Connexió ferroviària amb Andorra

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 18/02/2014 0:04

¿Eso significa que a pesar de la vía métrica no puede tener radios de curva más cerrados que la B-V, por ejemplo?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/02/2014 0:22

Exacte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 18/02/2014 1:53

La connexió amb Andorra hauria de ser indispensable. Jo la faria allargant la línia de Puigcerdà fins a Andorra la Vella. Les estacions que s'ubiquin dins del territori andorrà, poden ser gestionades per ADIF i els trens de Renfe, en una fòrmula similar a la de Mònaco.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2516
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/02/2014 9:17

La connexió amb el què sigui (Andorra, el Berguedà, la Cerdanya) ha de ser feta pensant en, com a mínim, plataforma apta per a doble via d'ample UIC electrificada a 25KVca. Encara que d'entrada es posi via única sense electrificar. Amb radis de corba de més de 1300 metres per a permetre els 160 Km/h en tot el seu recorregut. I amb pendents inferiors al 15 ‰ per a permetre el pas de trens de mercaderies. Els apartadors haurien de ser, com a mínim, de 750 metres (millor 1500 metres) per a que puguin circular trens de mercaderies llargs (que són els rendibles, vegeu projecte marathon). Al pas per les poblacions s'haurà d'estudiar en cada cas si es fa passar la línia troncal pel mig del nucli urbà o bé es fa passar per fora, amb unes antenes de penetració a l'estació de viatgers que sí que ha d'estar al mig de la població. Aquestes antenes poden ser geomètricament menys exigents que la línia troncal, com el cas de la penetració de l'AVE a Lleida.

Sobre aquesta línia convencional, bàsicament de mercaderies que connectarà el port de Barcelona amb la xarxa europea (a La Tor de Querol), caldrà establir-hi serveis de passatgers, que poden ser regionals interns i prolongacions de serveis de llarga distància des de Barcelona o Toulouse.

Però, és clar, amb la disponibilitat econòmica actual i amb la voluntat política dels nostres governants, això ho veurem el dia que les granotes tinguin cabellera.

I oblideu-vos de la traça del TFEMB-CGFC, on no ha estat envaïda per les successives ampliacions de la C-16, ha estat engolida per les aigües de l'embassament de La Baells. De Sallent a Cal Rosal era un tramvia que anava per una vora de l'antiga carretera, per lo que geomètricament no compleix cap requisit actual per a un ferrocarril. L'únic tram que es conserva és el de Cal Rosal a Pedret (o una mica més fins gairebé la presa de La Baells).

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 18/02/2014 14:43

Ostres Alf, t'has fumat quelcom avui? jejejeje.

Fora molt emotiu, i romàntic, refer la línia de Manresa a Guardiola de Berga. Ara per anar a Andora.... No fariem molta volta? No sortiria més a compte fer una línai nova des de Puigcerdà? O bé, de Tarrega - Artesa de Segre - La Seu d'Urgell - Andorra?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Ermengol Patalín
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Bruxelles / Brussel

Entrada Autor: Ermengol Patalín » Dimarts 18/02/2014 16:25

Gatvell jo fa anys que penso en el FC d'Andorra i una de les opcions que havia pensat no s'allunya a la que dius tu.

Tenia dos opcions, si s'hagués fet o es fes l'Eix Transversal es podria fer una connexió amb aquest FC a Cervera o Tàrrega i connectar Guissona i el Pirineu per la vall del Segre a partir de Ponts.

L'altra es renovar el FC ja existent de Barcelona-Manresa-Lleida i fer una connexió a Cervera o Tàrrega i connectar Guissona i el Pirineu per la vall del Segre a partir de Ponts.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 18/02/2014 20:34

L'opció més senzilla de millorar el tram Manresa-Lleida de RENFE és només fer trams de desdoblaments per a creuaments de trens, per exemple cada 20min. Així es podri augmentar les freqüències de tren sense tindre que esperar i, permetent moviments de trens de mercaderies.
A cada estació, fer-hi una via morta per si de cas.
I allí on hi hagi l'enllaç cap a Andorra, fer un ramal de Lleida a Andorra i de Manresa a Andorra, una "Y".


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Ermengol Patalín
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Bruxelles / Brussel

Entrada Autor: Ermengol Patalín » Dimarts 18/02/2014 21:25

Exacte. Em sembla que és la millor forma i que permet connexions tant a Barcelona com a Lleida sense penalitzar l'una o l'altra, cosa que si ho fa un Barcelona-Andorra per Puigcerdà o Lleida-Andorra per la Pobla de Segur. A Lleida per exemple es podria perllongar la línia a l'aeroport per fer Alguaire-Andorra.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/02/2014 0:07

Des de Balaguer tindria molt més sentit, si s'ajuntés a Artesa o Ponts amb un hipotètic ramal procedent de Tàrrega.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ermengol Patalín
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Bruxelles / Brussel

Entrada Autor: Ermengol Patalín » Dimecres 19/02/2014 11:19

És una bona opció també, sí.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2516
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 19/02/2014 11:31

Si els recursos fossin menys limitats, les dues branques de l'hipotètic FC del Segre serien una des de Calaf, per Torà i Biosca fins a Ponts i l'altra procedent de Balaguer per Artesa de Segre i també fins a Ponts des d'on continuarien remuntant el Segre fins a La Seu (amb estació a l'aeroport, connectada amb la terminal per un ascensor inclinat).

