Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Re: Una bona beguda.

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 19:33

L'anunci està molt aconseguit, però el que tindria èxit és que repartissin Orangines pel tren (què bones que són de beure :D )!


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/07/2009 19:34

És que per a mi, les dues coses estan associades :P



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 19:39

Agafant aquesta mateixa idea, trobeu que si alguna empresa patrocinés el tren Groc (com ara Orangina, Vittel, Carrefour, Soignon...), permetria amb aquests diners que s'obtindrien d'aquest patrocini millorar la línia?
No seria la primera vegada que es fa en un tren turístic, en la TPCF, en el seu picasso, va tenir una bona temporada el patrocini del Papillon Roquefort (evidentment no repartien roqueforts, encara que siguessin molt bons els Papillon, l'alient que fan... :P ).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/07/2009 19:51

BB9200 ha escrit:Agafant aquesta mateixa idea, trobeu que si alguna empresa patrocinés el tren Groc (com ara Orangina, Vittel, Carrefour, Soignon...), permetria amb aquests diners que s'obtindrien d'aquest patrocini millorar la línia?
Depèn del que hom entengui per millorar la línia. Personalment, crec que caldria pensar en canviar-ne el traçat, de manera que sigui menys sinuós i arribi dues de les poblacions més importants de la Cerdanya, que no en cauen gens lluny: Puigcerdà i Llívia. I potser aniré a dir un sacrilegi, per inusual, però si l'orografia no permet convertir el Tren Groc a ample UIC, caldria pensar si no seria millor passar la línia de Vilafranca a Perpinyà a via mètrica, donat que els TER que serveixen aquest tram no van més enllà. D'aquesta manera, hi hauria un servei Puigcerdà-Perpinyà directe que permetria moltes coses; entre d'altres, una connexió directa de tota la Cerdanya amb la LAV.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dimarts 28/07/2009 12:20

Una línia que serveixi alhora com a servei públic i atracció turística està codemnada al fracàs, perquè ni serà prou pràctica per a la població local ni serà prou atractiva per al públic visitant.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/07/2009 12:25

Corail Intercités ha escrit:Una línia que serveixi alhora com a servei públic i atracció turística està codemnada al fracàs, perquè ni serà prou pràctica per a la població local ni serà prou atractiva per al públic visitant.
Doncs serà que a Suïssa tenen fracassos en sèrie que fa anys que duren... ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dimarts 28/07/2009 12:29

Guigui ha escrit:
Corail Intercités ha escrit:Una línia que serveixi alhora com a servei públic i atracció turística està codemnada al fracàs, perquè ni serà prou pràctica per a la població local ni serà prou atractiva per al públic visitant.
Doncs serà que a Suïssa tenen fracassos en sèrie que fa anys que duren... ;)
L'encant del Tren Groc és el paisatge o el tren en si?

Si ho és el paisatge, per què els TER entre Ax i Latour van buits?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/07/2009 12:38

Corail Intercités ha escrit:L'encant del Tren Groc és el paisatge o el tren en si?
Les dues coses combinades. No és el mateix anar amb el cotxe descobert per la Cerdanya que pel Vallès.
Corail Intercités ha escrit:Si ho és el paisatge, per què els TER entre Ax i Latour van buits?
Qüestió de manca d'explotació turística, potser? (I no serà per freqüències comercials massa atapeïdes.) Torno a posar l'exemple de Suïssa: FO, Bernina, Golden Pass... El tema és fer o no fer coses com aquesta: http://www.myswitzerland.com/de.cfm/hom ... 30240.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dimarts 28/07/2009 12:45

Désolé, je ne parle pas allemand



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/07/2009 12:52

A dalt a la dreta, hi ha un enllaç que diu "Choose language". Francès, anglès, castellà, entre d'altres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 28/07/2009 17:08

Si agafem suïssa trobem molts exemples, però el més clàssic (que no el millor, però és bo), és els Rhätischen Bahn, que combinen perfectament la seva xarxa turística amb serveis convencionals i de mercaderies. Sabent això, i que té molt d'èxit, no cal dir res...
Serveis normals amb material ''modern'' i l'Alpine Classic Pullman Express remolcat per les ''cocodrils'' rètiques. I anda que no obté beneficis...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/07/2009 17:09

Els qui us moveu més sou els qui més coneixeu aquestes realitats.



Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dimecres 29/07/2009 9:22

Reconec que m'he perdut.

Per una banda es defensa amb raó que les Z100 han de mantenir el servei del Tren Groc en detriment de les Z150, però alhora es posa com a model unes línies que funcionen amb material panoràmic modern.

Si l'encant del Tren Groc són les Z100, aquestes mai podran prestar un servei idoni de transport públic, tant pels problemes d'accessibilitat com per la velocitat màxima que poden assolir les unitats.

Si l'encant del Tren Groc és el paisatge, tant se fa que siguin Z100 com Z150, i millor les últimes perquè són més útils per al servei públic.

Mantenir ambdues sèries no és una opció vàlida per la SNCF i l'època de retallades que tenim a sobre. Encara bo que mantenen la línia oberta!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/07/2009 9:36

La qüestió és que tard o d'hora, arribaran al punt on s'hauran de decidir si volen mantenir la línia com una relíquia de museu (una mena de Mina Grott més llarg i en funcionament) o si li volen donar un impuls perquè serveixi diverses finalitats, cosa que requeriria una inversió considerable.

No sóc expert en matèria tècnica, però bé hi haurà maneres per a augmentar les prestacions dels Z100 per tal d'incrementar-ne la velocitat comercial. I tampoc estic demanant una LAV; no us penseu que les diverses línies suïsses esmentades volin baix. Però penso que, a la llarga, el Tren Groc només es mantindrà si és competitiu davant el transport per carretera, i això significa temps de trajecte. A més, com que l'horari que s'hi pugui implantar no serà precisament de metro, crec que no hi hauria d'haver problema amb intercalar Z100 més lents (tot i que tècnicament millorats respecte a l'actualitat) entre serveis més àgils.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dimecres 29/07/2009 9:48

Més que una inversió considerable, estaríem parlant de refer la línia, el perfil és molt dolent i la gestió de circulació es porta manualment per ràdio. Operativament és difícil intercalar més trens, i ganes no en falten perquè a l'estiu van ben plens i un desdoblament als trens del migdia no aniria gens malament per fer més caixa, als trens no hi cap ni una agulla. Si no ho han fet pels turistes, menys ho faran pels residents de la zona, que són pocs i del sud.

El Tren Groc mai podrà ser competitu a la carretera, siguem realistes. Una carretera és molt més barata de construir i mantenir, i la Cerdanya no és l'Ile-de-France on es pot justificar una inversió d'aquesta magnitud per a la població servida. El seu futur és i serà l'atracció turística, i el dia que això s'acabi adéu Tren Groc.

Recordeu que França no és Suïssa tot i que a ulls d'Espanya ho pugui semblar. Ferroviàriament estem més a la vora de vosaltres del que us penseu.



Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dimecres 29/07/2009 10:02

M'havia oblidat de comentar que la fiabilitat dels Z100 i la confiança dipositada en ells queda palesa en els horaris i els creuaments, on no és estrany arribar amb mitja hora d'avançament, part pels marges, part per les parades facultatives si no se'n fa cap. Si la del AVE Barcelona a Madrid us sembla exagerada, aquesta és de campionat.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 29/07/2009 11:45

Està clar que a nivell d'infraestructures, tot el sud de França... TOT, està fet una caqueta. O sigui que per a mi, particularment, no he pensat en cap moment en associar França amb Suïssa.

