Seguiment del traspàs de regionals

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Millorarà el servei de Regionals aquest traspàs?

Si, segurament la informació, com passa a Rodalies
12
24%
Si, però poca cosa
14
28%
No es notarà res
5
10%
No, serà el mateix bluf que el traspàs de Rodalies
15
30%
Encara enpitjorarà!!!
4
8%
 
Vots totals: 50
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Decentralització per a la gent o per a la parròquia?

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 29/08/2010 20:02

En trens regionals la Generalitat pot fer coses molt útils. Si es fa el traspàs es notaran moltes coses. N'estic convençut.

Sabeu quina cosa trobo a faltar d'aquests traspassos?: la gestió i comercialització a/de les estacions. Tinc la intuició que la Generalitat sabria treure molt més profit de les estacions que no pas el Ministerio. De fet, amb el Ministerio moltes van a la ruina. I són edificis històrics !



Guigui ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:El repintat dels trens regionals serà més complicat, atès que les rotacions inclouen desplaçaments cap a l'Aragó i el País Valencià i fins i tot Castejón de Ebro. Dubto que facin arribar un "Regional de Catalunya" més avall de Vinaròs. Per cert, el tren Barcelona-Vinaròs.., aquest serà competència de la Generalitat? Serà una gran pèrdua per a mi si desapareix amb el traspàs ja que és una gran demostració de cap a on miren històricament les relacions dels vinarossencs.
Serà la pedra de toc per a veure fins a quin punt aquest estat entén de què va una decentralització de debò. Ara bé, vists precedents recents, molt em temo que no passarà de guerra de taifes lliurada en nom d'etiquetes i pseudodissenys.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/08/2010 20:46

Ho dic menys per la Generalitat que per la valenciana o el govern aragonès. Dit d'altra manera, estic convençut que a la Generalitat li importaria un rave que arribessin a Tortosa regionals pintats "a la valenciana", però no n'estaria tan segur amb regionals "a la catalana" a Vinaròs o Casp.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 29/08/2010 23:59

No crec que sigui tant de problema com això.
De fet, el que compta és que hi hagi un tren.
Els regionals que arriben a Caspe i Saragossa són Catalunya Exprés, i com a tals els anuncien a ZGZ-Delicias.
Els regionals Lleida-ZGZ són "aragonesos", i el BCN-València, l´Ulldecona-València (encara funciona?), i els Tortosa-València són "valencians".
Als usuaris no els fa res.

Tampoc crec que als polítics els importi massa, mentre no siguin massa deficitaris.



Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dilluns 30/08/2010 13:29

Guigui ha escrit:Ho dic menys per la Generalitat que per la valenciana o el govern aragonès. Dit d'altra manera, estic convençut que a la Generalitat li importaria un rave que arribessin a Tortosa regionals pintats "a la valenciana", però no n'estaria tan segur amb regionals "a la catalana" a Vinaròs o Casp.
Per la meva experiència, amb els de Casp no crec que hi haguès cap problema en que arribés un regional pintat a la catalana. Ara, cap a Castelló o València ja no sé què passaria...
:)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/10/2010 21:57

http://www.lamalla.cat/politica/article?id=410117

Catalunya rebrà "els pròxims dies" la transferència de trens regionals

El ministre Blanco assegura al Senat que és una mostra més de la voluntat del Govern central per desenvolupar l'Estatut

EFE / LAMALLA.CAT

Catalunya rebrà aviat la transferència de la gestió dels trens regionals, segons que ha anunciat aquest dimarts el ministre de Foment, José Blanco, que ha mostrat la seva "ferma determinació" de signar el protocol necessari "els pròxims dies". "És una mostra de la voluntat del Govern d'Espanya de complir", i "seguir desenvolupant l'Estatut" de Catalunya, ha recalcat Blanco al Senat en el transcurs d'una interpel·lació del representant de CiU Joan Maria Roig. El parlamentari català li ha expressat la seva satisfacció per aquest anunci, però ha reclamat a Blanco que quan transfereixin els trens regionals "transfereixin també els fons per gestionar-los".
imatge

