Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: Jordi Freixas » Divendres 12/06/2009 0:04

Lluita1714 ha escrit:La LAV no té revolts, la lav no té desnivells i en conseqüència, és una via més ràpida, directa, amb pocs trens amb els que compartir via.


Una LAV és una línia perquè els trens vagin a 300 km/h. Un tren de mercaderies, com a molt anirà a 100 km/h, i si hi arriba. Això s'ha parlat en aquest fòrum unes quantes vegades. El fet és que això condiciona que els trens d'Alta Velocitat no puguin anar a 300. En definitiva, una xapussa.
Jordi Freixas
 

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: Lluita1714 » Divendres 12/06/2009 0:09

Jordi Freixas ha escrit:
Una LAV és una línia perquè els trens vagin a 300 km/h. Un tren de mercaderies, com a molt anirà a 100 km/h, i si hi arriba. Això s'ha parlat en aquest fòrum unes quantes vegades. El fet és que això condiciona que els trens d'Alta Velocitat no puguin anar a 300. En definitiva, una xapussa.


Hi estic d'acord, però fes entendre això als polítics o als dirigents i alts càrrecs de les administracions ferroviàries... Mentre ells no pensin com tu, la LAV serà la millor alternativa per a les mercaderies.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
 
Entrades: 2261
Membre des de: Dimecres 31/12/2008 14:52
Ubicació: Aigüestoses

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: Jordi Freixas » Divendres 12/06/2009 0:31

Això els polítics ho saben de sobres. Però com diria una cançó de La Trinca, narinan narinan narinaaaan...
Jordi Freixas
 

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: liniadelRipollés » Divendres 12/06/2009 0:34

Les LAV podrien aprofitar-se per a les mercaderies en horari nocturn i per a passatgers en horari diürn. És la millor forma d'amortitzar aquesta enorme inversió que ha suposat construir-les. Ara bé, heu de tenir en compte que això pressuposa fer terminals de mercaderies i apartadors industrials associats a les línes d'AV i de moment jo no veig aquesta voluntat de fer-ho així.

El manteniment de la infraestructura es continuaria fent de nit, atès que les velocitats dels trens a circular ho permeten en vía única treballant a l'altra.

Lluita1714 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:
Una LAV és una línia perquè els trens vagin a 300 km/h. Un tren de mercaderies, com a molt anirà a 100 km/h, i si hi arriba. Això s'ha parlat en aquest fòrum unes quantes vegades. El fet és que això condiciona que els trens d'Alta Velocitat no puguin anar a 300. En definitiva, una xapussa.


Hi estic d'acord, però fes entendre això als polítics o als dirigents i alts càrrecs de les administracions ferroviàries... Mentre ells no pensin com tu, la LAV serà la millor alternativa per a les mercaderies.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
 
Entrades: 3409
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 22:13

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: genissimon » Dimecres 17/06/2009 13:52

Jo sóc un dels que reivindica una línia de Manresa (o Martorell o Barcelona) a Puigcerdà passant pel Berguedà. Només exposar dues coses:

1.- La línia actual de Puigcerdà és en via única, amb radis de corba de fins a 230 metres i amb pendents de més de 40 ‰
2.- La rendibilitat passa pels trens de mercaderies: llargs trens pesats a velocitat sostingudament alta (80-100 Km/h). Això implica corbes i pendents suaus com els que reivindico per la línia pel Berguedà. Cal construir una plataforma apta per a doble via d'ample UIC electrificada a 25KVca, tot i que es comenci a explotar en via única sense electrificar.
3.- Les mercaderies no poden anar per la LAV. És antieconòmic. Primer, per la dificultat de regulació del trànsit que implica la circulació de trens a 200 Km/h (ja no dic 300) i a 100 Km/h (veure el corredor mediterrani). Segon, pel creixement exponencial de les despeses de manteniment de la via que implica el pas de trens de mercaderies i la necessitat de mantenir la geometria de la via per als trens ràpids.

En base a tot això, a Catalunya li fa falta una nova línia de doble via d'ample UIC que connecti els ports de Barcelona i Rotterdam.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2397
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: Jordi Freixas » Dimecres 17/06/2009 15:31

I tu creus que és possible dur a terme aquest projecte?
Jordi Freixas
 

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: BB9200 » Dimecres 17/06/2009 18:12

Jo estic d'acord amb què la línia de Manresa a Puigcerdà es faci, sempre amb els peròs que ja he citat altres vegades.
genissimon ha escrit:3.- Les mercaderies no poden anar per la LAV. És antieconòmic. Primer, per la dificultat de regulació del trànsit que implica la circulació de trens a 200 Km/h (ja no dic 300) i a 100 Km/h (veure el corredor mediterrani). Segon, pel creixement exponencial de les despeses de manteniment de la via que implica el pas de trens de mercaderies i la necessitat de mantenir la geometria de la via per als trens ràpids.

En base a tot això, a Catalunya li fa falta una nova línia de doble via d'ample UIC que connecti els ports de Barcelona i Rotterdam.

