Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 17/07/2009 18:33

Jo això no ho sabia però em sona, aquest fet. En tot cas, la nova petada d'aquest Z100 actual ha estat produïda per un curt-circuit, i no pel propi automotor, el qual és una notícia positiva, doncs segueixen funcionant igual d'eficient.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 17/07/2009 19:46

Pel que he llegit per internet, hi ha diverses versions de l'afer, però totes coincideixen en un punt, els Z100 han de deixar el servei diari abans del 2015 per passar a fer exclusivament trens turístics. Això sumat a un seguit de millores a la línia han de permetre escurçar el temps de viatge i millorar les condicions de la línia. Amb petits matisos tant SNCF, CGT i els ferroviaris del tren groc diuen això.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 17/07/2009 20:06

Si els stadler que es construeixen inclouen algun estil de Banyeres, i una certa ruptura amb l'estil Stadler, ho accepto. Tanmateix, espero que per aquests futurs trens turístics per el Tren Groc es conservi almenys la meitat de la flota...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 18/07/2009 16:17

A mi el que m'agradaria fer en aquesta línia és circular amb la chasse neige...i si pot ser col.laborant amb la pala a nivell d'agulles. Trec una palada de neu cada 100 fotografies.

Un Stadler tallat a mode barqueta pot estar prou bé, fins i tot barquetes PMR i amb megafonia exterior Prochain arret: Saillagouse; propera estació Sallagosa.

Per suposat, tot això en coexistència amb els antics.



BB9200 ha escrit:Si els stadler que es construeixen inclouen algun estil de Banyeres, i una certa ruptura amb l'estil Stadler, ho accepto. Tanmateix, espero que per aquests futurs trens turístics per el Tren Groc es conservi almenys la meitat de la flota...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 20/07/2009 12:24

Veig que la informació que he trobat us sembla pessimista però no ho és. Pel que vaig entendre els ferroviaris del tren groc volen millorar el servei tant per comoditat com per freqüencia als usuaris dels dies feiners utilitzant stadlers, mentre que per caps de setmana i festius utilitzarien els Z100 exclusivament, idea que vaig trobar molt encertada per tornar a la línia al seu esplendor i fer-la rendible economicament.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 20/07/2009 16:43

Home, i és clar que és una bona notícia que facin aquest plantejament amb el tren Groc!
El problema és que es dubta molt que la llevaneus de la línia torni a funcionar, que s'arribi a desguassar alguns Z100, i la Stadlerització de la línia, que podria ser d'una altra manera (si es fes amb aquestes Bagneres adaptades a PMR Stadler estaria prou bé :) ), però la línia, encara que sigui turística, no deixa de ser part del tràfic TER del Roselló, i com a tal es té que procurar millorar el servei, però el millor per això seria remodelar la línia en sentit infraestructura, doncs amb Stadler o sense no es poden assolir més de 50km/h a la línia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 20/07/2009 19:51

A mi em perdonareu, però respecte al tren groc de la Cerdanya i el Conflent penso el mateix que pel Tren de Sóller: han de perdre l'estatut de servei públic i fer servei turístic, encara que sigui amb un mínim de trens amb reiteració d'horaris i itinerari. Pel servei públic, a la Cerdanya ja tenen els busos (més ràpids i eficients i sobretot més econòmics). Una especificitat d'aquesta línia és l'hivern, on per estat de carreteres amb neu i gel sí que seria factible continuar sent servei públic o, com molt bé diuen els francesos, assegurar "la missió de servei públic".

Per tant, amb aquesta premissa no és acceptable substituir les unitats antigues, realment el que cal és fer una bona planificació de manteniment artesanals dels trens. No es pot acceptar que la regionalització de la gestió dels trens francesos permeti aplicar els mateixos criteris d'explotació a les línies convencional i a la línia turística nordcatalana, en funció d'un interessos publicitaris d'aquí invertim en nou material, "com som de bons" Això a l'ample UIC sí (falta els fa) però al mètric no és coherent. De fet se'm remouen els budells quan entro dins l'stadler groc, tot i ser un interior amb millor concepció que els d'FGC.

