Seguiment del traspàs de regionals

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Millorarà el servei de Regionals aquest traspàs?

Si, segurament la informació, com passa a Rodalies
12
24%
Si, però poca cosa
14
28%
No es notarà res
5
10%
No, serà el mateix bluf que el traspàs de Rodalies
15
30%
Encara enpitjorarà!!!
4
8%
 
Vots totals: 50
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Traspàs de regionals

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 30/12/2010 22:31

És l'explicació que van donar des del PTOP, tot i que jo penso que era una bona oportunitat de fer-se amb aquests serveis, sempre i quan des del Ministeri de Foment hi hagués disposició al traspàs.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 01/01/2011 15:42

http://www.lamalla.cat/politica/article?id=431882

La Generalitat assumeix el traspàs dels trens regionals

Decidirà sobre les freqüències de pas, les tarifes i els horaris i donarà servei a uns 11 milions d'usuaris el 2011

EFE / LAMALLA.CAT

Amb l'entrada d'any, la Generalitat assumeix les competències dels trens regionals que comencen i acaben el seu recorregut a Catalunya, un any després d'assumir les Rodalies. El Govern català organitzarà tot el trànsit ferroviari a excepció dels trens d'alta velocitat i els de llarg recorregut i decidirà sobre les freqüències de pas, les tarifes i els horaris. Per contra, l'Estat es reserva totes les competències que fan referència a la infraestructura, tal com van acordar al mes d'octubre el llavors president de la Generalitat, José Montilla, i el ministre de Foment, José Blanco, d'acord amb l'article 169 de l'Estatut. L'Estat s'ha compromès a assumir la totalitat del dèficit del servei de regionals, que per al 2011 s'estima en 14,8 milions d'euros. El servei de trens regionals donarà servei a uns 11 milions d'usuaris durant el 2011 en els 735 trajectes setmanals que actualment es fan. Des del dia 30 de desembre, Rodalies de Catalunya ja incorpora al seu web tota la informació sobre els serveis de trens regionals.

El nou conseller, Lluís Recoder, rep el traspàs de Política Territorial de mans del fins llavors titular Joaquim Nadal

La Generalitat passa a planificar i a gestionar el servei ferroviari de regionals, decidirà les tarifes, bonificacions, sistemes tarifaris integrats i aprovarà els contractes de transport, gestionarà la contractació de les empreses operadores i podrà fixar els serveis mínims en cas de conflicte col·lectiu en qualsevol empresa de transport ferroviari.

Un dels últims acords del Govern català presidit per Montilla va ser l'aprovació de la modificació del conveni de gestió del servei ferroviari de Regionals de Rodalies per incorporar també els serveis de trens Regionals a partir d'aquest 1 de gener i ampliar el conveni vigent amb Renfe Operadora fins al 31 de desembre de 2011.

A partir d'aquest dissabte, els serveis de Rodalies i Regionals fusionaran la seva direcció i aquests últims també passaran a ser considerats com a servei públic, cosa que permetrà a l'administració catalana obtenir subvencions en el marc del futur contracte programa. L'objectiu de la modificació és establir i concretar la direcció i gestió dels serveis ferroviaris de transport de viatgers tant de Rodalies com de Regionals que la Generalitat assumeix en l'exercici de les seves competències com a nova autoritat ferroviària.

La Generalitat té assignades totes les franges horàries vinculades a la prestació dels serveis ferroviaris regionals i el Govern català col·laborarà amb Adif en la programació de freqüències i horaris i en l'organització de les línies.

Recoder diu que és un "gran repte"
El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, deia aquesta setmana després de prendre possessió en el càrrec que el traspàs de Regionals és "un gran repte", com ja ho va ser també el de Rodalies, i que ha de servir per "aproximar" el nivell de qualitat de Rodalies i Regionals als estàndards de qualitat dels Ferrocarrils de la Generalitat, però advertia que per això fan falta "recursos".

El president de la Generalitat, Artur Mas, va anunciar durant la campanya electoral que renegociaria el traspàs de Regionals perquè "és una patata calenta" perquè no inclou eines per millorar el servei i va criticar que no inclogui la transferència dels "trens, vies i estacions".



