Projecte de tramvia al Bages

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Por a la retallada

EntradaAutor: brito_cat » Dijous 03/06/2010 13:03

Regió7
Polítics i societat civil reclamen junts que el projecte del tramvia no s´aturi
Amb un manifest unitari, el Bages demana que es garanteixi el calendari previst del projecte

DAVID BRICOLLÉ/MANRESA
Garantir que el projecte del tramvia del Bages no serà víctima de les retallades pressupostàries i que es complirà el calendari inicialment previst. És a dir, que l'any vinent es disposarà del projecte executiu i que el nou transport serà una realitat el 2015.
Amb aquest objectiu administracions, agents polítics, econòmics i socials de la comarca van fer públic ahir un manifest conjunt per reclamar que aquesta infraestructura no tingui aturador.
Amb aquest gest es volia deixar ben clara la unitat que hi ha al Bages per tenir tramvia, i perquè aquesta sigui una de les cartes de què disposi la comarca per ser competitiva. "El Bages estaríem molt amunt en un rànquing de les comarques més pacients, però la idea d'aprofitar les línies de tren de Súria i Sallent fa més de vint anys que l'hem posat damunt la taula", va destacar el president del Consell Comarcal, Josep Candàliga.
En la lectura del manifest hi eren presents l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí; el president de la Cambra de Comerç, Pere Casals; i representants de diferents partits polítics i del teixit econòmic, com l'empresari Fèlix Salido.
Camprubí va deixar clar que "ningú no ens ha dit que el calendari que hi havia damunt la taula no fos el bo", però des de la comarca s'ha volgut fer un pas endavant i anticipar-se a qualsevol intenció per part de la Generalitat, responsable del projecte, que passés per demorar-lo més enllà del previst.
El manifest no només exigeix que el tramvia avanci, sinó que fa costat a les al·legacions que hagi presentat cadascun dels municipis afectats i, a més, demana millores que abasten el conjunt del projecte. Així, es posa de manifest la necessitat de crear aparcaments dissuasius a Sallent, a Súria i a la zona del Congost de Manresa "per afavorir la intermodalitat i l'accés" a la capital del Bages. També es reclama que l'accés a qualsevol dels recorreguts del futur tramvia es faci sense que calgui fer transbordaments a les estacions dels Catalans i de Renfe. A més, polítics i societat civil i econòmica bagenca posen en relleu en el manifest que el projecte s'ha d'entendre "com el punt de partida" d'una xarxa de tramvia més extensa, i en aquest sentit es reclama que "es comenci a treballar" en nous ramals cap a Sant Fruitós i Navarcles, cap a Balsareny i Navàs i cap a Sant Vicenç i el Pont de Vilomara.
brito_cat
N5
N5
 
Entrades: 124
Membre des de: Dimarts 17/06/2008 21:53
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Por a la retallada

EntradaAutor: Jacob.CH » Dilluns 22/11/2010 15:39

brito_cat ha escrit:A més, polítics i societat civil i econòmica bagenca posen en relleu en el manifest que el projecte s'ha d'entendre "com el punt de partida" d'una xarxa de tramvia més extensa, i en aquest sentit es reclama que "es comenci a treballar" en nous ramals cap a Sant Fruitós i Navarcles, cap a Balsareny i Navàs i cap a Sant Vicenç i el Pont de Vilomara.


I això què vol dir; ressucitar l'antic carrilet?
Així l'únic que s'aconseguiria és pintar la infraestructura d'una altra manera (electrificada, trens moderns, trams urbans, etc.).
A mi em smbla bé la idea de fer arribar el tren al Berguedà, però no en tranvia; jo crec que seria millor fer un suburbà o rodalies.
Jacob.CH
 

Re: Projecte de tramvia al Bages

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 08/07/2016 18:06

Jo sóc partidari de fer el traçat de Súria i Sallent com tren convencional (una línia més per la Llobregat-Anoia d'FGC) però també entenc que depèn de la velocitat comercial, i a més, ja que l'única estació que para per Manresa que no es una principal i és l'única viable per aconseguir les propostes que sempre he pensat per fer un Solsona/Berga-Barcelona, es Manresa-Viladordis. Si es fa el TRAMBages jo crec que seria interessant fer arribar també el tren-tram fins a Solsona i Berga, i crec que seria bò ja que podrien fer una ampliació fins a Bagà o Guardiola de Berguedà, així pot fer enllaç el tren turístic de l'Alt Llobregat, ja que arribaba allà en el passat.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Projecte de tramvia al Bages

EntradaAutor: Don Ramón » Divendres 08/07/2016 20:57

Carlos González ha escrit:Jo sóc partidari de fer el traçat de Súria i Sallent com tren convencional (una línia més per la Llobregat-Anoia d'FGC) però també entenc que depèn de la velocitat comercial, i a més, ja que l'única estació que para per Manresa que no es una principal i és l'única viable per aconseguir les propostes que sempre he pensat per fer un Solsona/Berga-Barcelona, es Manresa-Viladordis. Si es fa el TRAMBages jo crec que seria interessant fer arribar també el tren-tram fins a Solsona i Berga, i crec que seria bò ja que podrien fer una ampliació fins a Bagà o Guardiola de Berguedà, així pot fer enllaç el tren turístic de l'Alt Llobregat, ja que arribaba allà en el passat.


Estoy de acuerdo que los trayectos Manresa-Berga y Manresa-Solsona podrían ser interesantes como prolongación de la línea del Ll-A, pero creo que justamente sería más interesante hacerla como tren-tranvía por una serie de razones:

Un tren convencional, de ancho métrico o no, sería muy difícil de integrar en las zonas urbanas de las principales poblaciones. Un tren-tranvía al acercarse a un pueblo puede integrarse en la carretera y así pasar por el medio del pueblo. Tampoco hay en la zona problemas de tráfico como para que la circulación mixta a tramos tuviera que ser un gran problema, ya que el tráfico de paso tiene la C-16.

