Crònica no funciona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Crònica no funciona

Entrada Autor: abegot » Dilluns 29/01/2007 9:34

De cómo no llegar a la estación

FRANCESC ARROYO - Barcelona - 29/01/2007 - EL PAIS.xom

La puesta en funcionamiento de la estación de Camp de Tarragona originó no pocas protestas por la falta de señalización. Más de un mes después la cosa sigue igual o ha ido a peor. No hay más que una señal situada en la Nacional 240, pero está donde la gente ya ha perdido toda esperanza. En la autopista AP-7 no hay ni un sólo indicador. Un portavoz de ACESA explicó que no es habitual indicar estaciones porque éstas acostumbran a estar en calles y no en carreteras, pero añade que solicitarán permiso al Ministerio de Fomento para instalar un panel igual que los hay para el aeropuerto. No obstante, señaló el portavoz, el ministerio es muy suyo en estas cosas y sin su permiso no se pueden poner nuevas señales. En su día, lograr la autorización para indicar la salida que lleva a Port Aventura costó meses y miles de instancias y pólizas.

No hay señales en la autopista ni en la carretera que llevan hasta ella. La N-240, que depende del Ministerio de Fomento, según el Departamento de Política Territorial, ya se ha pedido al ministerio que señale mejor. La Delegación del Gobierno explicó que no es su problema, que es asunto de la Delegación de Carreteras. Hasta ocho llamadas telefónicas se hicieron a esa delegación con el mismo resultado: nadie respondió. Lo normal para ir a la estación es, si se va por la autopista, salir en Tarragona. Con una salvedad: la dirección que hay que seguir no es, precisamente, la de esa ciudad, sino Valls. Una vez en la N-240, lo mejor es desviarse a la llegada de Perafort (no hay indicador que lo aconseje) y luego seguir hacia La Secuita. En esta localidad sí hay una señal de tráfico que indica dónde está la estación, pero se ven al mismo tiempo la señal y la estación, de modo que resulta de escasa utilidad.

La estación tiene un aparcamiento y determinados billetes dan derecho a utilizarlo sin pagar, pero tampoco hay indicadores para validar el billete. Una vez que se consigue saber cómo funciona la cosa, la sorpresa es mayúscula: un señor hace fotocopia del tique y del billete y luego da permiso al conductor para salir. Con un procedimiento tan poco ágil las colas son morrocotudas. La estación no depende de Renfe, sino de Adif, cuyo portavoz sostiene que algún día se resolverá el problema. Algún día.


MÁQUINAS SIN ADAPTAR PARA LOS CIEGOS.

Medio centenar de personas con visión reducida protestaron ayer porque no pueden utilizar las máquinas expendedoras de Renfe. Hay signos en braille, pero luego deben seguir las indicaciones de una pantalla que no pueden leer. Renfe admite que su sistema no está adaptado. De todas formas, milagro es que los ciegos llegaran al sitio, estando las aceras llenas de coches y motos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/01/2007 11:48

Sembla extret del Mortadelo y Filemón. A na Margarita li poseu un bigoti i ja tenim el Súper.

:x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 29/01/2007 12:31

Dissabte vaig estar a Camp de Tarragona i com que una mica dificil és arribar-hi. Podia anar tant per Valls (AP-2) com per Tarragona (AP-7), així que a l'anar vaig anar per Valls i al tornar, per Tarragona. Diguem que tot i seguir el que em deia el GPS, em vaig perdre per La Secuita...després vaig arribar però molt liós tot plegat. Per marxar, quasi també era força liós, ja que enlloc diu "AP-7" ni res...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 29/01/2007 13:06

Pel que dius, suposo que hi vas anar amb el teu cotxe.

Només dues qüestions:

- Què tal l'aparcament a Camp de Tarragona? (sobretot preu).

- Què tal el tema fotos? És una estació blindada?

Salut !!
aarongilp ha escrit:Dissabte vaig estar a Camp de Tarragona i com que una mica dificil és arribar-hi. Podia anar tant per Valls (AP-2) com per Tarragona (AP-7), així que a l'anar vaig anar per Valls i al tornar, per Tarragona. Diguem que tot i seguir el que em deia el GPS, em vaig perdre per La Secuita...després vaig arribar però molt liós tot plegat. Per marxar, quasi també era força liós, ja que enlloc diu "AP-7" ni res...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 29/01/2007 13:40

genissimon ha escrit:Pel que dius, suposo que hi vas anar amb el teu cotxe.

Només dues qüestions:

- Què tal l'aparcament a Camp de Tarragona? (sobretot preu).

- Què tal el tema fotos? És una estació blindada?

Salut !!
aarongilp ha escrit:Dissabte vaig estar a Camp de Tarragona i com que una mica dificil és arribar-hi. Podia anar tant per Valls (AP-2) com per Tarragona (AP-7), així que a l'anar vaig anar per Valls i al tornar, per Tarragona. Diguem que tot i seguir el que em deia el GPS, em vaig perdre per La Secuita...després vaig arribar però molt liós tot plegat. Per marxar, quasi també era força liós, ja que enlloc diu "AP-7" ni res...
Sí, vaig anar-hi en cotxe...

- Aparcament: Els preus no els sé, ja que vaig aparcar a la zona de darrere del "bucle" que fa la carretera després de passar per davant la façana de l'estació. Allà hi ha la vorera (arcén) on tothom aparca i els de seguretat no hi diuen res (tot i donar voltes amb el cotxe constantment per allí). Si no hi ha lloc, cap al pàrquing. Si hi vas una estona (una o dues hores), és el millor lloc, si trobes algun forat. Si hi vas per anar-te'n de viatge, millor pagar pàrquing, que suposo que no serà massa car, comparat amb Montpellier (12h = 30€), per exemple.

- Seguretat: És una estació blindada però amb condicionants. Em van dir, textualment, que a "estructures" no podia fer fotos, però si a "persones". Per tant, si vull fer una foto de tal o qual cosa, sempre podem fer trampa si anem acompanyats... Això si, me'n vaig anar caminant fins a l'entrada del recinte en direcció sud, i tot i que el de seguretat arribava fins allí en el cotxe (de fet, era dins del territori adif), no em va dir pas res tot i que em va veure com li feia fotos al Triana.

- Aspectes a destacar...la poca circulació de trens que hi ha xD Suposo que a la que fagi un any o així que s'hagi inaugurat sencera la LAV serà força més divertit, ja que ja hauran millorat les freqüències substancialment...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 29/01/2007 14:08

Gràcies.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dilluns 29/01/2007 22:39

És que la millor manera d'arribar és en tren :D :D :) :) (Ho sento, no podia evitar dir-ho). Però, si els d'ACESA ho demanen a Foment, perquè els hi costa tant posar-ho?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 30/01/2007 0:05

U-Bahn ha escrit:És que la millor manera d'arribar és en tren :D :D :) :) (Ho sento, no podia evitar dir-ho). Però, si els d'ACESA ho demanen a Foment, perquè els hi costa tant posar-ho?
xD Justament en tren com que no...en ibèric, només en somnis, i en UIC, des de BCN tens 1 sortida al dia (al mòdic preu de 20€) i des de Lleida, tens uns quants AVE's i un Altaria...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”