Rodalies: més enllà de Barcelona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Rodalies: més enllà de Barcelona

Entrada Autor: metring » Dijous 20/08/2009 13:23

Dues notícies, una de Tarragona i l'altre de Girona, del diari El Punt:

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... mpaign=rss



20 d'agost del 2009
El Punt

El govern proposa ara allargar la xarxa de rodalies des de Barcelona fins a Tarragona

El Pacte Nacional per a les Infraestructures incorpora la proposta però retarda fins al 2012 la data per al traspàs dels regionals

20/08/09 02:00 - Tarragona - òscar palau

El projecte suposaria la implantació de trens semidirectes entre Tarragona i Barcelona.

S'intensifica el debat entorn de la planificació del transport públic a Catalunya. El text esmenat del Pacte Nacional per a les Infraestructures, en teoria ja gairebé definitiu, que el govern ha traslladat els últims dies als agents polítics, socials i econòmics que l'hauran de signar, introdueix com una de les principals novetats la proposta que la xarxa de rodalies de Barcelona s'estengui cap al nord, fins a Girona, i cap al sud, fins a Tarragona, amb una ampliació de la freqüència de pas de trens semidirectes que, en la pràctica, gairebé significaria la unificació dels serveis de rodalies i regionals, almenys entre aquestes ciutats. La mesura, tanmateix, es demorarà almenys fins al 2012, data límit fins a la qual el pacte ajorna ara el traspàs del servei intern de regionals a la Generalitat.

El nou text proposa aprofitar la base de les infraestructures actuals, d'acord amb les mesures de millora de la capacitat apuntades pel mateix pacte –com ara la quadruplicació de vies als accessos a Barcelona– per crear «una nova xarxa de trens metropolitans ràpids (semidirectes) per estendre la xarxa de rodalies més enllà de la segona corona», és a dir, més enllà de Maçanet i de Sant Vicenç de Calders, «fins a Girona i Tarragona». Una mesura que, en la pràctica, acabaria confonent els serveis de rodalies i regionals, que en ambdós casos plantejarien un augment del nombre de trens semidirectes –gairebé sense parades–, per exemple, entre Tarragona i Barcelona. La proposta, a més, pretén «fer més competitiu el temps de recorregut» del trajecte fins a ciutats intermèdies com ara Mataró, Granollers o Terrassa –cap al nord–, i Vilafranca del Penedès o Vilanova i la Geltrú, cap al sud, des de la capital catalana però en aquests darrers casos també, de retruc, des de la capital del Camp.

Els regionals, el 2012

Això sí, si no ho endega abans l'Estat a través de Renfe, els usuaris hauran d'esperar que es faci efectiu el traspàs de les competències dels regionals que transcorren íntegrament per territori català, ja previst en l'Estatut però que al final s'ha separat de la negociació per la cessió de les rodalies de Barcelona, que es farà efectiva a partir de l'1 de gener del 2010. El nou text es marca ara la data límit del 2012 perquè el govern català gestioni els trens de mitjana distància, i per tant pugui aplicar per ell mateix totes aquestes propostes, i les incloses en el pla de transport de viatgers 2008-2012. CiU ja ha protestat per aquesta circumstància, ja que de retruc també ajornarà la posada en marxa de l'anunciat servei específic de rodalies del Camp, però el delegat territorial, Xavier Sabaté, tranquil·litza dient que «les rodalies es crearan». «Abans de rebre les transferències ja estem treballant en els plans, amb la idea que quan es faci efectiu el traspàs es garanteixi un tren per sentit cada mitja hora», explica. «El pessimisme no crida les inversions, caldria més patriotisme», respon a CiU.

Les rodalies, prioritàries

El text definitiu del pacte, de fet, concreta que el govern dóna prioritat a la creació d'un servei propi de rodalies al Camp de Tarragona, que fixa per a la primera fase de l'aplicació del pacte, fins a l'horitzó del 2015. Això sí, mentre que en el primer esborrany del text aquesta proposta es feia sense embuts, ara es matisa i es parla del «canvi de model de gestió que faciliti la introducció i l'extensió dels serveis ferroviaris de rodalies entre les ciutats de Tarragona, Reus, Valls i el Vendrell», és a dir, que ho condiciona al traspàs previ. A banda d'un servei «amb els horaris i les freqüències adequats per als usuaris potencials», el document prioritza també en la primera fase, dins d'aquest àmbit geogràfic, la construcció de «noves estacions a les zones en què la població servida ho justifiqui».

L'interior, sense rodalies però amb més regionals
El disseny ferroviari que es desprèn del redactat final del pacte confirma que, malgrat les seves reivindicacions, comarques com la Conca de Barberà i el Priorat, a més de l'interior del Baix Camp, quedaran fora de la xarxa de rodalies del Camp que planeja la Generalitat. Un oblit que, de fet, ja es desprenia del pla de transport de viatgers aprovat l'any passat, que sí que preveia en canvi que una de les noves línies arribés fins a les Borges del Camp, cosa que ara no queda del tot clara. El pacte sí que recull, això sí, la renovació de la línia entre Reus i Móra d'Ebre –en compliment del protocol de col·laboració pel període 2006-2012 signat entre Estat i Generalitat– i l'«adequació dels serveis que s'hi presten a l'actual nivell de demanda». A més, el text conserva la necessitat explícita d'«ampliar i millorar els serveis de rodalies i mitjana distància amb Lleida» –aquell Ajuntament, de fet, ja va demanar una línia de rodalies que arribés a Montblanc–, fet que afavoriria les estacions de la Conca.

Sí, tren fins als Alfacs
En l'àmbit ferroviari de les Terres de l'Ebre, el text definitiu del Pacte Nacional per a les Infraestructures no incorpora cap novetat important, però sí una precisió. L'esborrany, així, parlava de construir, d'acord també amb la revisió del pla territorial de la regió, una «nova connexió ferroviària de l'Aldea a Alcanar». La proposta ara es manté intacta, però es concreta encara més amb una altra de nova d'un «ramal ferroviari des del polígon Catalunya Sud fins al port dels Alfacs», per afavorir el transport intermodal. Per si n'hi havia algun dubte.

Aquí http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... mpaign=rss la mateixa notícia, però en lloc de Tarragona, al titular diu Girona :nose



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 20/08/2009 15:47

Només un detall...
per crear «una nova xarxa de trens metropolitans ràpids (semidirectes) per estendre la xarxa de rodalies més enllà de la segona corona», és a dir, més enllà de Maçanet i de Sant Vicenç de Calders, «fins a Girona i Tarragona».
... aquests trens de Rodalies em sembla que ja existeixen... :roll:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/08/2009 15:56

Més avall, l'article parla de semidirectes que s'aturin a molt poques estacions; en tot cas, menys que en l'actualitat, que els regionals paren a totes les estacions un cop surten del nucli de rodalia de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 20/08/2009 16:21

Sí sí si ja ho he llegit. Però pregunto... què hi te a veure un tren de poques parades i que arriba més enllà del nucli en qüestió, amb un tren de Rodalies?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/08/2009 16:32

Que seria un tren que discorreria íntegrament pel nucli, un cop s'estengui.

La veritat és que no sé fins a quin punt no tindria més sentit mantenir els nuclis separats però encavalcats, en el sentit que hi hagi relacions Tarragona-Vilafranca, St. Vicenç-Barcelona, etc. Caldria estudiar-ho en funció de la demanda i de qüestions tècniques, perquè una relació Cambrils-Figueres en versió rodalia és capaç d'anar acumulant retards fins a dues hores sense que hagi passat res "d'especial".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 20/08/2009 23:28

Bones,
Crec que l´ideal seria apropar-se al concepte "TER", i que rodalies i regionals fossin una sola cosa (al cap i a la fi un regional és un rodalies que no va per zona metropolitana/urbana), això sí, respectant uns horaris d´acord amb la població servida per cada línia.

