Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

D'acord, però qui paga?

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 08/07/2009 23:33

marc ha escrit:Jo proposo comprar un Z100 i un Z600, qui hi està d'acord
Molts hi estarien. Però amb quins diners vols comprar-los i on vols guardar-los?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 09/07/2009 16:38

No estaria gens malament negociar-ho amb la SNCF per uns 40 euros :) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 10/07/2009 0:19

I no seria millor i molt més efectiu fer pressió perquè no es retirin del servei els Z100?



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Divendres 10/07/2009 22:37

Doncs ben mirat, si el gruix dels serveis es fes amb material modern, es podria aprofitar per restaurar alguns automotors i remolcs al seu estat d'origen i fer trens turistics/històrics ben "autentics", potser fins i tot amb un "controleur" vestit d'época.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 11/07/2009 16:26

I no seria millor i molt més efectiu fer pressió perquè no es retirin del servei els Z100?
Be si algú sap tant francès com per poder pressionar una de les empreses més importants de França, potser li puc donar un cop de ma amb el meu petit coneixement d'aquesta llengua. :ok


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 11/07/2009 17:49

No es pot fer una recollida de firmes per demanar que es conservin aquests trens en servei? (encara que sigui un altre tipus de servei)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/07/2009 22:10

Si realment us interessa fer alguna reivindicació a França, consulteu algun sindicat com ordeixen els seus famosos "mouvements sociaux" que paralitzen el país. Així aconseguireu alguna cosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 12/07/2009 18:51

Només veient la forma de ser dels ferroviaris francesos, el seu caràcter i la forma de treballar, no faltaran pas reivindicacions i vagues del personal de la línia com no posin cap tren equiparable a l'actual.
Com a prova, es pot veure el període de circulació de l'actual stadler, i la quantitat de modificacions que li han hagut de fer, i com no, la quantitat de vagues que han realitzat els ferroviaris de la línia cada cop que han intentat fer circular el tren.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 13/07/2009 0:03

Quan et refereixes a "com no posin cap tren equiparable a l'actual" t'estaràs referint als Z100, no?



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 13/07/2009 1:02

Jordi Freixas ha escrit:Quan et refereixes a "com no posin cap tren equiparable a l'actual" t'estaràs referint als Z100, no?
Poden haver-hi mils d'idees, reformar els trens d'ara, posar als stadlers un vagó descobert.... fer nous trens amb vagó descobert...



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dilluns 13/07/2009 11:40

El problema dels Stadlers és precisament la sensació de tancament "hermètic" que ofereixen. El viatjer pot disfrutar del paisatje amb el sostre i finestres panoramics, però mai tindrà la sensació de llibertat i de relació amb la naturalesa que ofereixen els Z100, doncs una mampara de vindre el separarà del món.

La sol·Lució d'incorporar un cotxe descovert és bona, pero no suficient. Recordo que era més comode anar d'ins del Z100 que no amb el cotxe descovert, doncs tard o dora t'agafaba una insol·lació. Així, també estaria bé que els Stadler tinguessin les finestres practicables encara que no hi hagués climatització.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 13/07/2009 12:09

He2/2 ha escrit:Doncs ben mirat, si el gruix dels serveis es fes amb material modern, es podria aprofitar per restaurar alguns automotors i remolcs al seu estat d'origen i fer trens turistics/històrics ben "autentics", potser fins i tot amb un "controleur" vestit d'época.
El cas és que, en aquesta línia, hi ha tan poc servei (2 o 3 trens al matí i 2 o 3 més a la tarda), i el material, tot i que no estigui 100% en estat d'origen, continua sent tan diferent i "autèntic" tal i com està, que no fa cap falta que el retirin i el restringeixin a circulacions especials. Prou restringides estan ara!

Vaig fer-hi l'últim viatge fa només 15 dies, i no vull ni imaginar no poder tornar-lo a repetir amb aquests pintorescos trenets :avall


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 14/07/2009 17:48

Jo l'únic que us puc dir és: Si coneixeu alguna associació de Cheminots capaç de reinvindicar (i unir-se), com per exemple la de Béziers, doncs endavant. Però jo en faria una forta difusió. Us passo un fòrum d'una revista que conec:
http://www.lrpresse.fr/trains/
I a partir d'aquí provar sort. Fins i tot poden dedicar-hi un article, i crear difusió, que quanta més hi hagi, més movilitzacions en contra aconseguirem.
Sincerament, no entenc com poden apartar uns automotors amb més de 100 anys circulant (i en perfecte estat, no oblidem...).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 15/07/2009 19:14

La millor manera de saber per on va aquest afer seria anar a visitar els tallers de la línia (a Vilafranca del Conflent) que obren en portes obertes un cop l'any, es tractaria de investigar quan, fer una trobada i investigar, i aixi parlariem sabent de què va exactament la idea de la SNCF.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 15/07/2009 19:17

La manera d'investigar és una cosa evidentment necessària, i que jo no paro de fer, però el millor és la difusió, doncs sigui quina sigui la línia de SNCF evidentment no és bona, i segueix els passos del Saint Gervais-Vallorcine.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 16/07/2009 17:18

