Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 17/06/2009 19:02

genissimon ha escrit:Jo sóc un dels que reivindica una línia de Manresa (o Martorell o Barcelona) a Puigcerdà passant pel Berguedà. Només exposar dues coses:

1.- La línia actual de Puigcerdà és en via única, amb radis de corba de fins a 230 metres i amb pendents de més de 40 ‰
2.- La rendibilitat passa pels trens de mercaderies: llargs trens pesats a velocitat sostingudament alta (80-100 Km/h). Això implica corbes i pendents suaus com els que reivindico per la línia pel Berguedà. Cal construir una plataforma apta per a doble via d'ample UIC electrificada a 25KVca, tot i que es comenci a explotar en via única sense electrificar.
3.- Les mercaderies no poden anar per la LAV. És antieconòmic. Primer, per la dificultat de regulació del trànsit que implica la circulació de trens a 200 Km/h (ja no dic 300) i a 100 Km/h (veure el corredor mediterrani). Segon, pel creixement exponencial de les despeses de manteniment de la via que implica el pas de trens de mercaderies i la necessitat de mantenir la geometria de la via per als trens ràpids.

En base a tot això, a Catalunya li fa falta una nova línia de doble via d'ample UIC que connecti els ports de Barcelona i Rotterdam.

Salut !!
Molt interessant! Però potser si hauria d'afegir doble via al tram Manresa - Olesa i triple via al tram fins al ramal del port.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 18/06/2009 11:06

BB9200 ha escrit:Jo estic d'acord amb què la línia de Manresa a Puigcerdà es faci, sempre amb els peròs que ja he citat altres vegades.
genissimon ha escrit:3.- Les mercaderies no poden anar per la LAV. És antieconòmic. Primer, per la dificultat de regulació del trànsit que implica la circulació de trens a 200 Km/h (ja no dic 300) i a 100 Km/h (veure el corredor mediterrani). Segon, pel creixement exponencial de les despeses de manteniment de la via que implica el pas de trens de mercaderies i la necessitat de mantenir la geometria de la via per als trens ràpids.

En base a tot això, a Catalunya li fa falta una nova línia de doble via d'ample UIC que connecti els ports de Barcelona i Rotterdam.
Ja s'està fet una cosa que permetria la connexió Barcelona-Rotterdam: La LAV per Portbou, que a més serviria per tràfic mitjà Passatgers-Mercaderies. Hi ha trens nocturns de mercaderies a França que circulen per les LAV remolcats per 22200 adaptades. A més, el vagó més ràpid de mercaderies va més ràpid que un tren dièsel (un vagó cobert amb bogies G-02, aquells verdosos francesos que ara no són de SNCF i són decorats de grisos i han arribat a anar a 281 km/h aproximadament. I ja no diguem dels TGV-La Poste.
No discuteixo que hi hagi llocs on es simultaniegi la circulació de trens de gran velocitat amb trens de mercaderies. Però si la densitat de trànsit augmenta, també augmenten de manera exponencial les despeses de manteniment de la via. Estic pensant en trens de mercaderies de 22-22,5 Tm. per eix, d'una llargada de 1000 metres i un pes brut total de 1000 Tm en tracció simple. Això implica un perfil suau: amb corbes de 1300 metres de radi (velocitat=160Km/h) i pendents de menys del 20‰. Una línia que aniria íntegrament per fora dels nuclis urbans, amb penetracions a les ciutats que podrien ser amb requeriments de geometria de la via menys exigents i, fins i tot, en via única.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 18/06/2009 16:44

I tampoc comporta beneficis el fet dels alts cànons que llavors es tenen que pagar per la circulació de tràfics de mercaderies, llavors tampoc surt a compte, a no ser que es faci una línia estil Betoweroute (que això de fet seria un ideal per exemple per una connexió per els Pirineus ;) ). A més, respecte a la densitat del trànsit, si aquí fossin una mica més llestos, aquests tràfics, com es fa a Europa, es poden fer de nit a alta velocitat, quan no hi ha tren que passi.
A més, seria sobretot trens de mercaderies de tràfic lleuger el que em refereixo: Postals, urgents, containers, modalhors...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 19/06/2009 23:21

M'he permès la llicència de canviar el títol del fil per a adaptar-lo al debat sorgit a partir de la notícia inicial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 31/07/2009 2:22

Doncs a mi em continua sortint "Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria" ... :?



