Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 20/10/2007 11:46

En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent
Surt al Berguedà Actual nº 46 , quan pugui penjare l'article.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 20/10/2007 13:18

:D :D :D :D

Ara cal saber com, és a dir, com a tren normal o com a tren-tram... I si s'electrificarà o es farà en dièsel.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 20/10/2007 23:27

Túnels del Garraf ha escrit::D :D :D :D

Ara cal saber com, és a dir, com a tren normal o com a tren-tram... I si s'electrificarà o es farà en dièsel.
Tren-tram diesel. A la Catalunya rapsòdica, tot és possible... :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 21/10/2007 1:52

Bernat, t'han fet cas?




Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 23/10/2007 13:48

Guigui ha escrit:
Túnels del Garraf ha escrit::D :D :D :D

Ara cal saber com, és a dir, com a tren normal o com a tren-tram... I si s'electrificarà o es farà en dièsel.
Tren-tram diesel. A la Catalunya rapsòdica, tot és possible... :x
[mode ironic on]
Si això vol dir un parell de remolcs de tramvia de fusta ex-Salou o ex-Barcelona (via estreta) remolcats per una Alsthom de Catalans... M'hi apunto !!
[mode ironic off]

Salut !!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 23/10/2007 15:53

entfe001 ha escrit:Bernat, t'han fet cas?
No sé, jo fins que no vegi inciades les obres no m'ho creuré massa. De tota manera, el què jo proposava era una versió molt més modesta (i econòmica) d'oferir servei i no fer un tren-tram. El tren-tram és molt bonic i tot el què vulguis però crec que per anar de Manresa a Súria i Sallent és una despesa excessivament elevada. El què jo proposava era "simplement" posar trens de viatgers a la línia actual, sense haver-la d'electrificar, i col·locant andanes estandaritzades a Santpedor i Sallent.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 23/10/2007 19:36

Més animalades a puntapala! Ara creuen solucionar els problemes de mobilitat del Bages nord i el Berguedà encolomant-los un tren-tram. El dia que facin l'autòpsia a tots aquests inútils només en sortiran serradures!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 28/10/2007 13:57

Home, depenent de fins a on allarguin la línia, potser s'haurien de plantejar de ficar-hi trens Regionals.



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 28/10/2007 18:54

Trenscat ha escrit:
entfe001 ha escrit:Bernat, t'han fet cas?
No sé, jo fins que no vegi inciades les obres no m'ho creuré massa. De tota manera, el què jo proposava era una versió molt més modesta (i econòmica) d'oferir servei i no fer un tren-tram. El tren-tram és molt bonic i tot el què vulguis però crec que per anar de Manresa a Súria i Sallent és una despesa excessivament elevada. El què jo proposava era "simplement" posar trens de viatgers a la línia actual, sense haver-la d'electrificar, i col·locant andanes estandaritzades a Santpedor i Sallent.
Aquesta seria la solució més lògica, però té dos grans inconvenients: el primer és que costa fer-se la foto quan només has arreglat un parell d'andanes i allò que no es veu; el segon, que una obra petita no dóna feina (i diners) als compromisos.

Amb un parell d'automotors diesel d'un vagó, un parell d'andanes i millorant una mica les instal·lacions es podria donar servei en pocs mesos.



Agusti Bonet
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: Agusti Bonet » Dilluns 29/10/2007 22:16

Ja fa temps que deurien haver fet una prolongacio de la linea de Manresa fins a Berga. Esta clar quue la carretera no serveix del tot.
Aqui si que la Generalitat en aquests anys enrredera, que tenia plenes competencies en ferrocarrils interiors, no ha fet res, quand es una gran necessitat per el Bergueda.



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dilluns 29/10/2007 22:57

Agusti Bonet ha escrit:Ja fa temps que deurien haver fet una prolongacio de la linea de Manresa fins a Berga. Esta clar quue la carretera no serveix del tot.
Aqui si que la Generalitat en aquests anys enrredera, que tenia plenes competencies en ferrocarrils interiors, no ha fet res, quand es una gran necessitat per el Bergueda.
Prou feina tenia la Generalitat arreglant la línia fins Martorell. Ara sembla que no pugui ser, però tampoc fa massa temps que la doble via s'acabava a Sant Boi i que a l'estació de Pl. Espanya s'hi arribava en via única.



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dimarts 30/10/2007 9:01

Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 30/10/2007 9:22

ddbar ha escrit:El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt
Tenim l'exemple del Tramtren Alacant-Dènia, on al costat de trans totalment urbans, tenim zones de la línia totalment ferroviàries, amb trens que tenen una velocitat màxima de 80 km/h, trens semidirectes i parades facultatives.
Crec que en el cas de Berga, la línia s'ha de contemplar en la majoria dels trams amb una velocitat màxima de 120 Km/h, capacitat per transportar mercaderies lleugeres en un futur construint algunes variants i amb ample 1435 des de l'inici.
També s'ha de tenir en compte que el traçat no pot acabar a Manresa FGC, sinó que ha de travessar Manresa de forma ràpida (soterrada) per arribar fins a Manresa-Renfe.
Per la seva part, Renfe ha de dotar la línia de Manresa amb trens regionals ràpids que portin fins al centre de BCN en 30-40 minuts



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dimarts 30/10/2007 23:53

ddbar ha escrit:Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?
Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.

De qualsevol manera, fixant-nos en els desplaçaments de la línia Llobregat dels FGC, es pot veure el següent:

- Fins a Martorell, els fluxos de viatgers van majoritàriament a Barcelona.
- De Martorell fins Monistrol, els fluxos de viatgers van majoritàriament cap a Martorell.
- De Monistrol cap amunt, els fluxos de viatgers van cap a Manresa.

