Judici contra tres expresidents d'FGC per malversació

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Expresidentes de FGC declaran por sus sobresueldos

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 16/06/2007 11:13

Hola,

Cita de EPC:
16/6/2007 INVESTIGACIÓN JUDICIAL DE PRESUNTAS IRREGULARIDADES EN LA ÉPOCA DE CIU

Expresidentes de Ferrocarrils declaran por sus sobresueldos
• Vilalta, Roig y Herce están acusados de malversación

J. G. ALBALAT
BARCELONA

Tres presidentes de Ferrocarrils de la Generalitat durante los gobiernos de CiU admitieron ayer ante el juez que incentivaron la retribución de una serie de directivos de la empresa pública mediante un plan de pensiones con la intención de evitar que se fueran a otras compañías privadas. La fiscalía se querelló en diciembre del 2006 contra ellos y otros 13 ejecutivos de la firma por presunta malversación de fondos, prevaricación y falsedad, en relación con la contratación de un plan de pensiones supuestamente ilegal por el que 15 ejecutivos cobraron 3,22 millones de euros (536 millones de pesetas).

En calidad de imputados, comparecieron ante el titular del Juzgado de Instrucción número 22 de Barcelona Albert Vilalta --que posteriormente, al dejar el cargo, fue conseller de Medi Ambient--, Enric Roig y Antonio Herce que, en este orden, ocuparon la presidencia de Ferrocarrils entre 1991 y el 2000. La fiscalía sostiene que los tres idearon el plan para beneficiarse del cobro irregular de esas pensiones. Solo Roig percibió tras salir de la empresa 1,07 millones de euros en este concepto, más 39.305 euros en dietas anómalas.

El fiscal sostiene que los querellados "valiéndose y abusando de los cargos" que ocuparon en la década de los 90 en Ferrocarrils decidieron "aumentar injustificadamente e ilegalmente las retribuciones dinerarias que percibían como trabajadores" de la compañía "con cargo a cuenta de la explotación de la empresa y, en definitiva, a costa de los fondos públicos que gestionaba". Para ello, suscribieron con una aseguradora un aparente plan de pensiones por el que la empresa ferroviaria realizó aportaciones entre 1991 y el 2000 por 2,72 millones de euros, que sería la cantidad presuntamente malversada, según la querella.

FUGA DE DIRECTIVOS

Tanto Vilalta, como Roig y Herce admitieron que se acordó concertar un plan de pensiones para altos directivos con la intención de buscar una fórmula que hiciera más atractiva su permanencia en la compañía y evitar su fuga a otras empresas. "Había mucha competencia", explicó Vilalta que, añadió, que el director financiero en ese momento --Roig, que después fue presidente-- le comunicó que el dispendio económico era "asumible".

Los tres imputados explicaron que la contratación del plan de pensiones no pasó por el consejo de administración porque era una cuestión salarial, a la vez que insistieron que creían que "era correcto" y que ningun organismo público les indicó la existencia de anomalías.
Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dissabte 16/06/2007 11:35

L'Albert Vilalta és ara el president de Tranvia Metropolità S.A., no?



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 16/06/2007 15:08

Hola,

Creo que sí, pero bueno, para que veais que son siempre los mismos, pero que van cambiando de cargo, de poltrona y de organismo. Los pillan en un sitio... bueno, pues se van a otro, pero trincar siguen trincando.

Es lo que hacen los partidos políticos con las compañías públicas y otros organismos, se gobierne o no se gobierne da lo mismo, hay para todos, se lo reparten todo entre ellos y a uno lo ponen de directivo aquí, al otro de presidente allá, al otro de subsecretario en el otro lado...

Y así todos contentos y cuando los echen de la política por incompetentes y por no haber hecho nada más que mentir y prometer falsedades... pues por lo menos ya se han hecho un hueco en alguna parte a base de favores o a base de actuaciones poco lícitas y ya tienen el futuro asegurado.

