CIU pensa que renfe envia chatarra a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Re: Grandiloqüència

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 30/07/2009 18:46

Guigui ha escrit:Una altra situació paradigmàtica de la mentalitat que impera en aquest país: l'esforç (manteniment) és massa feixuc, per tant, anem tirant de comprar, que és més fàcil i dóna per a fardar més, encara que ens dugui de pet a la ruïna. A més, sempre hi haurà algun amiguet de torn que es quedarà amb el 3%.

Per a monumentals despeses, sempre hi ha partides pressupostàries; en canvi, per a despesa corrent que, a més, requereix treball qualificat continu i d'on no es pot sucar, no hi ha misses.
:ok :ok :ok
Acceptem que algunes unitats velles es puguin espatllar abans de la seva "data de caducitat" (ex: 440-070), tot i anar passant les revisions pertinents. Però no per això hem de dir que totes les unitats de regionals catalans estan ja fetes un nyap, això és la més absoluta de les mentides.

Les 448R són, tret de les 449 quan les acabin, el millor material per als CEx. I, que em consti, la 448-028 està apartada i pendent de reforma. (És dir que això de les portes obertes, FALS, tot i que a mi personalment no em desagraden, fins al punt que les 444 eren les meves preferides). A més, fins i tot recomanaria trens amb finestres abatibles (unes quantes a cada cotxe tipus les dos practicables de cada 448), per evitar asfíxies quan fallin els A/C i per a una ventilació natural als mesos de tardor i primavera, que és millor i més barata que l'artificial.

Amb un bon manteniment i la baixa únicament de les unitats més obsoletes per donar peces, les 440 (i 470) poden tirar encara uns quants anys més (ben bé almenys fins al 2020). Ara, això sí, cal tractar-les bé per part de tots, i això no és l'especialitat ni d'usuaris guarros i grafiters, ni d'operaris, en aquest país/Estat. No tot ha de ser la, com en dieu alguns, flotamámodennaduropa.

Recomanaria, ja a nivell polític, i per part de tots (els actuals socis de govern i els de l'oposició), que callessin abans de dir bajanades que només fan que entorpir la marxa endavant del país (especialitat dels catalans que dicuteixen tres anys sobre una cosa que es pot fer en tres mesos, i així anem).



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 30/07/2009 22:16

593Dromedario ha escrit:Però no per això hem de dir que totes les unitats de regionals catalans estan ja fetes un nyap, això és la més absoluta de les mentides.
Entre poc i massa!! Que hi ha molts serveis regionals a Catalunya que es realitzen amb un material totalment inadequat això és una realitat. I si no, mira els trens que arriben a Puigcerdà i La Tor de Querol, o els que passen per la línia de Manresa entre Lleida i Barcelona.

Oi que no posaries un Catalunya Exprés per a cobrir un servei Talgo? Per què poses trens de Rodalies a fer Regionals?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2009 22:50

Però els senyorets de Convergència estan despotricant de les 448 com si fossin trens de vapor amb bancs de fusta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 30/07/2009 22:56

De les 448, o d'una en concret?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 30/07/2009 23:01

Jordi Freixas ha escrit:De les 448, o d'una en concret?
En general.

Per cert, si no les volen allà dalt les 448, a la Manresa-Lleida les rebrem encantats. És més, amb una 470 amb seients decents ens conformem, no ens calen trens d'alt estàndard com els 449 (he provat els 599, la versió dièsel dels nous 449 i són molt bons trens).



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 30/07/2009 23:07

Encara fan servir una 593 a la Lleida-Manresa? :|



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 30/07/2009 23:11

Sky ha escrit:Encara fan servir una 593 a la Lleida-Manresa? :|
Diria que no. Els últims cops he vist sortir l'últim Lleida-Cervera sempre ha sigut amb 440.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 31/07/2009 1:40

UT596001 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:De les 448, o d'una en concret?
En general.
N'estàs segur?
BB9200 ha escrit:CiU denuncia que Renfe envía "chatarra" a Catalunya
Rull dice que "se están dando situaciones peligrosas para los usuarios"

(...)

