Mercaderies via ferrocarril

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Pere Jorba Subirana
N3
N3
Entrades: 38

Mercaderies via ferrocarril

Entrada Autor: Pere Jorba Subirana » Dimecres 11/06/2008 14:21

La vaga dels transportistes -i les seves conseqüències- hauria de servir per començar a posar el fil a l'agulla per a un impuls fort -definitiu- d'opcions de transport alternatives al de la carretera. En concret, i clar i català: ha de ser l'hora per adonar-nos que, davant els increments del preu dels carburants, davant de la incidència dels camions a la xarxa viària, cal l'aposta ferroviària. (Ara els transportistes de la carretera es queixen. De fet, ¿n'hi ha d'haver tants?)


Pere V.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dimecres 11/06/2008 17:15

Ese ha sido uno de las grandes fallos en nuestro pais, venga invertir en autopistas, y autovias, potenciando asi la dependencia del transporte viario, aunque este sea insalvable, ya que el tren no puede llegar a todos los lugares, pero quiero creer que todo este paron sirva para hacer reflexionar, y se potencie las mercancias a traves del ferrocarril, por no hablar de lo muy dependientes que somos del petroleo.

Y empezar a buscar, o sino, consolidar e invertir en energias limpias, baratas y eficientes. De una vez x todas!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23381
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/06/2008 19:09

Costa de creure que, en lloc d'invertir en línies de ferrocarril que permetin velocitats comercials de 200 km/h i ocupin uns 20 metres d'amplada, s'estimin més farcir el país d'autovies, limitades a 100 km/h per a mercaderies i que ocupen amplades de fins a 100 metres. A aquestes alçades, què caram fan camions letons a Catalunya, i què fan camions plens de fruita anant cap al nord?

Deu ser que l'asfalt dóna més 3% que el ferro.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3738
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 11/06/2008 20:56

Jo des d'aqui em queixo sobretot del gran trànsit pesat de transició que suporta l'eix transversal. Hi ha hagut moltes victímes per culpa d'això, i d'una mala planificació a l'hora de fer la carretera, esperem que cap al 2025 sigui una realitat l'eix transversal ferroviari, que ens treuria molt trànsit pesat. (ironic mode) Això si, primer desdoblem la carretera que s'ens ha quedat petita, que el ferrocarril ja vindrà... :llengua


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dijous 12/06/2008 10:33

Un altre model de transport de mercaderies és possible. I per comprovar-ho, aviat només caldrà creuar la frontera:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=7319



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 12/06/2008 10:50

L'autopista ferroviaria ja funciona entre Le Boulou (frontera) i Bettembourg (Luxembourg). Desconec si també surten convois cap a Alemanya, de TECO normals sí que n'hi ha 3 o 4 diaris cap a Colonia o Frankfurt.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dijous 12/06/2008 11:44

He enviat la notícia de l'autopista ferroviaria francesa de mercaderies a Menéame. Y les votacions van molt animades: amb una mica de sort crec q arribarem a portada!! A veure si l'actual moguda amb els transportistes serveix per concienciar una mica al personal. El link per si voleu participar en el debat:
http://meneame.net/story/ver-si-aprende ... -mercancia



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dilluns 23/06/2008 22:13

Ara que parleu de les mercaderies per ferrocarril i en consecencia de l ínvasió de camions per carretera, me ve a la memoria, aquella fatidica desiçio del Ministre Borell, quan va suprimir el cotxes postals.Es un eixempla de lo queno s´ha de fer en el trasnport.
Me figro que algu deu esta pensant en torno a enviar trasnports per ferrocarril, en lloc de camions, mes em figuro que deun ser les gran empresas de transport tipo SEr O Mrw, doncs el hi seria mes barato fletar el seus trens, en determinades distancies que tenir grand flotas de camions,
Jo espero que la lliberacio de les mercancies per ferrocarriel, sigui el començament de nou del trasnport per ferrocarril.Tot es questio de numeros per les empresas.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23381
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 24/06/2008 12:25

La qüestió és que, més enllà d'adonar-se de que el transport de mercaderies de llarga distància per carretera no té futur, cal obrar en conseqüència i habilitar els corredors ferroviaris existents i fer-ne de nous per a permetre un transport ràpid i sense col·lapsar la xarxa existent, que prou saturadeta va.

I no és només el govern espanyol el que farà marxa enrere de la seva fatídica política decidida fa una vintena d'anys. També la Unió Europea ha remat en la direcció equivocada durant tot aquest temps. Per exemple, quan Àustria va ingressar-hi el 1995, una de les condicions que Brusel·les va imposar va ser permetre el trànsit dels camions (Itàlia-Alemanya, Alemanya-Hongria, etc.) per autopista, en lloc d'obligar-los a ser carregats en trens a la frontera, com feia el govern austríac fins aleshores. I ara resulta que fomenten autopistes ferroviàries.

