Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 10/06/2009 22:34

Jordi Freixas ha escrit:Bé. Ja vaig llegir aquest comentari en el seu moment, el qual el trobo molt interessant. Una altra cosa és... no començaria a ser hora de buscar nous horitzons de cara a aquesta línia?

Qui diu que més enllà de Suria no es pot recuperar algun dia la línia fins a Berga? Què passarà si algun dia, la línia arribés a Puigcerdà tal i com crec recordar que estava previst inicialment? La fariem arribar en ample mètric?
Jo no la faria arribar en ample mètric, i jo crec en un canvi de via molt progressiu, afectant el mínim possible als viatgers
Per no afectar la circulació, el que faria és el següent.
1. Construcció de l'Eix transversal ferroviari.
2. Canvi d'ample en el ramal d'Igualada (serveis substitutoris d'autobús), un cop acabat, integrar-lo a l'ETF amb trens de Martorell Enllaç a Lleida.
3. Canvi d'ample en el ramal de Manresa (serveis substitutoris d'autobús), un cop acabat, integrar-lo a l'ETF, amb trens fins a Girona.
4.Creació de dues vies més junt o a prop (depenent de la zona) de les vies actuals, en ample UIC. Un cop acabades les obres desviar els trens, amb el nou ample per aquestes noves vies, i ampliar el servei als ramals de Manresa i Igualada, i ETF si cal. Un cop acabat el canvi d'ample de les vies antigues del tronc central, seran aquestes les que faran servir els serveis metropolitans, i les noves, els trens semi-directes.

Despres d'això, per a mi és quan Súria i Sallent, Berga, (i per a mi, La Pobla de Lillet i Ribes del Freser) ja tindràn preferència.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 10/06/2009 22:49

O sigui... a veure si he entès el quart punt:

Vols dir de deixar les vies actuals en ample mètric entre Martorell i Barcelona i crear dues vies paral·leles en ample UIC per els serveis semidirectes?

Si és així, penso que ja posats, seria millor adaptar-ho tot a ample UIC; de no ser així tindrem un tram aillat, que no només pot perjudicar les hipotètiques circulacions conjutes que puguin haver-hi en aquesta línia, sinó també a l'allargament que s'està plantejant més enllà de Pl Espanya.

Evidentment un altre tema és que si mai arribéssin a circular per aquesta línia en hipotètic ample UIC, trens de Mitjana Distancia, haurien de sortir de Sants i no de Plaça Espanya.

EDITO:
Un altre tema seria, que es perdria l'enllaç entre la línia Martorell - Manresa i el Cremallera de Montserrat a Monistrol. Aqui és a on FGC hauria de valorar quina importancia té aquest enllaç (tant per connectar els Stadler amb la línia de Manresa, com per fer arribar des de Barcelona trens semi-directes a Monitrol-Vila, com ja van fer durant una temporada). En aquest sentit potser es podria adaptar el tram en doble ample (mètric-UIC) entre Monistrol-Vila i Martorell.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 10/06/2009 22:56

Jordi Freixas ha escrit:O sigui... a veure si he entès el quart punt:

Vols dir de deixar les vies actuals en ample mètric entre Martorell i Barcelona i crear dues vies paral·leles en ample UIC per els serveis semidirectes?

Si és així, penso que ja posats, seria millor adaptar-ho tot a ample UIC; de no ser així tindrem un tram aillat, que no només pot perjudicar les hipotètiques circulacions conjutes que puguin haver-hi en aquesta línia, sinó també a l'allargament que s'està plantejant més enllà de Pl Espanya.

Evidentment un altre tema és que si mai arribéssin a circular per aquesta línia en hipotètic ample UIC, trens de Mitjana Distancia, haurien de sortir de Sants i no de Plaça Espanya.
No, no, fer aquests tram de semi-directes, i després transformar el mètric en UIC, quedant tot en ample internacional, ja que espero que en un futur la demanda de la línia sigui tan gran com per oferir serveis amb freqüències de metro fins a Martorell, i tenir semi-directes i mercaderies per una via paral·lela. El resultat, finalment és, tot, tot UIC, però sense afectar als usuaris.