Ja s'està fet una cosa que permetria la connexió Barcelona-Rotterdam: La LAV per Portbou, que a més serviria per tràfic mitjà Passatgers-Mercaderies. Hi ha trens nocturns de mercaderies a França que circulen per les LAV remolcats per 22200 adaptades. A més, el vagó més ràpid de mercaderies va més ràpid que un tren dièsel (un vagó cobert amb bogies G-02, aquells verdosos francesos que ara no són de SNCF i són decorats de grisos i han arribat a anar a 281 km/h aproximadament. I ja no diguem dels TGV-La Poste.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
 
Entrades: 750
Membre des de: Dimecres 13/05/2009 14:58
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: pukyxd » Dimecres 17/06/2009 19:02

genissimon ha escrit:Jo sóc un dels que reivindica una línia de Manresa (o Martorell o Barcelona) a Puigcerdà passant pel Berguedà. Només exposar dues coses:

1.- La línia actual de Puigcerdà és en via única, amb radis de corba de fins a 230 metres i amb pendents de més de 40 ‰
2.- La rendibilitat passa pels trens de mercaderies: llargs trens pesats a velocitat sostingudament alta (80-100 Km/h). Això implica corbes i pendents suaus com els que reivindico per la línia pel Berguedà. Cal construir una plataforma apta per a doble via d'ample UIC electrificada a 25KVca, tot i que es comenci a explotar en via única sense electrificar.
3.- Les mercaderies no poden anar per la LAV. És antieconòmic. Primer, per la dificultat de regulació del trànsit que implica la circulació de trens a 200 Km/h (ja no dic 300) i a 100 Km/h (veure el corredor mediterrani). Segon, pel creixement exponencial de les despeses de manteniment de la via que implica el pas de trens de mercaderies i la necessitat de mantenir la geometria de la via per als trens ràpids.

En base a tot això, a Catalunya li fa falta una nova línia de doble via d'ample UIC que connecti els ports de Barcelona i Rotterdam.

Salut !!


Molt interessant! Però potser si hauria d'afegir doble via al tram Manresa - Olesa i triple via al tram fins al ramal del port.
pukyxd
N6
N6
 
Entrades: 194
Membre des de: Dijous 31/01/2008 12:12
Ubicació: Manresa

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: genissimon » Dijous 18/06/2009 11:06

BB9200 ha escrit:Jo estic d'acord amb què la línia de Manresa a Puigcerdà es faci, sempre amb els peròs que ja he citat altres vegades.
genissimon ha escrit:3.- Les mercaderies no poden anar per la LAV. És antieconòmic. Primer, per la dificultat de regulació del trànsit que implica la circulació de trens a 200 Km/h (ja no dic 300) i a 100 Km/h (veure el corredor mediterrani). Segon, pel creixement exponencial de les despeses de manteniment de la via que implica el pas de trens de mercaderies i la necessitat de mantenir la geometria de la via per als trens ràpids.

En base a tot això, a Catalunya li fa falta una nova línia de doble via d'ample UIC que connecti els ports de Barcelona i Rotterdam.

Ja s'està fet una cosa que permetria la connexió Barcelona-Rotterdam: La LAV per Portbou, que a més serviria per tràfic mitjà Passatgers-Mercaderies. Hi ha trens nocturns de mercaderies a França que circulen per les LAV remolcats per 22200 adaptades. A més, el vagó més ràpid de mercaderies va més ràpid que un tren dièsel (un vagó cobert amb bogies G-02, aquells verdosos francesos que ara no són de SNCF i són decorats de grisos i han arribat a anar a 281 km/h aproximadament. I ja no diguem dels TGV-La Poste.


No discuteixo que hi hagi llocs on es simultaniegi la circulació de trens de gran velocitat amb trens de mercaderies. Però si la densitat de trànsit augmenta, també augmenten de manera exponencial les despeses de manteniment de la via. Estic pensant en trens de mercaderies de 22-22,5 Tm. per eix, d'una llargada de 1000 metres i un pes brut total de 1000 Tm en tracció simple. Això implica un perfil suau: amb corbes de 1300 metres de radi (velocitat=160Km/h) i pendents de menys del 20‰. Una línia que aniria íntegrament per fora dels nuclis urbans, amb penetracions a les ciutats que podrien ser amb requeriments de geometria de la via menys exigents i, fins i tot, en via única.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2397
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Ramals de Mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: BB9200 » Dijous 18/06/2009 16:44

I tampoc comporta beneficis el fet dels alts cànons que llavors es tenen que pagar per la circulació de tràfics de mercaderies, llavors tampoc surt a compte, a no ser que es faci una línia estil Betoweroute (que això de fet seria un ideal per exemple per una connexió per els Pirineus ;) ). A més, respecte a la densitat del trànsit, si aquí fossin una mica més llestos, aquests tràfics, com es fa a Europa, es poden fer de nit a alta velocitat, quan no hi ha tren que passi.
A més, seria sobretot trens de mercaderies de tràfic lleuger el que em refereixo: Postals, urgents, containers, modalhors...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
 
Entrades: 750
Membre des de: Dimecres 13/05/2009 14:58
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Títol modificat

