"Renfe a Figueres perill de mort!!!"

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

"Renfe a Figueres perill de mort!!!"

Entrada Autor: metring » Dimecres 01/10/2008 0:13

http://www.gironanoticies.com/noticies/ ... p?id=10948

igueres | 30/09/2008 | Diana Martínez

RENFE A FIGUERES PERILL DE MORT!!!

El Gironanoticies.com ha parlat amb els responsables de l’Estació de RENFE per tal d’intentar posar remei a aquest perill.

Últimament els ususaris de l’estació RENFE de Figueres que habitualment arriben amb tren al vespre / nit, s’estan mobilitzant per tal que se solucioni el que es podria convertir en una tragèdia si no s’hi intenta posar remei eficaç i ràpidament.

A partir de les vuit del vespre, es comencen a acumular trens que tenen Figueres com a destí final del seu trajecte i que estacionen a la via 3 que és la més allunyada a l’edifici de l’Estació i per tant, és imprescindible haver de travessar les vies 1 i 2 per tal de sortir al carrer, ja sigui a través del túnel com recomanen les indicacions , o cometent una imprudència, passant per sobre les vies.

Aquests últims trens que arriben es van col·locant un darrera l’altre per ordre d’arribada, com és lògic. Cada tren pot tenir fins a dos combois, i moltes vegades s’han de caminar fins a 800 metres fins a arribar fins a la boca del túnel subterrani. La gent, a la mínima que pot atravessar i situar- se a la vorera que duu a l’edifici, no dubten en saltar i caminar per la zona de circulació d’altres trens, que es corresponent a les vies 1 i 2, sense cap mena de precaució.

El Gironanoticies.com ha parlat amb els responsables de l’Estació de RENFE per tal d’intentar posar remei a aquest perill constant.

RENFE, però, no se’n vol fer responsable al·legant que és un deure dels passatgers no incomplir les normes.

El que es proposa des d’aquí és que un dels vigilants dels quals disposa l’Estació i que habitualment ronda per la zona pròxima a l’edifici, es desplaci durant el període en què van arribant trens que moren a la via 3, i eviti que la gent travessi les vies.

I és que la qüestió pot anar molt més enllà si no s’hi posa remei ja que en els intervals d’arribades de trens i trànsit de passatgers , passen trens de mercaderies o que no tenen parada a Figueres i això implica que circulin a una velocitat que podria arribar a ser fatal si enxampés alguns dels passatgers com gent gran , invàlits, nens i discapacitats als quals,provablement, els seria més complicat reaccionar a temps en veure el perill.

Fem una crida a què es trobi una solució ràpidament abans no sigui massa tard i haguem de lamentar una desgràcia. Creiem que entre la concienciació i el compromís de la gent i la involucració dels responsables de l’Estació RENFE , pot ser possible evitar una catàstrofe.

© http://www.Gironanoticies.com/Diana Martínez



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dimecres 01/10/2008 8:57

Allà on hi ha pas inferior està totalment prohibit creuar les vies, i tot i que Renfe, en aquest cas en veritat, l'ADIF, tenen el deure de fer cumplir les lleis, que no recomanacions, els viatgers tenen el deure de complir aquestes lleis i per molta vigilància que es posi seguirà havent-hi qui no ho compleixi, en comptes de donar la culpa a la companyia ferroviària s'hauria d'aconseguir que la gent compleixi les lleis vigents.

A més fin i tot quan s'han de creuar les vies perquè no hi ha pas inferior, s'ha de mirar que no vingui cap tren, i ho han de fer els nens, els invàlids, els ancians, cadascun d'ells amb l'especial atenció que suposa la seva situació.