Respecte a la recent edició, puc dir que per a mi, el més irrellevant és l'enllaç de Monistrol, ja que a Núria no tenim cap enllaç directe amb Renfe i no passa res. No obstant, si s'allarga tota la línia com deia abans, és a dir, unint tota la xarxa d'FGC, allargant fins a Berga, La Pobla de Lillet i Ribes del Freser, no dic de fer doble ample per unir els cremalleres, massa car, però sí fer uns cotxes on puguin pujar- se els trens ja sigui per reparacions a Martorell o per als continus canvis de material entre els dos cremalleres... però això és per llarg plaç, quan la línia arribi hipotèticament a Ribes.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 10/06/2009 23:07

M'estàs dient d'allaa la línia fins a Ribes de Freser? Ho trobo innecessari. Seria millor i molt més efectiu allargar-la directament cap a Puigcerdà.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 10/06/2009 23:12

Jordi Freixas ha escrit:M'estàs dient d'allaa la línia fins a Ribes de Freser? Ho trobo innecessari. Seria millor i molt més efectiu allargar-la directament cap a Puigcerdà.
A Ribes poden fer enllaç per anar a Puigcerdà.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 10/06/2009 23:51

Però a partir de Ribes encara has de superar el Túnel de Toses i el Túnel del Cargol. Seria complicar-se la vida innecessàriament. Millor allargar la línia directament cap a Puigcerdà.

Avantatges?
- És el camí més curt.
- Ja hi hauria via d'ample UIC (que s'hauria de renovar, però ja la tindriem)
- Pot semblar una inversió costosa, però a la llarga es demostraria que és més econòmica que ajuntar la línia a Ribes de Freser.

Inconvenients?
- Estem parlant d'adaptar la línia Llobegat-Anoia a l'ample UIC; no la resta de la xarxa ferroviaria catalana. A part de que la meva opció permetria fer l'adaptació sense problemes, significaria donar una volta innecessària.
- Allargar la línia fins a Ribes de Freser ja implicaria la necessitat d'allargar l'adaptació a UIC a la línia de Puigcerdà, quan no és el que ens ocupa ara mateix (i que en cas de fer-se, hauria de ser independentment del que passi amb la Llobregat-Anoia). Aquesta adaptació a UIC podria ser parcial o total pel que fa a la línia, però significaria un cúmol innumerable de merders que jo mateix no em sé imaginar, que de l'altra manera s'evitaria.
- No oblidem que, la Llobregat-Anoia surt de Barcelona pel Sud, mentre que la de Puigcerdà ho fa pel nord. Això significa que la del Llobregat fa una volta bastant considerable, a diferència de la de Puigcerdà. Si a sobre li afegim que tot i així enllacin totes dues a Ribes de Freser... no ho veig gents factible.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 10/06/2009 23:55

Tu saps les voltes que has de donar per anar fins a Ribes? Si a cas s'hauria de fer un nou túnel de Cadí ferroviari, fins a Alp, i allà enllaçar amb el transpirinenc, fins a Puigcerdà. Però personalment, espero que no es faci mai, si no, ja podem dir adéu a la línia Ripoll - Puigcerdà, tal com la coneixem. Ja va passar el mateix quan es va obrir el Túnel del Cadí pels automòbils, des de la seva construcció, s'han prioritzat molt més les inversions a la C1411 (actual C16) que a la N152 (actual C17 i N260)


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/06/2009 0:15

UT440_132M ha escrit:Tu saps les voltes que has de donar per anar fins a Ribes? Si a cas s'hauria de fer un nou túnel de Cadí ferroviari, fins a Alp, i allà enllaçar amb el transpirinenc, fins a Puigcerdà. Però personalment, espero que no es faci mai, si no, ja podem dir adéu a la línia Ripoll - Puigcerdà, tal com la coneixem. Ja va passar el mateix quan es va obrir el Túnel del Cadí pels automòbils, des de la seva construcció, s'han prioritzat molt més les inversions a la C1411 (actual C16) que a la N152 (actual C17 i N260)
No crec que sigui exactament el mateix; estem parlant de dues línies que en cap cas destaquen precísament per tenir traçats competitius. A més, la línia de Puigcerdà continuarà sent de lluny el camí més curt entre Barcelona i Puigcerdà. Encara que, efectivament el supòsit que significaria que la via de nova construcció estaria en ample UIC seria un punt afegit. Sigui com sigui, el més sensat seria que des d'Alp anés paral·lela a la via actual, fins a enllaçar amb les vies UIC de Puigcerdà. Però en qualsevol cas, més que una nova conexió entre Puigcerdà i Barcelona, s'hauria de veure com un complement que permetria noves combinacions,actualment inimaginables; Lleida - Puigcerdà - La Tor de Querol, tot en ample UIC i sense passar per Barcelona, per exemple.

Un altre tema és el debat sobre la necessitat d'adapar a l'ample UIC la resta de la infraestructura, però això ja és molt més complex que el sol fet d'adaptar-hi la Llobregat-Anoia.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 11/06/2009 0:35

Òtiaaaa....si allarguem la Llobregat-Anoia en ample mètric fins a Ribes de Freser....podem fer Núria-Montserrat d'una tacada i en Sport Wagen !!!!!

