica lent a la sortida del Camp de Tarragona.

A la tornada,el tren anava mig buit o fins i tot força buit,hi havia un neng amb la música a un volum elevat,fet que he dceidit canviar de vagó,que tot i que no era el meu,com el tren anava buit tinc dret a seure'm on vulgui,si m'assignen un lloc,perfecte,peró sí veig un botifler de llocs lliures que m'agraden mès que el que m'ha tocat,vaig aquests seients,i aquest neng fent incivisme,a la megafonia de benvinguda deien "Móbils apagats o volum baix".Hem arribat al Camp de Tarragona quatre minuts abans de l'hora prevista,i ens hem creuat amb un 103 fent l'AVE de Sants de les 18:00 en doble,i l'andana direcció madrid de l'estació del Camp de Tarragona estava força plena de gent encara que algú l'hi costi de creure,al AVant nomès han pujat cinc persones cap a Barcelona i han baixat quatre desde Lleida.Hem arribat a Barcelona amb quatre minuts d'anticipació,i el tren ha anat molt ràpid sobretot entre Camp de Tarragona i Martorell.

Dels trens,destacar que són trens molt nets,i molt macos per dins i per fora,per cert posa que hi ha una cafeteria al tren,que sí que n'hi ha al vagó club,peró diguem que no n'hi ha perqué la cafeteria estava buida i no hi havia ningú(I per qué han de posar que hi ha una cafeteria al vagó club dins del tren?)El personal de les estacions força amable,i la velocitat bé.
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 01/05/2008 20:02, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 01/05/2008 10:35

Mako448 ha escrit:He anat amb l'Avant que surt de Sants a les 17.10 i arriba a Lleida a les 17.20
Vaja, Barcelona-Lleida en 10 minuts! Això si que és rapidesa :D Tindré que comprar-me una càmera d'aquestes que graben a càmera lenta si vull caçar un Avant...


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”