Lo más divertido es que justifican el multimillonario plan de pensiones y los sobresueldos diciendo que si no y como hay gran competencia entre las empresas del sector, se rifarían a esa gente y se los llevarían a otros lugares, ¿competencia entre empresas? ¿por tener a Vilalta, a Roig o a Herce? pues por mi ya podría haber habido una fuga masiva de "cerebros" como esos cuando hubiesen querido. Tan listos que eran y bajo sus mandatos ni han cambiado el ancho métrico de la línea Llobregat-Anoia a internacional, ni han unido a través de BCN las 2 líneas existentes, ni han ampliado significativamente la infraestructura. Por mi ya se los podrían haber llevado a cualquier otra empresa en lugar de pagarles entre todos y con dinero público esas cantidades indecentes en un montón de conceptos que no pueden justificar de ninguna forma.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/07/2008 21:14

Notícia de l'Avui:

El jutge envia a judici tres expresidents de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per malversació de fons

La fiscalia demana entre 4 i 6 anys de presó per als tres principals imputats. També s'acusen 13 alts càrrecs més com a responsables civils subsidiaris de l'operació

EFE
Jutjats d'Instrucció
Ult. Act. 17.07.2008 - 18:41 hs


El titular del jutjat d'Instrucció número 22 de Barcelona ha acordat l'obertura de judici per als expresidents de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) Albert Vilalta, Enric Roig i Antoni Herce pels presumptes delictes continuats de prevaricació i malversació.

El jutge Juan Emilio Vila inclou en la interlocutòria que ordena l'obertura de judici a 13 alts càrrecs més de FGC com a presumptes responsables civils de la malversació en aquesta empresa pública dependent de la Generalitat.

La decisió judicial es produeix un mes després que el fiscal demanés en les seves conclusions provisionals penes de 6 anys de presó per a Enric Roig i Antoni Herce, i de 4 anys i 10 mesos per al també expresident i exconseller Albert Vilalta, que van ocupar els seus càrrecs entre 1991 i 2000, durant els governs de CiU.

El fiscal sol·licita a més fins a 18 anys d'inhabilitació per als inculpats i demanda igualment que restitueixin a l'empresa, de forma conjunta i solidària, la quantitat de 2.757.341 euros, més de 458 milions de les antigues pessetes.

Segons que indica el fiscal al seu escrit d'acusació, els tres acusats "valent-se i abusant dels càrrecs" van decidir "augmentar injustificada i il·legalment les retribucions dineràries" que percebien ells i 13 directius més "a càrrec de l'explotació de l'empresa i, en definitiva, a costa dels fons públics que aquesta gestionava".

Per a això, segons el fiscal, van contractar un fons amb una asseguradora que tenia "la forma i aparença d'un fons complementari de les pensions de la Seguretat Social" amb la finalitat d'"intentar ocultar la veritable naturalesa del fons, que no era una altra que la retribució dinerària per la seva condició de treballadors de FGC".

El fiscal estima que aquesta intencionalitat queda confirmada amb les clàusules pactades per al fons i per la pròpia liquidació del mateix l'any 2000, quan tots els directius, a excepció de Vilalta, "van percebre de forma il·legal i improcedent quantitats milionàries en detriment del patrimoni i el compte deficitari de FGC".

Malgrat que el fiscal especificava que Albert Vilalta no va cobrar quantitat irregular alguna, assevera que "va participar en la ideació dels fets" i en la subscripció del contracte amb l'asseguradora Winterthur, sabedor "de la seva improcedència i il·legalitat", per la qual cosa li imputa els mateixos delictes que Roig i Herce, amb una lleu rebaixa en les penes per la presumpta malversació de fons públics.

Segons el fiscal, Enric Roig va cobrar un total de 178 milions de les antigues pessetes l'any 1999 en causar baixa a l'empresa, mentre Antoni Herce va percebre 46 milions de pessetes en el moment de la liquidació del fons, el 27 de juliol de 2000.

El fiscal també demanda en el seu escrit que els altres 13 directius restitueixin a FGC els 1.873.780 euros que van cobrar conjuntament, amb quantitats individuals que oscil·len entre els 457.124 i els 18.863 euros.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 21/07/2008 21:26

La mare...

Si és cert, a la presó. >:( >:( >:(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 22/07/2008 16:00

Anar a la garjola d'aquesta forma és molt rendible. Cobres una milionada i t'engarjolen. Al cap d'unys anyets surts i ets milionari. Jo també ho vull!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/05/2011 0:35

http://www.ara.cat/societat/Condemnats- ... 53138.html

Condemnats a sis anys de presó dos expresidents dels FGC

La sentència considera provat que Enric Roig i Antoni Herce van elaborar un pla de pensions il·legals per als directius. Albert Vilalta, que després va ser conseller, ha estat absolt

