Notícies de Portugal

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Línia de l'Alentejo, tallada

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 01/01/2011 17:00

Entre avui i el maig, la línia de l'Alentejo (Vendas Novas-Évora/Beja) resta tallada per obres de millora i electrificació. Es farà servei substitutori en autobús.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 02/01/2011 22:24

liniadelRipollés ha escrit:On has tret això?
Que on ho he tret?
Serà d´on ho he tret, si de cas... de SSC.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 03/01/2011 10:41

Els camells adquirits a Renfe han anat íntegrament a la línia del Douro, si cal atenir-se a les pancartes informatives de les estacions de la CP.

Una altra qüestió és que s'està duent a terme l'elevació de les andanes a les estacions. A la línia del Minho, han començat pel nord.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 16/01/2011 20:07

1 de febrer es fa tancament de les línies regionals que dèieu.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/01/2011 12:40

Us passo l'enllaç del bloc de l'Associação de Utentes dos Comboios de Portugal (ComboiosXXI), amb notícies d'iniciatives d'aquesta associació i, en general, sobre la xarxa ferroviària portuguesa (no gaire bones, per cert).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 28/01/2011 16:40

La línia de Setil a Coruche no es tanca "in extremis" per acord entre CP i els ajuntaments.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 19/02/2011 12:15

Amb les obres de remodelació de l'estació de Sao Joao (Linha de Cascais) desapareixerà l'últim pas a nivell on la guardessa presenta el banderí verd desplegat com a senyal de pas cobert. A la resta de Portugal es fa de la forma normal, amb el vermell enrotllat.

Quedarà com a particularitat específica, el senyal de pas directe amb banderí groc desplegat, únic a Portugal, a l'estació de Vila Mea. És una modificació reglamentària atenent el nombre d'accidents de persones que hi hagut en aquesta estació, en plena corba tancada sense visibilitat i on es fan creuaments amb pas d'un dels dos trens directe. És certament sorprenent veure un cap d'estació presentant un banderí groc com a autorització de pas per arribar a la següent estació en un tram amb blocatge telefònic i sense senyals d'entrada ni de sortida.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 07/04/2011 18:49

Si algú hi va, teniu anunciada una vaga seriosa en aquestes dates.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/05/2011 15:48

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... tugal.html

Una huelga de ferroviarios cancela el 80% de los trenes en Portugal

La compañía ferroviaria no ha cumplido todavía con el acuerdo firmado por los sindicatos y el comité de dirección el 21 de abril

(Llegir la resta a l'enllaç)



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 30/05/2011 19:53

Ara, a Portugal, la cosa va de debò.

metring ha escrit:http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... tugal.html

Una huelga de ferroviarios cancela el 80% de los trenes en Portugal

La compañía ferroviaria no ha cumplido todavía con el acuerdo firmado por los sindicatos y el comité de dirección el 21 de abril

(Llegir la resta a l'enllaç)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 31/05/2011 0:42

liniadelRipollés ha escrit:Ara, a Portugal, la cosa va de debò.
I Espanya ja ha demanat tanda.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 29/06/2011 8:20

Portugal suspende el proyecto de alta velocidad Lisboa-Madrid

Una de las medidas de austeridad presentadas por el nuevo Gobierno

El nuevo Gobierno portugués de Pedro Passos Coelho, en el su programa de gobierno remitido al congreso anuncia la decisión de suspender el proyecto ferroviario de alta velocidad que iba a unir Lisboa y Madrid. Aunque precisan que “podría estar sujeto a reconsideración en función de nuevas condiciones” esta medida se anuncia como una de las tomadas en el plan de austeridad. que el Gobierno luso se compromete a llevar a cabo en su programa de Gobierno y que van más allá incluso del plan de ajuste acordado con la Unión Europea y el Fondo Monetario Internacional a cambio del rescate de 78.000 millones de euros.

El Gobierno defiende que es necesario regresar "lo más pronto posible" a una trayectoria sostenible en las finanzas públicas que permita una economía "próspera y que cree empleo en el medio plazo".

Asimismo, el Ejecutivo ha calificado este programa de "frugal y realista", que busca poner fin a la situación de emergencia financiera, económica y social que vive la economía. "El programa que presentamos acredita la energía y la iniciativa de todos y cada uno para que, con confianza, responsabilidad y transparencia, Portugal no falle", añade.

Entre otras medidas, el Gobierno anuncia su intención de vender parte de su participación en empresas como Energias de Portugal y el operador REN, este año y, más adelante, la compañía aérea TAP y la gestora aeroportuaria ANA. Además, reestructura el negocio del banco estatal CGD y privatizará algunos centros de salud y uno de los canales de la RTP.

