¿Nuevo regional Portbou-Tortosa?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

¿Nuevo regional Portbou-Tortosa?

Entrada Autor: trainman » Dilluns 05/05/2008 23:25

Esta tarde he estado por Sant Andreu Comtal un rato a controlar un poco los trenes y me ha sorprendido una cosa

Sobre las 20:40 se anuncia por megafonía y por los teleindicadores de la vía 6 el regional a Tortosa. A los pocos minutos aparece la 440-157 poniendo en los teleindicadores BCN-SANTS, el teleindicador de la vía 6 seguía poniendo TORTOSA y yo pensando "pero si es el Portbou-Sants". El tren permanece parado unos minutos y descubro que han cambiado los teleindicadores de la 440R poniendo TORTOSA y poco después efectúa su salida

¿Han unificado estos regionales 15818 Portbou (18:17)-Sants (20:51) y 18259 SAC (20:46)-Tortosa (23:16) en un Portbou-Tortosa?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/05/2008 0:30

Segons horari del web de Renfe, el Regional 15818 hauria hagut de passar per SAC a les 20.39. Per tant, es tracta de dos trens que deuen haver "sinergitzat" per qualsevol incidència (o per aprofitar el retard d'un).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 06/05/2008 7:12

Qui aguantaria anar en una 440R de Portbou a Tortosa a bord d'una 440R amb els seus 'còmodes seients'sense repolzacaps?

Crec que ningú,val sa sé que ningú l'agafarà per cobrir aquest trajecte,peró nomès de pensar-ho,quin mal d'esquena i de cul si us plau.Són unes 4 hores i mitja,cinc hores aproximadament,amb uns trens que s'avarien molt.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 06/05/2008 8:37

De la mateixa manera que ningú fa Manresa - Sant Vicenç de Calders o Maçanet - Granollers - Vilanova - Sant Vicenç.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/05/2008 16:18

Mako448 ha escrit:Qui aguantaria anar en una 440R de Portbou a Tortosa a bord d'una 440R amb els seus 'còmodes seients'sense repolzacaps?
Sempre queda l'opció de les 448, aprofitant l'alliberament de material per a juntar dos trajectes en un. De fet, no veig cap motiu perquè no ho facin, i més pensant que al cap de poc d'arribar un Portbou sol sortir un Tortosa. I qui diu Tortosa diu Móra o Lleida...

Sé prou que amb el parc actual de 448 no podrien cobrir tots els trajectes, però es tractaria d'optimitzar recursos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dimarts 06/05/2008 21:16

Si es tractés de prestar servei entre les poblacions al nord i al sud de Barcelona més valdria aprofitar el ramal Mollet-El Papiol per aquests assumptes. Raons:

-Donar aquests serveis passant per Barcelona suposa travessar una malla saturada com són les rodalies barcelonines amb possibilitat de trobar-hi retards.

-Passar per Barcelona suposa donar un servei que ja hi han altres circulacions que el dónen entre Barcelona i qualsevol punt de la xarxa catalana.

-Passar pel ramal suposa donar nous serveis a la universitat autònoma i a més guanyar temps en el trajecte.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/05/2008 21:36

ddbar ha escrit:Si es tractés de prestar servei entre les poblacions al nord i al sud de Barcelona més valdria aprofitar el ramal Mollet-El Papiol per aquests assumptes.
Totalment d'acord. D'aquest tema ja es va parlar al seu temps en aquest fil, entre d'altres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 06/05/2008 22:16

Guigui ha escrit:
Mako448 ha escrit:Qui aguantaria anar en una 440R de Portbou a Tortosa a bord d'una 440R amb els seus 'còmodes seients'sense repolzacaps?
Sempre queda l'opció de les 448, aprofitant l'alliberament de material per a juntar dos trajectes en un. De fet, no veig cap motiu perquè no ho facin, i més pensant que al cap de poc d'arribar un Portbou sol sortir un Tortosa. I qui diu Tortosa diu Móra o Lleida...

Sé prou que amb el parc actual de 448 no podrien cobrir tots els trajectes, però es tractaria d'optimitzar recursos.

A veure hi ha avantatges i incovenients,avantatges que s'estalvien unitats de trens que les poden ultilitzar per altres serveis o doblar composiciones que normalment van en simple,o redueixes maquinistes,etc....

També hi han incovenients,imaginem una averia a l'Aldea,doncs bé,l'averia de l'Aldea ha d'afectar a algú que vagui de Girona a Figueres per exemple?Aqui trobem l'incivenient,i els regionals de la línia de Tortosa,que a mès tenen una falta de puntualitat...

I a la vicersa,una averia o incident entre Figueres i Flaça,s'han de fotre els usuaris que vaguin de l'Ampolla a Tortosa per una averia a Flaça?No ho veig gens clar,l'únic que aconseguiriem en aixó crec jo és que la xarxa de regionals tinguin uns retards descomunals.

