Avant Barcelona-Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Re: Avant Barcelona-Lleida

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 01/06/2012 13:40

mikado ha escrit:http://ave-renfe.edreams.es/ave-lleida/ ... al-precio/

Renfe sustituye un Avant por nuevas plazas en AVE a igual precio

Con la intención de racionalizar gastos en algunas líneas
Ja era hora que algú fes servir el cervell! Dos trens buits circulant amb 5 minuts de diferència era espectacular!



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 01/06/2012 13:44

Ferry1ac1 ha escrit:
mikado ha escrit:http://ave-renfe.edreams.es/ave-lleida/ ... al-precio/

Renfe sustituye un Avant por nuevas plazas en AVE a igual precio

Con la intención de racionalizar gastos en algunas líneas
Ja era hora que algú fes servir el cervell! Dos trens buits circulant amb 5 minuts de diferència era espectacular!
De vegades tres, l'Alvia, l'AVE, i l'Avant en poc menys de 20 minuts.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 05/06/2012 12:18

Guigui ha escrit:
Els usuaris dels trens Avant reclamen combois més segurs i mantenir les freqüències de pas actuals
Més segurs? Per què? Potser van amb les portes obertes? O els cotxes es desenganxen? O el tren fa voltes de tirabuixó?
Et sacsen més al nou Avant que al que ha estat substituït, bastant més. CAF s´ho hauria de mirar, això...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 05/06/2012 12:26

wefer ha escrit:El que cal fer no és posar més Avant, que la majoria de gent no pot pagar, sinó posar més regionals per via convencional amb condicions.
Actualment, la majoria de regionals triguen més de 3 hores, i alguns diran que si la via no dóna per més i tal. Però resulta que n'hi ha un que, curiosament, "només" triga 2:24, tot i haver de fer 13 parades. Però només n'hi ha un al dia!!!
No cal ser gaire intel·ligent per veure que amb petites millores al traçat i deixant el trajecte amb 4 o 5 parades, podríem fer trens regionals "convencionals" que unissin Lleida i Barcelona en menys de dues hores, i a preus normals, no d'AVE o Avant.
Cert.

Ho amplio, a veure què us sembla:

-regional exprés Lleida-Barcelona Estació de França per Valls, amb parada a Les Borges Blanques, Montblanc, Valls, Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú.
-regional exprés Lleida-L´Hospitalet per Manresa, amb parada a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Terrassa, Sabadell-Nord, Sabadell-Centre, Barcelona-El Clot Aragó, Barcelona-Passeig de Gràcia, Barcelona-Sants (sí, proposo cisallaments, per estrany que sembli!).
-regional Lleida-Tarragona amb parada a totes les estacions.
-regional Lleida-Manresa amb parada a totes les estacions.
-regional Picamoixons-Valls-Sant Vicenç amb parada a totes les estacions i enllaç a Picamoixons cap a Lleida.

Quants al dia de cada un? No ho sé, però cal tenir en compte que ja hi ha l´Avant... però que al mateix temps, les capitals comarcals o altres com Calaf atrauen viatgers.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/06/2012 12:58

437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:
Els usuaris dels trens Avant reclamen combois més segurs i mantenir les freqüències de pas actuals
Més segurs? Per què? Potser van amb les portes obertes? O els cotxes es desenganxen? O el tren fa voltes de tirabuixó?
Et sacsen més al nou Avant que al que ha estat substituït, bastant més. CAF s´ho hauria de mirar, això...
Però com ja he dit més amunt, invocar la seguretat per això és pixar fora de test.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 05/06/2012 23:19

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit: Et sacsen més al nou Avant que al que ha estat substituït, bastant més. CAF s´ho hauria de mirar, això...
Però com ja he dit més amunt, invocar la seguretat per això és pixar fora de test.
Depèn, si per seguretat s´entén que d´una sacsada et tiri o et mogui l´ordinador o el mòbil, o alguna cosa que estiguis fent, o una beguda.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/06/2012 23:28

Que se't pugui fer malbé un objecte personal perquè un tren faci moltes batzegades, no converteix aquest tren en insegur. Per insegur entendria un tren procliu a descarrilar, per exemple.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 06/06/2012 10:24