Exemple: no és normal que a la línia BCN-Lleida hi hagi més regionals per la línia de Montblanc que per la de Manresa (atenció, no estic dient que treguin cap regional per la línia de Montblanc, sinó que en posin bastants més dels que ara hi ha via Manresa), quan hi ha força més habitants a la línia de Manresa que a la de Montblanc. Tampoc és normal que no hi hagi cap tren directe entre Blanes i Girona ni entre Tarragona i El Vendrell o Vilafranca.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 20/08/2009 23:58

437.001 ha escrit:Bones,
Crec que l´ideal seria apropar-se al concepte "TER", i que rodalies i regionals fossin una sola cosa (al cap i a la fi un regional és un rodalies que no va per zona metropolitana/urbana), això sí, respectant uns horaris d´acord amb la població servida per cada línia.
Penso el mateix, començant per la pròpia gestió dels bitllets on ara mateix per la pròpia indefinició de RENFE i la separació entre les dues UN fa embolicar excessivament tant als viatgers com als propis treballadors on o bé ens veiem obligats a estudiar l'horari del viatger al mil·límetre per cobrar-li el bitllet correctament (és a dir, si pren un Catalunya Exprés, cobrar-li a tarifa exprés i a més la mordaça de tenir que fer un bitllet de rodalies fins a l'estació on prengui l'exprés i separadament el bitllet del regional) o bé fer-li directe a tarifa regional i advertir al viatger que l'interventor pot cobrar-li la diferència, amb la mala imatge que fa si això no es fa i el viatger s'ho trobi per sorpresa.

Tarificació única de tots els trens de caire rodalia-regional unificat, sense distingir per tipus de tren i facilitar que el viatger pugui comprar bitllet directe a destinació. Vaja, el concepte de Rodalies aplicat a tot Catalunya (a nivell tarificació), encara que no tinc clar si cobrar per zones o per kilòmetres. En cas de per zones, que l'ATM Barcelona i ATM Camp de Tarragona i ATM Girona es posin d'acord en els trams de solapament per tal de coordinar les zones a fi d'evitar disfuncions, sobretot si es posa en marxa la tarifiació integrada a tot Catalunya. En quant ho agafi la Generalitat, afegir la xarxa de FGC a fi d'entendre-ho tot com una sola xarxa ferroviària d'abast nacional (o autonòmica).



joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Dissabte 22/08/2009 15:27

Home, si Renfomentadif fa arribar Rodalies Barcelona a la Tor de Querol :riure , no sé quin inconvenient tenen a fer-lo arribar a Tarragona i a Girona



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 22/08/2009 15:51

Posats a fer això, jo sóc partidari de fer rodalies a tota Catalunya, i que la ATM de Barcelona passi a ser la ATM de Catalunya tot per zones, amés, amb el traspàs, es podria fer servir el "trueque" per aconseguir el traspàs de tota la xarxa catalana.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Dimarts 25/08/2009 1:30

"Perdoni, em podria donar una T-Mes de 10 zones?" :x :)



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 25/08/2009 1:42

joarló88 ha escrit:"Perdoni, em podria donar una T-Mes de 10 zones?" :x :)
Potser soni bèstia, però pot funcionar, clar, només si es proposen a baixar els preus.
En comptes d'anelles, ho faria per regions, semblant a un panal d'abelles.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dijous 27/08/2009 19:45

Respecte aixó, un petit exemple diari, els rodalies de la C-4 sud que acaban a Sant Vicenç normalment arriban diria que bastant plens de viatgers, i molts d'ells acaban pasant a la vía 1 per anar direcció Tarragona, si alguns trens de la C-4 sud o be algún altre tren anés directament la gent no perdria el temps esperant allá el tren que be per la C-2 sud, vui dir que en general sempre ja viatgers fen el transbord d'una línea a l'altre, que no s'hu pensin tant i que millorin els serveis a tot arreu.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 01/09/2009 21:03

