Caldria posar més publicitat als ferrocarrils?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Jacob.CH

Caldria posar més publicitat als ferrocarrils?

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 27/12/2010 18:05

Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=4& ... &start=180

Me da la impresión de que en los trenes de cercanías japoneses (o locales) ponen bastante publicidad al interior, he visto hasta imágenes del ferrocarril.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/12/2010 18:27

No deixa de tenir la seva lògica: situació win-win, on l'anunciant sap que compta amb un públic potencial de milions de persones i l'operador ferroviari s'assegura uns bons ingressos addicionals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 27/12/2010 18:30

Jacob.CH ha escrit:Me da la impresión de que en los trenes de cercanías japoneses (o locales) ponen bastante publicidad al interior, he visto hasta imágenes del ferrocarril.
Sí, de fet a mi m'ha fet pensar que potser el problema del dèficit del transport d'aquí és la manca de publicitat, amés, abans hi havia més, o sé si és perquè les companyies no volen, o perquè és massa car i les empreses no poden. El cas és que s'ha de potenciar a Catalunya, sobretot a la Renfe i FGC, i a l'interior dels cotxes de metro.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/12/2010 18:41

És que això no és res de nou, antigament als cotxes de metro, ja hi havia publicitat. A Renfe hi fan alguna cosa, avui he vist publicitat d'un videojoc, per exemple.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dilluns 27/12/2010 19:47

Abans hi havia en els trens de Rodalies i Mitjana Distancia, pero els van treure!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 27/12/2010 20:04

És cert que no és res de nou, però s'ha anat perdent. Recordo una gran campanya d'Amena, amb la que disfressaren tota Plaça Espanya L1 de verd, amb ninots blancs i la cançó de Nino Bravo, Libre, arranjada per altres cantants. Abans a FGC es podien veure més trens amb publicitat per fora, als cotxes centrals, i dins, entre les finestres, no només hi havia propaganda institucional i de la pròpia companyia, com ara, sinó també propaganda comercial. A TMB, alguns plafons publicitaris resten buits, a l'espera d'un cartell nou, a la Renfe, directament, fa temps que no en veig, només a Passeig de Gràcia o Catalunya, els cartells aquests amb fluorescents al darrera, cartells que per cert, a FGC, farà uns sis anys, disminuïren. A la fi, trobo que els espais estan desaprofitats, cal més publicitat per finançar millor la xarxa. És possible que les companyies estiguin acostumades a cobrir el seu dèficit a base de subvencions... algú els hauria de fer un toc, doncs.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/12/2010 9:06

A Espanya, al vestíbul clàssic, el de les escales que s'han mantingut de l'època i els espais a on abans es feia publicitat, es podria tornar a posar d'antiga, pagada per les mateixes empreses, com a l'estació de l'U-Bahn de Wittenberg Platz, seria realment preciós!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 28/12/2010 10:36

Es pot posar publicitat moderna sense fer malbé l'estació antiga. Si és nova o "vintage".. que vols que et digui, amb que sigui rentable seria formidable: no tindrien excusa per apujar el bitllet, i sí per baixar-ne el preu.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/12/2010 11:21

Lluita1714 ha escrit:Es pot posar publicitat moderna sense fer malbé l'estació antiga. Si és nova o "vintage".. que vols que et digui, amb que sigui rentable seria formidable: no tindrien excusa per apujar el bitllet, i sí per baixar-ne el preu.
Ja, però vintage li dóna un toc especial, sense que deixi de ser publicitat.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 28/12/2010 11:56

metring ha escrit:Ja, però vintage li dóna un toc especial, sense que deixi de ser publicitat.
I tant! Però ja coneixem el nostre país. En marketing, ara, es parla més de vistositat que de bellesa, i per tant, dubto que a Catalunya cap publicista vulgui fer res vintage. La Cacaolat era una companyia que estava al cas d'això, abans, i feia campanyes maques, estil anys vint, però ara que l'han comprat els Ruiz-Mateos...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 28/12/2010 12:06

A mi no m'importa que hi hagui cartells publicitaris als ferrocarrils i tal,peró amb control i sense excessos,si us plau.Per qué la campanya publicitaria que està duent Worten als FGC Llobregat-Anoia és una cosa realment excesiva :cop



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 28/12/2010 12:20

Mako448 ha escrit:A mi no m'importa que hi hagui cartells publicitaris als ferrocarrils i tal,peró amb control i sense excessos,si us plau.Per qué la campanya publicitaria que està duent Worten als FGC Llobregat-Anoia és una cosa realment excesiva :cop
A part de què no es pot veure l'exterior, i el viatge és fa més llarg del què ho és.. :roll:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/12/2010 12:41

Deu ser que les empreses publicitàries creuen que surt més a compte farcir el material mòbil que no pas les estacions, ja que tard o d'hora, es veuran els anuncis arreu. En canvi, FGC i FMB haurien de pensar si, oferint als anunciants més superfície a les estacions o a l'interior (no les finestres) dels trens a canvi de mantenir el preu, no sortiria pel mateix i molestaria menys els viatgers.