Apartir del 17/6 tindrem alguns Avant molt especials.
Barcelona Lleida:
- 34062 AVANT 06.05 06.36 -> Realment es l'AVE Barcelona Madrid 3062.
- 08096 AVANT 09.10 09.45 -> Sembla un Avant com els actuals
- 08166 AVANT 16.05 16.40 -> Sembla un Avant com els actuals
- 08186 AVANT 18.05 18.40 -> Sembla un Avant com els actuals
- 34562 AVANT 18.40 19.16 -> Realment es un Alvia/MD/Avant Barcelona - Pamplona tot en un servit per un tren s121.
- DE Barcelona a Pamplona es comercialitza com ALVIA 10562 pero val 48€ enlloc del 58€ dels altres Alvia
- De Barcelona a Lleida es comercialitza com Avant 34562
- De Zaragoza a Pamplona es comercialitza con MD 33562. Per exemple de Tafalla a Pamplona val 4,60€, quan un Alvia en val 14.
- De Lleida a Zaragoza com Alvia pero sols val 20€.
- 08206 AVANT 20.10 20.45 > Sembla un Avant com els actuals

I encara falta un altre Alvia/MD/AVant Barcelona 14:10 Valladolid ALVIA 00632 que de moment no es comercialitza en el tram Barcelona Lleida. I que en trajectes intermitjos entre Zaragoza i Valladolid es tarifica com MD, i de Barcelona a Zaragoza o mes enllà com Alvia pero amb un preu de uns 10€ mes barats que la resta.

De Lleida a Barcelona una cosa similar:
- AVANT 08077 07.05 08.13 -> Normal
- AVANT 08087 08.00 09.08 -> Normal
- AVANT 34651 09.00 10.10 -> Alvia/MD/Avant Pamplona Barcelona
- AVANT 08167 16.00 17.08 -> Normal
- AVANT 08187 18.00 19.08 -> Normal
Crec que falta que es comercialitzi com Avant algunes places del Alvia de les 20:51, a mes del Valladolid Lleida Barcelona.

Amb aquest 2 Alvies es podra fer un Barcelona Zaragoza per 66€ A/T amb tarifa general i tardant 2h.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/06/2012 21:46

La nova direcció de Renfe fa coses ben curioses, però que semblen anar en la bona direcció.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 13/06/2012 14:09

La línia d'Avant entre Lleida i Barcelona incrementa el seu servei amb tres freqüències més

S'implanta un nou servei en horari nocturn i els usuaris podran utilitzar els trens TGV en cas de supressió d'algun servei

A partir del 17 de juny, Renfe millora el servei del tren Avant que connecta Barcelona, Camp de Tarragona i Lleida. En total s'incrementa el servei amb tres freqüències més, una d'elles en horari nocturn, amb sortida de Barcelona a les 22.10h i arribada a Lleida a les 23.20h. Pel que fa a la reducció de serveis que es porta a terme en períodes estivals o festius en el servei Avant, Renfe donarà la opció als seus usuaris d'utilitzar el tren TGV al mateix preu. Actualment el servei Avant a Catalunya consta de sis trens per sentit en dia laborable i quatre trens per sentit els dissabtes i diumenges. L'any 2011 es van registrar un total de 493.000 viatgers i es va assolir un índex de puntualitat del 96%.

Les altres noves freqüències seran una de diària des de Barcelona amb sortida a les 18.40h de dilluns a divendres i diumenges, i a les 10.05h els dissabtes, aquest tren arribarà fins a Pamplona.



La tercera nova freqüència es dóna en el sentit Lleida - Barcelona, amb la implantació d'un servei amb sortida a les 9h de dilluns a divendres, a les 10.58h els dissabtes i a les 19.13h els diumenges.



A banda d'aquestes millores hi haurà reajustaments horaris per tal d'adaptar el servei a la nova oferta. A més, el servei Avant que surt a les 6.10h de Barcelona per arribar a Lleida a les 7.18h es substituirà pel tren TGV amb sortida a les 6.05h i arribada a la capital del Segrià a les 7.02h. Els usuaris del servei Avant podran utilitzar el cotxe número 8 amb la mateixa tarifa dels Avant i podran comprar els bitllets amb una antelació de fins a 60 dies.



En alguns casos el servei Avant allarga el seu recorregut des de Lleida per tal d'ampliar l'oferta de destinacions. Des del proper 17 de juny, s'incorporen connexions a Pamplona i Valladolid.