EFE/EMILIO NARANJO

El ministre de Foment, José Blanco, ha mostrat la seva "ferma determinació" de signar el protocol de transferència dels trens regionals "els pròxims dies"

El traspàs dels trens regionals a Catalunya es produeix després que la Generalitat hagi assumit les competències del servei de Rodalies de Renfe. A més, en els pròxims Pressupostos Generals de l'Estat es posarà en servei l'AVE a la frontera francesa, així com l'alta velocitat entre Tarragona i Barcelona, o l'accés ferroviari al port de Barcelona. Per tot això, Blanco ha demanat a CiU que "reconegui" que la inversió de Foment per a Catalunya el 2011 "és la més gran prevista mai abans", incloent-hi 1.500 euros d'impuls al transport ferroviari. "L'any vinent Catalunya serà la primera comunitat autònoma en dotació d'infraestructura del transport, també en matèria ferroviària és la més alta d'Espanya, a més de la segona en carreteres", ha dit el ministre.



Inversions paralitzades
El senador català també ha interpel·lat el ministre sobre els criteris utilitzats per determinar la retallada d'inversions de l'Administració General de l'Estat i empreses dependents per als exercicis de 2010 i 2011. A més, ha demanat a Blanco que elabori un informe sobre la utilitat de les inversions paralitzades o reprogramades en les decisions del Ministeri de Foment. Segons el parer de CiU, el criteri pel qual s'ha de "salvar" una obra és que sigui una infraestructura que aporti competitivitat. El ministre ha contestat que tota aquesta informació es troba disponible en el projecte de Pressupostos Generals de l'Estat per a 2011.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 05/10/2010 22:30

Bona o mala notícia?

Les millores que calen fer a Regionals a curt termin per mi són les següents,

-Devolució Xpress a TOTES les línies.
-Recuperar els antics Regionals Valls-SVC i viceversa,cancel.lats fa dos anys.
-Reorgantització del material,garantir que tots els serveis "express"és facin amb unitats 448R i 449,i els Regionals a seques amb 470.Res de 470 amb serveis express i 440R o 447 amb Regionals a seques.
-Doblar composicions en molts trens que van al Sud i que quasi sempre van en simple.
-Suprimir la denominació "Media Distància",i que és tornin a anomenar "Catalunya Express",i la eliminació del suplement en els serveis que és fan amb 449.El preu dels MD amb 449 és una autèntica estafa,i més quan té uns seients més incómodes que les 448R.Per tant,que els serveis de 449 tinguin la tarifa express.
-Qué l'últim tren en dissabtes més enllà de Reus sorti a les 20.33 com la resta de la setmana i no a les 17.33 com ara,és de vergonya l'hora del pas de l'últim tren els dissabtes més enllà de Reus,com si els dissabtes no agafès ningú el tren segons renfe...Els diuemges que el primer tren sorti de Móra a les 6.25 com de dimarts a divendres,i no de Reus.

A Llarg Termini:
-Millorar freqüències de pas als trams Tarragona-Riba-Roja d'Ebre,Tarragona/SVC-Lleida i Manresa-Lleida i puntualment millorar la freqüència al tram Tarragona-Tortosa.
-Adaptar totes les estacions,allargant i alçant andanes per qué tothom pugui pujar.
-Creació de llançadores Tortosa-Aldea Amposta en alguns sevreis,i creació de com a mínim 2 Catalunya o Regional Express Barcelona-València realitzats o amb 448R o 449 sense donar la volta per Tortosa,fent el trajecte Barcelona-València en poc més de quatre hores.
-Que els últims trens de Regionals sortin més tard,tant desde Barcelona com desde Tarragona,Girona,etc...
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 06/10/2010 0:29, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 05/10/2010 23:24

Jo amb aquests temes, fins que no ho veig, no m'ho crec.
La Malla ha escrit:En els pròxims Pressupostos Generals de l'Estat es posarà en servei l'AVE a la frontera francesa, així com l'alta velocitat entre Tarragona i Barcelona.
Què vol dir això?
Mako448 ha escrit:-Creació de llançadores Tortosa-Aldea Amposta en alguns sevreis,i creació de com a mínim 2 Catalunya o Regional Express Barcelona-València realitzats o amb 448R o 449 sense donar la volta per Tortosa,fent el trajecte Barcelona-València en poc més d'1 hora.
En poc més d'1 hora? Suposo que t'hauràs equivocat...



