Barcelona Llançà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
berenguer
N1
N1
Entrades: 5

Barcelona Llançà

Entrada Autor: berenguer » Dimecres 30/07/2008 1:29

Hola a tots. Soc nou i estaba buscant informació i he trobat aquest foro, i penso que em podreu ajudar.
Jo vaig normalment Barcelona-Llançà en tren (sempre que puc amb el catalunya exprés), però les meves experiencies a principis d'agost són molt dolentes. He fet més d'un cop tot el viatge de peu i com si fos el metro a hora punta.
La questió és que indagant la pàgina de renfe, he vist dues posibilitats però no esticc segur que tal són o si valen la pena. Per això m'agradaria coneixer la vostra opinió. Les opcions són (horaris 3 d'agost):

1- Barcelona-Figueres amb el Catalán Talgo (Bcn 8:45 Fig 10:24). I un cop a Figueres agafar le primer regional que passi (Fig 10:45 llançà 10:51)

2-Barcelona-Figueres amb el Mare Nostrum (Bcn 16:42 Fig 18:14). I un cop a Figueres el primer regional que passi, encara que aquí m'hauria d'esperar bastant (Fig 19:35 Llançà 19:51)

Més que res és que em fa por agafar un Regional o Catalunya exprés Barcelona-Llançà i que estigui a tope. És horrorós i aquest any passo. Més que res és saber si és plausible la opció catalán talgo fins figueres i després regional.

Moltes gracies.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/07/2008 9:37

Suposo que, més enllà del preu que serà força superior i el fet d'haver de comprar dos bitllets diferents, no hauria d'haver-hi cap problema.
El que està clar és que el servei de Renfe entre BCN i Girona, com la majoria dels d'aquesta companyia, és totalment insuficient i es fa en condicions bastant penoses només aptes per a gent que li agradi l'aventura i aquells que no tinguin altre alternativa (és a dir cotxe+peatges+aparcament).



berenguer
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: berenguer » Dimecres 30/07/2008 9:56

Hola Wefer, gracies per respondre. Bé, avui m'acostaré a renfe a preguntar el preu. Perquè aquesta és l'altre. També per saber si hi ha bitllets. El tren Bcn-Llançà és lent, però això amb paciencia i acompanyat és pot fer amè. El que trobo una passada és fer tot el trajecte de peu i apretadíssim. La gent, les maletes, els que agafen enllaços a França i van carregats a tope de maletes, etc.... És molt desagradable. Més que res m'agradaria saber si algú ho ha fet (encara que és na combinació extranya) o sap el preu. Bé, respecte el preu aquí estan les tarifes: http://www.renfe.es/productos/pdf/montp ... 122007.pdf però no acabo d'entendre les Bcn-Figueres.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/07/2008 10:10

Amb el Catalan Talgo no he pogut trobar el preu a la web de Renfe (de fet, l'enllaç principal simplement no funciona), però amb el Costa Brava per exemple costa 17 euros, perquè et facis una idea...



berenguer
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: berenguer » Dimecres 30/07/2008 10:15

Doncs esperaba que fos més car. El problema del Mare nostrum és que arriba a Figueres a les 18:14 i el seguent regional no passa fins les 19:35. Per això és més interessant el talgo. La web per comprar falla així que ja veig que m'hauré d'acostar e una estació a preguntar. Més que res que em donin el seinet més barat, però com a mínim anar assegut.

Ostres, ara he recordat que també havia mirat el tren Estrella costa brava que té parada a Llançà. També és interressant. Suposo que en aquest tens asseient segur?. Vull dir que tothom va assegut. Algú el coneix? o la agafat?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/07/2008 10:21

berenguer ha escrit:Ostres, ara he recordat que també havia mirat el tren Estrella costa brava que té parada a Llançà. També és interressant. Suposo que en aquest tens asseient segur?
És un tren amb reserva obligatòria, per la qual cosa segur que tens una plaça assignada.



berenguer
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: berenguer » Dimecres 30/07/2008 10:36

Bé, doncs crec que em quedaré amb l'estrella costa brava. Més que res que em deixa a Llançà. A veure si renfe soluciona la pàgina per comprar els bitllets. Em tocarà matinar perquè surt a les 7:52. A veure si algú coneix que tal és el tren. Però jo mentres pugui seure tant més mitja hora més o menys. Encara que tant de bò ja es pogués anar a Figueres amb l'AVE (encara que i parés un sol tren al dia). Moltes gracies



Inspecció Oficiosa
N3
N3
Entrades: 31

Entrada Autor: Inspecció Oficiosa » Dimecres 30/07/2008 10:59

El Costa Brava actualment no circula entre Barcelona i Portbou.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/07/2008 11:03

Inspecció Oficiosa ha escrit:El Costa Brava actualment no circula entre Barcelona i Portbou.
Doncs el cercador de la pàgina web en continua donant els horaris i els preus per aquest trajecte pel dia que vulguis.

