Prohibició de fotografia a FGC?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Prohibició de fotografia a FGC?

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 13/10/2009 17:05

Hola,

Ara farà un parell de mesos, us vaig comentar la meva intenció de fer fotos a les UT 111 de FGC, i per això vaig obrir un tema per preguntar pels serveis que feien aquestes unitats en període no-lectiu a l´estiu. Doncs bé, ara que ja funcionen amb normalitat aquestes unitats, el divendres passat vaig anar fins a l´estació de la Universitat Autònoma a fer fotos, quan per la meva sorpresa, una senyoreta, agent d´estació, em va dir de molt males maneres que no estava permés fer fotos als trens. És la primera vegada que em passa una cosa d´aquesta a FGC, i no ho entenc. He escrit això a altres fòrums, i per no tornar a repetir-lo, copio i enganxo el missatge, si teniu temps llegiu-lo si us plau. Jo el que penso és que aquesta senyoreta va actuar malament en tots els aspectes, tant en el tracte vers mí, com en el tema de la fotografia. Ja he tramés la oportuna reclamació a FGC, ja veurem el què responen.

Us copio i enganxo el meu misstage d´altres forums. Gràcies.

(...)
"Una agente de estación (no de seguridad), me dijo a gritos, el pasado viernes 9 de octubre, que "NO SE PODÍAN HACER FOTOS A LOS TRENES, QUE ESO ESTABA PROHIBIDO". Perdón si lo escribo así en mayúsculas, pero sólo transcribo lo que me dijo esta persona, para el conocimiento de todos. Lástima que no se pueda enfocar aquí además su tono maleducado y grosero. Por no repetirme (he tardado bastante en escribir la reclamación a FGC), os pido que la leais detenidamente, todo lo que me contesten daré cuenta de ello en este hilo. Gracias.

Aquí está la reclamación, donde relato todo lo sucedido:

Buenos días. Pertenezco a una Asociación de Amigos del Ferrocarril, dentro de la Federació Catalana d´Amics del Ferrocarril. Tenemos entendido que, desde el año 1994, la obtención de fotografías y vídeos domésticos PARA FINES PARTICULARES Y PRIVADOS, no para la prensa, se puede realizar en todas las estaciones y líneas de FGC sin necesidad de permiso previo y sin necesidad de autorización. Lo cierto es que, cada vez más son las quejas recibidas por parte de aficionados que, en su labor de fotografiar trenes como mero hobby o afición, han tenido problemas con personal de seguridad o con personal de FGC, que desconocen de esta norma. No existe, tampoco en la web de FGC un apartado que recuerde la no necesidad de un permiso previo o una autorización para la obtención de fotografías o vídeos para aficionados. De hecho, hay algunas personas que no están federadas en alguna asociación y también desean tomar fotografías, pueden hacerlo, ya que esto no es condición indispensable. En la web de Renfe o Adif, sí existe este recordatorio, así los aficionados se lo pueden imprimir y lo pueden mostrar ante cualquier duda:
www.adif.es/es_ES/ocio_y_cultura/fotografia_ferroviaria/fotografia_ferroviaria.shtml
y también aquí:
www.adif.es/es_ES/ocio_y_cultura/fotografia_ferroviaria/aficionados_fotografia.shtml

En FGC no se recoje nada de esto en la web, y la situación es de algo de indefensión por nuestra parte. Hasta ahora, para mí, en este sentido FGC era una empresa ejemplar y colaboradora con los amigos del ferrocarril, por ejemplo citaré el viaje de despedida que se llevó a cabo el pasado mes de marzo, con respecto a las unidades de vía métrica de la serie 211, donde me gustaría resaltar el trato amable y cordial de todos los empleados de FGC con los aficionados, durante ese día.