EFE
Barcelona | Actualitzada el 03/05/2011 14:18


L'Audiència de Barcelona ha condemnat a sis anys de presó els expresidents dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) durant els governs de CiU Enric Roig i Antoni Herce per contractar il·legalment un pla de pensions per a directius, mentre que ha absolt Albert Vilalta, que després va ser conseller. Els tres expresidents dels FGC, que successivament van dirigir l'empresa pública fins al 2004, afrontaven penes d'entre quatre anys i deu mesos fins a sis anys de presó per la contractació irregular del pla de pensions, sense posar-ho en coneixement del consell d'administració de la companyia, que va permetre que una quinzena de directius cobressin prop de tres milions d'euros en sobresous. La sentència absol els directius que es van beneficiar del fons de tornar els diners, com exigia la Fiscalia. De fet, l'acusació exercida per la Generalitat va renunciar de forma expressa a rebre les indemnitzacions de part de la desena de directius de FGC que es van beneficiar del pla irregular. 



La secció sisena de l'Audiència de Barcelona ha condemnat Enric Roig i Antoni Herce a sis anys de presó per un delicte de malversació de cabals públics i, al segon d'ells li imposa a més vuit anys, sis mesos i un dia d'inhabilitació per a lloc de treball o càrrec públic per un delicte de prevaricació. La sentència, que avui avança El Periódico, manté que Enric Roig i Antoni Herce van idear una "trama" per a la creació del milionari pla de pensions, "ambicionant un enriquiment econòmic personal molt superior al que li proporcionaria la seva retribució salarial". En la seva declaració en el judici, els tres processats van al·legar que el pla de pensions pretenia evitar la fugida de valuosos directius de l'empresa, en els anys previs als Jocs Olímpics, en què molts d'ells se n'anaven al sector privat, però l'Audiència desmunta aquesta versió argumentant que “l'incomprensible avantatge econòmic va arribar a comptables, gestors i fins i tot membres de l'assessoria jurídica".

Silenci maliciós
Pel tribunal, Roig i Herce, que van cobrar del fons 178 i 46 milions de les antigues pessetes, respectivament, van fer extensiu el benefici del pla a altres directius de l'empresa "per emmascarar el seu enriquiment il·legal", com es desprèn del fet que alguns càrrecs van percebre la seva retribució sense complir ni tan sols els requisits per fer-ho. La sentència ressalta que els acusats "van silenciar maliciosament" el milionari pla de pensions, del qual mai van informar al consell d'administració dels FGC, i considera un "sarcasme" que els acusats defensessin que havien declarat aquesta partida en el capítol “altres despeses socials" de l'empresa.

Vilalta, absolt
La sentència absol del delicte de malversació de cabals l'expresident dels FGC Albert Vilalta, que després va ser conseller de Medi Ambient en l'època de CiU i secretari d'Estat d'Infraestructures amb el PP, i el condemna per prevaricació, encara que el delicte ja ha prescrit perquè han transcorregut els deu anys fixats per la llei, i no li comporta cap pena. La secció sisena considera que, malgrat que no "va pretendre ni va compartir" l'enriquiment que van obtenir els altres acusats amb el pla de pensions, Vilalta és autor d'un delicte de prevaricació per haver signat el febrer del 1991 la constitució del fons de pensions, sent sabedor que no era competència seva sinó del consell d'administració dels FGC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 08/06/2011 17:10

Hola,

Muy bonito... en fin, como cabía esperar, lamentable. No devuelven el dinero, no cumplirán las penas completas, harán calceta la primera semana, les aplicarán el tercer grado y a casita a dormir primero y luego ya a pasar el día enterito después... y el que se libra no se libra porque no haya hecho nada ilegal, que lo ha hecho, sino porque al parecer le ha prescrito ya lo suyo y ha realizado ciertas maniobras de distracción varias ayudado por amiguetes que han hecho que se libre. Perfecto nuestro sistema, sí señor. Si al final los realmente tontos somos los que no robamos, los que no nos colamos en el metro, los que pagamos religiosamente los impuestos, nuestro billete, etc.

Indignados deberíamos estar, y todos acampados a las puertas de casa en plan 15-M pero de forma permanente. Se nos ríen a la cara. Una de las peticiones que se hacían era que las penas por corrupción, malversación, etc. no prescribieran y se cumplieran íntegras ¿no?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 08/06/2011 19:13

I que t'esperaves, que es fes justicia i de pas obrir la caixa dels trons? Molt incomodes estaven tots els parits amb aquest cas perquè tots tenen merders semblants i tranquil que d'aixo els indignats no en parlaran i si ho fans era per fer demagogia.

