Reserva obligatòria a MD?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Reserva obligatòria a MD?

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 11/05/2009 8:48

Al fòrum de la PTP diuen que el tren farà el recorregut Barcelona Sants-Girona com a reforç dels Catalunya Exprés. En principi diuen que amb aquest tren renfe vol iniciar la venda de bitllets per internet per a MD a Catalunya, amb seients numerats.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/05/2009 16:19

Trenscat ha escrit:En principi diuen que amb aquest tren renfe vol iniciar la venda de bitllets per internet per a MD a Catalunya, amb seients numerats.
Sincerament, espero que no ens encolomin la reserva obligatòria també aquí. Perquè la gent que viatja en regionals, ho fa majoritàriament seguint el principi d'agafar el primer tren que els va bé, i no amb una idea concreta de l'hora exacta. I més en un sistema econòmic que, diuen, s'ha de caracteritzar cada cop més per la flexibilitat (també horària), no m'entra al cap que ens vulguin encorsetar en coses com aquesta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 11/05/2009 21:24

Sincerament, crec que estic en contra de la reserva obligatòria, ja que la gent agafarà el tren que li vagi millor.


Salutacions



express
N4
N4
Entrades: 55

Entrada Autor: express » Dimecres 13/05/2009 0:28

Hola, jo soc partidari de reservar el seient, mentre costi el mateix que sense reservar, per mi cap problema. Vosaltres agafeu un regional un divendres a la tarda quan tothom ha acabat de treballar/d'estudiar i torna cap a seva casa... els trens semblen llaunes de sardines... d'aquesta manera la gent tindria una plaça segura al tren i no tindran d'anar tot el trajecte en peus. A mi, m'ha tocat anar més d'una vegada anar en peus des de Barcelona fins a Reus i jo tenia que baixar a Mora la Nova...

Que opineu d'això?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 13/05/2009 1:07

express ha escrit:i no tindran d'anar tot el trajecte en peus. A mi, m'ha tocat anar més d'una vegada anar en peus des de Barcelona fins a Reus i jo tenia que baixar a Mora la Nova...

Que opineu d'això?
Doncs...

- Que estic TOTALMENT EN CONTRA d'aquesta mesura de la reserva obligatoria.

- Que sobre el que tu comentes i tinguent en compte l'eficàcia de Renfe Operadora, això servirà perquè molta gent es quedi sense poguer agafar el tren, encara que això sí: els que hi viatgin aniran asseguts.

Per tant, resumidament aquesta mesura de la reserva obligatoria està condemnada a fracassar. No hi ha prous coses a resoldre a la xarxa ferroviaria, com per a sobre haver de complicar més el tema.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 13/05/2009 10:07

Jo tambe estic en contra de la reserva obligatoria, pero estic a favor de la reserva voluntaria, es a dir, qui es vulgui reservar un seient que se'l reservi, i qui no, pues si queden seient que s'assegui i qui no que vagi depeu. Jo ho deixaria fer aixi a qualsevol regional i tambe als de llarga distancia, hi ha gent que preferiria fer un viatge llarg de peu abans que quedarse sense fer-lo.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 13/05/2009 15:50

pobres usuaris de Girona que els de la Renfe els han agafat mania els Gironins :'(


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 13/05/2009 16:02

El problema és que normalment qui vol viatjar li importarà poc anar en males condicions si la alternativa és quedar-se a terra.

Jo veig bé la reserva sempre que en general hi hagi una oferta superior a la demanda i es mantinguin alternatives decents sense reserva.

HI ha trens regionals a segons quins llocs d'Espanya que tenen reserva de plaça, però en cas que quedi el tren complet es passa a vendre sense plaça sempre que el viatger estigui conforme.

D'altra banda també existeix la venda anticipada sense reserva de plaça, sigui com sigui hem de saber què és el que vol fer exactament Renfe amb aquest tema.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 14/07/2009 11:38

josep_serre ha escrit:Jo veig bé la reserva sempre que en general hi hagi una oferta superior a la demanda i es mantinguin alternatives decents sense reserva.
Això no passarà. Sent la RENFE com és, no passarà.