Asimismo, elevará el IVA en algunos productos, reducirá las contribuciones de las empresas a la seguridad social, modificará las fechas de algunos festivos y limitará las retribuciones de los gestores públicos.

El Gobierno también se compromete a reducir sustancialmente lo que denomina "Estado paralelo", y para ello durante los primeros noventa días de su mandato realizará una reevaluación minuciosa de los institutos, fundaciones, entidades públicas empresariales o mixtas, tanto de la Administración central, regional y local. Una de las medidas en este ámbito será la extinción de los cargos de gobernadores civiles. El Tribunal de Cuentas asumirá funciones cada vez más fiscalizadores, a fin de mejorar el control de todos los organismos que reciben fondos públicos.

Polémica

La "diminuta" contribución para la eficiencia económica del país y sus elevados costes son dos argumentos que llevaron en 2009 a un grupo de veintiocho economistas lusos a oponerse al planteamiento actual del AVE, con el que se preveía unir, a partir de 2013, Lisboa con Vigo -vía Oporto- y Madrid y cuya inversión total asciende a casi 9.000 millones de euros.

Entre los firmantes del manifiesto divulgado figuraban tanto ex ministros de Finanzas y Economía del entonces principal partido de la oposición en Portugal, el social Demócrata (PSD, centro-derecha), así como del gobernante Partido Socialista (PS). También en la campaña electoral se ha anunciado repetidamente la intención de suspender la ejecución de esta obra para la que aseguran no hay recursos.

A favor del AVE, se ha argumentado sin embargo, que supondría la creación de puestos de trabajo. En concreto, un estudio realizado por la consultora Deloitte aseguraba que el AVE en Portugal crearía hasta 36.000 puestos de trabajo en el sector turístico portugués. (Ver noticia)

Reacciones en España

Al tratarse de un eje prioritario dentro de la Unión Europea, el Gobierno español ha anunciado que pedirá las explicaciones oportunas al luso para que diga por qué y para cuándo sería la suspensión o la renuncia, ya que esa medida afecta a las decisiones del propio ejecutivo de España y podría afectar también a los recursos que se invierten en la parte española.

Por su parte, el presidente en funciones de Extremadura, Guillermo Fernández Vara, ha propuesto hoy la celebración de una cumbre hispanolusa para analizar la situación de "manera conjunta", además de confirmar que "el hecho de que Portugal no construya su parte, no implica que el Gobierno español no construya la suya".

Fernández Vara no se mostró sorprendido por el anuncio del gobierno portugués, ya que "lo habían anunciado durante las elecciones" y mostró su confianza en que sólo sea una "suspensión temporal".

www.vialibre-ffe.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dijous 30/06/2011 23:12

Aquesta posada de peus a terra dels portuguesos ha ben fotut als extremenys! Tot i així volen AVE, faltaria més! Caldria saber quanta gent l'agafaria i potser sortiria mes a compte posar uns helicòpters entre Madrid i Càceres-Mérida-Badajoz



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 01/07/2011 7:32

Hola,

Los portugueses no es que hayan puesto los pies en el suelo, es que tienen una crisis increible que les acucia, lo mismo que Grecia, donde se ha robado a manos llenas a costa de las subvenciones europeas desde que entraron en la UE sin revertir nada en el país. Lo cual y con la población que tienen estos paises no se puede entender porque solamente con lo recibido de Europa dos paises que están alrededor de los 10 millones de habitantes cada uno y que tampoco es que sean muy grandes podrían estar hoy en día mucho más cómodamente establecidos y con mejoras respecto a su situación antes de entrar en la UE. Aquí es donde más claramente se ve lo que pasa cuando "la Casta" se adueña del dinero y se lo reparten todo entre ellos, aparece el amiguismo y hay tropecientos mil funcionarios por metro cuadrado, es funcionario mi primo, mi hermano, mi hijo, al amigo de mi hija, su hermana, la cuñada, la abuela cobra una pensión tras llevar muerta 20 años... en fin, la corrupción al poder. Luego vas por Grecia o Portugal y según la zona que visites, pues se cae todo derruido por falta de cuidado, de mantenimiento, etc. No hay trenes, no hay autovías decentes, lo que aparece como autovía en el mapa no es más que una carretera llena de socavones que destroza el coche, los amortiguadores... en Grecia las islas suelen ser preciosas porque viven del turismo, las pintaron una vez todas de blanquito, las cuidan, etc. pero cuando llegas a la megalópolis de Atenas, donde vive la mitad de la población de Grecia ensimismada con el fútbol y el baloncesto (Olimpiakos, Panathinaikos, AEK...), las aceras no tienen un tramo nivelado, la suciedad invade todo... hasta las ruinas históricas que son patrimonio de la humanidad están todas que da pena verlas, no ya por lo que, ojo, no robó nadie (siempre se acusa a ingleses especialmente de robar) sino que fueron ellos mismos quienes en busca de dinero fácil, malvendieron devastando el patrimonio cultural griego.

Así que el AVE portugués, que simplemente para conectarse al continente europeo al que pertencen tendría que unir los escasos kilómetros que separan Lisboa de Badajoz, ahora no les llega para el tema... bueno, sí que les llega, ¿cómo no les va a llegar? lo que pasa es que las prioridades hoy exigenque eso se postergue y aplace indefinidamente por tener que poner el dinero en otras cosas. Lo que no entiendo es cómo se les dió a esta gente la organización de un evento como el campeonato de Europa de fútbol en 2004 que curiosamente ganó Grecia. Si tan mal estaban...

Una panda de ladrones los políticos en muchos países, incluido el nuestro, evidentemente, pero es que en otros ya es que se pasan y mucho. En Prtugal habrá AVE a Lisboa y a lo mejor antes de lo que pensamos, pero ahora igual lo ponen en alguna partida de estas estratégicas para las comunicaciones de forma que sea la UE quien lo sufrague casi en su totalidad y listo, AVE gratis. Más difícil será la conexión Lisboa-Oporto, que se la tendrían que hacer ellos.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/07/2011 10:15

Portugal no és Espanya. Ni demogràficament, que és on vull anar a parar. Hi ha dues grans conurbacions (Lisboa, 2 milions aprox., i Porto, 1,3 milions aprox.) que disten 300 km l'una de l'altra, però amb una sèrie de ciutats mitjanes prou importants pel mig (Aveiro, Coïmbra, Santarém, etc.), que fan que un TAV igualment hi hagi de fer parada per a cobrir el màxim possible de població i sigui mínimament rentable. Actualment, l'Alfa triga unes tres hores i no baixa de les tres parades intermèdies. Hi ha trams on arriba als 220 per hora, fins i tot en trossos sinuosos (entre Entroncamento i Coïmbra) agafa els 170. Curiosament, el tram on va més a poc a poc és dels més rectes, per la zona d'Aveiro, perquè la via no ha sigut renovada. Per tant, acondicionant tota la línia a 200 per hora, farien de sobres, i podrien rebaixar el temps de trajecte a unes dues hores.

A l'hipotètic traçat de l'LAV a Madrid, el panorama seria diferent, perquè l'única gran ciutat que hi ha entre Lisboa i la frontera és Évora, però en clau purament nacional, no deixa de tenir lògica que Portugal no pensi gastar-se el que no té per arribar a una ciutat d'uns 100.000 habitants, i a Madrid ja hi ha prou avions.

I a més, des d'un punt de vista socioeconòmic, té molta més importància cobrir primer la façana atlàntica (Faro-Setúbal-Lisboa-Coïmbra-Porto-Braga-Vigo-Santiago-La Corunya) que no pas començar a fer traçats perpendiculars a la costa, ja que el pes demogràfic de l'interior és negligible, i per la part espanyola només et trobes amb Salamanca o Badajoz abans d'arribar a Madrid, i Huelva abans de Sevilla, com a ciutats de pes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 01/07/2011 16:31

Santfeliuenc ha escrit: Los portugueses tienen una crisis increible que les acucia, lo mismo que Grecia, donde se ha robado a manos llenas a costa de las subvenciones europeas desde que entraron en la UE sin revertir nada en el país.
Però i els ciutadans què dèien i què fèien? Això de robar tants diners és "molt" complicat! Jo voto per una opció molt més senzilla: dilapidar-los en coses inútils que fein molt bonic!
Si la societat no està organitzada es dóna carta blanca a les idees dels polítics, cal fer propostes i fiscalitzar la feina dels servidors públics! Sinó pasa el que pasa.

Per cert, un exemple de milions d'€ dilapidats de formes estranyes són els diners que es donen a les conques mineres per la reconversió. La gent de les zones ho reconeix amb la boca petita però amb la cascada de diners que reben ja viuen bé, ara quan s'acabin ja us podeu preparar pels merders que faran! (amb què s'han gastat els diners, però si estem igual o pitjor....)



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Divendres 01/07/2011 20:38

La LAV Madrid-Lisboa tiene previstas paradas, creo, en Lisboa (más de dos millones y medio de habitantes), Évora (distrito de 168.000 habitantes (Lleida ciudad 119.000, por poner un ejemplo), y Elvas-Badajoz (unos 170.000 hab.). En España están previstas estaciones en Cáceres (95.000 hab.), Mérida (capital de Extremadura, 57.000 habitantes), Navalmoral de la Mata (17.000 habitantes) y Talavera de la Reina (sobre los 90.000 habitantes).

