Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 17/11/2009 15:07

És que no caldria que la Generalitat hi intervingués, FGC com a empresa (Encara que pública) associada amb una o varies de privades hi podria aspirar sense problemes jurídics.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 17/11/2009 18:51

Home, doncs està clar.

Pling plong Pròxima Estació La Torre de Querol Enveig Correspondència amb R3 de Rodalies Generalitat, correspondència amb TER Midi i correspondència a París. Aquest tren finalitza el seu recorregut en aquesta estació.

i a la Tor:

Le... train historique numeggo 12345 départ prevue 13:00 est arreté voie A quai C. Les voyageurs sont priés...

Realment el que caldria fer en aquesta línia és un bucle La Tor de Querol -Puigcerdà - La Guingueta, aprofitant el traçat UIC en desús entre Puigcerdà i La Tor. El tram espanyol estaria explotat per FEVE.

:riure

Jordi Freixas ha escrit:Si la línia formés part de FGC no només continuaria oberta, sinó que seria més competitiva que a l'actualitat. Un altre tema és el com.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 18/11/2009 1:12

Sí home... i de passada, que el tram fronterer esdevingui cua de maniobres... ¬¬' xD



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 22/11/2009 12:54

Conec el cas d'un empresa de jardineria de l'ambit metropolità de Barcelona ubicada a Cornellà que és en més d'un 90% pública amb una mínima part de capital privat.

Sabíeu que el Tramvia blau va estar explotat provisionalment pel "Servei Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona" quan la "Sociedad Anónima del Tibidabo" va renunciar a l'explotació assumint-ne les competències l'Ajuntament de Barcelona? Devia ser pels tramvia-jardinera? :)


lauria1226 ha escrit:
En l'actual marc europeu és perfectament possible que l'estat francès conservi la titularitat de les infraestructures mentre que una empresa com per exemple FGC en sigui l'operadora. El problema pot estar en la condició d'empresa pública dels FGC.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 22/11/2009 17:05

liniadelRipollés ha escrit:Conec el cas d'un empresa de jardineria de l'ambit metropolità de Barcelona ubicada a Cornellà que és en més d'un 90% pública amb una mínima part de capital privat.

Sabíeu que el Tramvia blau va estar explotat provisionalment pel "Servei Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona" quan la "Sociedad Anónima del Tibidabo" va renunciar a l'explotació assumint-ne les competències l'Ajuntament de Barcelona? Devia ser pels tramvia-jardinera? :)

No, era pel de cavalls,


lauria1226 ha escrit:
En l'actual marc europeu és perfectament possible que l'estat francès conservi la titularitat de les infraestructures mentre que una empresa com per exemple FGC en sigui l'operadora. El problema pot estar en la condició d'empresa pública dels FGC.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 24/11/2009 20:16

Tornant al tema, m'he fixat en l'actualització de trenscat sobre la catalunya Nord i m'ha alarmat no veure cap foto del Z103 en estat semioriginal apartat a Vilafranca del Conflent. El pitjor es que un vago llevaneu que tenia davant apareix en un altre lloc i per tant han d'haver mogut el 103, pero de que n'han fet en Bernat va fotografiar l'estació de dalt a baix i no hi apareix. No em digues que .... Ja seria el segon dels meus trens preferits que es carreguen en un dia. :'(


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 01/12/2009 20:02

Bueno nois!!!!!!!!!

En primer, referent al Z103, esta amagat a cotxeres. NO PATIU!!!!!!!!!!!!!

Segon.... No me llegit totes les pagines d'aquet tema, ja que no acabaria ni demà, pero no obstant vaig a posar el que hi ha, si algu ja u a posat doncs, dispensi, i si no benvinguda sigi la meva informació.

Anem a pensar: Una linia que en general es defecitaria, una linia que se li a de fer una gran inversió en arreglar la via, una linia que compren dos unitats statlers, i numes donen que problemes. Vosaltres creieu que es gastaran els diners en mes Statlers??????????? NO, Sabeu la cantitat de trens que es nesesite per suplir tots els Z100??? S'estan gastant una pasta en canviar alguns trams de via, en pintar i restaurar el pont Jisclard, (El de ferro, el penjat). I si realment retiresin el Z100, tranquis, ni han uns cuants que son patrimoni historic de la umanitat, per tan INTOCABLES! Aquell taller que tenen a vilafranca de Conflenc, es tot un taller d'artesania, jo a dins i e estat en varies ocasions, i us puc asegurar que aquella gent miman els Z100 com si fossin els seus fills.

Aquells trens tenen molts anys d'historia en aquelles comarques, i no numes els empleats de la S.N.C.F., els i tenen apreci, sino que els mateixos habitants de Cerdanya tambe els i tenen apreci, i no els i agrada el Statdler.

Així que nois, tranquilitat i calma, jo u estic, i per mi no hi ha cap tren millor que els Z100, així que tranquilitat i bons aliments, que encara els i queda molts i molts anys de vida.

Apa!

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 01/12/2009 20:03

Hola, benretrobat al FTC, i gràcies per la informació!!! :D



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 01/12/2009 20:05

A disposar!



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 02/12/2009 0:09

Nano... em sembla que acabes de deixar a tothom amb un pam de nas xD



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 02/12/2009 11:14

Per cert, i per millorar una mica el servei als usuaris habituals no anirien be els Z600 del mont blanc express que ara estan apartats???, cal tenir en comte que es van dissenyar per poder construir mes unitats pel tren groc i substituir els Z100.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 03/12/2009 1:07

Ara mateix no sé de quins trens em parles, però com amb tantes coses, segur que realitzarien un millor servei pel que dius, que no pas pel que fan actualment.