La Renfe, com sempre...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 30/07/2008 15:34

wefer ha escrit:
Inspecció Oficiosa ha escrit:El Costa Brava actualment no circula entre Barcelona i Portbou.
Doncs el cercador de la pàgina web en continua donant els horaris i els preus per aquest trajecte pel dia que vulguis.

La Renfe, com sempre...
Sí, i fins i tot es venen bitllets, però per circumstàncies de l'empresa, el Costa Brava acaba a Barcelona.

Tot i ser trens internacionals, els trajectes interns es poden comprar a través de la web. Al Catalan Talgo un seient en Turista costa 18.50 euros i amb el Mare Nostrum, 20.80 euros.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 30/07/2008 17:15

Llavors, com és que tanta gent de la zona de girona volien mantindre'l? Potser estratègia de política de Renfe per retirar aquest tren l'abans possible :evil: ?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 30/07/2008 17:55

El per què no arriba el Costa Brava no arriba actualment (quan es parla d'actualment, em refereixo a fa cosa d'alguns dies) a Portbou, se suposa que és transitori, i és degut a problemes dels horaris de torns dels maquinistes. Esperem que s'arregli aviat.

La gent de Girona el vol mantindre perquè és l'únic tren que els connecta amb Madrid, el que passa és que la voluntat de Renfe de matar-lo (traient la gran classe, restaurant... a més del poc manteniment dels cotxes) fa que ara poca gent vulgui pujar-s'hi per passar la nit fins a Madrid, quan tenien vols directes des de Girona-Costa Brava. Caldrà veure què passa en un futur, sobretot ara que Spanair ha anul·lat la ruta Girona-Madrid: si altres companyies aèries segueixen l'exemple d'Spanair, o no, si Renfe elimina el Costa Brava o el transforma en Trenhotel...
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 30/07/2008 18:01, en total s’ha editat 1 vegada.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 30/07/2008 17:59

Ojalà, però tot això fa olor a ''tufillo''...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 30/07/2008 19:02

Jo el que faria per no anar dret, o el que faig normalment, és anar a l'estació d'origen bastant dora, buscarme un bon lloc per pujar ràpid i seure. En aquest cas desconec si aquest tren comença a Sants o on comença.


Salutacions,

Oriol

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 30/07/2008 19:09

Com jo, algunes vegades tinc que agafar el tren a Plaça Catalunya però enlloc d'això vaig a l'Hospitalet, que allà, el fet de ser el punt de partida sempre trobo el meu seient preferit (sóc molt maniàtic en aquest sentit :D ).
Salutacions ;) .



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 30/07/2008 19:34

orig440 ha escrit:Com jo, algunes vegades tinc que agafar el tren a Plaça Catalunya però enlloc d'això vaig a l'Hospitalet, que allà, el fet de ser el punt de partida sempre trobo el meu seient preferit (sóc molt maniàtic en aquest sentit :D ).
Salutacions ;) .
Jo em referia sobretot a REG., ja que a ROD. no passa de tal manera excepte hores punta.

Per exemple una vegada anava a l'Hospitalet de l'Infant i el vaig agafar a EdF. A passeig de Gràcia la doble de 470 ja anava a petar


Salutacions,

Oriol

berenguer
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: berenguer » Dijous 31/07/2008 8:13

Hostres, doncs quina passada que no circuli el costa brava i a la web de renfe encara marca el recorregut fins a portbou: http://horarios.renfe.es/hir/index.jsp? ... &SF=0&ID=s . Una opció és el que diueu, anar d'hora a la estació i jugar a correr i als cops de colze. Però us asseguro que el dies 1 i 2 d'agost això és practicament impossible. Ja que lluites contra grups que van a fer l'interrail i són 10 o 12 contra mi. També lluites contra families amb iaiai inclosa, que envien com a cap de pont al més jove de la familia perquè deixi maletes sobre 5 o 6 seients per després poder-se acomodar ells. Trobes grups d'escoltes que actuen com autèntics exèrcits entrenats per ocupar posicions al tren ( vaig veure una tàctica increible en un tren cap a puigcerdà). Així que les meves experiències en aquestes dates són de derrotes en l'inten de buscar on seure. L'opció més factible serà agafar el tren diumenge al tard, i així espero que molta gent ja haurà marxat entre l'1 i el 2.

Vosaltres que esteu informats. Es sap per quant l'AVE a Figueres?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 31/07/2008 11:46

victorcasta ha escrit:Sí, i fins i tot es venen bitllets, però per circumstàncies de l'empresa, el Costa Brava acaba a Barcelona.
O sigui, que la Renfe ven serveis que després no dóna.
Això té un nom: estafa, i amb tota seguretat és dendunciable.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 31/07/2008 12:56

Jo haig d'agafar el tren a Llançà el 21 d'agost. Espero que per llavors no hi hagi tanta gent ja. :x

Sabeu si a l'agost es fa alguna reducció de trens respecte els horaris en paper?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/08/2008 0:51

berenguer ha escrit:Es sap per quant l'AVE a Figueres?
A Figueres, mai. En canvi, ha saltat a la fama Vilafant, on en cap cas arribarà abans del 2012.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”