Rodalies a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Rodalies a Tarragona

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 12/03/2017 23:51

trensmat ha escrit:Jo penso que l'estació de Reus-Bellisens es necessària ja que està aprop del Hospital de Reus, de la universitat de Reus i de la pedania La Plana (Vila-seca).


No tant a prop de La Plana com això... però et deixes una cosa: estarà a la mateixa distància de la Plaça Mercadal que l'actual estació.
L'estalvi per a molta gent serà de cinc minuts de temps de trajecte en tren, sense comptar el desplaçament per l'interior de Reus, que quedarà força escurçat en molts casos.

Això pot significar un increment de passatgers molt important...
Tot i que coneixent al personal de la zona, i com n'és de pro-cotxe, possiblement es faci servir més per a desplaçaments llargs.
Només a mesura que la gent es vagi acostumant a la seva existència creixerà el nombre de passatgers...

Una incògnita és si es generaran gaires viatges urbans d'una estació de Reus a l'altra. A priori, amb la targeta de l'AT Camp de Tarragona, es podria.

Aaah, si només s'hagués conservat l'estació del Nord de Tarragona, avui es mourien molts més passatgers entre Tarragona i Reus, i entre Tarragona i una mica tot arreu... :'(

trensmat ha escrit:Jo la trobo viable ara també es podria fer dos vies laterals on farien parada els trens i dos vies centrals per els trens sense parada.


El que dius potser només s'assembli a una fase de les obres. Però no cal que tingui vies desviades. El cantó Classificació-Reus no és prou llarg.

fgc113 ha escrit:Per a què servirien? Hi pararien tots els regionals i només seria útil per als mercaderies, que tampoc són tant ràpids i si cal podrien fer els avançaments a l'estació actual de Reus.


Per no dir que està previst que en un futur no massa llunyà, l'estació de Vila-seca torni a tenir via desviada (ara, en quin ample? No ho sé...).
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4297
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Rodalies a Tarragona

EntradaAutor: metring » Dimecres 25/10/2017 16:41

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... lissens.do

Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament de Reus presenten l'estudi informatiu de la nova estació de tren Reus-Bellissens

La segona estació ferroviària del municipi permet donar cobertura a una zona d’equipaments estratègics i de nous creixements urbanístics

Es preveu que la nova instal·lació, situada a uns 4 quilòmetres tant de les estacions de Reus com de Vila-seca, capti 3.000 viatgers diaris

El projecte comporta una inversió estimada en 12 MEUR

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha presentat avui l’estudi informatiu per a construir una segona estació ferroviària al municipi, en concret, a l’àmbit de Bellissens. Aquesta infraestructura vol donar cobertura a la zona sud del municipi, on es concentren diversos equipaments estratègics i una nova àrea de creixement urbanístic. L’estudi, que recull les alternatives tècniques i constructives, serà traslladat ara al Ministeri de Foment perquè el sotmeti a informació pública i l’inclogui en les seves inversions.

L’actual estació de Reus està situada al nord del municipi, allunyada de les zones de creixement previstes al POUM. La nova instal·lació ferroviària s’ubica en un punt equidistant –4,2 quilòmetres– de les estacions existents de Reus i de Vila-seca, en un corredor pel qual transcorren les línies RT1 (Reus-Tarragona), R14 (Barcelona-Lleida) i R15 (Barcelona-Riba-roja d’Ebre) de Rodalies de Catalunya, així com trànsit de mercaderies.

La futura estació a l’àmbit de Bellissens permet ampliar l’accés al transport públic de la zona sud de Reus, tant a la població que ara queda lluny de l’estació actual com als nous habitatges previstos. A més, se situa en una zona estratègica, d’equipaments i d’activitat econòmica, amb la Universitat Rovira i Virgili (URV), l’hospital de Sant Joan i el polígon logístic Tecnoparc.

L’opció que l’estudi presenta com a més adient abasta una longitud de 520 metres i manté la rasant actual del corredor ferroviari, que és de doble via, i afegeix dues vies per a l’aturada dels trens a l’estació, una a cada banda del corredor. L’estació constarà de dues andanes laterals de 200 metres i un edifici que s’ubicarà a l’illa de la confluència dels carrers de Josep Pla i Manuel de Pedrolo. Addicionalment, al costat de la Universitat es preveu un espai amb marquesina i tancament perimetral on s’ubicarien també validadores d’accés i sortida. La inversió estimada és de 12,2 MEUR.

La infraestructura estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda. A la banda oest de l’estació (àmbit ciutat), la connexió entre l’edifici i l’andana es resol amb una rampa, i les andanes estaran connectades amb un pas sota les vies al qual s’accedeix mitjançant escales i ascensor, en cadascuna de les andanes. Un ascensor situat a la banda est (àmbit Universitat) comunicarà els nivells corresponents al pas inferior, ciutat i andana.

L’estudi informatiu recull una altra alternativa, que consisteix en la modificació de la rasant ferroviària en una longitud de 1.500 metres i comporta la construcció d’una tercera via provisional per a l’execució dels treballs. Aquesta opció és més costosa que l’anterior, amb un pressupost estimat en 15,5 MEUR.

Es preveu que la nova estació rebi de mitjana uns 3.000 viatgers al dia, de manera que, sumant-hi els passatgers de l’estació actual de Reus, es doblaria la demanda ferroviària al municipi. L’existència de dues estacions permetria donar servei homogèniament a tot el nucli urbà.

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22442
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Anterior

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants