Supressió SNCF a Puigcerdà?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Re: Supressió SNCF a Puigcerdà?

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 15/06/2009 18:53

La qual cosa no significa que es pugui aixecar la via per construir en aquell terreny... una casa, per exemple, no?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 15/06/2009 18:55

Exactament, a no ser que la gestora de la infraestructura ho permeti (per això tens que donar de baixa una línia, que és el mateix que clausurar-la). Per això intentaré informar-me a veure si RFF ha donat permís per aixecar vies, en uns dies.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dilluns 15/06/2009 20:46

Jo crec més que el tall es degut a que al haver-se de renovar la via d'ample ibèric, l'han tallat i al ficar la via nova a nivell, la ficaran un altre cop la connexió, o això seria el més normal.


Salut



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 15/06/2009 23:13

Bé, serà millor que aparquem el tema fins que reobrin la línia aviam què passa.



dgtxa
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Dilluns 15/06/2009 23:40

Jordi Freixas ha escrit:La qual cosa no significa que es pugui aixecar la via per construir en aquell terreny... una casa, per exemple, no?
No sóc cap expert en dret, però sí que us puc dir que això és legalment impossible, com a mínim a l'Estat espanyol. Les vies públiques no deixen mai de ser-ho, encara que es desmantelli una infraestructura ferroviària, o un tram de carretera deixi de ser operatiu perquè s'ha construït un desdoblament.

En el cas del carrilet Olot-Girona, per exemple, al llarg dels ans 70 i 80 els pagesos van llaurar trams de l'antiga línia que ja no s'utilitzava i on ja no hi havia ni travesses ni carrils, per tant apropiant-se indegudament de la propietat d'aquests terrenys. Als anys 90, quan va sortir el projecte de fer una via verda, no va caler expropiar cap terreny d'aquests que s¡havien convertit en camps, simplement no va caler perquè continuaven sent terrenys públics. Sí que en algun tram va ser necessari trobar alguna alternativa, perquè -legalment o il·legalment, ho desconec- al llarg dels anys 70 i 80 s'hi havia construït a sobre.

En el cas dels camins públics, sí que és cert que els plans d'urbanisme se'ls poden "menjar", però sempre habilitant un camí alternatiu. Això aplicat a les antigues vies de ferrocarril... no sé com funciona, si és que de totes totes cal respectar el traçat o bé es permet l'adopció de variants, però això seria poc sensat si mai es decidís reobrir la línia. No em vull fer pesat amb aquest exemple, però en el cas del carrilet Olot-Girona ara mateix hi hauria serioses dificultats en algun punt concret en què el traçat original ara l'ocupen cases.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 16/06/2009 0:15

dgtxa ha escrit:No sóc cap expert en dret, però sí que us puc dir que això és legalment impossible, com a mínim a l'Estat espanyol. Les vies públiques no deixen mai de ser-ho, encara que es desmantelli una infraestructura ferroviària, o un tram de carretera deixi de ser operatiu perquè s'ha construït un desdoblament.
Sí que és possible, però és necessari que l'Estat desafecti la via del domini públic, però poder-se fer es pot fer.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 17/06/2009 13:41

és necessari que l'Estat desafecti la via del domini públic
Llavors el dubte seria... ho ha fet?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 17/06/2009 14:44

Jordi Freixas ha escrit:
és necessari que l'Estat desafecti la via del domini públic
Llavors el dubte seria... ho ha fet?
No sé com va la legislació francesa però per poder desafectar-la del domini públic caldria aixecar la via. Però una cosa és desafectar el terreny del domini públic que ara té i una altra cosa és suspendre les circulacions, declarar clausurada la via, etc.