Renfe indica que totes aquestes millores tenen com a objectiu, d'una banda, donar resposta a la gran demanda de ciutadans que viuen a Lleida i es desplacen a Barcelona per feina o estudis i de l'altra, ampliar les connexions per tal de donar més opcions als seu clients.

http://www.araponent.cat/noticia/37404/ ... encies-mes



Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Dimecres 13/06/2012 18:16

437.001 ha escrit:
wefer ha escrit:El que cal fer no és posar més Avant, que la majoria de gent no pot pagar, sinó posar més regionals per via convencional amb condicions.
Actualment, la majoria de regionals triguen més de 3 hores, i alguns diran que si la via no dóna per més i tal. Però resulta que n'hi ha un que, curiosament, "només" triga 2:24, tot i haver de fer 13 parades. Però només n'hi ha un al dia!!!
No cal ser gaire intel·ligent per veure que amb petites millores al traçat i deixant el trajecte amb 4 o 5 parades, podríem fer trens regionals "convencionals" que unissin Lleida i Barcelona en menys de dues hores, i a preus normals, no d'AVE o Avant.
Cert.

Ho amplio, a veure què us sembla:

-regional exprés Lleida-Barcelona Estació de França per Valls, amb parada a Les Borges Blanques, Montblanc, Valls, Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú.
-regional exprés Lleida-L´Hospitalet per Manresa, amb parada a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Terrassa, Sabadell-Nord, Sabadell-Centre, Barcelona-El Clot Aragó, Barcelona-Passeig de Gràcia, Barcelona-Sants (sí, proposo cisallaments, per estrany que sembli!).
-regional Lleida-Tarragona amb parada a totes les estacions.
-regional Lleida-Manresa amb parada a totes les estacions.
-regional Picamoixons-Valls-Sant Vicenç amb parada a totes les estacions i enllaç a Picamoixons cap a Lleida.

Quants al dia de cada un? No ho sé, però cal tenir en compte que ja hi ha l´Avant... però que al mateix temps, les capitals comarcals o altres com Calaf atrauen viatgers.
A aquesta idea hi trobo faltar algunes coses. Per exemple, un regional esprés Lleida - Barcelona Estació de França, amb parada a Les Borges Blanques, Montblanc, Picamoixons, Reus i Tarragona.
També faria que el regional exprés per Valls que proposes, fes parada també a Picamoixons. Així, com passa ara, els que van a Reus o Tarragona, poden fer canvi de tren a Picamoixons i a l'inrevés, en el tren cap a Tarragona, transbord a Picamoixons cap a Valls (evidentement, s'hauria d'ampliar la oferta d'aquests regionals Picamoixons-Tarragona i Picamoixons - St. Vicenç de Calders, per a que coincideixin amb els nous trens per a fer possible el transbord)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/06/2012 4:45

reusenc2 ha escrit:
437.001 ha escrit:
wefer ha escrit:El que cal fer no és posar més Avant, que la majoria de gent no pot pagar, sinó posar més regionals per via convencional amb condicions.
Actualment, la majoria de regionals triguen més de 3 hores, i alguns diran que si la via no dóna per més i tal. Però resulta que n'hi ha un que, curiosament, "només" triga 2:24, tot i haver de fer 13 parades. Però només n'hi ha un al dia!!!
No cal ser gaire intel·ligent per veure que amb petites millores al traçat i deixant el trajecte amb 4 o 5 parades, podríem fer trens regionals "convencionals" que unissin Lleida i Barcelona en menys de dues hores, i a preus normals, no d'AVE o Avant.
Cert.

Ho amplio, a veure què us sembla:

-regional exprés Lleida-Barcelona Estació de França per Valls, amb parada a Les Borges Blanques, Montblanc, Valls, Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú.
-regional exprés Lleida-L´Hospitalet per Manresa, amb parada a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Terrassa, Sabadell-Nord, Sabadell-Centre, Barcelona-El Clot Aragó, Barcelona-Passeig de Gràcia, Barcelona-Sants (sí, proposo cisallaments, per estrany que sembli!).
-regional Lleida-Tarragona amb parada a totes les estacions.
-regional Lleida-Manresa amb parada a totes les estacions.
-regional Picamoixons-Valls-Sant Vicenç amb parada a totes les estacions i enllaç a Picamoixons cap a Lleida.