Per tant, segurament bona part del trànsit dels ramals de Sallent i Súria seria local i aniria a Manresa. El mateix passaria si es decidís perllongar cap a Berga.

Això no és pas dolent, ja que s'està oferint un servei de rodalies a nivell comarcal, que és precisament un dels punts forts del ferrocarril enfront d'altres mitjans de transport.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 31/10/2007 8:30

davidbarna ha escrit:
ddbar ha escrit:Potser millor un sistema apropiat per a desplaçaments curts en aquestes dues noves línies. Perquè desenganyem-nos de veure gaires bitllets que comencin a Súria i Sallent que passin de Martorell. De Berga com a molt arribarien a Manresa. El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt. Entre Martorell i Barcelona tot i poder-se desenvolupar més altes velocitats serà dificilíssim encabir-hi trens directes en el futur. La clau de la pervivència de la línia com a eix de grans distàncies ha de passar per apropar els viatgers a les línies de RENFE a Martorell i Manresa. ¿O que sigui el mateix ADIF qui continui per l'eix del Llobregat?
Per anar de Manresa a Barcelona la majoria de gent prefereix agafar la Renfe que no pas els FGC, tot i que tampoc hi ha massa diferència de temps de trajecte. Potser la principal explicació és que la Renfe et deixa a Pl. Catalunya i els FGC a la Pl. Espanya.

De qualsevol manera, fixant-nos en els desplaçaments de la línia Llobregat dels FGC, es pot veure el següent:

- Fins a Martorell, els fluxos de viatgers van majoritàriament a Barcelona.
- De Martorell fins Monistrol, els fluxos de viatgers van majoritàriament cap a Martorell.
- De Monistrol cap amunt, els fluxos de viatgers van cap a Manresa.

Per tant, segurament bona part del trànsit dels ramals de Sallent i Súria seria local i aniria a Manresa. El mateix passaria si es decidís perllongar cap a Berga.

Això no és pas dolent, ja que s'està oferint un servei de rodalies a nivell comarcal, que és precisament un dels punts forts del ferrocarril enfront d'altres mitjans de transport.
Exactament, tal com vaig observar al meu projecte de final de carrera la principal vinculació de Sallent i Santpedor (i és d'esperar que també de Callús i Súria) és amb Manresa, amb diferència.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimecres 31/10/2007 15:44

wefer ha escrit:
ddbar ha escrit:El traçat a partir d'Olesa i fins la mateixa Berga no pot ser el d'un ferrocarril per recórrer trajectes de 100 km. Tindrà una velocitat comercial de 40 km/h com a molt
Tenim l'exemple del Tramtren Alacant-Dènia, on al costat de trans totalment urbans, tenim zones de la línia totalment ferroviàries, amb trens que tenen una velocitat màxima de 80 km/h, trens semidirectes i parades facultatives.
Crec que en el cas de Berga, la línia s'ha de contemplar en la majoria dels trams amb una velocitat màxima de 120 Km/h, capacitat per transportar mercaderies lleugeres en un futur construint algunes variants i amb ample 1435 des de l'inici.
També s'ha de tenir en compte que el traçat no pot acabar a Manresa FGC, sinó que ha de travessar Manresa de forma ràpida (soterrada) per arribar fins a Manresa-Renfe.
Per la seva part, Renfe ha de dotar la línia de Manresa amb trens regionals ràpids que portin fins al centre de BCN en 30-40 minuts
Tens tota la raó, si es tramviaritza la línia de Manresa cap amunt, el tren perd competivitat respecte l'autobus interurbà i el cotxe.

Estic absolutament d'acord amb el que dius que la unió entre Renfe i FGC a Manresa ha de ser soterrada. Caldria soterrar a partir de Manresa-Alta, desmantellant l'estació de Manresa-Baixador (insult a l'arquitectura) i construint una de soterrada sota la Plça Espanya, a 100 m de l'actual estació. A partir d'aquí el túnel aniria fins a Manresa - Renfe, amb possibilitat d'alguna estació soterrada més a la zona de la Plaça St. Domènec, on acaba el Casc Antic i comença l'Eixample manresà. Així hi hauria una veritable xarxa de "metro", amb 4 estacions a Manresa, 3 d'elles soterrades.

Però òbviament aquí predomina el tema ecònomic i per tant es farà un tramvia...


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 31/10/2007 16:15

la diferència de cota faria inviable aquest soterrament-mundos-de-yupi de FGC cap a Renfe, a no ser que a) el convertiu en muntanya russa o b) en cremallera :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 31/10/2007 17:38

El Cardener s'hauria de creuar per dalt (quan es va crear la línia ja hi havia un pont per fer arribar el FC Económico de Manresa a Berga a l'Estación del Norte), i em temo que, mantenint Manresa Alta on és, com a molt podem parlar de fer una trinxera i algun petit tram soterrat.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dimecres 31/10/2007 17:53

Vaja...

Adéu el meu somni de metro a Manresa! :'( :'(

I seguint amb els ramals, se sap alguna cosa de com continuarà el servei de mercaderies? Perquè es faria força curiós veure trens de mercaderies per unes vies de tramvia... I ja posats, perquè FGC no compra màquines elèctriques pel servie de mercaderies? Si han d'electrificar la línia crec que resultaria més profitós que no utilitzar màquines dièsel, que són molestes pels passatgers que espren a les estacions soterrades i contaminen més. L'única obra adicional seria electrificar el ramal del Port.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”