Lluita1714 ha escrit:
joarló88 ha escrit:"Perdoni, em podria donar una T-Mes de 10 zones?" :x :)
Potser soni bèstia, però pot funcionar, clar, només si es proposen a baixar els preus.
En comptes d'anelles, ho faria per regions, semblant a un panal d'abelles.
Una T-mes de deu zones costaria uns 500 euros :bleah :riure :twisted:


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/06/2013 17:33

http://www.324.cat/noticia/2138674/cata ... e-dos-anys


Barcelona

Renfe posarà en marxa un servei de Rodalies a Girona, Tarragona i Lleida abans de dos anys

Televisió de Catalunya Actualitzat a les 15:57 h 17/06/2013

Hi haurà servei de Rodalies Renfe a Girona, Tarragona i Lleida que connectarà més els municipis amb la seva capital. Segons ha pogut saber TV3, així ho preveu el nou contracte de Rodalies per als pròxims dos anys, que firmaran avui mateix la Generalitat i el Ministeri de Foment. No seran els únics requisits que haurà de complir la companyia. També haurà de millorar la puntualitat i la qualitat si no vol rebre sancions.

El contracte de Rodalies 2014-2015 que aquest vespre firmaran la ministra Ana Pastor i el conseller Santi Vila té una dotació de 160 milions d'euros i suposarà la creació de les Rodalies de Girona, Tarragona i Lleida, de manera que es dotaran amb freqüències pròpies de Rodalies trajectes com Blanes-Girona, Reus-Tarragona o Cervera-Lleida. La lletra del contracte inclourà també un sistema de penalitzacions i incentius a la Renfe en funció dels objectius i de criteris com la puntualitat, la qualitat del servei, l'accessibilitat a les instal·lacions i l'atenció al client en temes com la informació o la llengua.

L'acord també farà que el Ministeri d'Hisenda assumeixi el dèficit d'explotació de la Renfe, d'uns 100 milions d'euros, que, sense el contracte firmat, obrien la porta al fet que la companyia els reclamés a la Generalitat. Contactes polítics al més alt nivell han permès desbloquejar les últimes hores una reunió, la de l'òrgan mixt de Rodalies, que es farà aquesta tarda a Barcelona i que havia quedat aturada enmig de les desavinences entre la Generalitat i el govern espanyol pel límit de dèficit de la Generalitat.

D'aquesta manera, quedarà garantida l'estabilitat del servei de Rodalies de Catalunya com a mínim fins a l'any 2015, i a partir d'aquesta data la Generalitat es reserva la facultat d'adjudicar-lo a qualsevol altre operador que ofereixi condicions més bones, com podria ser l'operador dels ferrocarrils francesos, tal com va suggerir fa unes setmanes el president Mas durant la seva visita a París.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 17/06/2013 21:31

metring ha escrit:http://www.324.cat/noticia/2138674/cata ... e-dos-anys


Barcelona

Renfe posarà en marxa un servei de Rodalies a Girona, Tarragona i Lleida abans de dos anys

Televisió de Catalunya Actualitzat a les 15:57 h 17/06/2013

Hi haurà servei de Rodalies Renfe a Girona, Tarragona i Lleida que connectarà més els municipis amb la seva capital. Segons ha pogut saber TV3, així ho preveu el nou contracte de Rodalies per als pròxims dos anys, que firmaran avui mateix la Generalitat i el Ministeri de Foment. No seran els únics requisits que haurà de complir la companyia. També haurà de millorar la puntualitat i la qualitat si no vol rebre sancions.

El contracte de Rodalies 2014-2015 que aquest vespre firmaran la ministra Ana Pastor i el conseller Santi Vila té una dotació de 160 milions d'euros i suposarà la creació de les Rodalies de Girona, Tarragona i Lleida, de manera que es dotaran amb freqüències pròpies de Rodalies trajectes com Blanes-Girona, Reus-Tarragona o Cervera-Lleida. La lletra del contracte inclourà també un sistema de penalitzacions i incentius a la Renfe en funció dels objectius i de criteris com la puntualitat, la qualitat del servei, l'accessibilitat a les instal·lacions i l'atenció al client en temes com la informació o la llengua.

