Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Acabada la perforació del túnel més llarg del món

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 918
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Acabada la perforació del túnel més llarg del món

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 15/10/2010 21:34

Notícia apareguda al Periódico i al Telenotícies Vespre, espero que hagi encertat el fil corresponent per penjar la notícia... :?
Acabada la perforació del túnel més llarg del món

Imatge

FA 57 QUILÒMETRES

Permetrà el 2017 unir Zuric i Milà en dues hores i 40 minuts




El túnel suís de Sant Gotard, el més llarg del món, ja és una realitat. Els equips han n'acabat aquest migdia la perforació, de manera que es completa un túnel ferroviari de 57 quilòmetres sota els Alps.
zoom Treballadors decoren les parets del túnel de Sant Gotard.

Treballadors decoren les parets del túnel de Sant Gotard. EFE / MARTIN RUETSCHI

S'inicia ara una nova fase per finalitzar un túnel que ja ha desbancat el de Seikan (Japó), de 54 quilòmetres, com el més llarg del món. L'obra ha costat fins ara uns 13.000 milions d'euros i 20 anys de treball.

El moment històric d'aquesta obra faraònica serà seguit en directe pel voltant de 200 persones des del pas de Sedrun (una de les entrades del túnel) i retransmès en directe per les cadenes de televisió locals, tot un desplegament per no perdre detall d'un dels grans espectacles de l'enginyeria helvètica.

De la seva obertura al trànsit, prevista per al 2017, se'n beneficiaran directament 20 milions d'habitants del sud d'Alemanya, Suïssa i el nord d'Itàlia, en un trajecte que a més busca donar rellevància al transport de mercaderies a través del túnel mitjançant ferrocarril davant de la carretera.

Els enginyers preveuen que almenys 300 trens de passatgers o de mercaderies passaran cada dia per aquest túnel, un nou recorregut que permetrà als ferrocarrils arribar als 250 quilòmetres per hora i reduirà una hora la connexió Zuric-Milà, que serà factible en 2 hores i 40 minuts.


Divendres, 15 de octubre del 2010 - 12:47h.
AGÈNCIES (BARCELONA)



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Divendres 15/10/2010 23:21

He leido que las obras comenzaron hace mas de 15 años, y que todavia se necesitaran 7 mas para acondicionar el tunel para la circulacion. si 15 años me parecen ya mucho para la perforacion, ademas otro siete para poner las vias etc?????? :o

Que alguien me lo explique... :hola



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 16/10/2010 14:35

Per què hi col·loquen les banderes de Portugal i Macedonia?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 16/10/2010 15:00

cristian26 ha escrit:Per què hi col·loquen les banderes de Portugal i Macedonia?
Suposo que serà perquè hi ha obrers d'aquestes nacionalitats. A Suïssa hi viuen 200.000 portuguesos (2,6% de la població) i uns 320.000 ex-iugoslaus (4,2%).



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 16/10/2010 16:11

Sagrerenc ha escrit:Suposo que serà perquè hi ha obrers d'aquestes nacionalitats. A Suïssa hi viuen 200.000 portuguesos (2,6% de la població) i uns 320.000 ex-iugoslaus (4,2%).
Aham. :ok


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2399
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 18/10/2010 9:09

També n'hi havia una espanyola.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”