Sin embargo, me veo en la obligación de informarles de lo siguiente:
El pasado viernes, 9 de octubre, a las 13.15 horas, me hallaba en la estación de Universitat Autónoma. Mi propósito era hacer unas fotos principalmente a las unidades de la serie 111, que en esa parte de la línea, sólo circulan los días laborables. Para no molestar a nadie, pues esto es básico y esencial, y esto los aficionados lo respetamos a rajatabla, me dispuse a tomar esas fotos desde fuera de la estación, en un lugar público y permitido, cerca de los tornos de salida que hay más próximos a la salida de la estación (lado o dirección Sabadell). Es un punto muy bonito de la estación de Universitat Autónoma, porque además de no enfocar a ningún viajero y por tanto no molestar a nadie, se enfoca la salida del túnel y de los trenes. Apenas llevaba dos o tres minutos, y apenas había hecho una sola fotografía, cuando me dispuse a tomar vídeo (con la misma cámara, cuando estaba filmando tranquilamente sin molestar a nadie, sale una señorita muy grosera y muy maleducada, agente de estación (no de seguridad), vestida con el habitual uniforme de color rojo, a decirme con malas maneras que ESO ESTÁ TOTALMENTE PROHIBIDO. Mi intención no era discutir, así pues, y para demostrarle que era amigo del ferrocarril, le mostré el carné y la autorización fotográfica de Renfe/Adif, la cual, como ya comenté más arriba, no es necesaria ya, pero sigue siendo válida hasta el 31 de enero de 2.010, y va bien llevarla a mano por si hay algún problema. Esta señorita (su tono fue grosero en todo momento), me dijo que esto no era Renfe, y que no podía estar ahí tomando fotografías. Como digo, mi tono fue educado en todo momento, y para evitar problemas, me hice el despistado, y le comenté que pensaba que estaba en Renfe y que me había confundido, esa fue mi respuesta, educada en todo momento, para evitar problemas. Le pregunté entonces cómo llegar a la estación de Renfe de Cerdanyola-Universitat (dentro también, del campus de la Universidad Autónoma), y esta señorita me contestó que la buscase yo sólo y que no tenía porqué indicarme eso, pues no estaba en la obligación de contestarme. Una respuesta totalmente maleducada y en tono grosero. Sin más, me fui, para evitar problemas. Es ahora cuando quisiera matizar o preguntar dos cosas:
1ª: Si la actuación de esta señorita agente de estación fue correcta, es decir, si existe alguna norma que prohiba a los particulares tomar fotografías a los trenes de FGC en las estaciones, pues creemos que desde 1994, no es necesario ni el permiso previo, ni autorización para estos menesteres. En todo caso, me gustaría insistir además en que yo me encontraba fuera del recinto de la estación, aunque próximo a los tornos de acceso, con lo cual desconozco qué potestad tiene esta señorita en este lugar.
2ª: La actitud de los agentes de estación, debe ser correcta, amable y cordial en todo momento. Están, además, obligados a conocer y a informar de todos los transportes próximos de la estación en la que están, con esto quiero decir que esta señorita estaba en la obligación de conocer la situación de la estación de Cerdanyola-Universitat, y de indicarme cómo llegar.

Por eso, mi reclamación va dirigida contra esta señorita agente de estación. Necesitamos saber si la norma de 1994 acerca de la fotografía para aficionados sigue siendo válida, y en consecuencia si esta señorita actuó correctamente o no. En todo caso, sus maneras y educación no fueron las correctas. Y además, si la norma de 1994, sigue siendo válido, sería aconsejable hacer una breve reseña en la web de FGC acerca de la fotografía ferroviaria para aficionados, para poder llevarlo imprimido y evitar estos malentendidos de ahora en adelante. Por contra, si hay alguna norma que modifique lo dicho en 1994, también necesitamos saberlo, para sebernos a qué atenernos los aficionados del ferrocarril.

Los datos de lo sucedido con esta señorita agente de estación, son los siguientes:
Fecha: viernes, 9 de octubre de 2009.
Estación: Universitat Autónoma
Hora: 13.15

Si esta señorita no actuó correctamente, me gustaría que se le aclarase este tema de la fotografía ferroviaria. Espero una rápida respuesta y una aclaración, pues hasta no tener algo por escrito que confirme la no necesidad de un permiso previo o autorización para realizar fotografías en la red de FGC, para fines particulares o privados, no haré de momento más fotografías para evitar este tipo de malentendidos. En todo caso, me gustaría que recordasen o que advirtiesen a esta señorita, que el trato con el cliente, debe ser amable y cordial en todo momento, lo que no puede hacer es dirigirse hacia una persona a gritos por el mero hecho de tomar unas fotografías a los trenes por afición.

Un cordial saludo.


Añadiré además, que el campo de reclamaciones del formulario web de FGC no admite más de 3.000 caracteres, con lo cual he tenido que recortar bastante el texto, teniendo que hacer algunos recortes y ajustes en el texto original escrito en word, eliminando algunos párrafos, para dejar lo básico y esencial."

Salutacions.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 13/10/2009 17:19

En cuanto tengas respuesta por parte de FGC, hazlo saber.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 13/10/2009 19:50

Jo aniria directament alcentre d'atenció al viatger, i si cal esbrinar on és el departament de premsa.
Així ho vaig fer fa uns mesos a la Renfe. Resulta que a l'estació de França el segurata em va negar el permís per fer fotografia, tots sabem que la llicència va ser abolida, malgrat tot, no m'ho va permetre. Aquell dia vaig anar a Sants però les oficines ja eren tancades. Passada una setmana vaig tornar, amb oficines obertes i vaig fer una visita a la cap del departament de premsa, que no em va dir res nou, però es va posar en contacte, davant meu, amb els serveis de seguretat per tal de que li sigui comunicat a aquell vigilant, la seva errada, i que no torni a passar. Almenys sembla que el deuen haver posat en el seu lloc, això sí, personificant-me allà, res de missatges amb respostes prescrites.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 14/10/2009 8:47