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 01/01/2011 20:49

Jo penso una cosa, i és que els serveis de Regionals i de Rodalies s'han de diferenciar, fins que el sistema tarifari no s'uniformi, és a dir, no es faci una ATM general per a tota Catalunya.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/01/2011 11:48

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 52102.html

L'Avant haurà d'esperar el 2012, almenys
02/01/11 02:00 - TARRAGONA - Ò.P.J

La gestió dels trens regionals d'alta velocitat –els Avant, que fan servir la línia del TAV– també serà traspassada a la Generalitat, tot i que els acords amb l'Estat preveuen que no sigui així fins que arribin a les quatre capitals catalanes, és a dir, entri en servei el darrer tram (encara en construcció) entre Barcelona i Girona, fet que no es preveu que passi, anant bé, fins a finals del 2012. El pla de transports de viatgers de Catalunya, en tot cas, ja en fa també previsions, i fixa l'establiment de serveis directes o semidirectes entre els principals nuclis del territori a una velocitat de fins a 220 km/h, fet que reduirà a la meitat el trajecte actual en regional convencional, i amb una freqüència d'un tren en hora punta com a mínim. Des de l'estació del Camp, així, es preveuen 32 trens diaris a Barcelona que faran el viatge en 40 minuts, i 12 trens més que arribaran en 30 a Lleida. En el futur el PTVC encara va més enllà, i fixa la creació de fins a cinc línies de regionals d'altes prestacions, que també inclourien les estacions de Vilafranca del Penedès, Figueres i, quan estigui en servei, el corredor mediterrani per a passatgers en ample europeu, la de l'Aldea. Des d'aquesta estació central de l'Ebre fins a les de Tarragona i/o el Camp es preveuen cinc Avant diaris, que trigarien 20 minuts.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/01/2011 12:37

Fer acabar vint relacions a Camp és enterrar diners.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Diumenge 02/01/2011 13:43

josep_serre ha escrit:Com ja he dit en alguna altra ocasió sóc partidari de la denominació Trens de Catalunya.
Mako448 ha escrit:Aixó d'integrar Regionals dins de "Rodalies de Catalunya"el que farà serà provocar confusions.
És una genial idea, però "Trens de Catalunya" no m'acaba de convèncer, potser "Ferrocarrils de Catalunya" seria més bonic ;)



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 02/01/2011 15:29

"TrensCats de Catalunya"


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 02/01/2011 15:32

Malgrat que això és el que pugui semblar les coses no són ben bé així.

Ara mateix els AVANT són força utilitzats per anar a Barcelona, els dos primers del matí bàsicament, alguns dies fins a 100 persones en el primer tren del matí.

Qui utilitza aquests trens? doncs la gent de les poblacions de l'entorn de l'estació, Perafort, La Secuita, El Morell, La Pobla de Mafumet, Constantí, etc, no són pobles gaire grans però clar cadascun va sumant, i la no tan propera Valls, des de Tarragona ja no tant doncs l'estació a la ciutat té molts trens amb destinació Barcelona però des de Reus ja no n'hi ha tants i el temps de viatge del tren supera en molt el dels AVANT i l'estació si es disposa de cotxe és a 15 minuts, en alguns llocs de la ciutat més accessible que l'estació convencional, una cosa semblant passa des de La Pineda, Vila-Seca, Salou o Cambrils.

Ara bé si no és més gent que fa servir això és perquè, l'aparcament de l'estació de Camp de Tarragona és de pagament, no molt car però de pagament i el públic de l'AVANT no té possibilitat de franquícia, la majoria dels viatgers de l'AVANT aparquen els cotxes al marge de la carretera que accedeix a l'estació, són pocs trens al dia, i no hi ha una bona comunicació amb transport públic, bé amb Tarragona sí tot i que pràcticament només amb el centre de la ciutat i amb Valls també, millorable això sí.

Els AVANT en la relació Camp de Tarragona Barcelona poc a poc van agafant públic amb les limitacions que ja he esmentat.
Guigui ha escrit:Fer acabar vint relacions a Camp és enterrar diners.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 02/01/2011 15:55

A veure quan tindrem una denominació correcta de l'estació "La Secuita-Perafort", correspondència amb rodalies Reus.
josep_serre ha escrit:Malgrat que això és el que pugui semblar les coses no són ben bé així.

Ara mateix els AVANT són força utilitzats per anar a Barcelona, els dos primers del matí bàsicament, alguns dies fins a 100 persones en el primer tren del matí.

Qui utilitza aquests trens? doncs la gent de les poblacions de l'entorn de l'estació, Perafort, La Secuita, El Morell, La Pobla de Mafumet, Constantí, etc, no són pobles gaire grans però clar cadascun va sumant, i la no tan propera Valls, des de Tarragona ja no tant doncs l'estació a la ciutat té molts trens amb destinació Barcelona però des de Reus ja no n'hi ha tants i el temps de viatge del tren supera en molt el dels AVANT i l'estació si es disposa de cotxe és a 15 minuts, en alguns llocs de la ciutat més accessible que l'estació convencional, una cosa semblant passa des de La Pineda, Vila-Seca, Salou o Cambrils.