Cal dir que hi ha dos serveis els laborables al matí Girona-Reus i FIgueres-Tortosa amb CEX fets amb 448R,el dissabte també un Girona-Tortosa.

També cal dir que un regional Tortosa-França per aquí deien que ningú agafa un rodalies per anar de punta a punta del trajecte val,peró pensant-ho bé,un regional Tortosa-Portbou-Cerbere hi hauria gent que faria el trajecte sencer simplement gent que vol anar a Perpinyà per exemple,o gent que vol anar a França cambiant de tren a Cerbere,l'agafarà poca gent per trajectes de punta a punta d'acord,peró no serà ningú com anar de punta a punta de la C2 o C4.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/05/2008 22:20

Mako448 ha escrit:També hi han incovenients,imaginem una averia a l'Aldea,doncs bé,l'averia de l'Aldea ha d'afectar a algú que vagui de Girona a Figueres per exemple?Aqui trobem l'incivenient,i els regionals de la línia de Tortosa,que a mès tenen una falta de puntualitat...

I a la vicersa,una averia o incident entre Figueres i Flaça,s'han de fotre els usuaris que vaguin de l'Ampolla a Tortosa per una averia a Flaça?No ho veig gens clar,l'únic que aconseguiriem en aixó crec jo és que la xarxa de regionals tinguin uns retards descomunals.
A Suïssa hi ha cada hora un Ginebra Aeroport-St. Gallen (més de 400 km) i no se'ls avarien massa sovint, que diguem...

Però tampoc cal anar tan lluny. Vegeu els AVEs. Amb la qual cosa som al tema de sempre: la nineta dels ulls i l'escòria de Renfomentadif.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dimecres 07/05/2008 21:11

Guigui ha escrit:
ddbar ha escrit:Si es tractés de prestar servei entre les poblacions al nord i al sud de Barcelona més valdria aprofitar el ramal Mollet-El Papiol per aquests assumptes.
Totalment d'acord. D'aquest tema ja es va parlar al seu temps en aquest fil, entre d'altres.

Gràcies per l'enllaç.

Sembla que és una evidència per a molts menys per als dirigents.

Com tants altres cops.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 19/06/2008 23:09

trainman ha escrit:Esta tarde he estado por Sant Andreu Comtal un rato a controlar un poco los trenes y me ha sorprendido una cosa

Sobre las 20:40 se anuncia por megafonía y por los teleindicadores de la vía 6 el regional a Tortosa. A los pocos minutos aparece la 440-157 poniendo en los teleindicadores BCN-SANTS, el teleindicador de la vía 6 seguía poniendo TORTOSA y yo pensando "pero si es el Portbou-Sants". El tren permanece parado unos minutos y descubro que han cambiado los teleindicadores de la 440R poniendo TORTOSA y poco después efectúa su salida

¿Han unificado estos regionales 15818 Portbou (18:17)-Sants (20:51) y 18259 SAC (20:46)-Tortosa (23:16) en un Portbou-Tortosa?

Avui ha passat exactament el mateix,venia jo del regional de Portbou i va a pas de toruga desde Granollers,al principi em pensava que era que portaven un rodalies davant nostre,peró al arribar a les 20.43 minuts a SAC arribem per vía 2 i veig que als teleindicaors de vía 2 anuncien que el tren va a Tortosa i ídem per megafonia.Com que hi havia retards,tenia pressa,i ecom que el regional procedent de Portbou s'havia d'adaptar al horari del regional de Tortosa,cosa que ens farà pedre temps,opto per baixar a SAC i continuar el viatge amb la L1,jo passo d'estarme allà minuts i minuts i anant a pas de tortuga.

No em sembla bé l'idea,segons els horaris al regioanl de Portbou hauria d'arribar a Sants a les 20.51,si ara unifiquen amb el reigonal de Tortosa,arribaria a Sants a les 21.03,per tant estafa en els horaris,a excepció dels dissabtes que no crec que unifiquin perqué el regioanl de Portbou(que és procedent de Figueres),és realitza amb material 448R,i al ser dissabte hi ha menys trànsit i el tren pot còrrer mès i arriba puntual a Sants,cosa que els laborables no succeix.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 20/06/2008 12:27

Mako448 ha escrit:No em sembla bé l'idea,segons els horaris al regioanl de Portbou hauria d'arribar a Sants a les 20.51,si ara unifiquen amb el reigonal de Tortosa,arribaria a Sants a les 21.03,per tant estafa en els horaris,a excepció dels dissabtes que no crec que unifiquin perqué el regioanl de Portbou(que és procedent de Figueres),és realitza amb material 448R,i al ser dissabte hi ha menys trànsit i el tren pot còrrer mès i arriba puntual a Sants,cosa que els laborables no succeix.
Això passa a diari amb els CEX de primera hora del matí que segueixen més cap al sud: si no hi ha incidència a la línia, et regales entre 5 i 10 minuts a Sant Andreu Comtal. La gràcia que em fa a mi que baixo al Clot!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 23/06/2008 23:11

Aquesta tarda he pujat a Girona, i per tornar he agafat el tren del que tracta aquest fil.