Teòricament a FGC les fotos per a ús privat i personal estan permeses tot i que hi ha excepcions (absurdes o no però és el què hi ha).
No es poden fer fotos a ponts, túnels o els trens des de la part superior o inferior, ni tampoc a instal·lacions de seguretat (se suposa que semàfors i coses per l'estil). De tota manera, a la pràctica molt sovint et trobes més d'un agent d'estació (o de seguretat) que et diu que no pots fer fotos. A mi una vegada em va passar a Molí Nou i comentant-ho amb un superior de la línia que conec em va dir que no em podia negar fer fotos a l'estació i que de fet l'agent que vaig topar-me es veu que ja havia portat problemes en altres moments i va ser degudament avisat. De tota manera, no estaria malament que FGC posés en algun lloc de la seva web un comunicat oficial de si es pot o no fer fotos i amb quines limitacions o requeriments.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimecres 14/10/2009 9:18

Jo m'hi he trobat un parell o tres de vegades, una de molt desagradable ja fa tres o quatre anys a Martorell enllaç (FGC), una altra Montcada bifurcació i la darrera fa escassament un mes a Cerdanyola Universitat (adif). En tots els casos va ser el vigilant jurat que només sabia allò en que l'havien alliçonat a la seva empresa i sempre m'han sortit amb el terrorisme internacional. La darrera vegada, la de Cerdanyola ja no em va agafar desprevingut, perquè ara quan surto amb la intenció de fer fotos als trens, ni que sigui al tren dels llacs, vaig equipat amb roba de treball inclosoes les sabates de seguretat reglamentàries i per suposat l'armilla reflectant i una còpia de la circular d'adif suprimint el permís de fotografia. És engorrós perque has de dur una motxilla com si anessis d'excursió, però pel que fa a obres com les del TGV, també duc un casc reglamentàri i aixi ni tan sols es fixen amb un, en algun cas fins i tot m'han saludat.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/10/2009 9:22

lauria1226 ha escrit:És engorrós perque has de dur una motxilla com si anessis d'excursió, però pel que fa a obres com les del TGV, també duc un casc reglamentàri i aixi ni tan sols es fixen amb un, en algun cas fins i tot m'han saludat.
La qual cosa em faria estar molt "tranquil" sobre el tema aquest del "terrorisme internacional", si no fos perquè cada cop em fa més tuf de farsa premeditadament inflada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 14/10/2009 10:49

com si al terrorisme internacional necessités conèixer les instal·lacions "secretes" del ferrocarril. Per fer el que van fer a Madrid, només els hi va caler pagar el bitllet.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 14/10/2009 11:46

El LLOP ha escrit:com si al terrorisme internacional necessités conèixer les instal·lacions "secretes" del ferrocarril. Per fer el que van fer a Madrid, només els hi va caler pagar el bitllet.
jo una vegada per fer una foto ha una ut 596 ha Sagunt el interventor d'aquest tren amb va dir que no le hiciera fotos ha su tren :bleah


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimecres 14/10/2009 12:03

Buenos días,

Acabo de venir del Centro de Atención al Cliente de FGC, sito en el vestíbulo de Pl. Catalunya. Al dirigirme a la administrativa que estaba atendiendo, se ha extrañado bastante de que una persona le preguntase si estaba permitido o no realizar fotografías a los trenes, incluso la gente que estaba a mi alrededor, se ha quedado bastante extrañada, pues la consulta habitual suelen ser preguntas o trámites de renovación de tarjetas de pensionista, u otros títulos de transporte. Como no sabía ni qué contestarme, ha tenido que preguntar por teléfono a no sé donde, y le han dicho que para fines privados, y desde lugares accesibles al público, que no sean de acceso restringido, pues sí que estaba permitido. Le he dicho, que si era tan amable, que me pusiese esto por escrito, para llevarlo siempre encima por si había algún problema, y me ha contestado que lo solicite por internet, que eso ellos no lo pueden hacer. Me ha asegurado que contestan bastante rápido, en fin, ya lo veremos.