Circula un Catalunya Express S-448 , sin puertas automáticas y cualquier usuario podría abrir las puertas en medio del trayecto".
El diputado de CiU ha detallado que "está circulando la unidad S-448 002, que sufrió el accidente de Torredembarra ahora hace dos años, con un vagón menos (el más destrozado) que no se ha podido reintegrar”. También constata “los problemas que hay con el aire condicionado” y que “las averías en los sistemas de aires en pleno verano ya forman parte de una rutina inadmisible".
Doncs jo diria que aquí s'està parlant d'una unitat en concret.



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Divendres 31/07/2009 17:20

En qualsevol cas, les dues unitats que s'esmenten (les 448-002 i 028) ja fa temps que circulen per terres catalanes (o per l'àrea nord-est, perquè crec que també han fet serveis a Saragossa i Calatayud); no és que Renfe les enviï ara. I la intenció era apartar la no-reformada per reformar-la, si és que encara no ho han fet (crec que sí està apartada). L'"accidentada", en canvi, es va reformar mentre s'arreglava, i no sé si se'n nota encara cap afectació derivada de l'accident (ho dubto).

Aquest dimecres l'últim Lleida-Cervera (és el que surt a les 20:50 o 20:55, oi?) es va fer amb 440, jo havia d'agafar el de La Pobla i aquell ja era a l'andana, més enrere. Tot i això, no sé si queda alguna 593 en reserva per aquest servei o algun cap a Balaguer/Pobla, o ja són totes a Argentina.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 31/07/2009 19:18

593Dromedario ha escrit:En qualsevol cas, les dues unitats que s'esmenten (les 448-002 i 028) ja fa temps que circulen per terres catalanes (o per l'àrea nord-est, perquè crec que també han fet serveis a Saragossa i Calatayud); no és que Renfe les enviï ara. I la intenció era apartar la no-reformada per reformar-la, si és que encara no ho han fet (crec que sí està apartada).
No està apartada. Ahir, com quasi cada dia, feia l'MD cap a Saragossa. Hi ha vegades que fa serveis a Mòra la Nova i Tortosa.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 31/07/2009 19:44

Parlant de l'apartament de 448 sense reformar... :fijate

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=9605



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 03/08/2009 19:48

I ja hi ha una preservada :o :o :o :
http://www.flickr.com/photos/powell_333/3777484154/
http://www.flickr.com/photos/powell_333/3775391862/
Ja estan totes les sèries de Electrotren preservades, doncs. En canvi, cap 440.
Tela, tela, el que està fent renfe amb les 448 :roll: .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 03/08/2009 20:32

Significa això que les altres 448's seran desballestades? No les pensen reformar ni res?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 04/08/2009 17:45

Exactament, les no-reformades, excepte la 448-028, seran vengudes o desguassades, a excepció de la preservada per Valls.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 04/08/2009 18:12

Però una vegaa suprimit el servei InterCity no passaven a formar part de la unitat de Media Distancia??



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 04/08/2009 18:19

Doncs no. Renfe ha decidit apartar un material molt fiable, necessitat i bo que no arriba als 15 anys a conseqüència de la flotamámodernaduropa.
Mentre a línies com Barcelona-Manresa-Lleida, Madrid-Ponferrada... s'estan suïcidant per seients de 440R ex-rodalies.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 05/08/2009 0:46

BB9200 ha escrit:Doncs no. Renfe ha decidit apartar un material molt fiable, necessitat i bo que no arriba als 15 anys a conseqüència de la flotamámodernaduropa.
Més que per aquesta consequència, és a consequència que l'ADIF deixarà de permetre trens sense tancament automàtic de portes.

Ara, una altra cosa és que RENFE no vulgui fer (més aviat, gastar) una minireforma que permeti que aquestes unitats (cinc en total) puguin continuar en servei.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/08/2009 0:49

UT596001 ha escrit:Ara, una altra cosa és que RENFE no vulgui fer (més aviat, gastar) una minireforma que permeti que aquestes unitats (cinc en total) puguin continuar en servei.
Que també té tela que encara fa 15 anys es fabriquessin trens sense tancament automàtic de portes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 05/08/2009 0:51

Això és cert.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/08/2009 10:14

totalment d'acord, perquè és un perill. Si ja en tenim prou amb els inconscients que travessen les vies per on no ho han de fer, imagineu-vos la de gent que treuria el cap per fer la gracieta, i es quedarien sense...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”