Pàgina 7 de 7

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dimecres 19/07/2017 19:52
Autor: metring
Carlos González ha escrit:Ara que ja els trens de mercaderies del Carrilet han deixat de passar, crec que voldran desmantellar tots dos ramals.... :bua


Vaaa, donem el beneplàcit del dubte, tinguem una mica d'esperança, si es va salvar la línia de la Pobla de Segur, igual amb això...

metring ha escrit:Atenció, estan pensant en possibilitat de reaprofitar les vies del Ramal per a viatgers, ara que es parla del tancament de la mina, o al menys és una possibilitat de la que es parla. Us imagineu estacions a Sallent, Sampedor...?


Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dimecres 19/07/2017 20:09
Autor: Carlos González
metring, i què em dius del tram de Salou-Vandellòs???...

Bueno no es el tema :topic


Sobre els dos ramals, espero que estacions com Sampedor, Sallent o Súria, no siguin només per viatgers, sino que puguin anar sense problemas fins a Barcelona amb el Carrilet....

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dijous 20/07/2017 1:33
Autor: Renfe445
Carlos González ha escrit:Ara que ja els trens de mercaderies del Carrilet han deixat de passar, crec que voldran desmantellar tots dos ramals.... :bua

Qué? Ya no funciona el transporte de sales y coches?

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dijous 20/07/2017 7:59
Autor: Carlos González
Renfe445 ha escrit:Qué? Ya no funciona el transporte de sales y coches?

No es cuestión de funcionar o no, desde el 29 al 30 de junio dejaron de pasar ya trenes de mercancías (no sé si es por el Montserrat Classic Express)... pero dicen que es porque se dejó de procesar la sal en alguna de las factorias de Solvin, o al menos eso dicen....

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dijous 20/07/2017 9:14
Autor: fgc113
Tinc entés que fa poc han deixat de circular el potasser i el saler perquè ja no se n'extrau.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dijous 20/07/2017 9:16
Autor: metring
fgc113 ha escrit:Tinc entés que fa poc han deixat de circular el potasser i el saler perquè ja no se n'extrau.

Exacte, d'aquí que es replantegin què fer amb la línia, si fer estacions per a les poblacions per on passa, que no són poca gent.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dijous 20/07/2017 9:31
Autor: fgc113
Un dubte, l'Autometro segueix circulant?

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dijous 20/07/2017 9:58
Autor: adriaesc
fgc113 ha escrit:Un dubte, l'Autometro segueix circulant?

Sí, i el Cargometro ha renovat l'acord. Font

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dijous 20/07/2017 10:09
Autor: Carlos González
Estaria bé que els R50 poguessin anar als ramals de Súria i Sallent, a més, si es pogues canviar una mica el ramal de Súria per fer Súria---Callús---Sant Joan de Vilatorrada---Manresa-Baixador..... seria una línia que funcionaria molt bé....

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Divendres 21/07/2017 18:24
Autor: Intercanviador
Sembla una gran idea aprofitar aquests dos ramals per a servei de viatgers, però no és tan fàcil de fer. Apart de construir o recuperar les instal·lacions (estacions, andanes) cal fer una cosa més cara: has d'electrificar-los o bé adquirir material mòbil de viatgers dièsel, que FGC no fa servir des de la electrificació de la línia d'Igualada el 99. Crec que en conserven un parell de trens de la sèrie 3000 però a hores d'ara ja deuen ser més peces de museu que una altra cosa.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Divendres 21/07/2017 18:42
Autor: Carlos González
Evidenment, a més, fins i tot caldrà veure si amb via única des de Manresa fins a Martorell serà bo per una suposada ampliació del servei del Carrilet, perquè ho dubto una mica, sempre i quan hi hagin bones freqüències, clar.....

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Dissabte 22/07/2017 11:39
Autor: ortegote
Intercanviador ha escrit:Sembla una gran idea aprofitar aquests dos ramals per a servei de viatgers, però no és tan fàcil de fer. Apart de construir o recuperar les instal·lacions (estacions, andanes) cal fer una cosa més cara: has d'electrificar-los o bé adquirir material mòbil de viatgers dièsel, que FGC no fa servir des de la electrificació de la línia d'Igualada el 99. Crec que en conserven un parell de trens de la sèrie 3000 però a hores d'ara ja deuen ser més peces de museu que una altra cosa.


Electrificar no te digo que cueste un dinerillo, pero hacer estaciones en FGC no es problema, hace años que FGC tiene instalaciones dignas sin tener edifico de viajeros, La Beguda, Can Parellada o Capellades son ejemplos de simplicidad, el anden y una marquesina y no hace falta más, por lo menos en FGC llevan años con esto.

FGC Ya no tiene los UT3000MAN de los cinco FGC desguazo 1 y vendio 2 a FEVE y vendio 2 a FGV uno de los cuales tambien esta Desguazado.
Saludos.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Diumenge 23/07/2017 17:37
Autor: Intercanviador
FGC Ya no tiene los UT3000MAN de los cinco FGC desguazo 1 y vendio 2 a FEVE y vendio 2 a FGV uno de los cuales tambien esta Desguazado.
Saludos.

