Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Moltes paraules, cap fet

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 15/02/2012 20:32

El que deia: aquesta crisi, més enllà de ser un invent financer que aprofiten perquè els arrambadors de sempre arrambin encara més, almenys servirà per posar algunes coses al seu lloc. El que passa és que les animalades encara no es cobren per paraula.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 15/02/2012 21:32

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-1418962
PLA D'INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES
Recoder: "El corredor central és impossible i suposaria unes obres faraòniques"
El conseller retreu a la ministra Pastor la seva decisió tot i haver admès el dèficit d'infraestructures a Catalunya

Dimecres, 15 de febrer del 2012 - 20:27h. CRISTINA BUESA / Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha afirmat que el Govern català ni entén ni comparteix l'anunci de la ministra de Foment, Ana Pastor, de tornar a incloure el corredor central del túnel transpirinenc d'Osca com a eix principal en la seva nova proposta per a la xarxa bàsica transeuropea de transports. Recoder ha qualificat la proposta de "corredor impossible" que suposaria unes obres faraòniques.

El dirigent ha afirmat que, segons la seva opinió, tampoc la UE entendrà la pretensió de l'Executiu del PP, especialment al tractar-se d'un projecte que Brussel·les ja va descartar oficialment l'octubre passat.

Recoder ha negat que estigués al corrent de la proposta del Govern central, com ha afirmat aquest matí Pastor, i ha aprofitat per retreure a la ministra que aquest dilluns, durant la seva visita a Barcelona, admetés el dèficit d'infraestructures a Catalunya, però ara anunciï que té la intenció d'apostar pel corredor central.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 15/02/2012 22:29

En aquest pais no aprenem............
ja te rao el refraner
"L'home es l'unic ruc que ensopega dues vegades a la mateixa pedra....."



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/02/2012 3:48

Però hi ha algú que es cregui de debò que aquesta bajanada s'arribarà a fer mai? No és res més que un esquer per a entabanar quatre innocents que es creuen aquesta martingala!

A poc a poc, hauríem d'anar sabent tots com funcionen els polítics: la boca per un costat, i les mans per l'altre...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 16/02/2012 8:48

El problema de la TCP és que mentre uns quants ens maregen la perdiu, en el CM que sí fa falta no es mou res. I, mentrestant, ni fem ni desfem.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/02/2012 9:35

La ministra ha assegurat que la travessia dels Pirineus és “fonamental” per evitar una “Espanya asimètrica” i impulsar la competitivitat.
És brutal la tronadesa del discurs que s'amaga rere metàfores de tanta enginyeria semàntica com de buidor de contingut. Això sí, ara sé que, si em menjo un dònut pel forat, almenys seré simètric, ben al contrari de si el començo mossegant per on hi ha teca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 16/02/2012 13:54

http://www.ara.cat/societat/lluis_recod ... 35352.html
Recoder, sobre el corredor pirinenc: "Que la ministra no intenti quedar bé amb tothom perquè prendrà mal"
El conseller de Territori lamenta a RAC1 la decisió del govern espanyol de reactivar el corredor ferroviari central per Osca i equiparar-lo amb el mediterrani

ARA Barcelona | Actualitzada el 16/02/2012 10:09

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha lamentat en una entrevista a RAC1 la decisió del ministeri de Foment d'equiparar el corredor ferroviari central pels Pirineus amb el corredor mediterrani. La ministra Ana Pastor va anunciar aquest dimecres que el govern espanyol demanarà a Brussel·les que el corredor ferroviari central transpirinenc per Osca sigui un eix prioritari per evitar "una Espanya asimètrica". La decisió, va dir, no afectarà el traçat ni les inversions del corredor mediterrani (la unió ferroviària amb França passant per Catalunya).

"Si resulta que dilluns [la ministra] vol quedar bé amb Catalunya i dimecres vol quedar bé amb l'Aragó, es posarà en un bon embolic perquè no es pot quedar bé amb tothom". "Que no vagin per aquesta via perquè prendran mal", ha dit Recoder.

L'anunci, que va coincidir amb el ple del Parlament, va "sorprendre" el Govern i tots els partits catalans, inclòs el PP de Catalunya, segons ha revelat el conseller. El titular de Territori ho atribueix a les pressions que s'han fet des de l'Aragó, "algunes irades", des que Brussel·les va apostar pel corredor mediterrani.

"És un greu error, que ens preocupa i molt", ha insistit Recoder. "Els polítics han de decidir i en un moment de vaques magres s'ha de transmetre un missatge de seriositat i de criteri".

També ha afegit que l'anunci "no anirà absolutament enlloc". Aquest dimecres ja va dir que l'obra és "faraònica" i que la UE "no l'endendrà".

Lluís Recoder també ha demanat a la societat civil que reaccioni per evitar que el corredor mediterrani perdi embranzida. "Espero que es mulli", ha conclòs.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 16/02/2012 18:30

Fa un mes que visc i treballo a Toulouse. Quan surts de la ciutat per l'autopista que va cap al sud-est (A61) els panells indiquen "Barcelone". Anant cap al sud-oest (A64) els panells diuen "Saint-Sébastien". Ni rastre de "Saragosse".