Quants al dia de cada un? No ho sé, però cal tenir en compte que ja hi ha l´Avant... però que al mateix temps, les capitals comarcals o altres com Calaf atrauen viatgers.
A aquesta idea hi trobo faltar algunes coses. Per exemple, un regional esprés Lleida - Barcelona Estació de França, amb parada a Les Borges Blanques, Montblanc, Picamoixons, Reus i Tarragona.
També faria que el regional exprés per Valls que proposes, fes parada també a Picamoixons. Així, com passa ara, els que van a Reus o Tarragona, poden fer canvi de tren a Picamoixons i a l'inrevés, en el tren cap a Tarragona, transbord a Picamoixons cap a Valls (evidentement, s'hauria d'ampliar la oferta d'aquests regionals Picamoixons-Tarragona i Picamoixons - St. Vicenç de Calders, per a que coincideixin amb els nous trens per a fer possible el transbord)
El què dius tu és el que ja hi ha.
A algú de Montblanc, Les Borges Blanques o Lleida que vagi a Barcelona, passar per Tarragona i Reus li fa perdre temps.
Per això proposo regionals Tarragona-Lleida, perquè trobo que son dues línies diferents.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 03/01/2013 15:59

http://www.ara.cat/societat/Dos-aboname ... 16071.html
Dos abonaments rebaixen a la meitat l'alta velocitat entre Barcelona, Tarragona i Lleida
Les targetes 'T-10 Plus' i 'T-10 Plus Estudiant' suposaran un estalvi del 56% del preu del trajecte. El trajecte Barcelona-Tarragona costarà 7,35 euros, el de Barcelona-Lleida 12,45 euros i el de Tarragona-Lleida 5,94 euros

ACN Barcelona | Actualitzada el 03/01/2013 14:57
Renfe oferirà dos nous abonaments a partir del 7 de gener per al servei Avant Barcelona-Camp de Tarragona-Lleida: la Tarjeta 10 Plus i la Tarjeta 10 Plus Estudiant, que comportaran un estalvi del 56% del preu per trajecte.

Amb les targetes T-10 Plus (per fer 10 viatges en 8 dies consecutius) i T-10 Plus Estudiant (10 viatges en 10 dies), el trajecte Barcelona-Tarragona costarà 7,35 euros, el de Barcelona-Lleida 12, 45 euros i el de Lleida-Tarragona 5,94. A més, el descompte d'anada i tornada passa del 10 al 20%. Aquesta rebaixa és similar a la que s'aplicarà al nou enllaç en alta velocitat entre Barcelona i Girona.

L'abonament Plus de 50 viatges fixa cada trajecte en un cost de 6,5 euros entre Barcelona i Tarragona, 11,09 euros entre Barcelona i Lleida i 5,29 euros entre Lleida i el Camp de Tarragona. El bitllet senzill costarà 16,7 entre Barcelona i Tarragona, 28,30 euros entre Barcelona i Lleida, i 13,5 euros entre Lleida i el Camp de Tarragona.

Queixes des de Tarragona i Lleida

Segons Renfe, aquesta actualització es va aprovar en la comissió delegada d'assumptes econòmics del passat 27 de desembre. Tanmateix, l'anunci de les noves tarifes s'ha fet públic poques hores després que des de Tarragona i Lleida es reclamés una equiparació amb les tarifes anunciades ahir per l'AVE entre Barcelona i Girona.

Aquest matí, la portaveu del govern municipal de Tarragona, Begoña Floría, ha explicat a EFE que l'alcalde Josep Fèlix Ballesteros (PSC) demanaria per escrit al ministeri de Foment que apliqués la mateixa política tarifària de l'AVE de la ciutat de Girona. La portaveu ha matisat, però, que l'Ajuntament encara no tenia cap notificació oficial sobre les noves tarifes.

Paral·lelament, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, també ha reclamat avui a Renfe que apliqués les mateixes condicions de preus i abonaments als trens d'alta velocitat que surten de Lleida que als de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i Girona. Ho ha fet als micròfons de Catalunya Ràdio, on ha lamentat el greuge comparatiu que pateixen les comarques lleidatanes i tarragonines respecte les gironines.



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dilluns 08/07/2013 23:36

Fa uns dies que per lleida es veuen trens de la serie 114 fent els avants lleida barcelona... algun sap si es quedaran per sempre? es veuen mes silenciosos que els 121 aparentment...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 09/07/2013 13:48

Danilleida ha escrit:Fa uns dies que per lleida es veuen trens de la serie 114 fent els avants lleida barcelona... algun sap si es quedaran per sempre? es veuen mes silenciosos que els 121 aparentment...
Per sempre no hi ha res. Però si que és cert que des de la setmana passada els 114 són els titulars de realitzar el servei Avant entre Sants i Lleida, substituint els 104 i 121.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 09/07/2013 13:54

Ahir vaig veure un 121 per Sant Sadurní d'Anoia.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 09/07/2013 13:59

Ara ens fiquen 114?
Potser és per les queixes per les vibracions dels 121, o que aquests faran només serveis "Intercity" ja que tenen ample variable, i els 114 no.

