Connexió ferroviària amb Andorra

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2529
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 26/10/2009 13:11

Les competències en afers internacionals són exclusives de l'Administración General del Estado, segons la Consitució Espanyola de 1978 (que, crec, encara està vigent). I Andorra és un estat sobirà diferent d'Espanya i de França.

Altra cosa és si la Generalitat decideix portar el tren a La Seu d'Urgell i l'Estat Andorrà, aprofitant l'avinentesa, signa un acord amb l'Estat Espanyol per a connectar ferroviàriament Andorra amb Espanya per La Seu d'Urgell.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 26/10/2009 15:42

Vaja doncs... llavors la solució és INDEPENDÈNCIA, com en moltes coses xD



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 26/10/2009 16:14

genissimon ha escrit:Les competències en afers internacionals són exclusives de l'Administración General del Estado, segons la Consitució Espanyola de 1978 (que, crec, encara està vigent). I Andorra és un estat sobirà diferent d'Espanya i de França.

Altra cosa és si la Generalitat decideix portar el tren a La Seu d'Urgell i l'Estat Andorrà, aprofitant l'avinentesa, signa un acord amb l'Estat Espanyol per a connectar ferroviàriament Andorra amb Espanya per La Seu d'Urgell.

Salut !!
Evidentment aquesta constitució és la vigent, la única que hi ha hagut en l'actual periode de democràcia.

És evident que si entre el Govern d'Andorra i la Generalitat de Catalunya volen fer construir una línia de ferrocarril, el Govern d'Espanya hi ha de participar com a "mediador" encara que sigui només per a firmar quatre papers... com per exemple en altres casos s'ha de fer així com per exemple crear un IGP transfronterera en la que França hi estava d'acord però havia de mediar el Govern d'Espanya en tant que té les competències... però el cas és si el Govern pot obligar a que ho faci Adif... però no crec que hi estés interressat.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 26/10/2009 17:20

Jo crec que el tren arribarà a Andorra si volen els andorrans (òbviament).
I això no està tant clar... de fet, no està gens clar...

El que no tinc tant clar és que el tren que hi arribi (si mai n´hi arriba cap) sigui un tren de Renfe o de FGC...
L´estació més propera al principat és Andorre-L´Hospitalet, situada al departament de l´Arieja, però just a sota de Pas de la Casa...
Veig abans un TER provinent de Toulouse-Matabiau entrant a Andorra que no cap tren espanyol (ja sigui de Renfe, de FGC, o d´una hipotètica privada)...
Perquè clar, els catalans "posseeixen" Andorra avui en dia, però, qui ha dit que als andorrans no els agradaria guanyar quota de mercat amb Toulouse?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 26/10/2009 17:33

El que està clar és que si la línia que accedeixi a Andorra per la part catalana no es decideixen a fer-la en ample UIC i connectada amb tota la xarxa del país, la solució haurà de ser intercanviador d'ample a la frontera i fora. I la veritat és que seria una llàstima arribar a aquest extrem.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 26/10/2009 18:56

437.001 ha escrit:Jo crec que el tren arribarà a Andorra si volen els andorrans (òbviament).
I això no està tant clar... de fet, no està gens clar...

El que no tinc tant clar és que el tren que hi arribi (si mai n´hi arriba cap) sigui un tren de Renfe o de FGC...
L´estació més propera al principat és Andorre-L´Hospitalet, situada al departament de l´Arieja, però just a sota de Pas de la Casa...
Veig abans un TER provinent de Toulouse-Matabiau entrant a Andorra que no cap tren espanyol (ja sigui de Renfe, de FGC, o d´una hipotètica privada)...
Perquè clar, els catalans "posseeixen" Andorra avui en dia, però, qui ha dit que als andorrans no els agradaria guanyar quota de mercat amb Toulouse?
Andorra i els andorrans fa molt que demanen que el tren arribi al Principat, al menys des de que jo tinc consciència, i sempre cíclicament surt el debat del tren, ja sigui el metro aeri que volia fer el govern com de fer arribar el tren de Puigcerdà o la Pobla.

Si bé és cert que el ferrocarril està més a prop pel costat francès que pel costat català, també és cert que fer arribar el tren des de França és molt més car ja que la frontera andorranofrancesa és molt més complicada que la catalana... geogràficament a vegades es parla de la comarca Urgellet-Andorra que inclouria l'Urgellet (Alt Urgell) i Andorra ja que formen part ambdós de les valls de la Valira i per tant és més senzill seguir el curs fluvial pel sud que no pas escarpar les muntanyes pel nord... i després el tren no només arribaria fins al Pas de la Casa, després hauria d'arribar, sino fins al centre d'Andorra, al menys fins als sectors logístics andorrans i per tant, una cosa complicada i més costosa i que el govern frances no crec que estigués disposat a semicostejar, i molt menys l'Andorrà... una infraestructura que costaria mil vegades més que qualsevol de la que pot haver fet fins al dia d'avui, el túnel d'Envalira ara mateix es planteja rescatar del peatge; s'estant fent obres com el túnel de les dos valires i la variant de Sant Julià de Lòria, obres que per un govern com l'andorra i en context de crisi són poc assumibles... tenen problemes per pagar coses com el centre del 112, no se si valia uns 6 milions d'euros... que pot costar la obra ferroviària? Segur que molt més.