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 19/10/2010 18:35

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... onals.html

Montilla i Blanco es reuniran demà per tractar el traspàs dels trens regionals


19/10/10 14:50 - barcelona - Redacció

El president de la Generalitat, José Montilla, i el Ministre de Foment, José Blanco, es reuniran demà a Barcelona per tractar el traspàs de la gestió dels trens regionals a la Generalitat.

En la roda de premsa posterior al consell executiu, el conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, ha expressat en nom del govern que encara no s'ha tancat l'acord. “Seria una frivolitat en aquest moment pensar que aquest dimecres es tancarà o no” el traspàs, ha dit.

Baltasar ha obert la porta que pugui haver en les setmanes vinents una reunió de la comissió bilateral entre l'Estat espanyol i la Generalitat per abordar més traspassos. “En la mesura que els temes evolucionin, hi haurà bilateral”, ha ressaltat.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimarts 19/10/2010 20:13

Que s´haguin traspasat el Rodalies vale, pero els Regionals per què ? No hi ha necesitat de gestionar-los.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 19/10/2010 20:15

I per què no cal?



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimarts 19/10/2010 20:21

Jo crec que ja tenen bastant amb els Rodalies.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 19/10/2010 20:28

Ah val, un bon argument.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 19/10/2010 20:44

Això no és un cupo de competències ferroviàries... que un cop assolides ja prou... si no de sentit comú. Si es gestionen les rodalies, també s'ha de gestionar la mitjana distància perquè no t'he sentit gestionaro per separat. Algú se li acut gestionar la L6 per una banda i la S2 per una altra?

A més si és volen crear les rodalies de les altres ciutats primer s'han de traspassar els regionals.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/10/2010 22:37

Què us hi jugueu que anunciaran el traspàs just abans del 28 de novembre, com qui no vol la cosa? S'admeten apostes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 20/10/2010 8:06

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 5328.shtml

Los trenes regionales pasarán a la Generalitat el 1 de enero

Miércoles, 20 de octubre del 2010 - CRISTINA BUESA

Los Regionales serán competencia de la Generalitat a partir del próximo 1 de enero. Así lo acordarán hoy el president de la Generalitat, José Montilla, y el ministro de Fomento, José Blanco. Diez meses después de que Catalunya asumiera Rodalies, ambos gobiernos han alcanzado un pacto similar, que supondrá que los trenes que ahora viajan a Girona, Tarragona y Lleida serán gestionados por el Govern desde esa fecha.

La asunción de los servicios de Media Distancia es una facultad que otorga el Estatut. No obstante, el traspaso de Rodalies, que también concedía el mismo marco legal, costó años de negociaciones infructuosas. Con la llegada de José Blanco a Fomento en mayo del año pasado, se apunta en la Generalitat, todo lubrica mucho mejor. Y, como en ocasiones anteriores, la foto de esta tarde en el Palau lo corrobora.

De hecho, la transferencia de Regionales está cerrada desde hace varias semanas. En el Ministerio de Fomento se advierte de que en el encuentro de hoy debían cerrarse algunos «pequeños flecos», pero la agenda del ministro en Barcelona -se mete en el túnel del AVE junto a la Sagrada Família solo una hora después de la cita con Montilla- hace pensar que son detalles de poca entidad.

No se firmará ningún protocolo ni convenio ni escrito de intenciones. Solo se escenificará que se ha alcanzado un acuerdo, algo que tendría que haberse producido en una reunión bilateral entre ambos gobiernos. No obstante, las discrepancias acerca del traspaso de las becas y la dificultad para cerrar una lista de las infraestructuras que se tendrían que llevar a cabo con los fondos de la disposición adicional tercera, entre otros asuntos, han imposibilitado que se celebre ese encuentro.

De lo que no se salvará el acuerdo de hoy es de pasar por una comisión mixta, que deberá refrendarlo y cifrar la cantidad que el Gobierno entregará cada año a la Generalitat. En Rodalies son 117,2 millones de euros, pero también es un servicio que mueve 110 millones de pasajeros anualmente. En Regionales viajaron 11 millones de personas en 2009.

