No crec que aquestes línies que dius estiguin pitjor que algunes línies espanyoles.Santfeliuenc ha escrit:Un mapa más tupido no significa en absoluto que el ferrocarril sea mejor. Muchas líneas británicas son muy pero que muy antiguas y están mal mantenidas, precisamente porque son tantas y tantas que no les llega el presupuesto para tenerlas todas en perfecto estado de revista.
Aquesta és la clau de la qüestió. Veig que ens anem entenent.Santfeliuenc ha escrit:si los miles de millones de muchas líneas de alta velocidad se hubiesen invertido en la conversión a ancho internacional de la totalidad de la red convencional y se hubiese ampliado esta red convencional de forma paulatina y progresiva, tendríamos quizá menos kilómetros de alta velocidad entre 250 y 300 km/h, pero serían los kilómetros justos y necesarios y la red convencional estaría preparada para afrontar el futuro.
És que tampoc crec que els britànics tinguin pitjors velocitats, pitjors temps o pitjors rutes que els espanyols.Santfeliuenc ha escrit:Luego no es malo ni ruinosa la alta velocidad, son malos y ruinosos nuestros políticos y dirigentes que se pulen los presupuestos en cosas o bien innecesarias o bien prescindibles en un primer momento. Por lo demás a mi los mapas no me dicen nada porque con eso solamente ahí delante sin ver nada más, sin ver lo que se gastan los ingleses cada año en mantenimiento de infraestructuras, sin ver los ratios de nada, sin ver el estado real de la red, sin ver el estado de los trenes, sin ver las velocidades, tiempos, rutas... no se puede analizar nada con concreción.
El que em fa més ràbia és veure com alcaldes i presidents provincials i autonòmics reclamen amb insistència l'AVE (que només servirà per anar a Madrid) oblidant-se del ferrocarril convencional. Penso, per exemple, en el cas d'una ciutat que em conec força bé, com Logroño, i les seves connexions en un radi de 250 km: el tren no serveix per anar a Burgos, Vitòria, Pamplona, Sòria, Sant Sebastià o Santander, i per anar a Bilbao no és molt competitiu. I per anar a les principals ciutats de la comunitat, encara pitjor: cap a l'Est (Calahorra o Alfaro) només hi ha 6 trens diaris i molt mal repartits, però és que cap a l'Oest (Haro) només hi ha dos trens diaris que impossibiliten anar i tornar el mateix dia. I estem parlant d'una de les comunitats més riques d'Espanya, perquè en altres indrets és molt pitjor. La construcció de l'AVE no millorarà aquestes penoses situacions, i només millorarà les relacions amb Saragossa, Madrid o Barcelona que actualment són ja bastant acceptables.
Si fem aquesta anàlisi en altres capitals provincials, ens trobarem amb resultats bastant similars. I d'aquí que sigui una ruina econòmica dedicar tants esforços en l'alta velocitat.