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 25/08/2009 11:54

http://www.regio7.cat/manresa/2009/08/2 ... 42408.html
L´oposició demana que no es deixi escapar el tramvia
CiU, PP i CUP adverteixen que passar d'apostar pel metro a fer-ho pel tramvia és una decisió crucial per a la ciutat

FRANCESC GALINDO | MANRESA CiU, PP i CUP veuen de bon ull el cop de timó que ha donat l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, a l'hora de prioritzar l'aposta pel tramvia per davant del metro per connectar Renfe i els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Camprubí considera que cal ser realista i que aconseguir el tramvia és més factible.

El cap de l'oposició, Alexis Serra (CiU), afirma que "Convergència considera més interessant el tramvia que el metro, perquè el tren soterrat és inabastable econòmicament". Serra ha mostrat la seva sorpresa pel fet que fins ara el govern tripartit apostés per fer un tren subterrani a la capital del Bages i, de sobte, l'alcalde assegurés que l'Ajuntament prioritza el tramvia. Per al cap de l'oposició, un cop de timó d'aquestes característiques en un dels temes de futur més importants per a la ciutat en infraestructures no s'hauria de donar sense explicar-lo fil per randa, "cosa que no s'ha fet". Segons Serra, "que el tripartit renunciï d'aquesta manera a un projecte molt ambiciós i que considerava emblemàtic sembla una incoherència". Serra espera que el tripartit rectifiqui i argumenti en profunditat el canvi de posicionament. Per a Serra també sembla poc adequat plantejar la renúncia al tren soterrat argumentant que, ara, amb l'acord de finançament Estat-Generalitat lligat, hi pot haver els diners per fer-lo realitat. "Si el metro era un projecte factible no se n'hauria d'argumentar la renúncia precisament perquè ara hi pot haver finançament", diu. El president del grup municipal de CiU creu que en aquest canvi de rumb "falta alguna peça", perquè ha estat plantejat "sense consistència".

El cap del grup del PP, Xavier Javaloyes, recorda que el seu partit ja es va presentar a les eleccions del 2003 amb una proposta d'enllaç de les línies fèrries "i en cap cas no va semblar que fos un tema prioritari, potser perquè el plantejava el Partit Popular". Sis anys després, Javaloyes recorda que no hi ha un estudi informatiu amb cara i ulls sobre el traçat i el debat se centra en si es prioritza l'opció metro o tramvia. Javaloyes creu que s'ha perdut el temps i que hi ha massa inconcreció, igual que amb la línia fèrria entre Manresa i Barcelona. "Es plantegen tot d'aspectes, però la veritat és que el servei és molt millorable des de fa anys i panys. Segons Javaloyes, el tren hauria d'unir els Comtals, Sant Pau, Viladordis, la Font dels Capellans, Manresa-Alta, Baixador, Sant Domènec i Renfe. "Nosaltres ho havíem plantejat com a tren subterrani o combinat, però també ens estaria bé només tramvia". Pel que fa a la CUP, Adam Majó assegura que la seva formació "sempre ha apostat pel tramvia". Majó ha dit que l'alcalde Camprubí l'ha sorprès positivament assegurant que el tramvia és prioritari i, ara, el que li toca és vetllar perquè la connexió entre FGC i Renfe es faci el 2011, coincidint amb la posada en marxa del tren tram entre Manresa, Sallent i Súria.



joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Dimarts 25/08/2009 15:51

pukyxd ha escrit:
Manresa treballa per tenir un metro que connecti en el futur totes les xarxes de tren

La proposta municipal preveu fer un túnel de 1.500 metres per fer passar combois pel bell mig de la ciutat.

L’Ajuntament de Manresa ha plantejat a Ifercat (entitat per al transport ferroviari de la Generalitat) la voluntat de connectar la línia de tren dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb l’actual línia de Renfe, a l’estació del Nord, i la futura línia de l’eix transversal ferroviari, que hi passaria molt a prop, a la zona de la torre de Santa Caterina. Per fer aquesta connexió, Manresa vol que es foradi el centre de la ciutat, des de l’actual estació de Manresa Alta fins a la plaça de la Reforma, a la vora de l’actual línia de Renfe. Fer aquest túnel suposaria donar característiques de metro al perllongament de la línia de FGC.

El soterrament de la línia que proposa l’Ajuntament de Manresa inclou la construcció de 1.500 metres de túnel, una obra que, tot i ser important, des de l’equip de govern es considera que no és inabastable, perquè en altres ciutats catalanes s’estan plantejant solucions semblants.

