Anècdota a Camp-Redó

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Anècdota a Camp-Redó

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 08/09/2008 23:48

Aquesta tarda he fet una mini-excursió en tren, he comprat un entrepà, i me n´he anat a l´Ampolla en tren (470 doble i grafitejada...).
Després he anat de l´Ampolla a Camp-redó en una 470 simple grafitejada.
I a Camp-redó he baixat. ´He pogut observar que s´ha renovat entre L´Aldea i Tortosa amb travessa polivalent.
L´estació de Camp-redó està en estat ruinós. Com que hi paren molts pocs trens l´adif no se´ls gasta.
L´andana és molt baixa (més que la de Passeig de Gràcia) i està en molt mal estat (forats, rajoles trencades, herbes per tot arreu...).
L´edifici està totalment vandalitzat, i seria necessari que es tapiés, ja que qui hi entri pot prendre mal. Ídem per l´edifici dels wc.

I bé, havia de veure passar un Catalunya exprés direcció BCN, un direcció Tortosa, i després venia el meu cap a Tarragona amb parada a totes (Camarles i Mont-roig incloses).
I bés, esperant esperant, i llegint una revista per no avoirrir-me, s´han encès els semàfors, ha sonat el pas a nivell, s´han baixat les barreres, i ha aparegut una 448 en doble que ha parat a Camp-redó. Estrany, perquè se suposava que no parava. Llavors m´he adonat que del darrer bogie de la 448.009 (que anava en cua) sortia fum (bastant). M´he apropat i he vist que s´estava cremant, s´hi havia calat foc.
De l´altra punta de l´estació ha aparegut el conductor, i li he dit que el bogie cremava. Llavors ha pujat i ha tret de cabina un extintor, i li he anat dient on hi havia foc.
I ha anat extingint.
Després ha tornat a cabina, i pip-pip el tren tanca les portes i marxa. Amb 10 minuts de retard, més o menys.

He esperat més minuts, ha sonat el pas a nivell una altre cop, i ha passat una doble de 470 grafitejada cap a Tortosa sense parar. Ha fet bastanta polseguera quan ha xafat la pols de l´extintor.

I al cap d´uns minuts, a les 18:56, ha aparegut una altra 470 grafitejada i en doble cap a Tarragona, i hi he pujat (era el darrer tren amb parada a Camp-redó...).

No ho havia vist mai, el que li ha passat a la 448.009. Algun entès ho pot explicar?

P.S: a l´estació de Camarles es dóna el cas invers, andanes en bon estat, edifici restaurat (i idèntic al de Camp-redó), però... ni un rètol que t´indiqui en quina estació et trobes, ni cap on van els trens.



Carlos440249
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: Carlos440249 » Dimarts 09/09/2008 14:04

Pues muy facil, se le habia quedado agarrotado los frenos, es decir no habian soltado las zapatas el bogie o bien por que no se a recuperado bien el freno,el maquinista no se a percatado de que tenia el freno aplicado mientras traccionaba o por que el freno de mano de la otra composicion estaba puesto.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 09/09/2008 23:34

Gracias!



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 10/09/2008 14:21

foc sortint d'un bogie pot ser degut a dues raons principals: l'una ja ha estat dita, frens agarrotats. L'altre pot ser que una espurna hagi encés el greix que es troba a la ballarina (peça que permet el gir del bogie respecte a la caixa). T'enrecordes de cap a on apuntava l'extintor el conductor? si l'apuntava cap a baix o directament endevant, eren les sapates. Si apuntava cap a dalt, era la ballarina. Per cert, si eren el frens, fins que el conductor no trobi la manera de desfrenar-los, el fet de buidar-li extintors es com al que li piquen els coll*ns i es rasca el cap. A la que rodi 200 metres estarà igual. En els seus últims temps abans de la remodelació, els 1000-1100 del FCMB eren bastant propensos a aquest tipus d'avaria.



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dimecres 10/09/2008 17:12

... els bogis d'un 448 no tenen "traviesa bailadora".



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 10/09/2008 17:22

vale, accepto "barco como animal de compañia". Doncs en comptes de ballarina, ho canviem per: la peça que permet el gir del bogie respecte la caixa del tren i que va engreixada.



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dimecres 10/09/2008 19:20

Al 448 va sobre nylon em sembla, sense greix. No recordo.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 10/09/2008 21:48

ping ha escrit:Al 448 va sobre nylon em sembla, sense greix. No recordo.
coll**s que difícil m'ho posses!!. Doncs no li diguem "greix" diguem-li "caqueta". S'acumularà brutícia a les ballarines de les 448?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 13/09/2008 1:48

Doncs... hi havia foc una mica a tot el bogie, i el conductor va haver de fotre-li una bona "extintada", de fet el vaig haver d´ajudar perquè hi havia foc una mica a tot arreu, però on més va tardar en marxar el foc va ser a les rodes...

Gràcies per totes les respostes!



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 02/11/2008 20:41

Anècdota curiosa i sort que es va donar compte.

Xavi



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”