BB9200 ha escrit:Home, i és clar que és una bona notícia que facin aquest plantejament amb el tren Groc!
El problema és que es dubta molt que la llevaneus de la línia torni a funcionar, que s'arribi a desguassar alguns Z100, i la Stadlerització de la línia, que podria ser d'una altra manera (si es fes amb aquestes Bagneres adaptades a PMR Stadler estaria prou bé :) ), però la línia, encara que sigui turística, no deixa de ser part del tràfic TER del Roselló, i com a tal es té que procurar millorar el servei, però el millor per això seria remodelar la línia en sentit infraestructura, doncs amb Stadler o sense no es poden assolir més de 50km/h a la línia.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dilluns 20/07/2009 23:03

A mi no m’agraden gaire els trens moderns, prefereixo els antics, amb un sabor més ferroviari. Però cal tenir en compte que una línia de ferrocarril és i ha de ser, pel damunt de tot un servei públic. Jo crec que no podem posar-nos les mans al cap si volen suprimir una línia i substituir-la per autobusos i, en canvi aplaudir que les gents del Conflent i la Cerdanya vagin per carretera, fins i tot a l’hivern, per tal de preservar la puresa d’una línia que va néixer amb voluntat de transport comarcal, només per a l’ús dels que hi anem a fer el turista i vivim lluny del país a llocs on tenim solucionats els problemes de transport.

La gent del país te dret a disposar d’un servei ferroviari de qualitat, ràpid, eficaç, còmode i adaptat a les seves necessitats de transport, i també a que sigui un mitjà sostenible i respectuós amb el medi per on circula. I naturalment la societat, en general, te dret a que es conservi la història i es doni a conèixer com a més gent millor. Aquestes dues coses han de fer-se compatibles. Modernitzar la línia sense conservar-ne cap element històric seria una pèrdua irremeiable. Però abandonar el servei públic per a convertir-la en una mera atracció turística (potser, fins i tot, conservant-ne només el tram amb més interès turístic) seria una irresponsabilitat. Aquells que ens estimem els trens no podem proposar una cosa com aquesta.

Finalment, i encara que això potser seria un tema per a un nou fil, voldria plantejar la conveniència de que existís un mitja de transport ferroviari de gran capacitat entre l’estació de Font Romeu-Odellò-Vià i el centre urbà de Font Romeu (enllaç amb el telefèric d’accés a l’estació de esquí) per tal de afavorir l’ús del transport públic. Una idea podria ser un funicular amb estació superior soterrada (sota la placeta i l’estació del telefèric), o també un tramvia que podria unir varis punts d’interès, tant a l’estiu com a l’hivern. Que en penseu?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 23:32

He2/2 ha escrit:Finalment, i encara que això potser seria un tema per a un nou fil, voldria plantejar la conveniència de que existís un mitja de transport ferroviari de gran capacitat entre l’estació de Font Romeu-Odellò-Vià i el centre urbà de Font Romeu (enllaç amb el telefèric d’accés a l’estació de esquí) per tal de afavorir l’ús del transport públic. Una idea podria ser un funicular amb estació superior soterrada (sota la placeta i l’estació del telefèric), o també un tramvia que podria unir varis punts d’interès, tant a l’estiu com a l’hivern. Que en penseu?
Per qüestions d'economia en la instal·lació, millor un telefèric (que, a més, li dóna un aire més d'estació de muntanya). Ara bé, això hauria d'anar acompanyat per una forta promoció del transport públic de la zona perquè, actualment, la immensa majoria de la gent s'arriba a Font-romeu en cotxe privat.

Ara, com a idea, em sembla excel·lent. I potser podria anar acompanyat d'una peatonalització del poble, seguint l'exemple de Zermatt.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 21/07/2009 1:01

El transport per autocar no permetria i de fer no ho permet molts cops absorbir les puntes de demanda com ho fa el tren i el temps de viatge no és gaire inferior al del tren i la carretera sovint no és practicable a l'hivern.

Jo aposto per un tren groc modernitzat començant per l'infrastructura, amb servei cadenciat, per afavorir correspondències i creuaments i una coexistència raonable de trens antics i moderns.