L'acord també farà que el Ministeri d'Hisenda assumeixi el dèficit d'explotació de la Renfe, d'uns 100 milions d'euros, que, sense el contracte firmat, obrien la porta al fet que la companyia els reclamés a la Generalitat. Contactes polítics al més alt nivell han permès desbloquejar les últimes hores una reunió, la de l'òrgan mixt de Rodalies, que es farà aquesta tarda a Barcelona i que havia quedat aturada enmig de les desavinences entre la Generalitat i el govern espanyol pel límit de dèficit de la Generalitat.

D'aquesta manera, quedarà garantida l'estabilitat del servei de Rodalies de Catalunya com a mínim fins a l'any 2015, i a partir d'aquesta data la Generalitat es reserva la facultat d'adjudicar-lo a qualsevol altre operador que ofereixi condicions més bones, com podria ser l'operador dels ferrocarrils francesos, tal com va suggerir fa unes setmanes el president Mas durant la seva visita a París.
Vamos, que nos venden que han alineado los planetas para conseguir aquello que debería de ser un hecho incontestado: Que se preste el servicio de Rodalies. Porque a mi me la rempampimfla si lo opera Renfe, FGC o la SNCF, lo que me importa es que se preste el servicio. Y no veo con buenos ojos que haya que estar meses negociando y tenga que haber "Contactes polítics al més alt nivell han permès desbloquejar les últimes hores una reunió" para que se pongan a hablar de prestar un servicio que en otros países es algo tan automático como la salida del sol.
No entiendo a donde quiere llegar el país de la UNA, grande y libre si se la vive chantajeando a los que supuestamente son parte de la UNIDAD INDIVISIBLE de España, y esas memeces pseudopatrióticas.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 17/06/2013 22:16

Andas suave hoy, eh?
Però tens raó.
Ara no podem responsabilitzat sempre a tothom de perquè no es fa com a tal lloc o pais. Tot i que puguem tindre raó, millor que diguem: "a tal lloc ho fan així i tenen molt èxit, mirem de com fer-ho aquí?"
Perquè a aquest pas, haurem de ser japonesos per la disciplina, alemanys per la innovació i una mica txecs per ser guapos, jejejeje.

I tornant al tema. La Generalitat fa molt bé de dir que té converses informals amb la SNCF ja que així pot presionar al "Estado Español".
Respecte al teu comentari de: "No entiendo a donde quiere llegar el país de la UNA, grande y libre si se la vive chantajeando a los que supuestamente son parte de la UNIDAD INDIVISIBLE de España, y esas memeces pseudopatrióticas."
És ben senzill, ells saben que podem ser independents i que si volem poc podran fer (a par de aporoguir-nos, xantatge econòmic, i amenaces diverses sense fonament; es que només poden fer això), ara bé, som nosaltres qui ens n'hem d'adonar que si, que si que podem; i dir: és clar que podem!!.

Però bé, la política una cosa i el mon ferroviari una altre, de vegades massa barrejada.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/06/2013 14:05

Aquí http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 7&idioma=0 hi han les accions iniciades o per iniciar segons l'acord:

Accions per iniciar
Implantació serveis rodalia Tarragona
Implantació serveis rodalia Girona
Implantació serveis rodalia Lleida
Millores servei R1: perllongament Mataró-Arenys de Mar
Reforç ofertes de places R13, R14, R15 i R16
Serveis SUNRAIL (llançadora Figueres-Portbou)
Millora de la megafonia estacions
Punts d’atenció al client Barcelona-Sants i Plaça de Catalunya
Increment vigilància caps de setmana

Accions ja iniciades o en marxa
Millores a l’R2 (nou servei al matí a l’aeroport), l’R4 sud (millores freqüències cap de setmana) i l’R3 (nou semidirecte a Puigcerdà)
R1, R2 i R4: regularització freqüències horari nocturn
R1 i R4: homogeneïtzació freqüències. Nova línia R8
R11: perllongament un servei Girona - Figueres
Remodelació interiorisme trens línia Puigcerdà
Pla de neteja i manteniment d’estacions
Millora de la seguretat i vigilància
Millora de la il·luminació i eficiència energètica estacions
Increment personal inspecció contra el frau, nous terminals, tancament estacions
Remodelació de trens i incorporació de nou material
Millores en els sistemes de venda i de control d’accessos
Comunicacions i sistemes d’informació