Caldria veure també, un cop connectades les xarxes de Montserrat i Núria, de començar a pensar en el ramal Núria-Er per connectar amb el tren groc.

Montserrat-Vilafranca del Conflent ja !!!! :riure


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/06/2009 0:49

BCN Pl Espanya - Núria xDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxDxD

Però el col·lega no deia pas de fer-ho en ample metric (encara que tindria la seva gacia... :riure :riure :riure :riure :riure )



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 11/06/2009 8:33

Tampoc era per prendre's-ho així. Amb les noves tecnologies de les tuneladores no veig necessari cap túnel de cargol, si la línia va pujant de nivell progressivament en el seu trajecte. Amés, he de recordar que Puigcerdà està en una cota més alta, tot i que la respecto com a alternativa ja que també la veig viable.

La raó per la qual dic això és la següent: S'ha de potenciar els ferrocarrils turístics de FGC. Els cremalleres sempre han donat diners, per què? és que estan connectades amb la xarxa, el tren dels llacs també ha tingut èxit, perquè està connectat amb la xarxa... què li passa al tren del ciment? està aïllat, així que, o es porta el tren fins a aquest carrilet, o el carrilet haurà d'arribar al tren :x


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 11/06/2009 10:26

Lluita1714 ha escrit:S'ha de potenciar els ferrocarrils turístics de FGC. Els cremalleres sempre han donat diners, per què? és que estan connectades amb la xarxa, el tren dels llacs també ha tingut èxit, perquè està connectat amb la xarxa... què li passa al tren del ciment? està aïllat, així que, o es porta el tren fins a aquest carrilet, o el carrilet haurà d'arribar al tren :x
M'atreviria a dir que la prioritat no és fer línies per unir ferrocarrils turístics, sino fer-ne per al trànsit necessari de viatgers i mercaderies.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 11/06/2009 10:36

Bona deducció lo del tren del Ciment. Tela per anar allà, o cotxe o res de res.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 11/06/2009 11:11

Platanito ha escrit:
M'atreviria a dir que la prioritat no és fer línies per unir ferrocarrils turístics, sino fer-ne per al trànsit necessari de viatgers i mercaderies.
Al meu parer: El tràfic de viatgers seria major a la Vall de Núria que a Puigcerdà, ja que la gent va als Pirineus a fer turisme, són pocs els qui volen creuar la frontera en tren, i per fer això, ja tenen Portbou, la línia de Puigcerdà, i aviat l'alta velocitat.

El tràfic de mercaderies em sembla massa relatiu. El tren pot arribar a la zona més industrial del món, i que cap empresa vulgui fer contracte, o al contrari, pot arribar a algun lloc on no n'hi ha, i que la única empresa que hi hagi estigui interessada. Igualment, quan es va parlar de portar la Nissan a Igualada, al final la empresa automobilística no va fer res perquè la generalitat es negava a fer un tram de via per portar les mercaderies de la citada empresa, entre tantes raons per la qual no l'acabaran fent.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dijous 11/06/2009 12:50

Quan, aviat, es doni a conèixer el projecte de recuperació dels ramals es veurà quins són els plans a llarg termini de la Generalitat en aquesta zona (si és que els té). La meva opinió és que la recuperació s'hauría de fer en ample UIC fins a Manresa, on hi hauría connexió amb el futur ETF. Això permetria mantenir esperançes de fer ampliacions cap a Puigcerdà o Andorra per si mai a França hi ha interès en apostar per les infraestructures en aquesta zona del Pirineu (ara no ho sembla pas). Una altra opció és mantenir l'ample mètric, que permetría treure rendiment del material rodant existent de viatgers i de mercaderies, però fer la plataforma prou ampla per a vies UIC.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 11/06/2009 14:52

Per mi la millor opció seria: O bé deixar-ho com està (millorant notablement l'actual transpirinenc) o fer-lo pujar per Oristà, Prats del Lluçanès, Sora i aquí la connexió (pot ser a La Farga de Bebié). Tot i així, veig més urgent la connexió amb Solsona i Cardona. Això de la connexió amb el Transpirinenc seria a moolt llarg plaç...
I la línia la podríem deixar en ample mètric. Sempre es podria contractar material adaptat al canvi d'ample i ficar un intercanviador en algun punt del camí, com pot ser a Prats del Lluçanès.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/06/2009 14:59