A part de que les empreses andorranes habitualment solen tenir capital català o espanyol, encara que sigui encobert, els propis andorrans tenen empreses espanyoles i les mercaderies principalment venen des d'Espanya... els andorrans estiuejent a Catalunya, sobretot a Salou, i els seus fills estudien principalment a Barcelona i Lleida, i alguns si que van a Tolosa, i per tant les connexions més favorables són cap al sud.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 27/10/2009 1:47

De totes maneres, encara que sigui a molt llarg termini, una hipotètica connexió ferroviària de Catalunya cap a Andorra hauria de ser una línia passant i connectada amb Europa per l'altra banda.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 28/10/2009 20:36

Estic molt d'acord amb lo de línia passant, la frontera francesa també està molt colapsada per la poca capaditat que té.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 28/10/2009 20:46

També, però sobretot ho deia perquè cap al sud Andorra només hi té Catalunya, Espanya i Portugal. Cap al nord hi té pràcticament tota Europa; per fer trens Andorra - Barcelona / Lleida / Madrid / Lisboa / etc, cap problema. Però de cara a un hipotètic Andorra - París, hauria de fer una bona volta només per enganxar la línia cap a França.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 28/10/2009 22:12

Pel que fa a viatgers, li interessa molt connectar-se amb Europa (no peninsular, clar) per tenir més viatgers, però pel que fa a mercaderies crec que li interessa més amb el sud, al menys actualment, més que res per la recepció de mercaderies ja que Andorra tots sabem que no és un país industrialitzat i per tant no té fàbriques (o ben poques) i per tant no té exportacions notables.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dimecres 04/11/2009 21:31

Jo crec que prorooga la liena de Puigcerda fins a la Seo, es la sol-lucio mes realista. Mes que res perque l ´obra no comportaria grans infraestructures, i podria arrivar en un parell d´anys desde el començament de les obres.
Ara qui pagaria aixo.Aqui esta el problema. Es tindria que dir a Andorra que poses diners i aixo es altra cosa, en un pais on casi no hia impostos i tampoc esta en la UE. Complicat



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 04/11/2009 21:48

Em xoca que parlant en català sempre diguis "la Seo" XDD quant en català és "la Seu d'Urgell" (conegut popularment com "la Seu" i en literatura/història com "Urgell") i en castellà és "Seo de Urgel" per lo tant "Seo" i no "la Seo".

Sobre fer arribar la línia de Puigcerdà fins a la Seu d'Urgell ho vec més fàcil i econòmic que un perllongament de l'Ospitalet cap al Pas i cap a Andorra.

La zona de la Cerdanya no seria dificil la construcció de línia, com a molt en punts com Bellver de Cerdanya i els punts més polèmics es trobarien al a zona del Baridà, als estrets de les Cabanotes i de Mollet, tot i que tampoc és un congost molt estret i hi ha forces camps al voltant del riu i les muntanyes, tot i que algun túnel segur que no s'escaparia. I després ja a l'arribada del forat de la Seu i la plana de la Seu cap problema excepte a l'arribada de la població no se pas per on podria fer-se anar o posar l'estació terminal o una possible passant cap a Andorra.

Varies preguntes... entre Puigcerdà i la Seu quines estacions farieu? (per exemple Bellver, Martinet)

I a la Seu on situarieu l'estació? Ja sigui passant o terminal (pujo un mapa municipal; la línia vindria suposo que seguint el curs del segre de la dreta, els límit nord del municipi és muntanya que finalitza en el propi municipi i els barris que es troben aquí són entre el pla i la muntanya per tant no pot passar pel nord del municipi, excepte que es fes un túnel clar)

Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 04/11/2009 21:51

suiza1957 ha escrit:Ara qui pagaria aixo.Aqui esta el problema. Es tindria que dir a Andorra que poses diners i aixo es altra cosa, en un pais on casi no hia impostos i tampoc esta en la UE. Complicat
Lo de que quasi no té impostos no és veritat del tot.

Hi ha l'IMI i l'ISI que la suma d'ells farien una especie d'IVA, l'únic que un d'ells és per a mercaderies i l'altre per a serveis. I ara s'està implantant els impostos de societats (ampliats crec pq ja existien) i els impostos de les persones físiques (que no existia).

Bàsicament fins ara el principal impost del que vivia el país era el dels beneficis dels bancs, i per tant ara per ara amb la crisi els bancs ho noten, sobretot un i Andorra no té pressupost per a casi res, els retalls són impressionants en tots els sentits.