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 18/06/2013 15:26

Yo pienso que la futura red de Rodalies de Tarragona tendría que llegar hasta Tortosa para augmentar las conexiones entre la zona del Ebro y el Camp de Tarragona. ;)


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 18/06/2013 16:11

metring ha escrit:Aquí http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 7&idioma=0 hi han les accions iniciades o per iniciar segons l'acord:

Accions per iniciar
Implantació serveis rodalia Tarragona
Implantació serveis rodalia Girona
Implantació serveis rodalia Lleida
Millores servei R1: perllongament Mataró-Arenys de Mar
Reforç ofertes de places R13, R14, R15 i R16
Serveis SUNRAIL (llançadora Figueres-Portbou)
Millora de la megafonia estacions
Punts d’atenció al client Barcelona-Sants i Plaça de Catalunya
Increment vigilància caps de setmana

Accions ja iniciades o en marxa
Millores a l’R2 (nou servei al matí a l’aeroport), l’R4 sud (millores freqüències cap de setmana) i l’R3 (nou semidirecte a Puigcerdà)
R1, R2 i R4: regularització freqüències horari nocturn
R1 i R4: homogeneïtzació freqüències. Nova línia R8
R11: perllongament un servei Girona - Figueres
Remodelació interiorisme trens línia Puigcerdà
Pla de neteja i manteniment d’estacions
Millora de la seguretat i vigilància
Millora de la il·luminació i eficiència energètica estacions
Increment personal inspecció contra el frau, nous terminals, tancament estacions
Remodelació de trens i incorporació de nou material
Millores en els sistemes de venda i de control d’accessos
Comunicacions i sistemes d’informació
Por partes, por partes. A ver que vea yo el pisto. Punto 1: ahora nos quieren vender lo que se lleva años diciendo y no se ha hecho: las Rodalies de Tarragona, Girona y Lleida. Espero que de aquí a dos años, DE VERDAD lo cumplan. Dijo Sergio hace un par de añitos que este es el país de las pegatinitas, pues ya que tienen tantas pegatinas, que las pongan y con cuatro chapuzas en las estaciones los trenes ya pueden hacer servicio perfectamente. No creo que haya que reconstruir una red entera para poner un servicio de Rodalies en líneas y estaciones que ya están hechas. ¿Que los banquitos no son rojos ni plateados? ¿Que faltan máquinas autoventa? Lo primero las pegatinas, elaborar los horarios, que para eso no se tarda dos años que yo sepa, mandar cuatro civias a cada línea y que los taquilleros vendan billetes de Rodalies. Eso en pocos meses está hecho y mascao. Lo demás ya se irá haciendo poquito a poco: poner bancos plateados, colocar máquinas autoventa, mejorar el servicio... Primero que empiecen con cuatro servicios y dos pegatinas, y luego vamos aumentando. El problema es que ya lo quieren todo terminadito y mascao y si es posible soterrar alguna que otra estación o hacerla nueva de cero. Y así no se hace una red de Cercanías. Cuando las cercanías como tal comenzaron en 1989, las redes primeras tenían muchas estaciones sin pegatinas de la ce blanca, la mayoría de los trenes estaban sin pintar, seguían siendo azules de Renfe y los billetes los vendían en taquilla. Poco a poco se fueron remodelando los apeaderos, estación es, poniendo bancos rojos de Cercanías, etc, etc, etc. Pero sinceramente no entiendo por qué tanta mandanga para establecer un servicio de Cercanías que hasta los aficionados podríamos tener hecho en cuatro días. Primero que los trenes de cercanías vayan circulando, que la línea ya está hecha. y luego se va haciendo lo demás.

Segundo: si con "Mejora de la megafonía en las estaciones" se refieren a eso de "Erra dos Astaciò da França Vía dos-Erre dos, Estaciò de França Vía dos" y se quedan tan anchos, sinceramente que se queden con lo que había, que al menos estaba más completo: "Es a la vía dos, Rodalies amb destinaciò: Estaciò de França. NO PARA A: VILADECANS-EL PRAT DE LLOBREGAT-BELLVITGE". Ahí aunque fuera un rollo, te indicaban por lo menos las paradas que no hacía. Ahora no te dicen nada, y tienes que adivinarlo con la lamparita de aladino, o sea, con los horarios de butxaca, que han dejado de editar para más inri.

Tercero: A ver qué mejoras me meten en la R4 Sud, porque si se limitan a alargar a Sanvi algunos servicios que finalizan en Martorell o Vilafranca, pero manteniendo las frecuencias de veinte minutacos, vamos listos. Que se dejen de mandangas y pongan una frecuencia de quince minutos en la R4 los findes. Y en diario, por supuesto, ya que dicen que van a "homogeneizar" los horarios, cuando se supone que ya los homogeneizaron hace dos años, que pongan frecuencia de ocho minutos mínimo. Y que no acaben en Hospitalet, ni uno, que ya da bastante por saco que los R1 y R3 te dejen tirado en Hospitalet como para que los R4 vengan también a tocar los pies. Si no les gusta que vayan a Martorell, por lo menos que vayan a Molins de Rei, pero me duele la boca de decir que manden más trenes en el corredor Hospitalet-Molins, que realmente da pena las frecuencias que tiene.

Cuarto: ¿Cómo que nueva línea R8? La R8 lleva ya existiendo dos años, y se anunció y promocionó a bombo y platillo. ¿Cómo tienen la desvergüenza de anunciarla como algo en proceso o que se va a hacer? Encima de hacer una línea chapucera con un trazado eficaz y que se podría haber explotado casi con las frecuencias de la R3 por lo menos, es decir, cada veinte minutos mínimo, ahora nos la anuncian como si fuera algo nuevo que no existiera hasta ahora. ¿es que nos toman el pelo? ¿se creen que somos tan idiotas como ellos? Más les vale que hagan los enlaces con Vollpelleres y Hospital General, y abran de una santa vez Can Folguera, si no quieren abrir Baricentro, por lo menos que abran Can Folguera, aunque sea con caseta de obras para venta de billetes y jefe de estación hasta que hagan un edificio en condiciones. Y que suban de una maldita vez las frecuencias, que se pasan el día mareándonos que si a Hospitalet, que si a Granollers, que si el lazo, que si al Papiol, que si a la Conchinchina, pero la R8 sigue siendo una chapuza con frecuencias que dan ganas de meterles a todos una patada en el culo. Y se limitan a marear los horarios de la R4, R2, r7, y R2000 con tal de seguir mantiendo las frecuencias de sesenta minutos todos los días, sólo porque sí. Ya que amenazaban con que usáramos la R8 de los c***** porque si no no la alargaban a Sant Celoni, les podemos amenazar nosotros con lapidarlos si no suben la frecuencia a veinte minutos por lo menos. Y no me vengáis con que no se usa: si circula un tren cada hora y encima de eso pierdes mil minutos en los enlaces con otras líneas, es normal que no la use ni Dios. Ponme una frecuencia de veinte minutos y no necesitaré planificarme el viaje porque podré coger el tren que me dé la gana y hacer enlaces más decentes, que si tengo que estar pendiente de "pasa a tal hora" y hacer viajes eternos de cinco horacas porque una línea tenga la frecuencia que tiene.