Lluita1714 ha escrit:Amés, he de recordar que Puigcerdà està en una cota més alta, tot i que la respecto com a alternativa ja que també la veig viable.
Com molt bé handit per aquí més amunt, un segón Túnel del Cadí seria la opció més viable per fer arribar aquest hipotètic tren a Puigcerdà.
Lluita1714 ha escrit:La raó per la qual dic això és la següent: S'ha de potenciar els ferrocarrils turístics de FGC.
Ho trobo bé que es potencii el ferrocarril turístic, però sempre sense oblidar quina és la finalitat principal del ferrocarril; la mobilitat.
Lluita1714 ha escrit:Els cremalleres sempre han donat diners, per què? és que estan connectades amb la xarxa, el tren dels llacs també ha tingut èxit, perquè està connectat amb la xarxa... què li passa al tren del ciment? està aïllat, així que, o es porta el tren fins a aquest carrilet, o el carrilet haurà d'arribar al tren :x
Desconec la realitat de la resta de trens "turístics" (ho poso entre cometes perquè l'afegir determinades línies com a turístiques ÉS un insult a la intel·igència de les persones), però pel que tinc entès, el Cremallera de Núria, tot i el seu preu en els bitllets resulta ser més aviat deficitaria. Que consti que ara no recordo si s'ha arribat a treure aquest tema aquí en el fòrum. Si en qualsevol cas, algú que treballi en aquesta línia ho volgués aclarir...



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 11/06/2009 15:04

Jordi Freixas ha escrit:Com molt bé handit per aquí més amunt, un segón Túnel del Cadí seria la opció més viable per fer arribar aquest hipotètic tren a Puigcerdà.
Això sona molt bonic, però si es dugués a terme hem terminat amb la vida del transpirinenc de Ripoll, almenys essent com són els responsables d'aquests temes en aquest país (com també han dit més amunt). I un ferrocarril d'aquesta mena tardaria més en arribar en les seves capacitats actuals que l'actual transpirinenc. Crec que només seria viable per la gent del Berguedà (a qui també li aniria bé un transport d'aquesta mena, però vaja...) Aquest tema crec que es tindria que complir a llarg plaç.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/06/2009 15:12

Lluita1714 ha escrit:Al meu parer: El tràfic de viatgers seria major a la Vall de Núria que a Puigcerdà, ja que la gent va als Pirineus a fer turisme, són pocs els qui volen creuar la frontera en tren, i per fer això, ja tenen Portbou, la línia de Puigcerdà, i aviat l'alta velocitat.
Sempre es podria estudiar la possiblitat de fer arribar un ramal fins a Ribes de Freser, però... l'evolució natural d'aquesta línia és fer-la arribar a Puigcerdà. Et diré més. Per arribar a Ribes de Freser, ja hi ha la línia de Puigcerdà, complementada en un futur amb l'ETF. Allargar la Llobregat-Anoia fins a Ribes de Freser? Com a ramal de la línia principal... i dubto que arribés a ser viable el mateix ramal (bé, a veure... viable sempre ho pot ser, però... estaria bé saber si es pot estalviar significativament aquest traçat aprofitant les línies que he dit aquí dalt).
Lluita1714 ha escrit:El tràfic de mercaderies em sembla massa relatiu. El tren pot arribar a la zona més industrial del món, i que cap empresa vulgui fer contracte, o al contrari, pot arribar a algun lloc on no n'hi ha, i que la única empresa que hi hagi estigui interessada. Igualment, quan es va parlar de portar la Nissan a Igualada, al final la empresa automobilística no va fer res perquè la generalitat es negava a fer un tram de via per portar les mercaderies de la citada empresa, entre tantes raons per la qual no l'acabaran fent.
Això de les mercaderies pot significar que per exemple els trens de mercaderies actuals puguin sortir de Catalunya sense ni tan sols necessitat d'haver de passar per Barcelona... ni canviar d'ample de via... NI TREPITJAR EN CAP MOMENT LA LÍNIA D'ALTA VELOCITAT (que en definitiva serà el que aprofitaran els trens de mercaderies per anar cap a França, únicament perquè la via ja s'està construint en ample UIC).



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/06/2009 15:18

BB9200 ha escrit:Això sona molt bonic, però si es dugués a terme hem terminat amb la vida del transpirinenc de Ripoll, almenys essent com són els responsables d'aquests temes en aquest país (com també han dit més amunt).
No. Ja et vaig dir per aquí, que la línia de Puigcerdà continuaria sent el camí més directe entre Barcelona i França. I que un altre tema a debatre, més complex que el que ens ocupa en aquest fil, serà l'adapatació de la línia de Puigcerdà a l'ample UIC.
BB9200 ha escrit:I un ferrocarril d'aquesta mena tardaria més en arribar en les seves capacitats actuals que l'actual transpirinenc. Crec que només seria viable per la gent del Berguedà (a qui també li aniria bé un transport d'aquesta mena, però vaja...) Aquest tema crec que es tindria que complir a llarg plaç.
No. A curt plaç, fer arribar el tren al Berguedà, i a llarg plaç, connectar-lo amb Puigcerdà. És la seva evolució natural.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”