Però continuo insistint en els paràmetres geomètrics que haurien de ser norma estàndard per a qualsevol nova línia:

plataforma apta per a doble via d'ample UIC electrificada a 25 KVca, tot i que inicialment només s'instal·li una via única sense electrificar
radis de corba de més de 1300 metres per a permetre 160 Km/h en tot el seu recorregut
pendents inferiors al 15‰ per no penalitzar els trens de mercaderies
apartadors de 750 metres (millor 1500 metres)
pas exterior per les poblacions amb penetració a les estacions de viatgers situades a dins dels nuclis urbans mitjançant antenes que poden tenir una geometria menys exigent que la línia troncal, a l'estil de l'AVE a Lleida.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 853
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 19/02/2014 12:15

Sé que potser és una bogeria, però en el mapa es veu molt maco...

Fer un tren cremallera desde l'estació Francesa de Porta que puges fins a les Escaldes i d'allí cap a Andorra la Vella...

Imatge

https://imagizer.imageshack.us/v2/1166x ... 3/mxgt.png



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 09/03/2014 15:04

Per Engolasters? No passaria una DIA ni de broma.

Apart que el traçat trinacional seria divertit.

Crec que el que tindria més sentit seria, o bé fer una connexió ferroviària pura entre Andorra la Vella i Andorre-L´Hospitalet (Arieja), o bé connectar l´estació de Andorre-L´Hospitalet (Arieja) amb Andorra la Vella mitjançant un sistema de via estreta, una mena de cremallera-tram-tren-cosa.

El govern andorrà hauria de voler-ho, clar... i no sé si hi tenen interès, ara com ara.

Per altra banda: això, que és lo més factible (o lo menys impossible), beneficiaria Foix i Toulouse, però no sé fins a quin punt beneficiaria Barcelona...



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 305

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 09/03/2014 20:36

En un món ideal, on sobressin els diners, la connexió d'Andorra es podria fer alhora cap a Lleida i cap a Barcelona. La proposta seria una línia d'Andorra fins a Oliana, i d'allà sortirien 2 connexions cap a Lleida via Balaguer, i cap a Barcelona via Manresa

En total caldrien 170 Km de nou traçat, sumant els tres trams. Pel que fa a distàncies, finalment Lleida quedaria a 135 Km, i Barcelona a 170 Km.
tren_andorra.jpg
tren_andorra.jpg (213.24 KiB) Visualitzat 5978 cops



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 09/03/2014 22:04

Fins a Oliana Molls, Fortuna D´Ors, Cunèpiles, les Mans Blanques i les cireres grogues de Poldaròquia. :boig2 :bleah



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 09/03/2014 22:36

Jo, d'Oliana tiraria recte fins a Cervera i connexió en "Y" a la línia de Lleida-Manresa. Curt i oferint servei en les dues direccions com dius tu.
Ara, cert és que la teva proposta abarca més espai i per tant més territori i més població.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 09/03/2014 23:00

El que s'hauria de fer amb Andorra, si és que es fa, seria una línia de ferrocarril apte per a velocitats altes (150-100 kph) amb ample ibèric i internacional, o bé amb ample ibèric amb travesses polivalents que permetessin una ràpida conversió, a més de tenir via doble en tot el recorregut. Això per dues raons:
1-Un ferrocarril lent, ja sigui un cremallera o la línia de Lleida-La Pobla, seria poc atractiu per a la gent, sobretot en una època on "l'ave-o-res" impera. No cal una línia per a 300kph, però si amb uns temps de recorregut que plantessin cara al vehicle privat.
2-Una línia amb ample internacional obriria una nova connexió amb França a la llarga, i permetria tenir un "corredor central" ferroviari amb connexions més directes per a Tolouse i l'oest de França.
3-Una via doble permetria una major capacitat amb la possibilitat de fer circular regionals o MD entre els trens internacionals i de mercaderies, fet que possibilitaria una major explotació de la línia i avantatges per a tots els territoris on circuli, no com l'AVE.
Ara bé, seria una obra justificable ara mateix? No. Però si en un futur es fa jo crec que s'hauria de fer més o menys així.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 305

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 09/03/2014 23:12

gatvell ha escrit:Jo, d'Oliana tiraria recte fins a Cervera i connexió en "Y" a la línia de Lleida-Manresa. Curt i oferint servei en les dues direccions com dius tu.
Ara, cert és que la teva proposta abarca més espai i per tant més territori i més població.
És també una bona opció. En aquest cas, el nou traçat és de només 105 Km, amb l'estalvi que suposa. Evidentment, les distàncies s'allarguen: Andorra-Lleida queda en 160 Km (+25), i Andorra-Barcelona, en 210 Km (+40)
tren_andorra_2.jpg
tren_andorra_2.jpg (209.3 KiB) Visualitzat 5901 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 09/03/2014 23:25

epuig29 ha escrit:2-Una línia amb ample internacional obriria una nova connexió amb França a la llarga, i permetria tenir un "corredor central" ferroviari amb connexions més directes per a Tolouse i l'oest de França.
Aquest aspecte no té cap rellevància per a la línia, ja que la connexió més curta entre Barcelona i Tolosa (qualsevol altre punt de Catalunya no té prou pes) és el Transpirinenc, i per a altes prestacions ja tenim la línia per Narbona. Ni actualment ni a mig termini, hi ha més demanda. Una altra cosa és afavorir les connexions directes via Puigcerdà, però això són figues d'un altre paner i no té a veure amb la connexió per Andorra en si.

Quant a la velocitat, amb 120 km/h n'hi ha prou per a competir amb el cotxe. Per competir amb conductors andorrans, igualment caldria apuntar als 250, si fa no fa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1599
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 10/03/2014 8:43

Guigui ha escrit:Quant a la velocitat, amb 120 km/h n'hi ha prou per a competir amb el cotxe. Per competir amb conductors andorrans, igualment caldria apuntar als 250, si fa no fa.
Totalment cert! :riure



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”