Lo de "mejora de seguridad y vigilancia" espero que sea verdad, porque ayer entró en la Estaciò de França la 451-003 con unos pedazo de grafos basura que cubrían el coche de arriba a abajo, y me juego el cuello a que los retrasados anormales que hicieron semejante gamberrada están por ahí sueltos y nadie los ha pillado. (y luego los Gossos de Cuadra se dedican a apalear a los manifestantes y a los del 15 M en Plaça Catalunya como si fueran animales, mientras que la gentuza esta que destroza los trenes haciendo dibujos cutres se pasan el día en completa libertad y completamente inmunes, da pena un país así, y me da igual que sea Catalunya, Castilla, Aragón o Asturias, porque en todos lados es igual, y con independentismo o sin él seguiría siendo el mismo perro con distinto collar. Como los grafiteros recibieran las palizas que los Gossos dieron a los del 15 M veríamos si siguen pintando trenes o se van a pintar el culo de su abuela).

Mejoras en el sistema de venta y puntos de acceso? Más les vale que arreglen de una vez los accesos a las vías 13 y 14 de Sants, que es tercermundista lo que hay y los encargados no siempre están.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 25/06/2013 3:44

trensmat ha escrit:Yo pienso que la futura red de Rodalies de Tarragona tendría que llegar hasta Tortosa para augmentar las conexiones entre la zona del Ebro y el Camp de Tarragona. ;)
Creo que tienes razón.

Además, eso permitiría que algunos trenes regionales pudieran prolongar servicio hacia Vinaròs o incluso Castellón (esto previo acuerdo con la Gene valenciana) sin la molesta entrada y salida a Tortosa, que tanto tiempo y pasajeros hace perder al regional actual BCN-Valencia. Ulldecona y el interior del Montsià lo agradecerían muchísimo.

Una línea de cercanías Tarragona-Reus no va a ser competitiva con el bus para nada, y menos si no se construye la estación de Reus-Sud (al lado de la facu de Empresariales, del nuevo hospital de Sant Joan, y muy cerca de la estación de autobuses). De hecho, la estación de Reus-Sud hace falta incluso con el servicio actual, que ganaría un montón de pasajeros a los que ahora les va mejor el bus o el coche.

No descartaría prolongar la R2 sur hasta Reus. Sólo haría falta adaptar andenes en Torredembarra (altos, pero cortos), Tarragona (largos, pero bajos), y Reus (largos, pero bajos). Y tranquilamente se ganarían un montón de pasajeros.

El día 22, en La Vanguardia salió un esquema de líneas de las redes propuestas para Girona, Lleida y Tarragona.

El mapa de las supuestas Rodalies Tarragona era bastante interesante, y por primera vez, realista (sin líneas que terminasen de manera fantasiosa en Torredembarra o Les Borges del Camp).
Lo que más me gustó fue ver las estaciones de la línea convencional Tarragona-Vandellòs incluídas.

No se incluía ninguna línea hacia el Priorat y la Ribera, pero realmente, la población en esa zona es escasa y algunas de las estaciones están alejadas.
Sí se incluía línea hasta Montblanc (factible) y Valls (que necesitaría un by-pass en Picamoixons con viaducto sobre el Francolí bastante caro, pero que podría dar resultados sorprendentemente positivos, ya que Valls tiene un servicio ferroviario horroroso comparando con Tortosa o El Vendrell, que tienen un tamaño similar).
Tampoco se incluía el tramo Sant Vicenç-Valls (rural, salvo Roda de Barà, y el paso sin parada por La Pobla de Montornès -nunca hubo parada ahí en la línea de Valls-).

Como cabeceras de línea aparecían Vilafranca (que necesitaría que los trenes invirtieran marcha en La Granada), Vilanova (para mí, sería mejor Sitges, que tiene una vía en fondo de saco), L´Hospitalet de l´Infant (para mí, sería mejor Tortosa), Montblanc (desde Reus y Picamoixons), y Valls (desde Reus y Picamoixons).

A mí lo que más me gustaría es una red de cercanías de Tarragona como esa del mapa (a ver si lo puedo escanear, o si alguien lo hizo), y yuxtapuesta con la de Barcelona.
Si además en un futuro se pudieran incorporar de alguna manera servicios Sant Vicenç-Valls y se reabriera la Reus-Roda de Barà para enlazar con el AVE en Perafort y dar servicio de mercancías, miel sobre hojuelas.

Aunque no sé si nada de esto se llevará a la práctica... :nose

:hola



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”