Ho he dit varis cops, però crec que la línia no serà realitat fins que la Generalitat assumeixi el 90% de l'obra (o més) o que Andorra entri a la UE i ambdós coses crec que són dificils de que passin XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23395
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/11/2009 21:55

Vilarrubla ha escrit:I a la Seu on situarieu l'estació?
Jo la posaria al nord del Parc del Segre i ben a prop del centre. Permetria una sortida (soterrada, no hi ha remei) cap a Andorra i també estaria prou ben encarada per a una possible continuació Segre avall cap a Lleida, deixant el centre històric a la dreta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 05/11/2009 0:00

No és mala idea, a més la terrassa fluvial permetria que l'estació estigués a nivell terra i després soterrat sense haver de fer rampes pel desnivell que hi ha... l'únic problema que vec per al soterrament és sobre la possibilitat de trobar restes d'edificacions antigues, com per exemple a l'Ajuntament en unes obres es va trobar l'antiga esglèsia de Santa Eulàlia a sota.

L'únic que aquesta zona no se si és inundable, crec que al POUM surt que no s'hi pot edificar, tot i que hi han formes d'evitar que sigui inundable.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 862
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 06/11/2009 13:23

Vilarrubla ha escrit:
suiza1957 ha escrit:Ho he dit varis cops, però crec que la línia no serà realitat fins que la Generalitat assumeixi el 90% de l'obra (o més) o que Andorra entri a la UE i ambdós coses crec que són dificils de que passin XD
:x També ho podrien fer utilitzant els milions d'euros que hi deu haver ocults en bancs andorrans de corrupteles varies de politics, alcaldes i inmobiliaries varies que hi ha per allí, per la Cerdanya i per la zona... Podrien fer fins i tot un Maglev ! xD :emprenyat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23395
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/11/2009 15:33

uriol108 ha escrit: :x També ho podrien fer utilitzant els milions d'euros que hi deu haver ocults en bancs andorrans de corrupteles varies de politics, alcaldes i inmobiliaries varies que hi ha per allí, per la Cerdanya i per la zona... Podrien fer fins i tot un Maglev ! xD :emprenyat
Si ho apliques a Barcelona, el dèficit de TMB hi quedaria eixugat tot d'una! I així, arreu de Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 08/11/2009 0:58

Vilarrubla ha escrit:I a la Seu on situarieu l'estació? Ja sigui passant o terminal
Per què vols fer una estació terminal a La Seu d'Urgell, quan és més que evident que seria un poble de pas en tota regla?

D'altra banda, penso que Andorra hauria de mirar de planejar una xarxa ferroviària pròpia independentment del que puguin ser connexions amb Catalunya; si a Andorra li interessa que arribi el tren fins allà, dic jo que també li ha d'interessar no només per a les seves connexions exteriors.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 08/11/2009 12:10

Teoricament molts estudis de la Generalitat plantejen un tren-tram des de Puigcerdà fins a la Seu d'Urgell, per tant és plausible que si es fes hi hagués una estació terminal, al menys durant una época fins que es decidís fer el perllongament si es fes, sobretot si la Generalitat planteja un perllongament cap a Andorra i aquests no volguessin col·laborar, la Gene podria plantejar-se fer de moment un perllongament... tot i que vec molt dificil que ara per ara ningú es gasti els calerons en un projecte com aquest i menys quan s'està fent la L9, altres perllongaments i s'ha suspés la L2, hi ha pendent algunes obres a Barcelona com la LOF i l'ETF.


Sobre una xarxa propia andorrana... es molt difícil, la despesa sería enorme ja que en bona part s'hauria de fer soterrat, sobretot al sector d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany... i al anar cap a la vall del Nord i la d'Orient tbé necessitaria forces trams en túnel.

Quan era petit sempre es parlava del metro aeri, això si no s'ha fet mai cap estudi ni res. I ni el metro aeri ni una xarxa ferroviària el govern d'Andorra podria permetre's pagar-ho, ni en el seu millor moment del boom de la banca i la construcció, ara mateix ambdós estan en retrocés, tot i que la banca encara té beneficis, la construcció si que està en crisi des de fa forces anys.


A més... si es fes no se si a nivell residents tindria èxit, hauria d'estar molt ben plantejada ja que actualment la gent que utilitza el TP és molt poca tot i les millores que s'han fet en carrils bus etc. Andorra és un dels països d'Europa que té més cotxes per habitant.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 08/11/2009 15:50

Però a veure... si estem parlant d'un país petit amb un greu problema de mobilitat, no crec que la construcció d'una línia ferroviaria resultés geològicament parlant, més costós que quan fan carreteres. Un altre tema potser, és que en segons quins indrets, els convindria que la línia ferroviaria fós de tren cremallera (del poquíssim que conec d'Andorra, se m'acudeix entre Encamp i Canillo, per exemple).



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”