Jo recordo 112 sencers a la línia del Vallès farcits d'autobombo inútil del "Pel transport públic, som-hi!" Ja posats, podrien posar-ne al cotxe oficial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 28/12/2010 16:45

A mi el que em molesta és la publicitat tipus grafiti, aquella que pinta tot el tren per fora (o algun dels cotxes) i està inclús per sobre de les finestres.... vaja, que és quasi el mateix que si el tren anés grafitejat.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 31/12/2010 12:59

Cartes de La Vanguardia d'avui:

Publicitat a FGC

CARLOS ORTÍ - Sant Boi de Llobregat
Avui he agafat els FGC del Baix Llobregat com faig habitualment i ha vingut la primera unitat, la 213.01, tota decorada d´una publicitat relativa a una superfície low cost d´electrònica de Sant Boi de Llobregat. Res a objectar si no fos perquè aquesta publicitat deixa impracticable la visibilitat per les finestres del vehicle. Quina tortura fer un trajecte entre aquelles poblacions en què el viatge supera els 60 minuts (Manresa/ Igualada a Barcelona) o ni que sigui de menys durada. Entenem que ha de prevaldre l´interès col · lectiu per damunt dels interessos comercials d´una empresa que vol fer publicitat i la d´un operador que ha de garantir una certa qualitat del viatge. S´imaginen els membres del consell d´administració i de la direcció dels FGC circulant amb els seus vehicles privats amb una decoració que faci que no puguin veure el que hi ha més enllà de la finestra?


LA RESPUESTA

Vinils translúcids

FRANCESC XAVIER BALAGUÉ - Director de comunicació corporativa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Les directrius tècniques que tenim a FGC a l´hora de posar publicitat a l´exterior dels nostres trens marquen, entre d´altres coses, que el vinil que es col · loca a les finestres i a les portes sigui translúcid i permeti la visibilitat tant des de l´interior com des de l´exterior del comboi. Aquestes directrius són, sobretot, de seguretat de confortabilitat i estètiques.

Evidentment, els trens són espais tancats on cada viatger pot percebre de manera diferent la sensació d´amplitud i visibilitat, no obstant això, l´experiència en la decoració de trens ens ha permès comprovar que els materials que actualment s´utilitzen són totalment translúcids i no entorpeixen la visió dels viatgers ni interfereixen en la qualitat del nostre servei.

Tot i amb això, des de FGC seguim treballant per millorar les nostres instal · lacions amb l´objectiu que el servei que oferim mantingui i augmenti els nostres estàndards de qualitat i satisfacció.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 31/12/2010 15:46

metring ha escrit:Evidentment, els trens són espais tancats on cada viatger pot percebre de manera diferent la sensació d´amplitud i visibilitat, no obstant això, l´experiència en la decoració de trens ens ha permès comprovar que els materials que actualment s´utilitzen són totalment translúcids i no entorpeixen la visió dels viatgers ni interfereixen en la qualitat del nostre servei.
Curiós que la majoria de persones amb qui he canviat impressions sobre aquest tema diguin exactament el contrari, jo inclòs.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 03/01/2011 14:26

FRANCESC XAVIER BALAGUÉ - Director de comunicació corporativa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha escrit: Les directrius tècniques que tenim a FGC a l´hora de posar publicitat a l´exterior dels nostres trens marquen, entre d´altres coses, que el vinil que es col · loca a les finestres i a les portes sigui translúcid i permeti la visibilitat tant des de l´interior com des de l´exterior del comboi.
Un analfabetisme preocupant, més encara venint d'aquesta font. Un plàstic translúcid (com el que efectivament recobreix la unitat esmentada i que jo mateix vaig patir en un trist viatge fa dies) només permet l'entrada de claror, però no la visió nítida d'un costat a l'altre. He dit nítida? S'havia d'obrir la porta a l'arribar a qualsevol estació (fins i tot a l'aire lliure) per poder llegir-ne el nom.

Dels desagradables però funcionals plàstics microforadats que fan servir Trambcn i la majoria d'autobusos hem passat a aquest plàstic barat que puteja directament l'usuari. La veritat és que es feien més agradables els trams soterrats perquè almenys no t'adonaves de que t'havien empaperat amb un plàstic de baixa qualitat.

I per cert, el sr. Worten o com es digui que no m'esperi per la seva botiga. Doni-li les gràcies a FGC, que ha provocat en mi una fòbia vers la seva marca comercial.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/01/2011 18:45

Sobre el mateix tema, una carta d'avui a La Vanguardia:

Vinilos translúcidos

NORMAN NAROTZKY - Barcelona
Estoy de acuerdo con Carlos Ortí en que la publicidad que cubre las ventanillas del tren molestan la visión del exterior. La respuesta del director de comunicación corporativa de FGC no es válida. Decir "ens ha permès comprovar que els materials que actualment s´utilitzen són totalment translúcids i no entorpeixen la visió dels viatgers" indica un menosprecio total a la inteligencia del público. Creo que el señor Francesc Xavier Balagué debe saber perfectamente que translúcido no es transparente. Por si acaso, le transcribo la definición del diccionario de la RAE: "Translúcido: Dícese del cuerpo a través del cual pasa la luz, pero que no deja ver sino confusamente lo que hay detrás de él".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 04/01/2011 19:26

Cap problema, tu. Si la "translucidesa" no molesta, que posin publicitat a cos sencer als cotxes oficials, que la Generalitat té un dèficit de 7.800 milions a pal·liar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 04/01/2011 22:44

Doncs, a los hechos me remito:
Imatge
La podeu trobar també al post de Rodalies de Catalunya http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10336

Salutacions



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”