A veure si a aquest pas al final els seients de Rodalies també seran en reserva...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 14/07/2009 13:06

Doncs jo estic a favor perquè entenc que a molts tan se'ls f*ti viatjar com a sardines com sol ocòrrer en els regionals a Girona, però a mi sí que em molesta i molt, sobretot quan vaig carregat amb equipatge, com acostumo a viatjar normalment, i si em garanteixen tenir un seient, no m'importa haver de decidir l'horari en que agafo el tren i assumir el risc de perdre el tren.
Ara, estic d'acord que s'autoritzi la venda (fins a cert punt) de places d'empeus.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 14/07/2009 13:55

A Renfomentadif, aplicar aquest sistema significaria estrangular bàrbarament l'oferta. Perquè, siguem sincers, algú els veu tan diligents de calcular la demanda real i adaptar-hi l'oferta, oferint totes les places necessàries?

Si hem de començar a convertir un simple viatge en tren en una planificació de tall estalinista, malament anem.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 14/07/2009 14:24

Totalment d'acord.

I megapauer... entre anar com sardines i la barbaritat de ficar-hi seients amb reserva, hi ha un bon abisme. Dubto molt que a qualsevol del usuaris habituals que pateixen (o patiu) aquesta incompetència crònica de la RENFE, realment s'els en foti d'anar tot el viatge d'aquesta manera. Però... alguna cosa em diu que aquests seients de reserva no farien altra cosa que empitjorar el servei de cara al viatger.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 14/07/2009 21:49

Entre Girona i Barcelona cal començar a pensar en un tren cada 20 minuts i si és amb reserva de plaça que la venda sigui àgil i amb possibilitat de demanar viatjar sense seient fins a un límit raonable a estudiar que no incomodi.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 30/07/2009 18:27

Els Regionals/Cat. Exprés entre Barcelona i Girona i entre Barcelona i Tarragona són tan utilitzats que els hauríem de tractar, a excepció de la comoditat i la velocitat comercial, gairebé com uns metros o rodalies. Per això canvio la pregunta a: voldríeu reserva de seients a Rodalies? Oi que no (acabaríem tots a terra i per tant usant el cotxe)?

Actualment ja és necessària als 594 (TRD) i als 598, dièsels de MD de diferents llocs d'Espanya. Que no s'escampi.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 30/07/2009 18:31

Anem a veure sobre aquest tema...
Sempre que he agafat bitllets amb reserva obligatòria (talgos, estrelles, etc.), no he tingut cap problema. El bitllet me l'han fet només 20 segons més tard que si sigués un bitllet normal. L'únic problema és una vegada que vaig voler agafar el Catalán Talgo a Perpinyà, van dir que estava totes les places ocupades. Aquest és el problema de la reserva obligatòria, però tampoc és tan dramàtic. Vaja, ho considero positiu sempre i quant no agafis l'últim tren i et quedis tirat a l'estació perquè no hi hagi places... :x ,


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2009 18:38

La gent agafa els rodalies i regionals sobretot per a desplaçaments per feina. I, al món que vivim (excepte Renfomentadif, els polítics i alguns il·luminats més), la feina és cada cop més flexible, per la qual cosa mai no saps quan sortiràs i quan hauràs d'agafar el tren. Si comencen a posar reserva obligatòria, la gent es decantarà més aviat pel cotxe perquè no s'exposaran a quedar-se a terra perquè a l'empresa li ha donat per restringir l'accés d'aquesta manera als seus trens.

De fet, és el que m'ha passat sempre que he anat per feina a Lleida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 30/07/2009 18:39

Anem a veure sobre aquest tema...
Sempre que he agafat bitllets amb reserva obligatòria (talgos, estrelles, etc.), no he tingut cap problema. El bitllet me l'han fet només 20 segons més tard que si sigués un bitllet normal. L'únic problema és una vegada que vaig voler agafar el Catalán Talgo a Perpinyà, van dir que estava totes les places ocupades. Aquest és el problema de la reserva obligatòria, però tampoc és tan dramàtic. Vaja, ho considero positiu sempre i quant no agafis l'últim tren i et quedis tirat a l'estació perquè no hi hagi places...
O si tens pressa...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/01/2010 21:24

josep_serre ha escrit:HI ha trens regionals a segons quins llocs d'Espanya que tenen reserva de plaça, però en cas que quedi el tren complet es passa a vendre sense plaça sempre que el viatger estigui conforme.
Cas de l'MD Vigo-Lleó. Ahir, vaig veure al mins horari de l'estació (abandonadíssima, per cert) d'O Porriño que la reserva hi és obligatòria però que també venen bitllets per anar dret.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”