Sobre el cas del tren de Sóller no m'extendre massa perquè no és el tema que s'està tractant però tampoc aprovo un tren únicament turístic.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/07/2009 3:02

He2/2 ha escrit:A mi no m’agraden gaire els trens moderns, prefereixo els antics, amb un sabor més ferroviari. Però cal tenir en compte que una línia de ferrocarril és i ha de ser, pel damunt de tot un servei públic. Jo crec que no podem posar-nos les mans al cap si volen suprimir una línia i substituir-la per autobusos i, en canvi aplaudir que les gents del Conflent i la Cerdanya vagin per carretera, fins i tot a l’hivern, per tal de preservar la puresa d’una línia que va néixer amb voluntat de transport comarcal, només per a l’ús dels que hi anem a fer el turista i vivim lluny del país a llocs on tenim solucionats els problemes de transport.

La gent del país te dret a disposar d’un servei ferroviari de qualitat, ràpid, eficaç, còmode i adaptat a les seves necessitats de transport, i també a que sigui un mitjà sostenible i respectuós amb el medi per on circula. I naturalment la societat, en general, te dret a que es conservi la història i es doni a conèixer com a més gent millor. Aquestes dues coses han de fer-se compatibles. Modernitzar la línia sense conservar-ne cap element històric seria una pèrdua irremeiable. Però abandonar el servei públic per a convertir-la en una mera atracció turística (potser, fins i tot, conservant-ne només el tram amb més interès turístic) seria una irresponsabilitat. Aquells que ens estimem els trens no podem proposar una cosa com aquesta.

Finalment, i encara que això potser seria un tema per a un nou fil, voldria plantejar la conveniència de que existís un mitja de transport ferroviari de gran capacitat entre l’estació de Font Romeu-Odellò-Vià i el centre urbà de Font Romeu (enllaç amb el telefèric d’accés a l’estació de esquí) per tal de afavorir l’ús del transport públic. Una idea podria ser un funicular amb estació superior soterrada (sota la placeta i l’estació del telefèric), o també un tramvia que podria unir varis punts d’interès, tant a l’estiu com a l’hivern. Que en penseu?
Completament d'acord amb el teu plantejament. De fet, el servei públic en sí no pot estar i no ha d'estar renyit amb el servei turístic.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/07/2009 3:06

liniadelRipollés ha escrit:Pel servei públic, a la Cerdanya ja tenen els busos (més ràpids i eficients i sobretot més econòmics).
Tu has vist la carretera que va a Vilafranca de Conflent? Si en comparació, la collada de Toses és una autopista de tres o quatre carrils!!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 21/07/2009 16:05

És molt interessant tot el que dius i conceptualment està molt bé; ara bé, la realitat és que els habitants residents no empren ni empraran el tren groc. Amb aquesta realitat que és certera, no cal plantejar tren convencional, només és factible pensar en línia turística. És la mateixa situació que a Sóller i mira que allà la meitat del poble és accionista del tren i no paga bitllet però tothom va en bus a Palma.

He2/2 ha escrit:A mi no m’agraden gaire els trens moderns, prefereixo els antics, amb un sabor més ferroviari. Però cal tenir en compte que una línia de ferrocarril és i ha de ser, pel damunt de tot un servei públic. Jo crec que no podem posar-nos les mans al cap si volen suprimir una línia i substituir-la per autobusos i, en canvi aplaudir que les gents del Conflent i la Cerdanya vagin per carretera, fins i tot a l’hivern, per tal de preservar la puresa d’una línia que va néixer amb voluntat de transport comarcal, només per a l’ús dels que hi anem a fer el turista i vivim lluny del país a llocs on tenim solucionats els problemes de transport.

La gent del país te dret a disposar d’un servei ferroviari de qualitat, ràpid, eficaç, còmode i adaptat a les seves necessitats de transport, i també a que sigui un mitjà sostenible i respectuós amb el medi per on circula. I naturalment la societat, en general, te dret a que es conservi la història i es doni a conèixer com a més gent millor. Aquestes dues coses han de fer-se compatibles. Modernitzar la línia sense conservar-ne cap element històric seria una pèrdua irremeiable. Però abandonar el servei públic per a convertir-la en una mera atracció turística (potser, fins i tot, conservant-ne només el tram amb més interès turístic) seria una irresponsabilitat. Aquells que ens estimem els trens no podem proposar una cosa com aquesta.