Por cierto, me han pasado esta dirección de correo electrónico:

rrpp(a)fgc.cat

Es del Departamento de Relaciones Públicas de FGC, aseguran que ahí se contesta más rápido que por el trámite burocrático de la reclamación, y he vuelto a escribir en esa dirección lo mismo, vamos a ver qué contestan y lo que tardan en hacerlo.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/10/2009 15:03

Doncs no és una cosa taaant estranya com per a que la gent flipi quan ho senten, lo de fer fotos. Caldrà acostumar-los :D



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 14/10/2009 18:05

El problema és que sovint fins i tot les respostes segons qui les redacti poden dir coses completament diferent, i estem parlant d'un departament que té com a raó de ser precisament el contrari.
oscar440 ha escrit:Buenos días,

Acabo de venir del Centro de Atención al Cliente de FGC, sito en el vestíbulo de Pl. Catalunya. Al dirigirme a la administrativa que estaba atendiendo, se ha extrañado bastante de que una persona le preguntase si estaba permitido o no realizar fotografías a los trenes, incluso la gente que estaba a mi alrededor, se ha quedado bastante extrañada, pues la consulta habitual suelen ser preguntas o trámites de renovación de tarjetas de pensionista, u otros títulos de transporte. Como no sabía ni qué contestarme, ha tenido que preguntar por teléfono a no sé donde, y le han dicho que para fines privados, y desde lugares accesibles al público, que no sean de acceso restringido, pues sí que estaba permitido. Le he dicho, que si era tan amable, que me pusiese esto por escrito, para llevarlo siempre encima por si había algún problema, y me ha contestado que lo solicite por internet, que eso ellos no lo pueden hacer. Me ha asegurado que contestan bastante rápido, en fin, ya lo veremos.

Por cierto, me han pasado esta dirección de correo electrónico:

rrpp(a)fgc.cat

Es del Departamento de Relaciones Públicas de FGC, aseguran que ahí se contesta más rápido que por el trámite burocrático de la reclamación, y he vuelto a escribir en esa dirección lo mismo, vamos a ver qué contestan y lo que tardan en hacerlo.

Salutacions.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 29/10/2009 18:12

He rebut això avui al meu mail:

Senyor,


Responem al vostre correu electrònic del passat dia 12 d'octubre.

Pel que fa al cas, des d'FGC us confirmem que es poden fer fotografies a les estacions sempre i quan no hi hagi risc per a la seguretat dels clients.

Respecte al comportament de la agent d'estacions d'Universitat Autònoma, hem traslladat el vostre escrit a l'àrea responsable a fi que esbrini els fets i emprengui les mesures correctores oportunes, si escau.

Us saludem ben atentament,


Núria Burguera
Coordinadora d'Atenció al Client
oscar440 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 29/10/2009 18:25, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/10/2009 18:16

Felicitats per la resposta!

Ara falta que els treballadors se'n assebentin també.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 29/10/2009 18:27

metring ha escrit:Felicitats per la resposta!

Ara falta que els treballadors se'n assebentin també.
I per si no se n´assebenten, m´imprimeixo el mail original i el portaré sempre a sobre quan vagi a fer fotos per la xarxa d´FGC. Encara que preferiria "paper oficial", o millor, que o posin a la web d´FGC, com en el cas d´Adif.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/09/2010 19:37

He separat les entrades sobre prohibicions als aeroports a http://transport.cat/viewtopic.php?f=14 ... 15#p177915



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 30/07/2015 13:40

Recupero el tema per comentar-vos que ara fa uns dies, vaig tenir un problema greu amb un maquinista de FGC, que es va posar molt violent i agressiu perquè jo estava fent fotos als trens. Va obrir la porta de la cabina i es volia baixar del tren, potser per agredir-me. Us puc comentar que això em va passar a la línea del Llobregat/Anoia, a una estació prop de Barcelona. Com aquest comportament no em sembla normal ni tolerable, he tramès una reclamació a FGC des de la seva web, han passat uns dies i no han dit res, així doncs he tramès altra queixa al departament de premsa de FGC, a veure si no és cert que les persones particulars podem fer fotos als trens i les estacions sense autorització previa, des dels llocs accesibles al públic i sempre i quan no sigui amb finalitats comercials.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dijous 30/07/2015 15:02

Es curiós, FGC es l'única xarxa de Barcelona on mai he tingut problemes de cap tipus per fer fotos. Es molt probable que agafesis al conductor amb ganes de pagar les seves frustracions amb algú.

Jo ara porto molts maldecaps per fer fotos a la cua de maniobres d'Hospital de Bellvitge, ja que a l'accés a l'andana sempre hi ha un vigilant que no veu amb bons ulls que es facin fotografíes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/07/2015 16:18




Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2015 17:32

Per qüestions de seguretat de què?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dijous 30/07/2015 18:51

Tant de bó tinguessin tan collats als graffiters, gent que es cola, i gent que es comporta de manera incívica, com als que només fem fotos havent pagat el bitllet.

PD. El protocol de seguretat bé que s'el passen pel forro quan has inaugurat tres noves estacions i hi tens durant tot el dia un munt de gent fent fotos a les instal·lacions sense haver demanat cap permís.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”