Doncs bé, la megafonia i les pantalles de l'estació de Girona anuncien el tren com a destinació Tortosa. No esmenten Barcelona per a res.

Quan s'ha presentat el tren (la 440.143M) el teleindicador posava Tortosa i anava anunciant correctament les parades: Fornells, Riudellots... a Maçanet ha omès la correspondència amb la C1, per tant imagino que amb nova megafonia (la megafonia del tren anava mut). No sé més detalls doncs a Maçanet he fet transbord a la C1.

Com demà he de tornar a pujar a Girona, ja m'hi tornaré a fixar si el tornen a anunciar com a destinació Tortosa.

P.D: Segons l'horari que he arreplegat aquesta tarda a Girona amb data 15/6/2008, el tren continua arribant a les 20.51 a Sants. :roll: :x



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 25/06/2008 11:45

Bé, ahir finalment no vaig passar per Girona, però sí per Flaçà.

El cas és que al panell de sortides model UIC (aquell de color groc) diu que el regional esmentat té com a destinació Tortosa, i posa que circula diari.

No em vaig fixar, en canvi, quan vaig baixar del tren unes hores abans a Caldes de Malavella...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 25/06/2008 12:20

UT596001 ha escrit:Bé, ahir finalment no vaig passar per Girona, però sí per Flaçà.

El cas és que al panell de sortides model UIC (aquell de color groc) diu que el regional esmentat té com a destinació Tortosa, i posa que circula diari.

No em vaig fixar, en canvi, quan vaig baixar del tren unes hores abans a Caldes de Malavella...

Dissabtes també?Doncs hi ha una cosa que no encaixa.

El regional que surt de Portbou a les 18.17 dissabtes comença a Figueres,i per material de rotació és realitza amb 448R.Aixó que vol dir,que ara aquest servei és fa amb 440R o que el delta a Tortosa de les 21.03 per Sants és realitza amb 448R?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 25/06/2008 23:28

Jo entenc que el "Delta Exprés" ha deixat d'existir, simplement. Ara surt sempre de Portbou i llestos.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 26/06/2008 0:13

La fusió d'aquests dos trens es feia ja ocasionalment, o bé es feia algun altre tipus d'operació conjunta dels dos trens com és el regional Portbou Barcelona en doble deixant una unitat a Sant Andreu Comtal que feia el regional a Tortosa, o bé operacons semblants.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 26/06/2008 10:54

aarongilp ha escrit:Jo entenc que el "Delta Exprés" ha deixat d'existir, simplement. Ara surt sempre de Portbou i llestos.
Doncs al fulletó d'horaris de la línia de Girona que tinc davant meu vàlid des del 15/6/08,segueix dient que els dissabtes aquest regional circula desde Figueres,i és realitza(o realitzava)amb el material que pujava a fer amb el CEX que surt de Sants a les 16.25 i arriba a Figueres a les 18.10(Els altres dies de la setmana el material que puja en aquest servei baixa amb el CEX que surt de Figueres a les 18.32,peró aquest no circula dissabtes).

Nomès se'm ocurreix tres coses:
-Baixa una 440R de buit de Portbou a Figueres per cobrir aquest servei.
-El CEX ascendent de les 16.25 és realitza amb doble de 470+440R,(alguns CEX's del sud ho fan així),i quan baixa,a St.ANdreu Comtal ho descoplen,i deixen la 440R allà per cobrir el regional a Tortosa,i la 470 segueix viatge fins a Sants.
-El CEX ascendent de les 16.25 puja amb 470 i baixa amb 470 amb el regional i el detla és realitza amb aquest material



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 29/06/2008 12:34

Ahir em vaig encreuar amb aquest tren a Salou i era una 440R en simple.

Dissabte que ve haurem de veure amb què es fa aquest tren de Figures a Barcelona...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 30/06/2008 22:03

UT596001 ha escrit:Ahir em vaig encreuar amb aquest tren a Salou i era una 440R en simple.

Dissabte que ve haurem de veure amb què es fa aquest tren de Figures a Barcelona...
Dissabte que ve el tren que faci Figueres-Barcelona(o mijor dit Figueres-Granollers)no serà el mateix que faci el SAC-Tortosa.

El motiu en aquest fil:http://transport.cat:8080/viewtopic.php?f=2&t=7688



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”