També pregaria una mica més de serietat a l'hora d'enviar notícies que apareguin als mitjans de comunicació, aquesta dóna més a parlar del pamplines que ho ha escrit, que no de trens.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/10/2008 10:41

A partir de les vuit del vespre, es comencen a acumular trens que tenen Figueres com a destí final del seu trajecte i que estacionen a la via 3 que és la més allunyada a l’edifici de l’Estació i per tant, és imprescindible haver de travessar les vies 1 i 2 per tal de sortir al carrer, ja sigui a través del túnel com recomanen les indicacions , o cometent una imprudència, passant per sobre les vies.
Segons l'horari de la web de Renfe, en un dia feiner són quatre els trens que finalitzen el seu trajecte a Figueres després de les 20 hores. Ara bé, n'hi ha un que se'n torna a Barcelona a les 20.33, però potser és el que arriba a les 19.45.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 01/10/2008 15:07

Si per estalviar-se caminar uns quants metres prefereixen jugar-se la vida.. allà ells. El mateix passa amb els passos a nivell creuats amb les barreres ja baixades..... després hi ha un accident i la culpa és de la falta de seguretat en comptes de culpar a la gent que incompleix les normes. Segurament que a ningú se li acudiria creuar una autopista (o creuar en vermell sense mirar), doncs creuar una via de tren per on no toca és el mateix.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/10/2008 15:11

Ara, que comparat amb la caminada que, d'aquí a uns quants anys, tocarà fer al personal des de Vilafant, el cas que ens ocupa és irrisori.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dimecres 01/10/2008 23:32

En cap cas han de recórrer 800 metres per arribar al pas inferior perquè l'estació no té andanes d'aquesta longitud, 300 metres possiblement en el cas més desfavorable, i sinó, si ja ho saben els viatgers habituals que es posin a cap de tren si volen caminar menys per sortir de l'estació.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dilluns 06/10/2008 22:43

Una tanca de filferro entre les dues vies evitaria que ningú les creués. És fàcil de fer i barat.



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dilluns 06/10/2008 23:30

Molt bé, i quan sigui necessari que hi hagi operaris d'Adif a les vies per raons de treball què?
He2/2 ha escrit:Una tanca de filferro entre les dues vies evitaria que ningú les creués. És fàcil de fer i barat.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dilluns 06/10/2008 23:33

He2/2 ha escrit:Una tanca de filferro entre les dues vies evitaria que ningú les creués. És fàcil de fer i barat.
Es que no es tracta d'aixo. Es que es un element cultural imprescindible saber-ne que travessar una vía es perill de mort.

A que ningú fica els dits als endolls?



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimarts 07/10/2008 2:05

ping ha escrit:
He2/2 ha escrit:Una tanca de filferro entre les dues vies evitaria que ningú les creués. És fàcil de fer i barat.
Es que no es tracta d'aixo. Es que es un element cultural imprescindible saber-ne que travessar una vía es perill de mort.

A que ningú fica els dits als endolls?
Aunque lo deseable fuera no hacer ningún tipo de vallado, por desgracia estamos llenos de ellas.
Me parece una solución aceptable dado que hay personas que no son conscientes del peligro que representa atravesar las vías del tren. Podría ser una buena solución He2/2.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 12/10/2008 13:29

visir5704 ha escrit:Molt bé, i quan sigui necessari que hi hagi operaris d'Adif a les vies per raons de treball què?
He2/2 ha escrit:Una tanca de filferro entre les dues vies evitaria que ningú les creués. És fàcil de fer i barat.
Una porta més un candau.
Ja sé que això és una tecnologia massa innovadora per la Renfe, però per provar... :)



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Diumenge 12/10/2008 14:58

El cadenat, que no el candau, és conegut per la Renfe, l'Adif i per les companyies anteriors a aquestes i també és coneguda la seva utilitat combinada amb una clau i una porta per part d'aquestes empreses.

Sincerament, no li veig la gràcia.
wefer ha escrit:
visir5704 ha escrit:Molt bé, i quan sigui necessari que hi hagi operaris d'Adif a les vies per raons de treball què?
He2/2 ha escrit:Una tanca de filferro entre les dues vies evitaria que ningú les creués. És fàcil de fer i barat.
Una porta més un candau.
Ja sé que això és una tecnologia massa innovadora per la Renfe, però per provar... :)


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”