El Parlament aprova millorar la connexió Maresme Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

El Parlament aprova millorar la connexió Maresme Girona

Entrada Autor: metring » Dijous 06/11/2008 20:11

http://www.totmataro.cat/portal//index. ... Itemid=109

El Parlament aprova millorar la connexió entre el Maresme i Girona

Una proposta del diputat maresmenc Benet Maimí, aprovada per unanimitat

dijous, 06 novembre 2008

La proposta del diputat maresmenc de CiU, Benet Maimí, de demanar més freqüència de trens a l’Alt Maresme i recuperar la línia que existia antigament i que unia Girona i Barcelona, ha estat aprovada aquesta setmana per unanimitat per tots els partits que integren la comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya.

Maimí va recordar que la necessitat de tenir bones connexions pel Maresme no és gratuïta, ja que cal dotar la comarca de bones connexions de transport públic tenint en compte la qualitat turística que ofereix. A més, segons el diputat d’Unió “als turistes de la comarca els compliquen la vida amb aquestes freqüències” sobretot si arriben procedents de l’aeroport de Girona, on la connexió de transport pública és, segons Maimí, “inexistent”.

Ara per ara, mentre de Mataró a Barcelona surten trens cada 15 minuts i des de Blanes a Barcelona cada 30 minuts, des de Maçanet el temps d’espera és d’una hora. Un problema que s’agreuja quan l’usuari fa el viatge entre el Maresme i Girona per Maçanet, ja que s’ha de sotmetre a transbordaments i esperes en estacions que es troben en un estat lamentable de conservació.

El diputat maresmenc va criticar que per Renfe les prioritats per dotar de més trens el Maresme només sigui un “problema de voluntats” en un moment en el que cal dinamitzar més que mai el transport públic. “La comarca”, va dir Maimí, “no només ha de mirar a Barcelona sinó també a Girona” i garanteix a les dues concessionàries ferroviàries que, d’apostar per millorar la línia, també els millorarà la rendibilitat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/11/2008 21:41

El problema de tot plegat és que aquesta resolució és paper mullat. El Parlament no té cap poder de decisió sobre Renfomentadif.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 06/11/2008 22:23

La resolución y su aprovación es un buen inicio para conseguir un servicio de cercanías digno para Girona, sigamos a ver como evoluciona el tema, quizás si la Generalitat diera una subvención sería algo más fácil.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 06/11/2008 23:35

Una de las soluciones personales que haria yo para mejorar freqüencias y asi tener un mejor servicio Barcelona-Girona seria:
-Un Cat.Exp mas por hora destino Figueres.
-Uno de los trenes que terminan en St.Celoni, hacerlo llegar hasta Maçanet, (por no decir los 2 a la hora)
-Y los trenes que salen de Molins,destino Mataro, que llegaran hasta Maçanet.
No veo tan complicado estas ampliaciones, pero claro, cambiar los horarios supone mucho trabajo a Renfe-Adif.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/11/2008 23:47

Altres mesures que proposaria:
- Creació d'un nucli de rodalia a Girona que arribi fins a Blanes
- Regional Barcelona-Mataró-Girona cada dues hores; mentre la capacitat de la via no ho permeti, limitar el servei a Mataró-Girona, amb enllaços ràpids a Barcelona
- Quadruplicació de la via entre Barcelona i Mataró (això igualment és imperiós per les necessitats de la rodalia de Barcelona) i duplicació dels trams actuals en via única

En resum, és clar que cal millorar la connexió entre el Maresme i Girona, però demanar trens directes no pot ser sinó el primer pas d'una sèrie d'actuacions de més calat, amb perspectiva de futur i vocació de servei. Però ja fa tant temps que prediquem al desert...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”