Resposta del Ajuntament de Salou. Resposta de la PTP.Renfe451 ha escrit:La pregunta és la següent, on està la PTP quan se la necessita? I Trens Dignes de l'Ebre? Sobre aquest assumpte ni un paraula...
Corredor Mediterrani
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Corredor Mediterrani
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Corredor Mediterrani
CaldrĂ explicar-li que no cal mutilar una lĂnia d'aquestes caracterĂstiques per posar un jardĂ a banda i banda. Seguim amb les collonades d'un tren tram miraculĂłs que fa que els trens no siguin trens, però alhora ens carreguem la xarxa ferroviĂ ria per desprĂ©s tornar-la a posar. Aviam com coi s'entĂ©n això. Hauriem d'enviar-li vĂdeos del JapĂł a cada minut, aviam si entenen com es fan bĂ© les coses i deixen de somiar amb un projecte que no es planteja fins a llarg termini (si es que de veritat acaba sortint), tot i que es probablement Ă©s l'excusa barata.trensmat ha escrit:El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
En tot cas, si de veritat volen el TrenTram, que mantinguin el que hi ha en servei fins que aquest estigui construït per tal de no afectar. Però si això no interessa, és evident que ens estan prenent el pel flagrantment.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Corredor Mediterrani
La PTP es va moure. Em consta de primerĂssima mĂ .Renfe451 ha escrit:La pregunta Ă©s la segĂĽent, on estĂ la PTP quan se la necessita? I Trens Dignes de l'Ebre? Sobre aquest assumpte ni un paraula...
Però... les actituds dels governs municipals ens estan portant a aquest carreró sense sortida.
SerĂ impossible anar amb tren directe de Salou a Tortosa, a L'Ametlla de Mar, a CastellĂł o a Valencia.
S'haurĂ de canviar de tren a Tarragona. O baixar a Cambrils-Quinta Forca i agafar un bus o un taxi.
Tot molt lògic.
Renfe i la Generalitat ja poden anar pensant què fer dels trens que sobraran, perquè les dobles composicions dels R16 ja no faran falta ni a l'estiu.
I també hauran de pensar què fer-ne, de l'estació de Port Aventura, que només podrá estar oberta quan el parc d'atraccions ho estigui, perquè ningú que estigui bé del cap la farà servir per anar a Salou...
Personalment, crec que Fomento i la Generalitat haurien de donar un cop a la taula i dir "senyors alcaldes, plorin tant com vulguin, però la lĂnia es mantĂ©".
Però ni a uns ni als altres els hi importa. Tarragona no és Madrid ni Barcelona.
En certa manera, m'alegro que Salou perdi el tren. De quan en quan convé donar lliçons.
Re: Corredor Mediterrani
El TramCamp ni estĂ , ni se l'espera. Fa dos dies parlaven de via verda. Au, va.trensmat ha escrit:El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
El TramCamp es diu Autocars Plana, ho sap tothom.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Corredor Mediterrani
Seguir llegint:El Confidencial ha escrit:Ford, Seat y Alstom entran en campaña con un manifiesto por el Corredor Mediterráneo
El lobby Ferrmed reclama al nuevo Gobierno agilidad en el desarrollo de la infraestructura ferroviaria para conectar los puertos del Mediterráneo con el norte de Europa
Ferrmed, grupo de presiĂłn en favor de las infraestructuras ferroviarias que agrupa a grandes compañĂas industriales como Ford, Seat, Alstom o Vossloh, ha irrumpido esta semana en el mercado de promesas y propuestas electorales con la aprobaciĂłn de un manifiesto en el que reclama mayor agilidad y compromiso del Ministerio de Fomento en la puesta en marcha y desarrollo del conocido como Corredor Mediterráneo, la lĂnea que debe conectar en ancho europeo de mercancĂas los principales puertos (Algeciras, Valencia y Barcelona) e industrias manufactureras del este de España con Europa.