En resum, la tendència apunta en la bona direcció, però les administracions hauran d'espavilar-se perquè no ens quedem tots col·lapsats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22782
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 01/07/2008 13:04

http://www.abc.es/20080701/economia-emp ... 10256.html

Comsa y Takargo inician el transporte privado de mercancías en la Península

BELÉN RODRIGO CORRESPONSAL

LISBOA. Comsa Rail Transport y Takargo han llegado a un acuerdo de colaboración para el desarrollo e implementación de operaciones ferroviarias en la Península Ibérica, compitiendo directamente con Renfe y CP, según informó a ABC el presidente de Takargo, Pires da Fonseca. El corredor Madrid-Lisboa para el transporte de mercancías será el primero en ponerse en marcha a comienzos del próximo año. Barcelona y Valencia serán las conexiones siguientes y a medida que estén disponibles los activos se irán creando nuevos corredores, según las necesidades del mercado.
Ambas empresas están abiertas a nuevos socios y mantienen su independencia en sus ámbitos respectivos. Se espera que el negocio de mercancías se divida entre un 70 % de tráfico intermodal (alcanzando en el 2012 una cuota de mercado del 10%, con un volumen de negocios de 40 millones de euros) y un 30% de transporte únicamente ferroviario (llegando al 5-7 % de cuota de mercado). Van a llevar a cabo la explotación conjunta y se pretende crear un centro operacional que coordine los centros de cada lado de la frontera.
Para Comsa este acuerdo representa «acceder al mercado portuario de Portugal y a la red de plataformas logísticas lusas», y para Takargo acceder al mercado ibérico y en particular a Barcelona, Madrid y Zaragoza.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23381
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 02/07/2008 0:16

metring ha escrit:El corredor Madrid-Lisboa para el transporte de mercancías será el primero en ponerse en marcha a comienzos del próximo año.
O sigui, compten amb que estarà obert el tram Badajoz-Elvas o bé Valencia de Alcántara-Marvão Beirã? O potser m'he perdut quelcom i un d'aquests dos ja està habilitat?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 04/07/2008 17:26

O potser fan una volta turística per Salamanca, Guarda i Pampilhosa...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3738
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 04/07/2008 22:23

Jo vull sàpiguer una cosa, quin interès tenia aleshores RENFomento, en fer una estació de mercaderies a Vic, i deixarla allà morta de riure, quan es va fer el soterrament de la via? És que gairebé 6 anys després m'en faig creus. Us parlo del 2002.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Divendres 04/07/2008 23:56

UT440_132M ha escrit:Jo vull sàpiguer una cosa, quin interès tenia aleshores RENFomento, en fer una estació de mercaderies a Vic, i deixarla allà morta de riure, quan es va fer el soterrament de la via? És que gairebé 6 anys després m'en faig creus. Us parlo del 2002.
Alló si mal no recordo va sr un altre intent fracasat de mercaderies pel transpirinenc,que era portar blat em sembla desde França amb trens de la SNCF.No em facis cas pero em sembla que va ser aixó



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 496
Ubicació: Tossa de Mar

Entrada Autor: awe » Dissabte 05/07/2008 9:48

Sí, que jo sápiga això és així. Era cereal procedent de Cintegabelle (França), crec que l'empresa es diu precisament Céréales Latour, amb derivació particular directa al transpirinenc. El cas és que la SNCF es va negar rotundament a fer-hi passar els trens. Suposo que la negativa devia venir motivada per dues causes:

1) La via no hauria aguantat el pas dels trens. La via és de RFF però la SNCF en té delegat el manteniment, per tant si la via cau a troços SNCF en seria la responsable i no era qüestió d'admetre-ho. Més endavant, la SNCF es va negar a transportat balast des de França per la renovació de la vessant catalana que ara està en curs. La via a França ja està "xapussada" per aguantar, però la SNCF no veia com podia dir que sí al transport del balast per la DGF i no als cereals, per tant també va dir que no pel balast.

2) La SNCF es fa un fart de perdre calers amb les mercaderies. No vol transportar aquests cereals perdent-hi més diners, havent de tenir alguna màquina destacada per aquest tràfic gairebé en exclusiva i aturada bona part del dia, i destacant-hi personal.

I sí, això de l'estació de mercaderies de Vic és pitjor que vergonyós.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3738
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 05/07/2008 23:25

Un dia d'aquests mi acosto i us hi faig unes quantes fotos perquè veieu com està, sembla el diposit de la Guardia Urbana dels cotxes que hi ha.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3738
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 05/07/2008 23:27

No se si és llegenda urbana, a les sitges que hi ha a Balenyà Tona Seva, amitgament m'havien dit que hi anaven vagons de la SNCF a carregar blat, és cert això? Les sitges son de Pinsos Baucells.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”