Potser entren progressivament, ja que al estar aïilats a la LAV Madrid Chamartín - Valladolid Campo Grande els hauran de haver carregat en els vagons especials de trasllat (no me'n recordo del seu nom :'( ) amb falques entre Fuencarral i La Sagra o Santa Catalina (just després d'Atocha)



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dimecres 10/07/2013 10:22

Correcte, ahir a la tarda mateix a l'alçada de Molins de Rei vaig veure una 114 direcció a Barcelona



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 15/03/2016 12:43

L’AVE i l’Avant ja porten sis vegades més lleidatans a Barcelona que els regionals

Cada vegada més viatgers opten per trens d’alta velocitat per desplaçar-se en tren entre Lleida i Barcelona, en detriment dels regionals, que són més barats, però que tarden una mitjana de tres hores i pateixen retards constants. Segons xifres facilitades per Renfe, l’any passat hi va haver 6 vegades més viatgers entre Lleida i Barcelona en trens AVE i Avant (375.000) que en regionals (63.100). A més, la tendència d’aquests últims és a la baixa, amb una caiguda durant l’any passat del 9% en el trajecte Lleida-Barcelona i de l’11,3% en total.

El transvasament de viatgers és evident, no només amb l’Alta Velocitat sinó amb altres trens de llarga distància, com els Alvia, que resulten molt competitius en preu quan hi ha ofertes.

Viatjar en regional a Barcelona costa entre 13,5 i 15,35 euros, mentre que l’Avant costa 29,4 €, encara que existeixen abonaments per als viatgers molt freqüents, a més dels descomptes per anada i tornada o per a determinats col·lectius. En el cas de l’AVE, el preu de tarifa és de 42,6 euros, però és molt habitual trobar ofertes al web de Renfe, fins i tot per viatjar el mateix dia si no és una jornada de gran moviment. Les ofertes són fins i tot més agressives amb els Alvia, que només tarden deu minuts més que un Avant, aproximadament. Un bitllet podia trobar-se ahir mateix amb només dos hores d’antelació per 15 €. La mateixa Renfe no discrimina les seues dades entre AVE i Avant, ja que considera que, malgrat ser serveis diferents, les seues prestacions són molt similars i sovint amb les ofertes el preu és fins i tot més barat amb l’AVE que amb l’Avant. La companyia atribueix el transvasament de viatgers entre els regionals i l’Alta Velocitat als temps de viatge, que resulten molt més curts, hora i hora i quart, aproximadament, davant les més de dos hores i mitja de la línia de Tarragona o Valls i les tres hores i mitja de la de Manresa. A més de la lentitud un altre factor important són els constants retards per avaries que pateixen aquests trens. Ahir a la nit, un de la R13 acumulava 50 minuts de demora D’altra banda, CiU de Tarragona va demanar ahir parada dels trens regionals a l’estació del Prat per enllaçar amb la L9 del metro cap a l’aeroport.

Convoquen vaga a Renfe i Adif per a Setmana Santa

El sindicat CCOO ha convocat una jornada de vaga a Renfe i Adif per al dimecres 23 de març, just abans de l’inici del pont de la Setmana Santa. El sindicat denuncia el bloqueig al ministeri d’Hisenda de l’aplicació del conveni a les dos empreses públiques després de la seua firma el mes de desembre passat. Denuncien que la no aplicació del pacte impedeix de convocar 930 places d’ocupació a Renfe i Adif, així com la pèrdua de drets laborals per als treballadors al no aplicar-se el nou conveni col·lectiu. CCOO considera que aquesta situació suposa un “engany” als treballadors i que només desconvocaria la vaga si es confirma el desbloqueig dels pactes firmats.

http://www.lleida.com/noticia/lave-i-la ... -regionals



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 15/03/2016 20:00

Sky ha escrit:L’AVE i l’Avant ja porten sis vegades més lleidatans a Barcelona que els regionals

Cada vegada més viatgers opten per trens d’alta velocitat per desplaçar-se en tren entre Lleida i Barcelona, en detriment dels regionals, que són més barats, però que tarden una mitjana de tres hores i pateixen retards constants. Segons xifres facilitades per Renfe, l’any passat hi va haver 6 vegades més viatgers entre Lleida i Barcelona en trens AVE i Avant (375.000) que en regionals (63.100). A més, la tendència d’aquests últims és a la baixa, amb una caiguda durant l’any passat del 9% en el trajecte Lleida-Barcelona i de l’11,3% en total.

