Il·luminació mitjançant leds al ferrocarril català

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Il·luminació mitjançant leds al ferrocarril català

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 08/09/2009 14:20

Com que aquest és un fil de propostes, en llenço una que no precisa de plànol ni res, i pot suposar un gran estalvi econòmic a les companyies.

Quan trigaran en adonar-se les companyies ferroviàries o del transport que sigui, que la tecnologia LED els permet estalviar un 80% de consum energètic? Quan veurem 213 amb LED's en comptes de fluorescents? Ja hi ha un poble a Catalunya, Estany, on tot l'enllumenat públic fa servir aquesta tecnologia, i amés, és el primer d'Europa. Els LEDs també il·luminen millor que la resta, i tenen una durada molt més llarga que els sistemes anteriors.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dissabte 19/09/2009 14:57

Segons tinc entes, els leds tenen un inversió inicial més alta. Tenint en conte que les entitats explotadores com TMB o FGC no són les que fan les inversions inicials, sino que aquestes normalment es gestionen per altes entitats, per exemple GISA, fa dificil la implantació d'aquestes tecnologies tan ràpiament com seria desitjable. Doncs en aquest pais és molt dificil pendre decisions des d'una visió global.

Malgrat tot, crec que tan TMB com el TRAM ja estan al darrera d'aquest tema. En el tema del TRAM és logic, doncs al tractar-se d'una concessió és més fàcil tenir la visió global.

Per altre banda, a l'estació de Liceu L3, en la nova reforma s'han col·locat uns plafons il·luminats amb leds, desconec si aquesta il·luminació es considera decorativa o s'ha tingut en conte en els corresponents estudis luminics.


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 19/09/2009 22:26

Lluita1714 ha escrit:Com que aquest és un fil de propostes, en llenço una que no precisa de plànol ni res, i pot suposar un gran estalvi econòmic a les companyies.
Estava al fil de PLÀNOLS de propostes ferroviàries, que com el nom indica és per plànols.
Per tant, he traslladat el tema a un de nou


Pel que fa al tema, dir que si bé la tecnologia de leds molt probablement serà el futur, ara mateix no està suficientment provada ni expandida, la qual cosa fa que puguin haver-hi problemes tècnics i la fa massa cara de moment.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 19/09/2009 22:33

Jo havia vist en un document que a les estacions del ramal de la L10 anaven a posar LEDs, crec pero que només com a decoració.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dissabte 19/09/2009 22:36

El principal problema de la tecnologia de díodes emissors de llum és que l'emeten en un espectre molt restringit, cosa que distorsiona la percepció dels colors en persones amb alguna deficiència visual quan aquesta s'aplica a la il·luminació general. És per això que la tecnologia LED s'aplica de forma gairebé exclusiva a aquells dispositius que per les seves característiques emeten una llum d'un color específic, com és el cas de la senyalització viària.


And now for something completely different...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 19/09/2009 23:35

La tecnologia LED encara no està prou provada i per a il·luminacions normals, és a dir, que no siguin artístiques amb colors i això, els diodes emeten una llum massa freda i massa forta. Quan estigui més desenvolupada, la podrem trobar fins i tot per a il·luminacions domèstiques.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 19/09/2009 23:56

S'han desenvolupat sistemes d'imitació dels llums normals, i en forma de fluorescent (són els més fets servits als trens) són una mica més cars, però duren vuit vegades més, i és un estalvi del 60% d'energia, i diuen que imiten al màxim la llum donada per les llums a les que estem acostumats:
http://www.gruponeva.es/blog/noticia/11 ... entes.html

Un 60% d'estalvi energètic és bestial, el gast que tenim ara, es reduiria fins al 40% del d'avui.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”