Doncs és una llàstima que no n'hagin conservat un. Un atractiu que tenia la xarxa del Llobregat de FGC fins fa pocs anys era la varietat de material mòbil que s'hi feia servir, i que s'ha perdut. Tant de bo se n'hagués pogut conservar un de cada.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Divendres 04/08/2017 18:21
Autor: Carlos González
Ja que es parla també de fer l'ample UIC a aquests ramals, i dels mateixos per ser transport de viatgers, m'he preguntat i si el ramal de Sallent fos un tren llançadora els serveis de viatgers, per fer trens de Manresa-Sallent-Berga com passava en el passat???
Així no afecta ni als horaris, ni a les freqüències de la xarxa, i no caldrà fer quadruplicacions a les vies.....

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Divendres 04/08/2017 19:44
Autor: ortegote
Carlos González ha escrit:Ja que es parla també de fer l'ample UIC a aquests ramals, i dels mateixos per ser transport de viatgers, m'he preguntat i si el ramal de Sallent fos un tren llançadora els serveis de viatgers, per fer trens de Manresa-Sallent-Berga com passava en el passat???
Així no afecta ni als horaris, ni a les freqüències de la xarxa, i no caldrà fer quadruplicacions a les vies.....


Crec que aquesta proposta ja s'havia comentat als plens de l'ajuntament de Manresa, fer com es diu ara un metro comarcal nomes per Manresa i rodalia.
No seria una mala proposta fer trens llençadora.
Salutacions.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Diumenge 06/08/2017 12:47
Autor: Renfe451
Crec que el més idoni es obrir per a viatgers els dos ramals de Sallent i Súria, com bé dieu, no es que visquin molt poca gent allà, es més, l'introducció d'un servei ferroviari permetria millorar molt les comunicacions amb Manresa i perquè no amb Barcelona, sempre i que es fagin les modificacions necessàries als serveis actuals. Millor tenir això que no una línia sense ús.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Diumenge 06/08/2017 13:52
Autor: Carlos González
Renfe451 ha escrit:Crec que el més idoni es obrir per a viatgers els dos ramals de Sallent i Súria, com bé dieu, no es que visquin molt poca gent allà, es més, l'introducció d'un servei ferroviari permetria millorar molt les comunicacions amb Manresa i perquè no amb Barcelona, sempre i que es fagin les modificacions necessàries als serveis actuals. Millor tenir això que no una línia sense ús.


També estaria bé que els ramals de Sallent i Súria arribin cap a Pl. Espanya, de fet m'agradaria veure els perllongaments dels ramals veure en carn i os un tren Solsona/Berga-BCN..... però clar, fa falta fer molts canvis i etc....

Una pregunta, caps del fòrum (o administradors) i si es canvia el nom de Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria per Els ramals de Sallent i Súria per viatgers o alguna cosa semblant??, ja que deixaran de circular trens de mercaderies del Carrilet, oi??

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Diumenge 06/08/2017 18:06
Autor: Intercanviador
Ja m'agradaría veure a mi també, això dels trens pujant a Solsona i a Berga (o ja posats, fins a Guardiola com antigament). Però el fet és que el traçat Súria-Solsona hauria de ser totalment nou (mai no ha existit) i la traça de l'antiga línia del Llobregat més amunt de Sallent està molt perduda, així que també hauria de ser en gran part nova. En part va quedar submergida sota les aigües de La Baells, i més avall, si consultes el material gràfic que queda de l'época, veuràs una línia gairebé tramviaria, que circulava pel voral de la carretera (ara absorbit per l'autovia) i pel mig dels carrers d'alguns pobles. En definitiva, poca cosa d'aprofitable des de la perspectiva d'avui dia i per tant una gran inversió si s'hagués de dur a terme.

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaPublicat: Divendres 11/08/2017 19:56
Autor: gatvell
Veja'm...

A FGC tant el tren de potassa com de sal segueixen funcionant. No se si amb els mateixos horaris, però els veig esperant la seva sortida a Manresa-Alta.
Cert que si tanca Solvai Martorell el de sal ho tindrà cru.

VIa UIC, FGC aprofita els diners de la UE per anar canviant les travesses i res més. Dir que cada dos/tres anys renoven totes les travesses entre Manresa i Monistrol de Montserrat. I llestos.

Potser que el ramal de Sallent acabi tancant si es trasllada tot a Súria. Em van dir fa temps que RENFE volia fer un ramal de Manresa i fins a Súria per carregar el Saler de Flix i fer tancar les mercaderies d'FGC (RENFE també arriba al port i a Martorell, i més enllà).

Respecte passatgers a Súria i Balsareny/Sallent. S'havia dit de fer un trem-tran que d'aquest municipis anés fins a Manresa-Baixador parant a Manresa-Alta. Però arribà la crisi i ho escombrà tot. Per ara m'han dit que això està aturat mentre no canviïn les coses.

FGC fora bo que posés ample UIC fins a Martorell i enllaçar amb el corredor del Mediterrani per poder anar a l'estranger.