La gran majoria de línies espanyoles tancades fa anys i anys no se les ha desafectat.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 21/06/2009 20:54

jo crec que els francesos no tenen interes per aquesta linia


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 22/06/2009 0:37

Fa molt de temps que no tenen cap interés en la línia.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 23/06/2009 15:46

Per la documentació a la que he tingut accés les vies sncf a Puigcerdà segueixen donades d'alta, almenys dues d'elles, tot i això el que és un fet és que a la intersecció de les vies adif amb les vies sncf fa uns anys tenia una zona neutra a la línia aèria cosa que avui en dia no és així i havia llegit en alguna revista que el tram sncf estava desclassificat (o desafectat) podent per tant la sncf desmantel·lar la via fins a la frontera, de tota manera no sembla que hi hagi cap senyal ni cap indicació que prohibeixi la circulació en aquell tram, pel que m'havia dit alguna persona relacionada amb la obra estava prevista algun tipus d'actuació sobre les vies sncf a Puigcerdà una d'elles preveia colocar la via a l'altre costat d'on es troba ara cosa una mica estranya.

Pel que fa a l'ús que ha tingut la via sncf a les darreres dècades, ha estat pràcticament nul, hi ha constància de circulacions esporàdiques cada 4 o 5 anys en alguna trobada de ferroviaris francesos i espanyols, si no recordo malament l'última constància que hi ha és a mitjan 90, tot i això els carrils sempre presentaven un estat que en feien suposar un ús esporàdic superior però no he vist cap foto d'això

Sobre el que s'ha dit de les línies tancades a Espanya, per desmantel·lar primer s'ha de desafectar i la majoria de línies espanyoles tancades han estat finalment desmantel·lades, i podríem distingir les situacions següents, en servei, suspensió dels serveis de viatgers, suspensió de tots els serveis, tancat i desafectat, la diferència entre els dues últimes situacions és que en el primer cas allò continua sent un ferrocarril i no pot ser desmantel·lat. A França pel poc que sé és una cosa semblant tot i que hi ha menys afició a desmantel·lar que aquí.

L'any 1995 en consell de Ministres es va autoritzar el desmantel·lament d'un munt de línies tancades, algunes tancades l'any 85 d'altres tancades abans, d'altres inacabades, en alguns casos s'ha fet en d'altres no.

Pel que fa a les propietats quan finalitza l'interès general que motiva una expropiació els propietaris o en el seu defecte els seus hereus tenen 20 anys per reclamar les propietats, és un tema important que ha condicionat moltes operacions immobiliàries.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 23/06/2009 18:52

josep_serre ha escrit:Sobre el que s'ha dit de les línies tancades a Espanya, per desmantel·lar primer s'ha de desafectar i la majoria de línies espanyoles tancades han estat finalment desmantel·lades, i podríem distingir les situacions següents, en servei, suspensió dels serveis de viatgers, suspensió de tots els serveis, tancat i desafectat, la diferència entre els dues últimes situacions és que en el primer cas allò continua sent un ferrocarril i no pot ser desmantel·lat. A França pel poc que sé és una cosa semblant tot i que hi ha menys afició a desmantel·lar que aquí.
No té per què. Es pot desmantel·lar una via però no desafectar-la del domini públic. Un exemple, les vies verdes.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 24/06/2009 22:51

Josep, s'ha eliminat el creuament a nivell entre vies d'ample diferent.
josep_serre ha escrit:Per la documentació a la que he tingut accés les vies sncf a Puigcerdà segueixen donades d'alta, almenys dues d'elles, tot i això el que és un fet és que a la intersecció de les vies adif amb les vies sncf fa uns anys tenia una zona neutra a la línia aèria cosa que avui en dia no és així i havia llegit en alguna revista que el tram sncf estava desclassificat (o desafectat) podent per tant la sncf desmantel·lar la via fins a la frontera, de tota manera no sembla que hi hagi cap senyal ni cap indicació que prohibeixi la circulació en aquell tram, pel que m'havia dit alguna persona relacionada amb la obra estava prevista algun tipus d'actuació sobre les vies sncf a Puigcerdà una d'elles preveia colocar la via a l'altre costat d'on es troba ara cosa una mica estranya.