Finalment, i encara que això potser seria un tema per a un nou fil, voldria plantejar la conveniència de que existís un mitja de transport ferroviari de gran capacitat entre l’estació de Font Romeu-Odellò-Vià i el centre urbà de Font Romeu (enllaç amb el telefèric d’accés a l’estació de esquí) per tal de afavorir l’ús del transport públic. Una idea podria ser un funicular amb estació superior soterrada (sota la placeta i l’estació del telefèric), o també un tramvia que podria unir varis punts d’interès, tant a l’estiu com a l’hivern. Que en penseu?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 21/07/2009 16:07

L'he vista i l'estan eixamplant i fent-ne variants. Quedarà bé. Tu has vist el tren que ve de Vilafranca? Si en comparació el tram Calaf-Manresa d'ADIFés una autopista!
Jordi Freixas ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Pel servei públic, a la Cerdanya ja tenen els busos (més ràpids i eficients i sobretot més econòmics).
Tu has vist la carretera que va a Vilafranca de Conflent? Si en comparació, la collada de Toses és una autopista de tres o quatre carrils!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 21/07/2009 18:06

Porten bastants anyets examplant la carretera, llavors. No és que vagin massa ràpid, recordo les obres d'aquestes variants per la carretera des de mitjans del 2004...
A mi m'agrada la idea que ha citat el He2/2, un tranvia és per mi la millor sol·lució, si mireu per la zona del Mont-Blanc, hi ha també el Tranvia del Mont-Blanc, que també va molt bé.
Encara i tot així, crec que des de Font Romeu fins a Egat tindria que haver aquest tranvia, i una altra proposta que faig jo, complicada, és que es fes un funicular des de Mont-Lluís tren Groc fins a Mont-Lluís, i a partir d'aquí fer un ferrocarril que anés fins a Axat, enllaçant amb els TPCF. Creieu que seria factible?


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/07/2009 20:01

liniadelRipollés ha escrit:L'he vista i l'estan eixamplant i fent-ne variants. Quedarà bé. Tu has vist el tren que ve de Vilafranca? Si en comparació el tram Calaf-Manresa d'ADIFés una autopista!
El que haurien de fer són correccions de traçat al Tren Groc.

Pel que fa a la carretera, hi vaig passar conduint una altra persona, i uns dies més tard, jo no em vaig atrevir a passar per allà amb el meu cotxe. També he de dir que com a conductor encara estava jo una mica verd, però.. ara em faria com a mínim... respecte.



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dimecres 22/07/2009 16:26

[quote="liniadelRipollés"]És molt interessant tot el que dius i conceptualment està molt bé; ara bé, la realitat és que els habitants residents no empren ni empraran el tren groc. Amb aquesta realitat que és certera, no cal plantejar tren convencional, només és factible pensar en línia turística. És la mateixa situació que a Sóller i mira que allà la meitat del poble és accionista del tren i no paga bitllet però tothom va en bus a Palma.

És veritat que la gent del Conflent i la Cerdanya no usen el tren, però és que el servei és dolent i els horaris pitjors. El que seria estrany seria que l'utilitzessin. És un gat que es mossega la cua, cal començar per oferir un servei correcte, amb horaris adaptats a les necessitats i a un preu competitiu, i llavors podem esperar que la gent utilitzi el tren i en faci un servei públic útil al país



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/07/2009 16:36

Sí senyor. I amb correccions de traçat i trens amb un mínim de rapidesa perquè, sincerament, els Stadlers són trens que per anar per línia de Cremallera de 10 per hora molt bé, però per línia "convencional"... a quan arriben aquests automotors? A 50 km/h?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 22/07/2009 16:41

A 70 km/h, però degut a l'estat de la línia ''només'' en alguns punts pot circular a 60km/h.
Es tenen que fer correcions de traçat, però el més important és remodelar tota la línia, en tot cas que tant Stadlers com Z100 passin una revisió general acord a com quedi la línia (milloraria les prestacions electrificada i sense tercer carril?), i perquè el servei sigui competitiu, aquestes remodelacions al traçat més una freqüència de pas, quan arribi el cadenciament (que també arribarà a aquesta línia), d'una hora i mitja, com a màxim, si volen fer un servei TER competitiu acord a les necessitats del territori i la línia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/07/2009 16:50

És cert que a la vegada que va paral·lela a la carretera hi fot moltes voltes, que també provoquen que hi hagi bastants passos a nivell que crec que es podrien estalviar amb les correccions de traçat adequades.

A part d'això doncs sí, se li hauria de posar catenaria a 1500 kv i els trens en servei regular a 80 km/h.

A quan arriben els Z100?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”