Le Train jaune arrêté par l'incendie d'une motrice

U n incendie s'est déclaré hier après-midi sur le Train Jaune. Le train se trouvait à proximité de la gare d'Estavar, aux environs de 14 h 30, lorsqu'une motrice s'est soudain enflammée.
Le feu été rapidement maîtrisé par le conducteur, le responsable de la sécurité et les sapeurs-pompiers qui ont été dépêchés en urgence sur les lieux, aidés de deux camions incendies et d'une ambulance.
Au moment des faits, 20 personnes se trouvaient à bord et ont été aussitôt évacuées pour être mises en sécurité. Heureusement, aucune victime n'est à déplorer. Toutefois, le conducteur et un mécanicien, qui sont intervenus sur le feu, ont été légèrement intoxiqués par les fumées. Ils ont fait l'objet d'un examen de contrôle.
Dans un même temps, la SNCF a envoyé un bus afin de récupérer tous les passagers et de les ramener jusqu'à leur point de départ. La locomotive a, elle, été acheminée jusqu'à Saillagouse afin d'effectuer d'éventuelles réparations.
Le trafic a pu reprendre normalement, plus de deux heures après, soit vers 17 heures.
Les gendarmes se sont également rendus sur place afin de procéder aux constatations d'usage. L'incendie serait d'origine électrique et aurait été provoqué par un court-circuit. Laure Moysset
De: http://www.midilibre.com/articles/2009/ ... 45366.php5
Bàsicament diu que a l'estació d'Estavar, un motor del tren Groc s'incendia, que un conductor i un mecànic s'intoxiquen per el fum i són intervinguts, i la locomotora es troba a Saillagouse, on serà reparada. L'incendi ha estat provocat per un curt-circuit. Hi havia 20 persones al tren en aquell moment.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 16/07/2009 18:07

Mal rotllo... :|

BB9200 ha escrit:Le Train jaune arrêté par l'incendie d'une motrice

U n incendie s'est déclaré hier après-midi sur le Train Jaune. Le train se trouvait à proximité de la gare d'Estavar, aux environs de 14 h 30, lorsqu'une motrice s'est soudain enflammée.
Le feu été rapidement maîtrisé par le conducteur, le responsable de la sécurité et les sapeurs-pompiers qui ont été dépêchés en urgence sur les lieux, aidés de deux camions incendies et d'une ambulance.
Au moment des faits, 20 personnes se trouvaient à bord et ont été aussitôt évacuées pour être mises en sécurité. Heureusement, aucune victime n'est à déplorer. Toutefois, le conducteur et un mécanicien, qui sont intervenus sur le feu, ont été légèrement intoxiqués par les fumées. Ils ont fait l'objet d'un examen de contrôle.
Dans un même temps, la SNCF a envoyé un bus afin de récupérer tous les passagers et de les ramener jusqu'à leur point de départ. La locomotive a, elle, été acheminée jusqu'à Saillagouse afin d'effectuer d'éventuelles réparations.
Le trafic a pu reprendre normalement, plus de deux heures après, soit vers 17 heures.
Les gendarmes se sont également rendus sur place afin de procéder aux constatations d'usage. L'incendie serait d'origine électrique et aurait été provoqué par un court-circuit. Laure Moysset
De: http://www.midilibre.com/articles/2009/ ... 45366.php5
Bàsicament diu que a l'estació d'Estavar, un motor del tren Groc s'incendia, que un conductor i un mecànic s'intoxiquen per el fum i són intervinguts, i la locomotora es troba a Saillagouse, on serà reparada. L'incendi ha estat provocat per un curt-circuit. Hi havia 20 persones al tren en aquell moment.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 16/07/2009 18:08

Si comptem que estan intentant restaurar el motor, potser no ho és tant, però no és bona senyal i menys ara, clar que també tenen 100 anyets i la seva última gran revisió va ser per la dècada dels 80...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 17/07/2009 11:43

No se on vaig llegir que a mitjans anys noranta un motor dels z100 va petar, i el van enviar a Paris per ser reparat. Va resultar que ni a Vilafranca (per falta d'instal·lacions), ni a Paris (per no coneixer la tecnologia de l'època) el van saber arreglar. Va resultar que en un quadre de les dependencies de Vilafranca hi ha un dibuix-esquema dels motors i per això el motor en qüestio torna a funcionar. Si en van arreglar un perquè no es poden reformar tots?


De nou al FTC

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 17/07/2009 18:27

Si no recordo malament, aquell tren es va encendre a l'alçada d'Oleta.
marc ha escrit:No se on vaig llegir que a mitjans anys noranta un motor dels z100 va petar, i el van enviar a Paris per ser reparat. Va resultar que ni a Vilafranca (per falta d'instal·lacions), ni a Paris (per no coneixer la tecnologia de l'època) el van saber arreglar. Va resultar que en un quadre de les dependencies de Vilafranca hi ha un dibuix-esquema dels motors i per això el motor en qüestio torna a funcionar. Si en van arreglar un perquè no es poden reformar tots?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”