Es una lástima que esta LAV no pudiera pasar también por Toledo, que más o menos quedaba de camino. Imagino que la estación de Toledo es un cul-de-sac infranqueable.

La línea iba a ser de tráfico mixto, con una gran estación internacional en Badajoz-Elvas (pasajeros en España y mercancías en Portugal).

No sé los costes cuáles serán, pero evidentemente el kilómetro les debería salir más barato que la LAV a Galicia, dadas las llanuras manchegas y extremeñas.

A los portugueses les debería interesar sobre todo por las conexiones con el resto de Europa, y particularmente de mercancías, a fin de facilitar la exportación. Aunque tal y como está la economía portuguesa (un poco peor que la nuestra) quizá hayan pensado que no iban a tener nada que exportar :twisted:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/07/2011 20:54

Pretendre fer una línia mixta AV-mercaderies és una aberració. L'única connexió ferroviària amb Europa que realment podria interessar a Portugal seria a partir del port de Sines, que ben gestionat podria convertir-se en l'entrada de mercaderies d'Àfrica i Llatinoamèrica (però probablement no ho serà). Les connexions de viatgers no tenen incidència més enllà de La Corunya, Madrid i Sevilla.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Divendres 01/07/2011 22:26

Guigui ha escrit:Portugal no és Espanya. Ni demogràficament, que és on vull anar a parar. Hi ha dues grans conurbacions (Lisboa, 2 milions aprox., i Porto, 1,3 milions aprox.) que disten 300 km l'una de l'altra, però amb una sèrie de ciutats mitjanes prou importants pel mig (Aveiro, Coïmbra, Santarém, etc.), que fan que un TAV igualment hi hagi de fer parada per a cobrir el màxim possible de població i sigui mínimament rentable. Actualment, l'Alfa triga unes tres hores i no baixa de les tres parades intermèdies. Hi ha trams on arriba als 220 per hora, fins i tot en trossos sinuosos (entre Entroncamento i Coïmbra) agafa els 170. Curiosament, el tram on va més a poc a poc és dels més rectes, per la zona d'Aveiro, perquè la via no ha sigut renovada. Per tant, acondicionant tota la línia a 200 per hora, farien de sobres, i podrien rebaixar el temps de trajecte a unes dues hores.

A l'hipotètic traçat de l'LAV a Madrid, el panorama seria diferent, perquè l'única gran ciutat que hi ha entre Lisboa i la frontera és Évora, però en clau purament nacional, no deixa de tenir lògica que Portugal no pensi gastar-se el que no té per arribar a una ciutat d'uns 100.000 habitants, i a Madrid ja hi ha prou avions.

I a més, des d'un punt de vista socioeconòmic, té molta més importància cobrir primer la façana atlàntica (Faro-Setúbal-Lisboa-Coïmbra-Porto-Braga-Vigo-Santiago-La Corunya) que no pas començar a fer traçats perpendiculars a la costa, ja que el pes demogràfic de l'interior és negligible, i per la part espanyola només et trobes amb Salamanca o Badajoz abans d'arribar a Madrid, i Huelva abans de Sevilla, com a ciutats de pes.
Els Alfa Pendulars triguen 2h45 fins a Porto-Campanhã (2h35 des de Lisboa-Oriente) que amb la via tota o quasi tota acondicionada a 200 km/h si que rebaixaria el temps fins a 2h15 com a minim ... però per culpa de trams com per exemple Santarém, Coimbra o des de Aveiro fins a Porto, el viatge triga el que triga.
Jo sempre he dit que 2h/2h15 sería un temps molt bo i mes que suficient pero la moda del TGV també va arribar a Portugal on cada any son menys els trens regionals (inter-regionals crec que només quedan 1 parell) i es segueix tancant vies per falta sobretot de material circulant.
És una llástima lo que va passar en aquests ultims 20/25 anys ...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/07/2011 22:33

Són dos temes separats. D'una banda, tanquen serveis regionals perquè són deficitaris i l'estat no està disposat a assumir-ne el cost (tot i que a la línia del Minho hi hauria molt potencial, vista l'afluència i les escasses freqüències), però en general, no hi ha un estat d'opinió favorable a l'AV, sinó a millorar els serveis actuals d'Alfa.

El problema principal de la infraestructura a Portugal és el mateix d'Espanya: traçats del segle XIX molt sinuosos, especialment a l'interior, on l'orografia no acompanya; tot plegat mentre s'ha farcit el país d'autopistes de peatge i gratuïtes (que ara comencen a deixar de ser-ho).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”