Ara bé si no és més gent que fa servir això és perquè, l'aparcament de l'estació de Camp de Tarragona és de pagament, no molt car però de pagament i el públic de l'AVANT no té possibilitat de franquícia, la majoria dels viatgers de l'AVANT aparquen els cotxes al marge de la carretera que accedeix a l'estació, són pocs trens al dia, i no hi ha una bona comunicació amb transport públic, bé amb Tarragona sí tot i que pràcticament només amb el centre de la ciutat i amb Valls també, millorable això sí.

Els AVANT en la relació Camp de Tarragona Barcelona poc a poc van agafant públic amb les limitacions que ja he esmentat.
Guigui ha escrit:Fer acabar vint relacions a Camp és enterrar diners.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

pandev92
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: pandev92 » Diumenge 02/01/2011 20:00

se sap algo? hi hauran canvis en els horaris dels regionals? que canviará per al usuaris? o tot seguirá igual?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 02/01/2011 20:50

Els primers canvis a Rodalies no es van començar a veure fins al març-abril. Tinguem paciència.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 05/01/2011 20:58

pandev92 ha escrit:se sap algo? hi hauran canvis en els horaris dels regionals? que canviará per al usuaris? o tot seguirá igual?
El traspàs és una oportunitat excel·lent per implantar l'horari cadenciat integrat a tot Catalunya, igual que existeix a altres països europeus. És a dir, freqüències de pas horàries a totes les línies (semihoràries en les línies més freqüentades i bihoràries en les línies de menor trànsit) i que la xarxa d'autobusos interurbans i intercomarcals s'adapti a aquesta malla. D'aquesta manera, es podria optimitzar un trajecte del tipus Banyoles-Granollers, que es podria fer cada hora amb un transbord ràpid a Girona, o Sabadell-Berga, amb un transbord ràpid a Manresa. Això no seria d'un dia per l'altre, però caldria dissenyar el pla i anar implantant-lo en diferents fases.



Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Divendres 07/01/2011 14:23

Avui a Rodalies de Catalunya m'he trobat amb aixó:

NOMENCLATURA ACTUAL:

R1 Molins de Rei - Maçanet Massanes
R2 Castelldefels - Granollers
R2S Sant Vicenç - EdF
R2N Aeroport - Maçanet Massanes
R3 L'Hospitalet - Vic / Puigcerdá.
R4 Manresa - Sant Vicenç
R7 L'Hospitalet - Martorell

i... ZAS!

R11 PORTBOU - BARCELONA SANTS
R12 LLEIDA PIRINEUS - L'HOSPITALET
R13 LLEIDA PIRINEUS - EDF (VIA RODA DE BARÁ)
R14 LLEIDA PIRINEUS - EDF (VIA REUS)
R15 EDF - RIBAROJA D' EBRE
R16 EDF - TORTOSA

La Pregunta es... Fer Passar Línies de Regionals per Probables Línies de Rodalies? I Per qué no hi han Llavors R8 R9 i R10?
Fitxers adjunts
RENFE.png
(22.43 KiB) S’ha baixat 421 vegades


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 07/01/2011 14:27

R8, 9 i 10 suposo que es guarden per si es volen crear futures línies de Rodalies, disposar de números suficients, i no fer una barreja.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 07/01/2011 15:13

oriolp13 ha escrit:R8, 9 i 10 suposo que es guarden per si es volen crear futures línies de Rodalies, disposar de números suficients, i no fer una barreja.
El 8 i el 9 suposo que els reserven per a la línia Martorell-Granollers pel Vallès i per a la futura línia orbital.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/01/2011 16:15

Suposo que comencen per desenes la numeració de les línies regionals, deixant en simples unitats les del nucli de rodalia de Barcelona.

Si mai arriben a fer altres nuclis de rodalia a Catalunya, és possible que la nomenclatura sigui R2x, R3x, etc. segons el nucli.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 07/01/2011 19:33

I no se si per casualitat o que, però diria que dels MD de Renfe no hi ha entre R11 i R19, però al ja no ser de la marca MD de Renfe potser és casualitat.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 07/01/2011 20:35

Vilarrubla ha escrit:I no se si per casualitat o que, però diria que dels MD de Renfe no hi ha entre R11 i R19, però al ja no ser de la marca MD de Renfe potser és casualitat.
L'R11 era l'antiga línia Madrid-Aranjuez-Algodor-Toledo, actualment substituïda per l'Avant Directe Madrid-Toledo.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 07/01/2011 20:51

Sembla que estigueu pensant en la imminència a posar en marxa alguna d'aquestes línies... Ben mirat (i sense que calgui mirar-s'hi massa) no crec que hagués de costar gaire (si els "nostres" gestors s'ho proposessin) de prolongar fins a Mollet o Granollers el que ara és la R7. Però, en aquest cas, el més lògic fóra que se seguís denominant R7 tot el recorregut de Martorell fins a Mollet (i Granollers).



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 07/01/2011 20:55

Responc al penúltim post de Sagrerenc, evidentment.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”