Pel que fa a l'ús que ha tingut la via sncf a les darreres dècades, ha estat pràcticament nul, hi ha constància de circulacions esporàdiques cada 4 o 5 anys en alguna trobada de ferroviaris francesos i espanyols, si no recordo malament l'última constància que hi ha és a mitjan 90, tot i això els carrils sempre presentaven un estat que en feien suposar un ús esporàdic superior però no he vist cap foto d'això

Sobre el que s'ha dit de les línies tancades a Espanya, per desmantel·lar primer s'ha de desafectar i la majoria de línies espanyoles tancades han estat finalment desmantel·lades, i podríem distingir les situacions següents, en servei, suspensió dels serveis de viatgers, suspensió de tots els serveis, tancat i desafectat, la diferència entre els dues últimes situacions és que en el primer cas allò continua sent un ferrocarril i no pot ser desmantel·lat. A França pel poc que sé és una cosa semblant tot i que hi ha menys afició a desmantel·lar que aquí.

L'any 1995 en consell de Ministres es va autoritzar el desmantel·lament d'un munt de línies tancades, algunes tancades l'any 85 d'altres tancades abans, d'altres inacabades, en alguns casos s'ha fet en d'altres no.

Pel que fa a les propietats quan finalitza l'interès general que motiva una expropiació els propietaris o en el seu defecte els seus hereus tenen 20 anys per reclamar les propietats, és un tema important que ha condicionat moltes operacions immobiliàries.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dijous 25/06/2009 23:40

se que ha pasat molt temps, desde que vau deixar de parlar al fil, però us passo una imatge bén curiosa:
Imatge

en aquesta imatge del amic Bernat Borràs podem veure que el 2004 alguns senyals a la via d'ample internacional a puigcerdà, encara funcionaver :o :

Imatge

teniu que mirar bé els semafors... :o

aqui teniu una imatge de "La frontera ferroviaria":

Imatge

una imatge d'un senyal portatil per si te que passar cap tren d'sncf cap a puigcerdà...

Imatge

que s'acciona amb aquesta palanca, que a la vegada, dona tensió a la catenària:

Imatge

Dono publicament les graciès a Bernat Borràs, per aquestes fotos tan bones. :ok :ok :ok
Salutacions... :hola


Parlem amb propietat.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 26/06/2009 14:40

Doncs les senyals lluminoses en aquest tram fa uns mesos que ja no funcionen.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 26/06/2009 16:47

Encara no m'he pogut informar, però això fa tuf de renovació (en tots els sentits) de l'estació: Potser deixen quatre vies de ADIF i la resta passa a ser sòl immobiliari. Recordem que fa uns mesos es va licitar la reforma de l'estació de Puigcerdà, i l'eliminació de la via UIC vingui provocada per això.
Tot i així, s'ha d'estar a l'aguait. De moment, només han tret un encreuament, i recordem que ADIF està fent obres de renovació a la infraestructura en aquest punt.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 26/06/2009 17:06

Exacte. De fet, per alguna banda ja s'havia dit que aquest és el motiu pel qual les vies UIC passarien a l'altra banda, per la qual cosa, quedaria suprimit el pas a nivell entre les dues vies.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 26/06/2009 17:13

[quote="una imatge d'un senyal portatil per si te que passar cap tren d'sncf cap a puigcerdà...

Imatge

De fet aquesta senyal significa para absoluta es a dir parada obligatoria no es pot passar d'aquest punt



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 26/06/2009 17:18

Aquesta senyal està posada, més que perquè els trens francesos no tirin cap a Puigcerdà, per indicar el punt màxim de les maniobres amb els cotxes corail lúnea, que fan maniobres (i vaig tindre la gran sort de conduïr una d'elles amb la 7293, diria que era). Per ficar bé les maniobres quan bé el Corail de París, el dia següent fan les maniobres oportunes per ficar-lo en la posició correcte (direcció París).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4230
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/06/2009 18:28

BB9200 ha escrit:Aquesta senyal està posada, més que perquè els trens francesos no tirin cap a Puigcerdà, per indicar el punt màxim de les maniobres amb els cotxes corail lúnea, que fan maniobres (i vaig tindre la gran sort de conduïr una d'elles amb la 7293, diria que era). Per ficar bé les maniobres quan bé el Corail de París, el dia següent fan les maniobres oportunes per ficar-lo en la posició correcte (direcció París).
La senyal que hi ha a mig camí entre La Tor i Puigcerdà servirà per indicar el límit de maniobres dels cotxes Lunéa, però a la sortida de La Tor hi ha una senyal de parada absoluta que tot i ser mòbil porta força temps allà clavada.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”