I pel que fa als Z100... no entenc perquè no hi fiquen llavors, horaris més competitius. Bé, en realitat sí que ho entenc... i si bé no té perquè ser el motiu principal, n'és un dels motius: ja que parles de l'AVE BCN-Madrid, resulta que actualment tardes menys en anar de la capital catalana a la capital espanyola, que de Barcelona a Perpinyà. Culpa de l'ample de via? No. Culpa d'una total manca de voluntat dels estats espanyol i francès a l'hora de voler comunicar a dos països germans com són Catalunya i la Catalunya Nord. O millor dit: voluntat absoluta a l'hora de dificultar aquesta comunicació. Els horaris actuals, la manca de correspondències eficients a banda i banda de la frontera, el fet de que molts trens es quedin "a l'altra banda de la frontera", amb l'afegit dels convenis "internacionals" fronterers que no et permeten agafar un tren de la Renfe a Cervera de la Marenda o un altre de la SNCF a Portbou, en són una bona mostra de tot plegat.



Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dijous 30/07/2009 9:56

Com més temps trigui el tren, més temps hi seràs dins i més en gaudiràs.

Els enllaços a la SNCF sempre es fan i es calculen mirant cap a París, tant els del Tren Groc com els de les fronteres. És difícil dir qui és més responsable del desastre dels enllaços internacionals, perquè totes dues empreses han fet grans gestes per complicar-los. Però en el cas de Portbou és destacable que només hi arribin cinc trens al dia: els Lunéa de París i Metz, dos TER d'Avinyó i un de Perpinyà. A Cerbère la RENFE es comporta millor, tot i que es troba a faltar algun exprés.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 30/07/2009 10:35

Corail Intercités ha escrit:Com més temps trigui el tren, més temps hi seràs dins i més en gaudiràs.
Sí això sí. Però per algú no aficionat als trens que vlgui arribar amb un temps òptim als llocs no és gents competitiu. I de fet, si aquest algú hagués de ser jo, directament agafaria el cotxe per anar-m'en a Perpinyà.
Corail Intercités ha escrit:Els enllaços a la SNCF sempre es fan i es calculen mirant cap a París, tant els del Tren Groc com els de les fronteres. És difícil dir qui és més responsable del desastre dels enllaços internacionals, perquè totes dues empreses han fet grans gestes per complicar-los.
Exacte. A totes dues empreses (o sigui a tots dos estats) els interessa que no hi hagin suficients llaços cuturals entre els catalans d'ambdós costats de la frontera.
Corail Intercités ha escrit:Però en el cas de Portbou és destacable que només hi arribin cinc trens al dia: els Lunéa de París i Metz, dos TER d'Avinyó i un de Perpinyà. A Cerbère la RENFE es comporta millor, tot i que es troba a faltar algun exprés.
També cert que RENFE es comporta millor en aquest sentit, però... de fet, d'expressos només hi arriba el Costa Brava, que a més resulta que té els dies comptats. A part d'això, ara arriba algun que altre Catalunya Exprés que va i... ES QUEDA A PORTBOU!! Per la qual cosa no es pot fer l'enllaç amb els trens francesos per arribar a Perpinyà. A part d'això no hi arriba cap més classe de tren (tema Talgo's a part).

I el fet de que per exemple... els TGV's de Perpinyà per un cantó no arribin a Portbou, i que els Euromed per l'altre, no arribin a Cervera, això és així per la sezilla raó que NO ELS HI HA DONAT LA REAL GANA.

Per cert!! Els regionals francesos que realitzen al costat nord-català el mateix servei que a Catalunya les 440R, no tenen ni punt de comparació.



Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dijous 30/07/2009 13:02

Jordi Freixas ha escrit:
Corail Intercités ha escrit:Com més temps trigui el tren, més temps hi seràs dins i més en gaudiràs.
Sí això sí. Però per algú no aficionat als trens que vlgui arribar amb un temps òptim als llocs no és gents competitiu. I de fet, si aquest algú hagués de ser jo, directament agafaria el cotxe per anar-m'en a Perpinyà.
El comentari era pel temps de trajecte del Tren Groc, on el fet que trigui més és un valor afegit.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”