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Muy bonito... en fin, como cabía esperar, lamentable. No devuelven el dinero, no cumplirán las penas completas, harán calceta la primera semana, les aplicarán el tercer grado y a casita a dormir primero y luego ya a pasar el día enterito después... y el que se libra no se libra porque no haya hecho nada ilegal, que lo ha hecho, sino porque al parecer le ha prescrito ya lo suyo y ha realizado ciertas maniobras de distracción varias ayudado por amiguetes que han hecho que se libre. Perfecto nuestro sistema, sí señor. Si al final los realmente tontos somos los que no robamos, los que no nos colamos en el metro, los que pagamos religiosamente los impuestos, nuestro billete, etc.

Indignados deberíamos estar, y todos acampados a las puertas de casa en plan 15-M pero de forma permanente. Se nos ríen a la cara. Una de las peticiones que se hacían era que las penas por corrupción, malversación, etc. no prescribieran y se cumplieran íntegras ¿no?

Saludos,
Sergio


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 09/06/2011 1:27

Analitzant més fredament el tema, les persones condemnades a presó no hi aniran segurament per una simple raó d'edat, seran inhabilitades però estan més que jubilades, potser millor que no vagin a la presó si ja ens han costat prou diners millor que no ens en costin més, ara bé de tornar els diners res, la Generalitat hi va renunciar fa temps surrealista total, ens roben diners i diuen que se'ls en fot, però quin govern és aquest?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 09/06/2011 7:50

Hola,

Luego decimos que no hay dinero para Sanidad y a alguna persona que realmente lo necesita y ha estado esperando meses e incluso años, se le suspende la operación que tenía programada. O vas al médico y para algo gordo, en lugar de hacerte una receta con el medicamento que necesita una persona para esa dolencia, por no pagar y porque cumplen órdenes rastreras, va el supuesto "médico" y te pregunta que si tienes en casa aspirinas o gelocatil y como se le conteste afirmativamente, te suelta que lo tomes y que con eso se te pasa todo.

Lógico, cómo van a tener dinero en Sanidad o Educación, si lo roban toda esta gentuza con sus "merders" varios... la Sanidad mejor que vaya mal a ver si así nos morimos unos cuantos, que como somos muchos será positivo. Y la Educación... pues con que sigamos adorando a Messi, Cristiano Ronaldo, veamos a Belén Esteban, Gran Hermano, Supervivientes, etc. con esa educación ya les vale a ellos para seguirnos teniendo agilipollados delante de la tele mientras roban a manos llenas, se hacen planes de pensiones cojonudos para disfrute de ellos y sus familias, se auto-colocan leyes para ser intocables porque como tengan ya una edad o alguna chorradilla de salud, lógica a ciertas edades, nadie va a tener narices a que pasen un sólo minuto entre rejas, que aunque nos cueste dinero a la sociedad, es donde tendrían que estar todos estos golfos, etc.

Eso sí, ellos siguen con su absentismo laboral en el Congreso, el Parlament, etc. y cobrando y acaparando derechos vitalicios como si realmente hubiesen trabajado. ¡Ah! lo suyo lo protegen bien, ya que como por ejemplo te toque estar en una mesa electoral para "la fiesta de la democracia" (será fiesta de ellos para sus chanchullos varios)... como te toque y te escaquees, no te creas que te vas a ir de rositas con una multa o así y punto. No, no, no, no... ojito que a ellos por no presentarse al Congreso o al Parlament no les pasa nada y siguen cobrando, pero como no vayas tú un único día a una mesa electoral porque te haya tocado te pueden caer de 14 a 30 días ¡DE CÁRCEL! con la inclusión de eso en tu historial de antecedentes penales y con todo lo que eso después te puede implicar eso a nivel particular de pedir un crédito, pedir trabajo, etc.