EntradaAutor: Guigui » Divendres 19/06/2009 23:21

M'he permès la llicència de canviar el títol del fil per a adaptar-lo al debat sorgit a partir de la notícia inicial.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23709
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: Jordi Freixas » Divendres 31/07/2009 2:22

Doncs a mi em continua sortint "Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria" ... :?
Jordi Freixas
 

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: brito_cat » Diumenge 19/06/2011 10:45

Notícia del r7:
Enllaç
Ferrocarrils estudiarà portar fins a Súria la via europea de mercaderies
Cal un tercer carril de 50 km pels 'Catalans' fins a Martorell i enllaçar a Castellbisbal amb la línia de Lió

DAVID BRICOLLÉ | MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya té en els seus plans de futur portar fins a les instal·lacions de les mines de potassa de Súria la línia ferroviària d'ample europeu per al transport de mercaderies.
Una infraestructura que ha reclamat explícitament l'empresa Iberpotash -propietària de les mines del Bages- per poder tirar endavant els seus plans de creixement, ja que dotaria aquesta explotació d'una línia de tren directa -sense necessitat de fer transvassaments de la mercaderia- cap a França i l'Europa central per al transport d'una bona part de la seva futura producció.
...


Te relació amb aquest anunci de l'empresa de les seves intencions futures d'ampliacio:
Enllaç r7
brito_cat
N5
N5
 
Entrades: 124
Membre des de: Dimarts 17/06/2008 21:53
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: brito_cat » Diumenge 19/06/2011 10:53

Pregunta per als experts:

Si això mai s'arriba a fer, com es podria aprofitar per crear un nou servei de Manresa a Sants passant per Martorell?
brito_cat
N5
N5
 
Entrades: 124
Membre des de: Dimarts 17/06/2008 21:53
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: victorcasta » Diumenge 19/06/2011 12:23

brito_cat ha escrit:
Ferrocarrils estudiarà portar fins a Súria la via europea de mercaderies
Cal un tercer carril de 50 km pels 'Catalans' fins a Martorell i enllaçar a Castellbisbal amb la línia de Lió

DAVID BRICOLLÉ | MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya té en els seus plans de futur portar fins a les instal·lacions de les mines de potassa de Súria la línia ferroviària d'ample europeu per al transport de mercaderies.
Una infraestructura que ha reclamat explícitament l'empresa Iberpotash -propietària de les mines del Bages- per poder tirar endavant els seus plans de creixement, ja que dotaria aquesta explotació d'una línia de tren directa -sense necessitat de fer transvassaments de la mercaderia- cap a França i l'Europa central per al transport d'una bona part de la seva futura producció.

Enllaç r7


Perfecte! Doncs que Iberpotash ajudi al finançament d'aquesta obra, tampoc cal al 50%, però sí en una bona mesura. Així com Iberpotash, altres indústries que puguin interessar-li com la Seat, a part de que el Ministeri de Foment també hi col·labori amb la seva part.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4529
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

I per què no canviar-ho tot a UIC?

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 19/06/2011 17:38

Atès que els túnels i trens ja són de gàlib UIC, FGC podria pensar seriosament en migrar tota la infraestructura d'ample mètric a UIC. És possible que calgui refer alguns trams amb revolts tancats, especialment al ramal d'Igualada, però això també ajudaria a reduir una mica el temps de trajecte.

És costós, i més en els temps que corren, però caldrà fer-hi un pensament abans de comprometre diners en una implantació de tercer carril en un tram determinat, que també té el seu cost.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23709
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: Lluita1714 » Diumenge 19/06/2011 21:00

Fantàstic, però... no podria arribar al port de Barcelona també, aquest darrer tram finançat per la Generalitat, i així començar la conversió de la línia? Com que a Igualada el tema és més complicat, es pot deixar aïllat el ramal igualadí (amb transbord a Martorell) mentre es fan les obres que corresponen a creació de nous túnels que estalviïn revolts i llargs trajectes.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
 
Entrades: 2261
Membre des de: Dimecres 31/12/2008 14:52
Ubicació: Aigüestoses

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: 122-042-132 » Dilluns 20/06/2011 14:49

Una de les millors noticies, en temps de vaques magres, pel transport públic, encara que per ara només sigui per mercaderies. Tanmateix només es parla de la possibilitat d'un estudi. L'estudi hauria d'estar fet i ara caldria buscar la justa financiació per l'execució del projecte i posterior obra. Ho haurem d'anar seguint amb molta cura, però és una gran possibilitat. Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 980
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Liverpool UK, Washington DC)

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 20/06/2011 20:09

Jo no ho consideraria notícia, ho consideraria pseudo-rumor.
Adaptar la línia Martorell-Manresa-Sallent/Súria (i probablement la línia Martorell-Igualada i la Martorell-Sant Boi-Barcelona) costaria molts diners, uns diners que la Generalitat no té.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4298
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

EntradaAutor: liniadelRipollés » Dimarts 21/06/2011 15:39

El que preveu fer la Generalitat és posar un tercer carril per a l'ample mètric entre Martorell Central i Castellbisbal ADIF, estació on es transbordaria la mercaderia a ample UIC.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
 
Entrades: 3409
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 22:13

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 2 visitants