La proposta de Manresa té com a finalitat aconseguir el que els tècnics defineixen com a «model ferroviari en xarxa», el que suposa pensar en un sistema de trens que permeti la connexió dels uns amb els altres i també amb el transport d’autobús. Aquesta possibilitat d’intercanvi de passatgers passa per la construcció d’una nova estació a la zona de Renfe. La idea que estudia en aquests moments Manresa és deixar el tren de FGC a la zona de la Reforma a una banda del riu Cardener i connectar a peu amb les vies de Renfe per sobre del riu. Aquesta estació sobre el Cardener seria un dels elements arquitectònics més singulars. Al mateix temps es considera que també s’hi hauria de preveure la connexió amb el futur eix transversal ferroviari, que passa soterrat per la zona de la torre de Santa Caterina, a pocs metres de les actuals vies de Renfe. Aquí, en un estadi molt inicial, es preveu la construcció d’unes escales mecàniques per fer la connexió.

A la zona de la plaça de la Reforma ja hi ha construït un pàrquing i amb una millora de la vialitat de l’indret es podria plantejar la possibilitat de fer-hi una parada d’autobusos, pensada tant per al transport urbà com per a l’interurbà. A l’hora de fer el pàrquing, l’Ajuntament ja va preveure-hi una reserva de sòl per resoldre les necessitats de pas de la via dels Ferrocarrils de la Generalitat.

Aquesta voluntat de connectivitat amb els diferents mitjans de transport es completa amb la idea de trobar una accessibilitat al tren al centre de la ciutat. En aquest sentit, a part del baixador de Viladordis de FGC i del de Manresa Alta, també hi hauria un altre baixador en un punt proper a la plaça Sant Domènec. Mentre que els accessos a l’estació intermodal es plantegen a través d’escales mecàniques situades a l’entorn de la Plana de l’Om o a l’inici del carrer Alfons XII, i un ascensor que podria tenir la seva entrada a la plaça Llissach.
I aquesta intervenció també podria resoldre els problemes urbanístics que ara genera la presència de la via entre la zona de Manresa Alta i el baixador de final de línia al carrer Dos de Maig. Aquí, la via hi fa de barrera i és un impediment per connectar la xarxa urbana. Per tant, la proposta de Manresa ja planteja enfonsar l’actual via a partir de Manresa Alta per anar-se enfonsant fins a passar per sota del passeig de Pere III. A la part més antiga de la ciutat, per la zona de la plaça Sant Domènec fins a la de la Reforma, la línia passaria força enfonsada respecte al nivell del carrer, amb la qual cosa es pretén preservar la integritat dels edificis d’aquesta zona.

L’Ajuntament de Manresa considera que la solució d’un tram de metro és millor per a la connectivitat entre línies que no pas tenir una línia de tramvia, tal com proposa el Govern de la Generalitat. Manresa no plantejarà una oposició frontal al tramvia, sobretot si queda ben integrat a la xarxa urbana i es preveu de manera que generi escassos problemes amb la circulació de vehicles. Però el govern reclama a la Generalitat que tenir tramvia no invalidi el projecte de fer un metro, ja que el primer pot tenir unes característiques de servei molt diferents de les del segon. A més a més, aquest túnel de 1.500 metres escurça de manera molt notable la distància entre estacions, el que donaria agilitat als usuaris del tren.

La mesura, des del punt de vista de l’Ajuntament, també facilitaria la relació amb la resta de poblacions del Pla de Bages, sobretot pensant en les persones que optin pel tren per fer recorreguts més enllà de Manresa. Ajuntament i Generalitat en parlaran els propers dies.
FONT: Regio7

Guigui, pren nota: "El metro de Sabadell, el metro de Terrassa i el metro de Manresa arribaran a Barcelona. En canvi, el metro de Barcelona no arribarà ni a Sabadell ni a Terrassa ni a Manresa"



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 25/08/2009 16:14

joarló88 ha escrit:Guigui, pren nota: "El metro de Sabadell, el metro de Terrassa i el metro de Manresa arribaran a Barcelona. En canvi, el metro de Barcelona no arribarà ni a Sabadell ni a Terrassa ni a Manresa"
Cert. La megalomania s'estén com una bassa d'oli.

Gràcies per la puntualització. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Dimarts 25/08/2009 18:40

I quina serà la pròxima? Granollers? Martorell?



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 25/08/2009 20:03

I quan es faci, tindrem DOS metros: el 'metru del passeig' (sic) i el 'metro comarcal' de la R5 :riure

Conya a banda, només regió7 en diu metro, de la conexió entre FGC i Renfe. Necessiten vendre diaris? :nono



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/11/2009 19:50

He separat el tema del tramvia urbà de Manresa en un nou fil perquè es tracta d'un tema força diferent del que es tracta aquí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dijous 12/11/2009 20:22

M'he pres la molèstia de fixar-me en la data d'inici del fil, en fa ja dos anys d'això, significa que en un any ja hauríem de tenir la línia en marxa. En aquest temps hem pogut apreciar perfectament la tramviarització del traçat, l'electrificació i la construcció dels trens-tramvia que cobriran el servei.