¿Veis? sus cosillas las tienen bien atadas y te estrechan la correa para que formes parte de la masa humana que los ha de mantener, pero ellos... no dan ni golpe y se funden la pasta a pasos agigantados, ¿cómo va a haber dinero para Educación y Sanidad? si pillan a estos pollos, se demuestra y ni devuelven el dinero ni irán a la cárcel, en otro caso ha prescrito... lógico, unos y otros sean del partido que sean, se protegen mútuamente. Claro, el trabajo que desempeñan, ROBAR, exige ese corporativismo entre ellos y vaya si se ayudan. En fin, como los jugadores del Madrid y del Barça, que parece que se odian y se pelean a muerte, pero que cuando acaba el partido se van a darse la gran comilona juntos a hablar de sus Ferraris, sus grandes fortunas, chalets y demás posesiones riéndose de todo. Y alguno de estos que los idolatra se creerá el rollo ese de que sienten los colores, aman la camiseta, adoran su ciudad... sí, sí, hasta que en otra le paguen el doble, entonces ya vereis como cambian y luego resulta que siempre de pequeños soñaron con jugar allí.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 09/06/2011 7:56

Hola,

¡Ah! se me olvidaba, después de robar a manos llenas, luego dicen que hay que recortar en transporte público y que paralizan las obras por falta de dinero y por la crisis. Luego dicen que a la L3 le hacen un proyecto que dé vueltas y vueltas por Sant Joan Despí para su alcalde, el tal Antonio Poveda (uno de estos eternizados en el cargo y que simultáneamente es 100 mil cosas a la vez con la única historia de haber sido sindicalista -dice el tío que es periodista, ya, ya, como la Carbonero y otros tantos- y cuatro cositas más), en lugar de servir a Esplugues, Sant Just y entrar en Sant Feliu perpendicularmente a RENFE con las 3 paradas más lógicas: Mas Lluhí, intercambiador central con RENFE y TRAM y luego Falguera, quedando además preparado para en una fase posterior ser ampliado y conectar con los FGC-Llobregat Anoia en el otro lado del río...

Y así dejar que la L6 sea la que con una más que necesaria prolongación desde donde hoy termina, sirva la zona de Pedralbes, el norte de Barcelona y llegue a Sant Boi, por ejemplo, pasando y sirviendo muchísimo mejor y además coordinado con el TRAM y con RENFE en intercambiadores a tal efecto, por Sant Joan.

Pero noooooooooo, eso no se puede hacer. De eso nadaaaaaaaa, es muy caro (sólo unos milloncitos más que igual son los que ellos necesitan robar o llevarse en comisiones varias), no se puedeeeeeee, no hay dinero... y la mejor excusa: es que... es "técnicamente imposible"... ¿técnicamente imposible? jejejejeje, desde luego que es técnicamente imposible seguir viviendo en una sociedad donde toda esta panda de ladrones que mantenemos nos siga robando día tras día sin que nadie les ponga ya en su sitio. Por supuesto que eso sí que es técnicamente imposible. Inviable, diría yo.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 10/06/2011 3:39

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

¡Ah! se me olvidaba, después de robar a manos llenas, luego dicen que hay que recortar en transporte público y que paralizan las obras por falta de dinero y por la crisis. Luego dicen que a la L3 le hacen un proyecto que dé vueltas y vueltas por Sant Joan Despí para su alcalde, el tal Antonio Poveda (uno de estos eternizados en el cargo y que simultáneamente es 100 mil cosas a la vez con la única historia de haber sido sindicalista -dice el tío que es periodista, ya, ya, como la Carbonero y otros tantos- y cuatro cositas más), en lugar de servir a Esplugues, Sant Just y entrar en Sant Feliu perpendicularmente a RENFE con las 3 paradas más lógicas: Mas Lluhí, intercambiador central con RENFE y TRAM y luego Falguera, quedando además preparado para en una fase posterior ser ampliado y conectar con los FGC-Llobregat Anoia en el otro lado del río...

Y así dejar que la L6 sea la que con una más que necesaria prolongación desde donde hoy termina, sirva la zona de Pedralbes, el norte de Barcelona y llegue a Sant Boi, por ejemplo, pasando y sirviendo muchísimo mejor y además coordinado con el TRAM y con RENFE en intercambiadores a tal efecto, por Sant Joan.

Pero noooooooooo, eso no se puede hacer. De eso nadaaaaaaaa, es muy caro (sólo unos milloncitos más que igual son los que ellos necesitan robar o llevarse en comisiones varias), no se puedeeeeeee, no hay dinero... y la mejor excusa: es que... es "técnicamente imposible"... ¿técnicamente imposible? jejejejeje, desde luego que es técnicamente imposible seguir viviendo en una sociedad donde toda esta panda de ladrones que mantenemos nos siga robando día tras día sin que nadie les ponga ya en su sitio. Por supuesto que eso sí que es técnicamente imposible. Inviable, diría yo.