No hace falta gran capacidad como para necesitar vehículos más grandes que tipo tranvía de 30 o 60 metros.

En Manresa se podría hacer una prolongación de tranvía desde Manresa-Baixador, que bajara hasta el río y llegara a la estación de Renfe de Manresa. Si se hace un enlace coordinado con un semidirecto a Barcelona, el trayecto completo ganaría competitividad frente a un trayecto hasta Barcelona por la Ll-A.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
 
Entrades: 1199
Membre des de: Dimarts 25/11/2014 23:22
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Projecte de tramvia al Bages

EntradaAutor: Carlos González » Dimarts 12/07/2016 23:06

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=10Qo9jWRGNMTM2edYsjMNWaAb5FE
Aquí he fet un plànol en el My Maps de com podria ser el TRAMBages, però jo faria també ampliacions per Solsona i per Berga, també crec que seria bó ampliar-la fins a Bagà o Guardiola de Berguedà per fer correspondència amb el tren turístic de l'Alt Llobregat (com abans es feia). Tenia pensat en que n'hi hagués un traçat alternatiu, Manresa-Sant Fruitós-Navarcles-Artés, crec que seria un bon traçat ja que faria bona connexió a Manresa i sobretot a l'estació Manresa-Alta, que seria la parada principal de tot el tren-tram, ja que podria finalitzar la línia R5 fins allà, i deixant Manresa-Baixador, o una parada a prop de l'actual Manresa-Baixador que fos operada per el tren-tram.

He fet en el mapa també un dibuix de la R5, però obviament amb les parades que crec que tindrien que fer. Dieu-me què us sembla i altres idees, gràcies :ok
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Projecte de tramvia al Bages

EntradaAutor: oriolp13 » Dimecres 13/07/2016 0:41

Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?mid=10Qo9jWRGNMTM2edYsjMNWaAb5FE
Aquí he fet un plànol en el My Maps de com podria ser el TRAMBages, però jo faria també ampliacions per Solsona i per Berga, també crec que seria bó ampliar-la fins a Bagà o Guardiola de Berguedà per fer correspondència amb el tren turístic de l'Alt Llobregat (com abans es feia). Tenia pensat en que n'hi hagués un traçat alternatiu, Manresa-Sant Fruitós-Navarcles-Artés, crec que seria un bon traçat ja que faria bona connexió a Manresa i sobretot a l'estació Manresa-Alta, que seria la parada principal de tot el tren-tram, ja que podria finalitzar la línia R5 fins allà, i deixant Manresa-Baixador, o una parada a prop de l'actual Manresa-Baixador que fos operada per el tren-tram.

He fet en el mapa també un dibuix de la R5, però obviament amb les parades que crec que tindrien que fer. Dieu-me què us sembla i altres idees, gràcies :ok

Dues objeccions, i les dues es poden fer amb una pregunta. Valoro l'esforç de fer propostes, i de fet en fas de força interessants. Però veient aquesta em ve al cap la pregunta de si penses i analitzes una mica abans de fer una proposta:
- Fas les línies seguint el curs de la carretera moltes vegades, sense entrar a valorar mínimament el terreny que hi ha, la orografia, etc. Entre Cercs i Sant Jordi de Cercs traces la línia paral·lela a la carretera, quan no hi ha ni espai ni el terreny ho permet. Allà la via hauria de travessar en túnel. Personalment deixaria el ferrocarril a Berga. Més amunt no veig que estigui suficientment justificat i seria bastant costós de fer, doncs hi ha el pantà de la Baells i no hi ha espai suficient per fer-lo passar per superfície en gaire tros, al haver-hi ja construïda la carretera.
- Per mi no està justificada una línia a Artés. Es poden crear busos d'aportació des d'Artés i Navarcles cap a Manresa. Probablement molta d'aquesta gent es desplaci cap a aquestes població per feina/oci, i així ja soluciones la mobilitat d'una forma prou eficient, i acostes alhora els que necessitin el tren per anar fora de Manresa.
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2179
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 22:44
Ubicació: L2/L5

Re: Projecte de tramvia al Bages

EntradaAutor: Granolleri » Dimecres 13/07/2016 1:32

oriolp13 ha escrit:- Per mi no està justificada una línia a Artés. Es poden crear busos d'aportació des d'Artés i Navarcles cap a Manresa.


Que ja existeixen... Navarcles té un autobús cada mitja hora a Manresa. Artés té un cada hora i cada dues hores mitja hora (és a dir: entre Calders i Manresa circula un autobús cada hora, d'allà continuen cada dues hores a Moià i Monistrol de Calders, a part entre Artés i Manresa també hi ha l'autobús que va a Santa Maria d'Oló cada dues hores, que surt a la mitja hora que no circulen les altres dues línies).
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 728
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Back to topic!

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 13/07/2016 8:43

Us recordem que el subfòrum on es troba aquest fil no contempla propostes. Per aquest tema, i atès que darrerament han proliferat les propostes de foraires, diferenciades de la realitat i de projectes més o menys concrets presentats per autoritats més o menys competents, es va crear un subfòrum propi.

Si voleu parlar de propostes, feu-ho al subfòrum corresponent, però no aprofiteu l'avinentesa de fils existents per a reorientar-los (i desviar-los del tema original).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23673
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Projecte de tramvia al Bages

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 26/12/2016 22:06

Una pregunta, creieu que s'hauria d'ampliar fins a Berga el tren-tram proposat TRAMBages o deixar-ho morir a Sallent??
:hola Salutacions
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1043
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Anterior

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants