Rodalies a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Re: Rodalia implica demanda

Entrada Autor: solde13 » Dissabte 22/10/2011 0:43

Guigui ha escrit:Perquè Tortosa no es pot considerar a cap efecte "rodalia" de Tarragona.
Es podria considerar com La Tour de Carol de les rodalies de barcelona :x



elnenabril
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: elnenabril » Dissabte 22/10/2011 1:57

Guigui ha escrit:Perquè Tortosa no es pot considerar a cap efecte "rodalia" de Tarragona.
Independenment del punt d'origen, si Tarragona és el Nucli de totes les Lineas de Rodalies, excepte una (com passa a Barcelona amb la R8), la distància que separa de Tarragona a Tortosa és la mateixa que va de Hospitalet a MaÇanet (80Km) ó de Manresa a St.Vicents de Calders passant per Barcelona (140Km aprox.), en aquest cas Tarragona a Tortosa té la mateixa distància que d'Hospitalet a MaÇanet.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1599
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 22/10/2011 23:01

O compares les distàncies d'extrem a extrem de les línies, o compares les distàncies des del nucli fin a l'extrem de la línia, però no una barreja.

Per l'R2 des de Massanet-Maçanes hi ha 12 serveis al dia, els mateix nombre de regionals que circulen al dia per Tortosa i per sentit, o sigui que Tortosa no té pas tan mal servei.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 23/10/2011 1:37

Un nucli de rodalia no es mesura per la distància entre el centre metropolità i els seus extrems, sinó per la intensitat de les relacions de trànsit al seu si.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 31/10/2011 15:27

Guigui ha escrit:Un nucli de rodalia no es mesura per la distància entre el centre metropolità i els seus extrems, sinó per la intensitat de les relacions de trànsit al seu si.
Ves i agafa el tren de Tarragona a Tortosa, au.
No hi ha diferència entre la quantitat de passatgers d´un R3 L´Hospitalet de Llobregat-Vic i un regional entre Tarragona i Tortosa.
La diferència més gran és que hi ha els viatgers procedents de Barcelona, Vilanova, St.Vicenç, Torredembarra o Altafulla.

Però sí, un tren Tarragona-Tortosa cada hora es justifica. Continui a BCN o no.

Tarragona: 140.000 hab.
Salou: 27.000 hab. (l´hivern, i oficialment, de facto n´hi ha força més)
Cambrils: 32.400 hab. (l´hivern, i oficialment, de facto n´hi ha força més)
Mont-roig: 12.100 hab (l´hivern, i oficialment, de facto n´hi ha força més, 4.800 hab. a Miami Platja, 2.700 hab. a Mont-roig del Camp)
L´Hospitalet de l´Infant: 5.800 hab. (3.800 hab. a L´Hospitalet, 900 a Vandellòs)
L´Ametlla de Mar: 7.500 hab.
L´Ampolla: 3.500 hab. (+ El Perelló: 3.300 hab.)
Camarles: 3.600 hab. (+ Deltebre: 12.000 hab.)
L´Aldea: 4.300 hab. (+Amposta: 21.000 hab.)
Campredó: 1.100 hab.
Tortosa: 33.000 hab. (34.000 amb Campredó)
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 31/10/2011 16:07, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 31/10/2011 15:45

Jo no estic qüestionant la freqüència entre Tarragona i Tortosa, sinó el tractament tarifari i administratiu que li cal donar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 31/10/2011 16:01

Jo no parlo de tarifes, parlo de freqüències, les tarifes són un detall.
Crida l´atenció que a Camarles, que té més habitants que no L´Ampolla, hi parin només 3 trens al dia per sentit, mentre que a L´Ampolla hi paren tots els regionals.

Si a Cantàbria, amb bastants menys habitants, hi ha rodalies, no veig per què aquí no n´hi ha d´haver, es diguin rodalies o regionals.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 31/10/2011 19:01

437.001 ha escrit:Jo no parlo de tarifes, parlo de freqüències, les tarifes són un detall.
Crida l´atenció que a Camarles, que té més habitants que no L´Ampolla, hi parin només 3 trens al dia per sentit, mentre que a L´Ampolla hi paren tots els regionals.

Si a Cantàbria, amb bastants menys habitants, hi ha rodalies, no veig per què aquí no n´hi ha d´haver, es diguin rodalies o regionals.
Tortosa pot tenir rodalies però no formant part de l'hipotètic nuncli de Tarragona, per mi Rodalies Tortosa seria amb la infrastructura actual un servei cadenciat entre Tortosa i l'Ametlla de Mar complementant els Catalunya Exprés parant a totes les estacions i un fent inversió de marxa a l'Aldea entre Tortosa i Benicarló, per acabar en aquelles hores que l'horari no ho faci possible una llençadora entre l'Aldea i Tortosa que enllaci amb els trens de llarga distància incloent estació a Amposta coordinat amb el serveis d'autobús, com a inversions a saber, estació a Amposta a l'altre costat de l'Ebre i Freginals, estació intermodal a Tortosa aprofitant l'espai de l'antic moll de mercaderies, el tren té la infrastructura que millora els temps actuals d'hife, de fet per anar de Tortosa a Vinaròs es triga molt menys amb tren que amb autocar malgrat haver d'invertir a l'Aldea, més a llarg termini inclouria triangle a l'Aldea o bé recuperar l'antic traçat entre Tortosa i Freginals amb parada a Vinallop i Santa Bàrbara i ja somiant des de Tortosa connexio tal com va estar previst en el seu dia amb Sant Carles de la Ràpita i Alcanar i com hi va haver també amb la Terra Alta, però jo ja em conformo amb allò que es pot fer amb poca inversió la resta si val la pena vindria sola.

I a Tarragona seria de Tarragona fins el Vendrell incloent parada a El Creixell i Roda de Barà, de Tarragona a l'Hospitalet de l'Infant incloent parada a Vilafortuny i Miami Platja, de Tarragona a La Plana Picamoixons i Valls amb by-pass a La Plana Picamoixons, recuperar la línia de Reus a Roda les estacions que ja tenia en el seu dia, amb l'evident connexió de l'estació de l'AVE increment de serveis a Montblanc i Móra la Nova, com a inversions a la llarga doble via fins a l'Hospitalet de l'Infant, triangle a Sant Vicenç de Calders per poder connectar El Vendrell amb el litoral de la seva comarca i amb connexió ràpida amb Barcelona i Vilanova i la Geltrú, i tot això complementat amb una xarxa de tramvia hàgil i ràpida que connecti Tarragona amb l'estació de Camp de Tarragona la futura estació de l'Aeroport i La Pineda i Cap Salou.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/01/2014 11:52

http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=16173

La red de cercanías de Tarragona llegará hasta El Vendrell y Cambrils


Entrarán en servicio a partir de febrero y se integrarán en las tarifas de la Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM)



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 09/01/2014 0:10

metring ha escrit:http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=16173

La red de cercanías de Tarragona llegará hasta El Vendrell y Cambrils


Entrarán en servicio a partir de febrero y se integrarán en las tarifas de la Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM)
Bonissim, diu que estan definint com serà el servei i que es posa en marxa el més vinent. Proposo apostar a que no circularà ni un tren fins a l´estiu en el millor dels casos.... No acabo d´entendre això de la línia a Salou i Cambrils quan la línia actual si no ens han informat malament desapareixerà més aviat que tard....



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 09/01/2014 19:09

El més hilarant es veure la data i el contingut del missatge que obre el fil i pensar en tota la gent que ha menjat ja dels rodalies de Tarragona abans que no es posés en marxa ni un tren.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 09/01/2014 23:58

Ayerbe-Zuera ha escrit:El més hilarant es veure la data i el contingut del missatge que obre el fil i pensar en tota la gent que ha menjat ja dels rodalies de Tarragona abans que no es posés en marxa ni un tren.
Hi ha un descontrol a la Generalitat brutal. Parlen i parlen però poc més... les rodalies de Girona havien d´estar en marxa fa més d´un any segons els responsables del servei però fins avui..... Potser tenen sentit unes petites rodalies a Tarragona però per que funcionin, evidentment no el mes vinent, en primer lloc s´ha de veure qui les paga. Quan hi son els diners, pensar molt bé què volem fer. Les dues línies plantejades potser tenen sentit si no et passes amb l´oferta, per exemple que complementin als regionals en els horaris on hi hagi més demanda, però en la meva opinió de forma molt controlada al principi per no generar despesa inútil. No entenc gaire això de Salou i Cambrils quan en teoria la línia desapareixerà en molt poc temps i la línia de l´interior és un altre mon.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 10/01/2014 15:38

La línea que pasa por Salou originalmente debía dejar lugar a un tranvía que siguiera su trazado. Evidentemente esto es un tanto utópico tanto por la situación económica como por la extensa mentalidad anti-tranvía que hay en la administración actualmente (te echo de menos, Hereu!). Ante ese panorama lo más sensato sería mantener esa línea como línea de cercanías y regionales precisamente. Pasado Cambrils se podría suprimir el trazado actual y en su lugar hacer un pequeño ramal en superficie que llegue hasta la nueva estación de Cambrils, que queda muy lejos del centro urbano, y enlace con los trenes de largo recorrido. Serían unos 2-3km de trazado nuevo,todo en superficie y sin atravesar ninguna urbanización. La línea quedaría entonces como Tarragona-Port Aventura-Salou-Cambrils-Cambrils Corredor Mediterráneo, y podría acoger trenes que hicieran ese mismo recorrido además de otros que fueran hasta Barcelona por Vilanova, como los regionales de toda la vida. La mayor idiotez que se puede cometer es hacer desaparecer esa vía férrea sin dejar un sustituto digno. El corredor Tarragona-Salou-Cambrils tiene muchísimo potencial, y desperdiciarlo sería un acto más propio de simios descerebrados que no de una administración interesada en tener un buen transporte público.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 10/01/2014 17:17

Que les pasara por la cabeza a los consejeros de transportes de la Generalitat que siempre marginan a las tierras del Ebro, que les costaría hacer unas líneas de Cercanías Entre Ulldecona - L'Adea - Tarragona y Tortosa - L'Aldea - Tarragona.

Porque es injusto que siempre se olviden de las Tierras del Ebro cuando esa zona pertenece a la provincia de Tarragona como Reus y Salou.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 10/01/2014 17:42

alf_ ha escrit:La línea que pasa por Salou originalmente debía dejar lugar a un tranvía que siguiera su trazado. Evidentemente esto es un tanto utópico tanto por la situación económica como por la extensa mentalidad anti-tranvía que hay en la administración actualmente (te echo de menos, Hereu!). Ante ese panorama lo más sensato sería mantener esa línea como línea de cercanías y regionales precisamente. Pasado Cambrils se podría suprimir el trazado actual y en su lugar hacer un pequeño ramal en superficie que llegue hasta la nueva estación de Cambrils, que queda muy lejos del centro urbano, y enlace con los trenes de largo recorrido. Serían unos 2-3km de trazado nuevo,todo en superficie y sin atravesar ninguna urbanización. La línea quedaría entonces como Tarragona-Port Aventura-Salou-Cambrils-Cambrils Corredor Mediterráneo, y podría acoger trenes que hicieran ese mismo recorrido además de otros que fueran hasta Barcelona por Vilanova, como los regionales de toda la vida. La mayor idiotez que se puede cometer es hacer desaparecer esa vía férrea sin dejar un sustituto digno. El corredor Tarragona-Salou-Cambrils tiene muchísimo potencial, y desperdiciarlo sería un acto más propio de simios descerebrados que no de una administración interesada en tener un buen transporte público.
Lo que es imperdonable es que la Generalitat margine otra vez las tierras del Ebro dejando-les a un lado, es que acaso Tortosa, Ulldecona, Amposta, Camp-Redó, L'Aldea, Camarles, L'Ametlla de Mar y otras poblaciones de esta zona de la provincia de Tarragona acaso no merecen un transporte publico digno.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 10/01/2014 18:49

trensmat ha escrit:
alf_ ha escrit:La línea que pasa por Salou originalmente debía dejar lugar a un tranvía que siguiera su trazado. Evidentemente esto es un tanto utópico tanto por la situación económica como por la extensa mentalidad anti-tranvía que hay en la administración actualmente (te echo de menos, Hereu!). Ante ese panorama lo más sensato sería mantener esa línea como línea de cercanías y regionales precisamente. Pasado Cambrils se podría suprimir el trazado actual y en su lugar hacer un pequeño ramal en superficie que llegue hasta la nueva estación de Cambrils, que queda muy lejos del centro urbano, y enlace con los trenes de largo recorrido. Serían unos 2-3km de trazado nuevo,todo en superficie y sin atravesar ninguna urbanización. La línea quedaría entonces como Tarragona-Port Aventura-Salou-Cambrils-Cambrils Corredor Mediterráneo, y podría acoger trenes que hicieran ese mismo recorrido además de otros que fueran hasta Barcelona por Vilanova, como los regionales de toda la vida. La mayor idiotez que se puede cometer es hacer desaparecer esa vía férrea sin dejar un sustituto digno. El corredor Tarragona-Salou-Cambrils tiene muchísimo potencial, y desperdiciarlo sería un acto más propio de simios descerebrados que no de una administración interesada en tener un buen transporte público.
Lo que es imperdonable es que la Generalitat margine otra vez las tierras del Ebro dejando-les a un lado, es que acaso Tortosa, Ulldecona, Amposta, Camp-Redó, L'Aldea, Camarles, L'Ametlla de Mar y otras poblaciones de esta zona de la provincia de Tarragona acaso no merecen un transporte publico digno.
Doncs que rodalies es caracteritza per ser un servei a una connurbació urbana, la seva àrea metropolitana i poblacions importants properes (màx. uns 70km aprox, que és el que hi ha de BCN a les parades més extremes de les línies de rodalies).

Les terres de l'Ebre disten a uns 100km de Tarragona, per tant no són rodalies, s'han de cobrir amb un bon servei de Regionals (que crec que ja el tenen, tot i que potser no prou competitiu en quant a temps). Per altra banda allargar les rodalies a les terres de l'Ebre significaria haver de posar més material rodant, per tant, més car el servei.

Igual que això, bé que les rodalies de Girona tampoc arribaràn a Portbou no?? Doncs és el mateix.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 10/01/2014 19:22

oriolp13 ha escrit:
trensmat ha escrit:
alf_ ha escrit:La línea que pasa por Salou originalmente debía dejar lugar a un tranvía que siguiera su trazado. Evidentemente esto es un tanto utópico tanto por la situación económica como por la extensa mentalidad anti-tranvía que hay en la administración actualmente (te echo de menos, Hereu!). Ante ese panorama lo más sensato sería mantener esa línea como línea de cercanías y regionales precisamente. Pasado Cambrils se podría suprimir el trazado actual y en su lugar hacer un pequeño ramal en superficie que llegue hasta la nueva estación de Cambrils, que queda muy lejos del centro urbano, y enlace con los trenes de largo recorrido. Serían unos 2-3km de trazado nuevo,todo en superficie y sin atravesar ninguna urbanización. La línea quedaría entonces como Tarragona-Port Aventura-Salou-Cambrils-Cambrils Corredor Mediterráneo, y podría acoger trenes que hicieran ese mismo recorrido además de otros que fueran hasta Barcelona por Vilanova, como los regionales de toda la vida. La mayor idiotez que se puede cometer es hacer desaparecer esa vía férrea sin dejar un sustituto digno. El corredor Tarragona-Salou-Cambrils tiene muchísimo potencial, y desperdiciarlo sería un acto más propio de simios descerebrados que no de una administración interesada en tener un buen transporte público.
Lo que es imperdonable es que la Generalitat margine otra vez las tierras del Ebro dejando-les a un lado, es que acaso Tortosa, Ulldecona, Amposta, Camp-Redó, L'Aldea, Camarles, L'Ametlla de Mar y otras poblaciones de esta zona de la provincia de Tarragona acaso no merecen un transporte publico digno.
Doncs que rodalies es caracteritza per ser un servei a una connurbació urbana, la seva àrea metropolitana i poblacions importants properes (màx. uns 70km aprox, que és el que hi ha de BCN a les parades més extremes de les línies de rodalies).