http://www.elconfidencial.com/espana/co ... o_1112257/
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Corredor Mediterrani
Tindrien que fer els recorreguts de l'AVE a Catalunya millor, perquè el recorregut del Corredor Mediterrani tindria que ser mĂ©s recte, Ă©s a dir, tindrien que fer les vies de l'AVE per els tunels del Garraf arribant aixĂ al Camp de Tarragona, per no dir que encara falta el tĂşnel directe de Girona. El problema Ă©s que el govern central vol fer lĂnies d'AVE a totes les comunitats, i no fer un transport com dĂ©u mana i que a mĂ©s, ja es proposava això des de el Pla de Transport Ferroviari de 1987.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
-
Granolleri
Re: Corredor Mediterrani
Disrepo. Amb el traçat actual permets que algun dia, amb un simple enllaç a Castellbisbal amb la Papiol-Mollet semblant al que ja existeix a Mollet es poguin establir serveis via Vallès, sense entrar a Barcelona, donant servei a la segona comarca mĂ©s poblada de Catalunya, la zona econòmicament mĂ©s dinĂ mica del paĂs, a llocs tan estratègics com el Parc Tecnològic del Vallès, el sincotrĂł Alba o la UAB. Hi ha prevista de fa molts anys fer una estaciĂł per a serveis d'alta velocitat al Vallès.Carlos González ha escrit:tindrien que fer les vies de l'AVE per els tunels del Garraf arribant aixĂ al Camp de Tarragona
No entenc què vols dir. L'actual túnel de l'AVE ja és directe.per no dir que encara falta el túnel directe de Girona.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Estacions d'AVE al Vallès????
Veig massa innecessari una estaciĂł d'alta velocitat al Vallès o per el Baix Llobregat, ja estĂ n els trens normals que fan bona demanda, a mĂ©s que el Parc Tecnològic del Vallès i la UAB donaria gran connexiĂł (i molt millor) amb el Tren-Tram del Vallès que l'havia proposat el PTP, i nomĂ©s a Catalunya tenia que haver-hi tres estacions d'alta velocitat, Camp de Tarragona, Barcelona-Sants i Barcelona-La Sagrera. I per Espanya nomĂ©s veig poques lĂnies d'AVE necessĂ ries o amb demanda: Madrid-Barcelona, i el Corredor Mediterrani. (Les altres comunitats i recorreguts per arribar a trajectes com Barcelona-Bilbao per exemple o Madrid-València, depèn de quin servei sigui demandat nomĂ©s seria demandat tenir lĂnies de trens de mitja distĂ ncia o regionals).Granolleri ha escrit: Disrepo. Amb el traçat actual permets que algun dia, amb un simple enllaç a Castellbisbal amb la Papiol-Mollet semblant al que ja existeix a Mollet es poguin establir serveis via Vallès, sense entrar a Barcelona, donant servei a la segona comarca mĂ©s poblada de Catalunya, la zona econòmicament mĂ©s dinĂ mica del paĂs, a llocs tan estratègics com el Parc Tecnològic del Vallès, el sincotrĂł Alba o la UAB. Hi ha prevista de fa molts anys fer una estaciĂł per a serveis d'alta velocitat al Vallès.
Me'n referia al tunel directe que volien fer per el recorregut de Figueres i Girona per la AP-7Granolleri ha escrit: No entenc què vols dir. L'actual túnel de l'AVE ja és directe.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: 02 gen. 2016, 00:16, en total s’ha editat 1 vegada.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Pel Garraf, per a què?
Quant temps creus que es guanyaria anant pel Garraf? I perforant quants quilòmetres de túnel? I pagant quants milers de milions entre tots els nostres diners?
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
No dic només per al Garraf
No té que ser per el Garraf, però lo que dic es que el corredor tindria que ser més directe, directe de recorregut.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Més "directe"?
Les preguntes no varien.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Corredor Mediterrani
Una LAV tĂ© uns parĂ metres tècnics (sobretot de radis de gir) molt mĂ©s elevats que una linia no LAV. Això en condiciona moltĂssim el recorregut.
Sempre s'intenta buscar la mĂnima afectaciĂł paisatgĂstica. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, Ă©s simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km
Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.
Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
Sempre s'intenta buscar la mĂnima afectaciĂł paisatgĂstica. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, Ă©s simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km
Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.
Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
Re: Corredor Mediterrani
El CM per l'interior Mercaderies ja es el que toca.albe6 ha escrit:Una LAV tĂ© uns parĂ metres tècnics (sobretot de radis de gir) molt mĂ©s elevats que una linia no LAV. Això en condiciona moltĂssim el recorregut.
Sempre s'intenta buscar la mĂnima afectaciĂł paisatgĂstica. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, Ă©s simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km
Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.
Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
Passatgers igual fins a Camp de Tarragona i nova variant.
Fins aqui tot es como estava planejat un altre tema es com es farà al final amb tercers carrils i més histories que ja veurem.
No crec que una linea de Tren tipus AVE es faci economicament parlant es més aviat Politicament, la gran volta a Catalunya es Politica que jo sapiga l'AVE no havia de passar per el Prat del LLobregat, la seva entrada logica era i plantejada als planols per Sant Joan Despi i l'Hospitalet.
a més si s'hagues fet per LLeida seguint la A2 el trajecte hagues sigut més recte.
Si vols un altre exemple politic d'AVE el tens en el Traçat de Valencia-Madrid fer-lo pasar per Conca ha fet que sigui més complexe i car i bé que s'ha fet.
I si mirem economicament s'han deixat de gastar diners on si era necesari, per exmple el bypass del Valles per fer els Trens Directes Madrid-Paris per viatgers que no s'ha fet o l'iexplicable cas de La Sagrera que no s'ha fet encara.
Amb el CM sembla ser que tot es un misteri i res es el que semblava hem d'anar pas a pas.
Salutacions.
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Corredor Mediterrani
La volta que fa l'AVE Ă©s totalment polĂtica. En primera instĂ ncia l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estaciĂł a prop de Sant Cugat, sense cap estaciĂł a Barcelona. Es va rectificar i s'anava a fer entrar l'AVE per Sant Joan d'EspĂ per tal de que barcelona disposĂ©s d'una estaciĂł. Els tarragonins no podien esperar al CM i no en tenien prou amb l'Euromed, aixĂ que van protestar i l'AVE va a anar a parar a Camp de Tarragona. El Prat va demanar AVE amb l'excusa de l'aeroport, l'AVE va anar al Prat i aixĂ Ă©s com el tenim ara.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Corredor Mediterrani
Això no va ser la primera instà ncia.bigcoaster ha escrit:En primera instà ncia l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona.
El AVE entrava a Sagrera, en la primera proposta.
Va ser en les negociacions posteriors on CiU va proposar la estaciĂł a Sant Cugat per evitar fer el tunel a Barcelona, i/o tenir un estaciĂł en cul de sac.
Recordem que les negociacions no van ser sencilles i que un requeriment era el pas per l'aeroport.
Re: Corredor Mediterrani
A dia d'avui les negociacions al CM i per la Sagrera, que suposem sera para per a viatgers procedents del CM continuen sent dificils per que encara avui res esta finalitzat.sequera ha escrit:Això no va ser la primera instà ncia.bigcoaster ha escrit:En primera instà ncia l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona.
El AVE entrava a Sagrera, en la primera proposta.
Va ser en les negociacions posteriors on CiU va proposar la estaciĂł a Sant Cugat per evitar fer el tunel a Barcelona, i/o tenir un estaciĂł en cul de sac.
Recordem que les negociacions no van ser sencilles i que un requeriment era el pas per l'aeroport.
Salutacions.
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Corredor Mediterrani
Jo sóc una persona amb dubtes, i també vull saber-ho per entendre-ho, el corredor mediterrani seria també un transport de viatgers?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Entenc que sĂ.Carlos González ha escrit:Jo sĂłc una persona amb dubtes, i tambĂ© vull saber-ho per entendre-ho, el corredor mediterrani seria tambĂ© un transport de viatgers?
El Corredor Mediterrani Ă©s (serĂ ) una lĂnia de ferrocarril pel qual podran passar trens de passatgers i trens de mercaderies.
Salut !!
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.