Otro de los asuntos que quedará sobre la mesa es el traspaso de los servicios de alta velocidad que circulan por Catalunya, los Avant. La Generalitat, a pesar de que la gestión de ese servicio ya constaba en su plan de viajeros aprobado en febrero del 2008, prefiere ahora esperarse a que se complete la llegada del AVE a Girona, prevista para el 2012.

El diputado de CiU, Josep Rull, se quejó ayer de que no se asuman todos los servicios de ancho ibérico y ancho convencional en este trámite y advirtió de que, «una vez más», la Generalitat se hará responsable de una «transferencia amputada».



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 20/10/2010 13:14

A la notícia anterior si cliqueu l'enllaç surt un mapa de les línies que passaràn a la Generalitat.Doncs bé no surt el ramal de Tortosa ni el tram Riba-Roja d'Ebre-Faió/La Pobla de Massulaca,i la línia de Tortosa és transferia fins L'Aldea-Aposta(tot i que al mapa el situan just al costat del límit amb la Comunitat Valenciana quan realment està a l'interior nord del delta)

El mapa en qüestió:
http://www.elperiodico.com/resources/pd ... 545814.pdf



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 20/10/2010 14:09

Mako448 ha escrit:A la notícia anterior si cliqueu l'enllaç surt un mapa de les línies que passaràn a la Generalitat.Doncs bé no surt el ramal de Tortosa ni el tram Riba-Roja d'Ebre-Faió/La Pobla de Massulaca,i la línia de Tortosa és transferia fins L'Aldea-Aposta(tot i que al mapa el situan just al costat del límit amb la Comunitat Valenciana quan realment està a l'interior nord del delta)

El mapa en qüestió:
http://www.elperiodico.com/resources/pd ... 545814.pdf
Més enllà de Riba-Roja no es pot traspassar perquè el servei, crec que Ca6, arriba a Casp o Saragossa? En tot cas el que si que podrien fer és perllongar la Ca3 des de Riba-roja d'Ebre fins a Faió... però no crec que valgui la pena. Si segueix passant el Ca6...

Jo em pregunto si per exemple per qualsevol cosa un dels serveis el volem perllongar a Raïmat... per posar un exemple XD Podriem o ens han de donar permís Foment? O simplement Adif?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 20/10/2010 15:35

Mako448 ha escrit:A la notícia anterior si cliqueu l'enllaç surt un mapa de les línies que passaràn a la Generalitat.Doncs bé no surt el ramal de Tortosa ni el tram Riba-Roja d'Ebre-Faió/La Pobla de Massulaca,i la línia de Tortosa és transferia fins L'Aldea-Aposta(tot i que al mapa el situan just al costat del límit amb la Comunitat Valenciana quan realment està a l'interior nord del delta)

El mapa en qüestió:
http://www.elperiodico.com/resources/pd ... 545814.pdf
Si ens prenguessim al peu de la lletra tot el que diuen els diaris...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 20/10/2010 18:28




Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 20/10/2010 23:41

I quan és faci efectiu el traspàs,que passarà amb els trens Barcelona-Casp,Barcelona-Vinaròs,Barcelona-València i Barcelona-Saragossa?
I si "Regionals de Catalunya"implanta la Devolució Express a totes les línies de Regionals,i vinc de Vinaròs per exemple i hi arribo tard a Barcelona,tindria devolució?
Em temo que aquest traspàs serà més complex del que sembla,sobretot pel tema dels trens que surten de Catalunya.Espero també que és recuperi les llançadores SVC-Valls a primra hora direcció SVC i última hora direcció Valls,suprimides fa 2 anys,i que l'últim tren cap a Móra La Nova en dissabtes sigui a les 20.33 com la resta de dies diumenge inclòs i no a les 17.33,que aixó simplement és pot qualificar de vergonya.I la implantació de la Devolució Express a totes les línies de Regionals.
I a veure com "Regionals de Catalunya"gestiona el servei de la Barcelona-Manresa-Lleida,creieu possible un increment de freqüència de pas en certa línia ara que la gestió del servei la té la Generalitat?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”