Les terres de l'Ebre disten a uns 100km de Tarragona, per tant no són rodalies, s'han de cobrir amb un bon servei de Regionals (que crec que ja el tenen, tot i que potser no prou competitiu en quant a temps). Per altra banda allargar les rodalies a les terres de l'Ebre significaria haver de posar més material rodant, per tant, més car el servei.

Igual que això, bé que les rodalies de Girona tampoc arribaran a Portbou no?? Doncs és el mateix.
Les línies R3 L'Hospitalet - Puigcerdà - La Tour de Carol i R4 St Viçents de Calders - Vilafranca - Barcelona - Terrassa - Manresa tenen mes de 100km de trajecte.

Segon no els costaria res fer la xarxa de rodalies de Tarragona fins Tortosa aixi no deixaríem abandonats als usuaris de les terres del Ebre també dic lo mateix amb el tema de Portbou i pensa una cosa Oriol que la xarxa de Rodalies de Barcelona cobreix quasi tot el territori de la provincià de Barcelona.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5234
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 10/01/2014 20:19

"No [els] costaria res" difícilment es pot correspondre amb la realitat del cost d'expansió d'una xarxa, ja siguin petits o grans (la xarxa i l'expansió)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3482
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 10/01/2014 21:02

No hi ha uns paràmetres exactes per considerar fins a on ha d'arribar un nucli de rodalia, però hem de tenir en compte que la grandària d'una ciutat també influeix en la grandària de la seva rodalia, per tant no es pot pretendre que Tarragona tingui un nucli tant gran com Barcelona.

De totes maneres lo important és que les freqüències de pas siguin les adequades a les necessitats, no si es diu Rodalies o Regionals o com es digui. De Tortosa a Tarragona lo òptim seria cada 30 min. alternativament 1 fent totes les parades i 1 semidirecte, però sino com a mínim 1 cada hora parant a totes que tampoc n'hi han tantes.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 10/01/2014 21:09

trensmat ha escrit:Les línies R3 L'Hospitalet - Puigcerdà - La Tour de Carol i R4 St Viçents de Calders - Vilafranca - Barcelona - Terrassa - Manresa tenen mes de 100km de trajecte.

Segon no els costaria res fer la xarxa de rodalies de Tarragona fins Tortosa aixi no deixaríem abandonats als usuaris de les terres del Ebre també dic lo mateix amb el tema de Portbou i pensa una cosa Oriol que la xarxa de Rodalies de Barcelona cobreix quasi tot el territori de la provincià de Barcelona.
No em refereixo a una línia de punta a punta, sinó des de Barcelona fins al final de línia respectivament (p.ex. fins a Vic són 70 km, Manresa 63km, etc,)

Aquí no es tracta de tenir a tothom content i per fer això rodalies per a tothom, sinó que optimitzar els recursos i la població. A Tortosa, amb una línia de Regionals en tenen de sobres, això sí, amb un tren cada hora posaria jo, que crec que és suficient. (Podrien començar a Vinaròs i així cobreixen Ulldecona, i fer una llançadora Tortosa - l'Aldea coordinada amb aquests trens).

El que no pot ser és que per tenir content a tothom s'hagi de fer una gran despesa (i que probablement sigués bastant més deficitària que altres línies, ja que més d'un tren portaria aire).


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”