El transvasament de viatgers és evident, no només amb l’Alta Velocitat sinó amb altres trens de llarga distància, com els Alvia, que resulten molt competitius en preu quan hi ha ofertes.

Viatjar en regional a Barcelona costa entre 13,5 i 15,35 euros, mentre que l’Avant costa 29,4 €, encara que existeixen abonaments per als viatgers molt freqüents, a més dels descomptes per anada i tornada o per a determinats col·lectius. En el cas de l’AVE, el preu de tarifa és de 42,6 euros, però és molt habitual trobar ofertes al web de Renfe, fins i tot per viatjar el mateix dia si no és una jornada de gran moviment. Les ofertes són fins i tot més agressives amb els Alvia, que només tarden deu minuts més que un Avant, aproximadament. Un bitllet podia trobar-se ahir mateix amb només dos hores d’antelació per 15 €. La mateixa Renfe no discrimina les seues dades entre AVE i Avant, ja que considera que, malgrat ser serveis diferents, les seues prestacions són molt similars i sovint amb les ofertes el preu és fins i tot més barat amb l’AVE que amb l’Avant. La companyia atribueix el transvasament de viatgers entre els regionals i l’Alta Velocitat als temps de viatge, que resulten molt més curts, hora i hora i quart, aproximadament, davant les més de dos hores i mitja de la línia de Tarragona o Valls i les tres hores i mitja de la de Manresa. A més de la lentitud un altre factor important són els constants retards per avaries que pateixen aquests trens. Ahir a la nit, un de la R13 acumulava 50 minuts de demora D’altra banda, CiU de Tarragona va demanar ahir parada dels trens regionals a l’estació del Prat per enllaçar amb la L9 del metro cap a l’aeroport.

Convoquen vaga a Renfe i Adif per a Setmana Santa

El sindicat CCOO ha convocat una jornada de vaga a Renfe i Adif per al dimecres 23 de març, just abans de l’inici del pont de la Setmana Santa. El sindicat denuncia el bloqueig al ministeri d’Hisenda de l’aplicació del conveni a les dos empreses públiques després de la seua firma el mes de desembre passat. Denuncien que la no aplicació del pacte impedeix de convocar 930 places d’ocupació a Renfe i Adif, així com la pèrdua de drets laborals per als treballadors al no aplicar-se el nou conveni col·lectiu. CCOO considera que aquesta situació suposa un “engany” als treballadors i que només desconvocaria la vaga si es confirma el desbloqueig dels pactes firmats.

http://www.lleida.com/noticia/lave-i-la ... -regionals
Vivim en un pais de "Tontos" entenc l'article i que la gent de lleida opti per el Avant o per l'AVE si hi ha bona oferta de preus però hem quedo amb la frase de CIU Tarragona demana que els Regionals parin al Prat per agafar la L9 al Aeroport.
Si mirem aquesta frase amb atencio podem treure unes conclusions que fan pensar que som "Tontos".
Primer el periodista ho fica com a mala cosa per els Regionals entenent "Si vens de Lleida i para al Prat TARDARAS MES per aribar a Barcelona" quan perfectament podia haver dit si paren al Prat Lleida estara conectada amb la L9 i els Trens del Aeroport.
Aquesta es la segona cosa que hem fa pensar que som "Tontos" dir que pari per agafar la L9 per arribar al Aeroport Pagant 4,50E es de ser "tonto" poden dir per agafar els Rodalies per anar a l'Aeroport o la L9 pero clar ningu et dira que el Rodalies es mes Barat encara que hagis de fer transbord amb Bus, ni ningu et dira que el Metro vagis a la T1 o T2 et costara 4,50E ja t'ho trobaras i crec que et faran sentir "tonto" per una estona.
Desde aquest forum hem demanat que els trens procedents de Tarragona o Lleida parin al Prat per agafar el rodalies al Aeroport i ara començaran els politics a demanar-ho per que la gent faí servir la L9 "Un Aplaus" si senyor.
Salutacions.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”