Saludos,
Sergio

Hola sergio!

A día de hoy, yo me contentaría con que acabaran la pata sur de la L9, que tal como están las cosas...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/06/2012 16:00

http://www.ara.cat/societat/Suprem-expr ... 28300.html

Dos expresidents de FGC aniran a la presó per haver-se assegurat una jubilació daurada amb diners públics

El Suprem confirma la condemna d'Enric Roig i Antoni Herce, que hauran de complir 4 anys i mig de presó per malversació i prevaricació. El tribunal rebaixa d'un any i mig la pena de Roig, condemnat inicialment a 6 anys pel TSJC

SÍLVIA BARROSO
Barcelona | Actualitzada el 13/06/2012 13:30

Enric Roig Soler i Antoni Herce Herce hauran de complir 4 anys i mig de presó per haver muntat un sistema de jubilacions daurades amb fons públics quan eren director executiu i director econòmic i financer, respectivament, de Ferrocarrils de la Generalitat. També estan condemnats a 8 anys i mig d'inhabilitació per a qualsevol càrrec públic, i han de pagar entre tots dos una indemnització de 2.718.035 euros a la companyia ferroviària.

En una sentència feta pública aquest dimecres, el Tribunal Suprem (TS) ha confirmat la condemna dels dos executius per malversació de fons públics i prevaricació, pels quals ja havien estat condemnats. Tanmateix, arran del recurs de cassació presentat pels acusats, rebaixa d'un any i mig la pena d'Enric Roig, condemnat inicialment a 6 anys de presó –només per malversació– pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

Roig i Herce van acabar sent presidents de FGC –Roig va substituir Albert Vilalta el 1993 i Herce va substituir Roig el 1999 i va ser en el càrrec fins al desembre de 2000–, però els delictes pels quals se'ls condemna van ser comesos anteriorment. Sota la presidència d'Albert Vilalta, que també va ser jutjat pel cas però que en va sortir absolt, Roig i Herce van impulsar un sistema d'indemnitzacions per jubilació, mort, malaltia o pèrdua del càrrec que els tribunals han considerat il·legal. El sistema beneficiava altres directius, però se'ls atribueix a ells dos la "trama" per contractar un fons dinerari a Winterthur amb diners de l'empresa pública.

"Ambicionant un enriquiment econòmic personal molt superior al que els proporcionava la seva retribució salarial i conscients de la il·legalitat del que feien, Enric Roig (aleshores director executiu de FGC) i Antoni Herce (que ocupava el càrrec de director econòmic i financer) van idear la trama", assegurava –en l'apartat de fets provats– la sentència del TSJC, de la qual parteix la segona resolució, que és definitiva.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dimarts 19/06/2012 16:12

Interessant, 450 milions de pessetes de partides d'FGC desviats a patrimonis privats i beneficiats un grup molt molt reduït d'alts càrrecs de la companyia pública. A més amb l'aquiescència de la Sindicatura de Comptes.

És indignant. :cop


Espero que els més de 2 milllones d'euros que ha de rebre (si el rep) FGC serveixin per a esmortir (sense ser pretensiós) les retallades (servei i personal) a la companyia.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/10/2013 16:54

El jutge nega el tercer grau als dos expresidents de FGC

Diu que només han complert un mes dels més de quatre anys de condemna i, a més, només han reconegut "parcialment" el delicte. Estan condemnats per delictes de prevaricació i malversació de cabdals públics

http://www.ara.cat/societat/jutge-terce ... 99711.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 05/10/2013 16:08

Guigui ha escrit:El jutge nega el tercer grau als dos expresidents de FGC

Diu que només han complert un mes dels més de quatre anys de condemna i, a més, només han reconegut "parcialment" el delicte. Estan condemnats per delictes de prevaricació i malversació de cabdals públics

http://www.ara.cat/societat/jutge-terce ... 99711.html
Això representa molt bé als politics actuals siguin del partit que siguin.

Un mes a la garjola i el conseller de Justícia, Germà Gordó justifica el trecer grau per que?? per que son amics així de clar.

No importa que hagin estat condemnats i amb sentencia firme de 4 anys de condemna, si ets politic tranquil els nostres amiguets et faran el favor o inclus et donaran l'indult.

Ho havia de dir i hem quedo mes tranquil, pero es vergonyos i fa fastic veure aquest tipus de noticies.

Salut.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”