Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Indicadors, senyals, icones i decoració a Renfe Cat-FGC

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 17/08/2008 21:15

Suposo que el color verd de les noves placas a les estacions es per el color verd d'Adif? Les antigues unitats "suïses" eran de color plata i verd (Perquè aquests colors) Abans del 1956 no existia Renfe a millor ho feien perque eran els antics colors d'alguna companyía antiga abans fos Renfe a l'any 1956. Més endavant quan els colors de Renfe van ser els colors "taronja i blau" pintaven tots els trens d'aquests colors. Es curiós però durant la dictadura es feia molt ús dels detalls any 1956 el Madrid campió d'Europa per primera vegada i casualitat mateix any que Renfe en una sola marca per tot Espanya. Tant sols la compañía de Ferrocariles Catalanes i la de vía estreta catalana eran separades de Renfe. Per el que fa els colors Renfe es fa un embolic... vermell per rodalies, taronja mitja distància. El verd per adif. Algú pot cronològicament passar els colors que anat fent servir Renfe?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 17/08/2008 21:48

Sembla que aquesta calor està fent estralls.....

Simplement, algú d'Adif o d'alguna empresa d'imatge contractada per aquesta, ha decidit que el color corporatiu d'Adif ha de ser el verd. Veure: Marca d'Adif

Tampoc té cap cronologia amb diferents colors de Renfe, perquè Adif és una empresa diferent que Renfe. Així que no cal buscar-li precedents amb decoracions de sèries de trens...



xaconet
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: xaconet » Dilluns 18/08/2008 12:58

A més dels Ferrocarrils Catalans i els de Catalunya (avui FGC) al conjunt d'Espanya també hi ha hagut sempre moltes companyies de trens de via estreta. Als 50 i fins a molts anys després, la majoria eren privades i després es van juntar sota el nom de FEVE (empresa pública estatal). la creació de l'Estat de les autonomies va fer que a llocs com Catalunya, Euskadi, Pais Valencià i les Balears es produis el traspàs de les línies als Governs autonòmics.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 18/08/2008 17:06

És un color, com molts d'altres que s'utilitzen per qüestions d'imatge: a renfe operadora és el lila, a ADIF el vert, FGC el taronja, DB el vermell, FEVE el groc-blau, sncf el vermell-rosa, etc... i punt.
Au revoir :hola .



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 19/08/2008 8:36

sortrens ha escrit:Abans del 1956 no existia Renfe
I jo que pensava que el 1941 (any de la creació de Renfe) anava abans que el 1956...
Es curiós però durant la dictadura es feia molt ús dels detalls any 1956 el Madrid campió d'Europa per primera vegada i casualitat mateix any que Renfe en una sola marca per tot Espanya.
Lligant dades inconnexes amb algunes de falses podem aribar a conclusions d'allò més extravagant...
Tant sols la compañía de Ferrocariles Catalanes i la de vía estreta catalana eran separades de Renfe.
Quina és la companyia "de via estreta catalana"? Jo estava convençut que n'hi havia més d'una! D'altra banda, em xoca molt aquesta dada que ens dones, sense cap mena de dubte verídica i contrastada, de que a Espanya no hi havia més línies de via estreta o bé aquestes formaven part de Renfe...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimarts 19/08/2008 16:44

Platanito ha escrit: Quina és la companyia "de via estreta catalana"? Jo estava convençut que n'hi havia més d'una! D'altra banda, em xoca molt aquesta dada que ens dones, sense cap mena de dubte verídica i contrastada, de que a Espanya no hi havia més línies de via estreta o bé aquestes formaven part de Renfe...
Ja, CTFG, Tortosa-La Cava, SFG, Económico Reus-Salou, MO, etc... :roll: .
Au revoir :hola .



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”