O sigui, tot va camí d'un engany més de la Generalitat.


And now for something completely different...

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Diumenge 19/06/2011 10:45

Notícia del r7:
Enllaç
Ferrocarrils estudiarà portar fins a Súria la via europea de mercaderies
Cal un tercer carril de 50 km pels 'Catalans' fins a Martorell i enllaçar a Castellbisbal amb la línia de Lió

DAVID BRICOLLÉ | MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya té en els seus plans de futur portar fins a les instal·lacions de les mines de potassa de Súria la línia ferroviària d'ample europeu per al transport de mercaderies.
Una infraestructura que ha reclamat explícitament l'empresa Iberpotash -propietària de les mines del Bages- per poder tirar endavant els seus plans de creixement, ja que dotaria aquesta explotació d'una línia de tren directa -sense necessitat de fer transvassaments de la mercaderia- cap a França i l'Europa central per al transport d'una bona part de la seva futura producció.
...
Te relació amb aquest anunci de l'empresa de les seves intencions futures d'ampliacio:
Enllaç r7



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Diumenge 19/06/2011 10:53

Pregunta per als experts:

Si això mai s'arriba a fer, com es podria aprofitar per crear un nou servei de Manresa a Sants passant per Martorell?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 19/06/2011 12:23

brito_cat ha escrit:
Ferrocarrils estudiarà portar fins a Súria la via europea de mercaderies
Cal un tercer carril de 50 km pels 'Catalans' fins a Martorell i enllaçar a Castellbisbal amb la línia de Lió

DAVID BRICOLLÉ | MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya té en els seus plans de futur portar fins a les instal·lacions de les mines de potassa de Súria la línia ferroviària d'ample europeu per al transport de mercaderies.
Una infraestructura que ha reclamat explícitament l'empresa Iberpotash -propietària de les mines del Bages- per poder tirar endavant els seus plans de creixement, ja que dotaria aquesta explotació d'una línia de tren directa -sense necessitat de fer transvassaments de la mercaderia- cap a França i l'Europa central per al transport d'una bona part de la seva futura producció.

Enllaç r7
Perfecte! Doncs que Iberpotash ajudi al finançament d'aquesta obra, tampoc cal al 50%, però sí en una bona mesura. Així com Iberpotash, altres indústries que puguin interessar-li com la Seat, a part de que el Ministeri de Foment també hi col·labori amb la seva part.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 19/06/2011 17:38

Atès que els túnels i trens ja són de gàlib UIC, FGC podria pensar seriosament en migrar tota la infraestructura d'ample mètric a UIC. És possible que calgui refer alguns trams amb revolts tancats, especialment al ramal d'Igualada, però això també ajudaria a reduir una mica el temps de trajecte.

És costós, i més en els temps que corren, però caldrà fer-hi un pensament abans de comprometre diners en una implantació de tercer carril en un tram determinat, que també té el seu cost.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 19/06/2011 21:00

Fantàstic, però... no podria arribar al port de Barcelona també, aquest darrer tram finançat per la Generalitat, i així començar la conversió de la línia? Com que a Igualada el tema és més complicat, es pot deixar aïllat el ramal igualadí (amb transbord a Martorell) mentre es fan les obres que corresponen a creació de nous túnels que estalviïn revolts i llargs trajectes.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 20/06/2011 14:49

Una de les millors noticies, en temps de vaques magres, pel transport públic, encara que per ara només sigui per mercaderies. Tanmateix només es parla de la possibilitat d'un estudi. L'estudi hauria d'estar fet i ara caldria buscar la justa financiació per l'execució del projecte i posterior obra. Ho haurem d'anar seguint amb molta cura, però és una gran possibilitat. Salut!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 20/06/2011 20:09

Jo no ho consideraria notícia, ho consideraria pseudo-rumor.
Adaptar la línia Martorell-Manresa-Sallent/Súria (i probablement la línia Martorell-Igualada i la Martorell-Sant Boi-Barcelona) costaria molts diners, uns diners que la Generalitat no té.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 21/06/2011 15:39

El que preveu fer la Generalitat és posar un tercer carril per a l'ample mètric entre Martorell Central i Castellbisbal ADIF, estació on es transbordaria la mercaderia a ample UIC.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”