I per què n van anar a parar al Tren Groc finalment?



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 03/12/2009 8:51

Perque puguis triar la millor foto no n'adjunto una, sino una web tipus trenscat (menys actualitzada i amb menys qualitat), pero plena de fotos dels Z600. Dels 8 automotors i 4 remolcs originals nomes queden 6 automotors i un cotxe, en aquest sentit SNCF fa igual que renfe.
Pel que he llegit, com que els 100 estaven en bon estat, van preferir reformar-los a comprar material nou, cosa que tambe s'assebla entre SNCF i renfe, si be la idea ha estat encertada, els Z600 han durat molt menys, si be al tren groc serien utils pel pis força baix que tenen i ser mes moderns que els 100
http://train-mont-blanc.fr/


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 03/12/2009 14:21

Per caualitat no és el mateix model que té aquella línia de Renfe de Madrid en ample mètric?



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 03/12/2009 17:11

No, els 442 son copies exactes d'un model molt comu a suïssa, per aixo la renfe els va comprar perque ja estaven probats de sobres en condicions extremes, el que deus haver vist es un automotor semblant exteriorment que circula per la part suïssa (la que no es propietat de la SNCF). Si remenes a la pagina hi ha un apartat de trens i una extensa secció molt detallada sobre els 600


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dijous 03/12/2009 17:49

Nois!!!!!!!!!!!

No us entenc, mes amunt us queixaveu que retiraben els Z100, i ara doneu ideas perque els retirin, els Z600, allà al MontBlanc estan molt be! No els remeneu!

Cuan dius millorar el servei pels usuaris habituals???? A que et refereixes?

A, la gent de Cerdanya? Perque si et refereixes això, ja et dic jo, que la gent de cerdanya, estimen al tren pero realment no l'agafen. I perque? Doncs molt senzill, us posu una mostra: Tram entre Font Romeu i La Tour De Carol, en tren cuasibe mes d'una hora, en cotxe 20 minuts..... Allà tothom te cotxe, i qui no en te, te familars que els porten cuan u nesesiten.

Aquella linia no te usuaris habituals, el que te son turistes que van en epoca de turisme a fer un pasejada en un tren que trabesa part del pirineu, i que te el final de la Linia a un poblet, que te una Muralla i un Castell Mediaval, (que per cert, es precios!). Pero desanganyemnos, d'ara endevant serà sempre una linia turistica, com ja es ara. Sino, feu una cosa, un dia que tingeu festa entre setmana en ple hivern, agafeu i aneu a veure el Tren Groc, 4 Trens en tot el dia, i aquets trens es composen de 1 cotxe motor, res mes, o sigi, un automotor i prou, i amb els dits d'una mà pots contar els pasatgers que van a dins, ara si que es cert que si hi vas en ple mes d'agost son 6 cotxes per tren i PLENS i fins al tope. Això si, al matí els trens que van de La Tour De Carol a Vilafranca Del Conflenc, van plens, pero i a la tarda? els que fan aquet trajecte van buits, en canvi al matí els que fan el trajecte Vilafranca Del Conflenc a La Tour De Carol van buits, cosa que a la tarda van PLENS fins al tope.

En definitiva no val la pena canviar els trens, la gent que va allà va merament per turisme, si que crec que la S.N.C.F. podria fer mes propaganda de l'antigitat dels trens, la gent ja sen adona que son trens antics, mes que res pel soroll, pero ja que es una linia turistica, podrien fer propaganda de l'antigitat dels trens, numes per donarli mes encant al viatge.

En conclusió, els millors trens per aquella linia els Z100, es coneixen la linia de memoria, ja que desde el 1908 estan prestan servei en aquella linia, i perque pel servei que fan son mes que suficients, perque realment aquella linia numes te afluencia de gent en temporada alta, el resto de l'any, la major part dels cotxes estan tancadets a les cotxeres, guardadets, i una serie de mecanics (artesans) aprofiten per ferlis el manteniment, i us u aseguro, aquella gent mimen els Z100 com si fossin els seus fills.

Menuda parrafada, no??????? jajajaja :bleah

Salut i peles!!!



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 03/12/2009 22:14

Jo no he dit mai de carregar-me els Z100, si vaig arribar a proposar de comprar entre tots el 103 perque no acabes a trocets. El què dic, i tu em dones la rao, es que es podria treure mes rendiument economic a la linia si tingues passatge habitual, per la qual cosa caldria millorar el temps de viatge ni que fos de dilluns a divendres i tornar a circular a 50 en caps de setmana pels turistes.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/12/2009 23:40

Però més enllà de la velocitat comercial, el problema és el traçat, que no admet massa alegries.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 04/12/2009 0:33

Si passés algun dia a ser gestionada la línia per FGC, es podri construir una variant que passés per Llívia i un ramal cap a Puigcerdà.



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 04/12/2009 18:13

Comprar el 103?????????

Uis, aquell cotxe es intocable, es patrimoni de la humanitat!

I com molt be han dit per aquí a dalt, el traçat de la linia es força complicat, es molt dificil que els trens pugin fer el recorregut amb menys temps, perque si fos pels trens podrien anar mes rapid, un Z100 passa de 50 kmh, a part que la major part del traçat la velocitat maxima es 45 kmh.

Salut i peles!!!



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”