Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Vaga estranya al tren groc

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 16/09/2007 16:52

Alguns trens grocs es fan en autobús i l'STADLER està aturadíssim a Vilafranca.
Altres circulen anormalment retardats.
Els revisors no passen

És una vaga específicament groga.

Algú sap de què va?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 19/09/2007 18:14

No sé de què va, però puc dir que a en Pere, Gersenz i a mi ens van fotre el "planning" d' un cap de setmana enlaire... :evil:



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 19/09/2007 22:34

Doncs quan hi vaig anar fa dues setmanes, efectivament els trens estaven parats. A La Tor de Querol em vaig trobar uns excursionistes que venien de Ribes em sembla, i que pretenien agafar el Tren Groc per anar a fer la ruta del Coma de Vaca. Quina putada...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 25/04/2009 22:23

Amb motiu del centenari del tren groc s'estan fent obres de posada a punt del pont Gisclard, aquell penjant que hi ha entre els baixadors de Sautó i Planès. Amb aquest motiu, el servei de trens a la línia del tren groc està interromput de dilluns a divendres, circulant només en caps de setmana i dies festius.

Això indica que els de l'SNCF i RFF volen fer algun acte relacionat amb el centenari d'aquesta línia, si bé no he arribat a saber res del cert.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 28/04/2009 17:27

Realment impressionant el fet de que segueixin circulant els mateixos automotors de la inauguració del tren groc, en servei comercial. Fa uns anys, vaig notar un canvi a les estacions de Font Romeu, Mont-Lluís i Villafranca del Conflent tant interiorment i exteriorment, per no parlar de les obres d'adaptació, fa uns anys, de cara als Stadler. Si l'estat d'algunes estacions millorés, seria una línia exemplar manteniment parlant, és clar.
Fa un temps que no vaig per allà dalt, ja m'informaré del que pugui.



David
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: David » Dimecres 29/04/2009 10:48

Lamento contradir-te una mica.

M'agrada molt el tren groc i en sóc un fan incondicional, però dir que les instal·lacions son exemplars pel que fa a manteniment és una mica arriscat. És veritat que ara arreglaran el Pont Gisclard i que els automotors tenen gairebé un segle de vida i segueixen en perfecte estat, però la via i les instal·lacions en general estan molt deixades.

Hi han herbes per tot arreu, la via i el tercer carril elèctric no sé ni com s'aguanten. I a excepció de Latour, Bourg-Madamme, Font-Romeu i Montlluís, la resta d'estacions estan que tancades i fetes força malbé.

Quina llàstima!! de veritat...



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 30/04/2009 17:08

I fa poc, un foraire va penjar una foto de la típica llevaneus de la línia amb uns graffits a Latour, que bé... :(
Si més no, les línies ''turístiques'' de SNCF, RFF estan, la del Blanc-Argent i la del Sant Gervais-Le Fayet estan, en especial la segona, en constant renovació, però el tren Groc, l'estat d'estacions com Olette, Bolquera-Eina... realment per olvidar. Sense deixar totes actuacions positives que puguin existir, doncs recordem que aquesta línia, en l'època dels 60, va estar amenaçada de tancament.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/06/2009 1:26

Us imagineu que algun dia es fés càrrec d'aquesta línia FGC?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 09/06/2009 10:06

Jordi Freixas ha escrit:Us imagineu que algun dia es fés càrrec d'aquesta línia FGC?
Ja serien tot Stadlers, amb catenària aèria i el pont Gisclard seria de formigó! :riure



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 04/07/2009 17:51

Pel que sembla l'SNCF pretén STADLERITZAR definitivament la línia. Això es nota ja en la nova publicitat, on el tren groc antic s'amaga.

De cap manera podem acceptar la supressió dels vagons descoberts !!!

http://lescheminotsdebeziers.unblog.fr/

http://lescheminotsdebeziers.unblog.fr/ ... -sardagne/


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 05/07/2009 6:31

Ja estaven durant massa els 100, però és lògic després d'apartar-ne dos. Si els acabaven de renovar i pintar :'( , els hem de fer una visita abans que morin, i si és veritat el rumor que els posaran a la venta comprar-ne un i posar-hi la seu del FoTraCat :) .


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 05/07/2009 14:45

NO ELS PODEN APARTAR!!!! ÉS MATERIAL HISTORC!!!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 06/07/2009 9:53

Esperem que no sigui veritat això! Ja vec la línia totalment FGC-itzada si no... :'(



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 06/07/2009 17:01

Jo ja l'he feta, i amb fotos incluides, la visita (i el dissabte). Ja us asseguro que hi ha afluència de públic a la línia, i seria un desastre el sol fet de pensar que desapareixeran els Z100.
Us ho anava a dir avui, doncs vaig sentir parlar a Bourg-Madame el dissabte sobre aquest tema, però és que el material està en perfecte estat (no m'ho esperava això de la SNCF).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 06/07/2009 23:14

Els Z600 del mont blanc express tampoc estaven en tant males condicions i mira com han acabat. Per cert es veritat o no que es pot comprar el Z100 que hi ha aparcat a Vilafranca del conflent?, perquè si és així hauríem de fer una col•lecta, posar-li pantògraf i :"propera circulació R5 destinació Manresa" :)


De nou al FTC

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 06/07/2009 23:37

Sisssplau, no em donis idees....

De R5 res...Tren Groc amb destinació Igualada via 3 (almenys a falta de pont gisclard, tindrem la corba de Vallbona per recordar el tram ceretà)
marc ha escrit:Els Z600 del mont blanc express tampoc estaven en tant males condicions i mira com han acabat. Per cert es veritat o no que es pot comprar el Z100 que hi ha aparcat a Vilafranca del conflent?, perquè si és així hauríem de fer una col•lecta, posar-li pantògraf i :"propera circulació R5 destinació Manresa" :)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 06/07/2009 23:59

Diuen que és una qüestió de costos. Els de l'ARMF en farien les grans revisions de forma més econòmica que a Beziers?

Els podrien carregar directament a La Tor de Querol, baixar-los sobre plataformes i cap a Pla de Vilanoveta...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 07/07/2009 16:08

Però és veritat o no que es venen el Z100??? :x


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 07/07/2009 16:13

No. Encara i tot estar apartats del servei, pertanyen a la SNCF. Calculo que el preu de compra sortiria a uns 100000 euros (a França recordo que vaig dir que es venia un Picasso en bon estat per 60000 euros).
Res, res, el millor és: Pròxima destinació, Latour de Carol, però passant per el Túnel del Cargol i pel pont Rigart, a falta del Séjourné. Només són 20 milímetres menys de rampa que en el Canari... :) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 08/07/2009 20:55

Però en tot cas, quin alicient tindria anar amb el tren groc si treuen els Z100 i els cotxes descobrets de l'estiu?
Jo proposo comprar un Z100 i un Z600, qui hi està d'acord


De nou al FTC

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”