Amb això ja està tot dit.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 16/02/2012 21:05

La ministra s´ha ficat de peus a la galleda. :cari

Fixeu-vos bé en el que ha "promès":

-la TCP
-el Corredor Mediterrani entre Almería i Algeciras per Motril i Málaga (per la costa).
-la reobertura de la línia Soria-Castejón.
-la connexió de la línia Torralba-Soria amb la LAV a l´alçada de Medinaceli.
-la reobertura de la linia Plasencia-Salamanca-Zamora-Benavente-Astorga (Ruta de la Plata).
-LAV Jaén-Granada-Motril
-millora per mercaderies de la línia Córdoba-Almorchón.

Realment, no s´ho creu ni el gat de la meva veïna, això. :boig



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dijous 16/02/2012 21:40

Guigui ha escrit:
La ministra ha assegurat que la travessia dels Pirineus és “fonamental” per evitar una “Espanya asimètrica” i impulsar la competitivitat.
(...) Això sí, ara sé que, si em menjo un dònut pel forat, almenys seré simètric, ben al contrari de si el començo mossegant per on hi ha teca.
Buenísima! :plas



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 17/02/2012 8:00

http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... ntral.html
Alud de críticas a la reaparición del corredor central
Diferentes estamentos reclaman a Mariano Rajoy que sitúe como "prioritario" el corredor ferroviario mediterráneo

Política | 16/02/2012 - 19:06h
Barcelona. (Redacción/Agencias).- La clase política se alza contra el anuncio de Pastor de dar prioridad al corredor central. La ministra de Fomento, Ana Pastor, anunció el pasado miércoles que el Estado presentará a Europa la propuesta por el corredor central con la conexión de los Pirineos, a pesar de que la Comisión Europea descartó la conexión con Francia por esta vía. Pastor afirmó entonces que se trataba de una infraestructura "clave" para el estado.

Este jueves, el conseller de Territori i Sostenibilitat, LLuís Recoder, aseguró sentirse sorprendido por el anuncio de Pastor y manifestó que dicho anuncio "no tiene ni pies ni cabeza" y no cuadra con el discurso de austeridad que defiende el Gobierno.

Para el gobierno catalán, esta obra "faraónica" tiene un coste imposible de asumir tanto para el Gobierno español como para la propia Unión Europea. Desde su cuenta personal en Twitter, el portavoz de CiU en el Congreso, Josep Antoni Duran Lleida, ha explicado que hoy mismo ha hablado con la ministra Pastor para señalarle que "hay que priorizar el corredor mediterráneo". "Es hora de priorizar y no de quedar bien con todos", ha subrayado Duran, quien el pasado martes habló con Pastor y la ministra no le dijo "nada" al respecto del corredor central.

El PSC ve un "disparate político" el corredor central
Por su parte, el líder del PSC en el Parlament, Joaquim Nadal, ha calificado este jueves de "disparate político" que el Gobierno quiera incluir en la red prioritaria de transportes de la UE al denominado corredor ferroviario central y cree que se debe a una voluntad de contentar a todo el territorio a su juicio injustificable. "Plantear las cosas en términos de contentar a todo el mundo cuando no hay demanda suficiente que lo justifique es un disparate político en plena crisis económica", ha asegurado en declaraciones a los medios en el Parlament.

CiU promete una actitud "firme" de la Generalitat
El diputado de CiU en el Parlamento catalán Josep Rull ha asegurado que el Govern mantendrá una actitud "firme y contundente" para defender el corredor mediterráneo como infraestructura prioritaria en Catalunya. "Mantendremos una actitud firme y contundente para defender la prioridad total y absoluta por parte de Catalunya, y la ejerceremos desde el Gobierno catalán y CiU", ha espetado en declaraciones a los medios en los pasillos del Parlament. inexplicable y dejaría a Cataluña en una situación de residualidad económica.

La Generalitat, ha explicado, trasladará directamente a la Comisión Europea estos argumentos y espera que "el sentido común" de la UE triunfe sobre las "ocurrencias" del gobierno español, toda vez que es la Comisión Europea la que decide, ha recordado, qué es lo que quiere cofinanciar. Rull ha admitido, no obstante, que "el resto de recursos deben ser aportados por el Estado Español" y, en este sentido, confía en que el PP catalán y el resto de formaciones políticas catalanas defenderán el corredor mediterráneo como máxima prioridad".

Trias considera un "despropósito"
El alcalde de Barcelona, Xavier Trias, considera un "despropósito" que el Gobierno español apueste de nuevo por el corredor central cuando cree que el Mediterráneo es prioritario y ha relacionado el anuncio con la cercanía de las elecciones regionales en Andalucía. "Aunque no he visto las declaraciones, creo que es un despropósito volver ahora al corredor central; cuando hay elecciones pasan estas cosas", ha señalado Trias en relación con los comicios andaluces del próximo 25 de marzo, en los que el Partido Popular aspira a reeditar el éxito de las elecciones nacionales y romper tres décadas de hegemonía socialista.

El alcalde de Girona, Carles Puigdemont, se ha mostrado también contrario a la decisión del Gobierno de dar carácter prioritario al corredor central. Durante una intervención en el Fórum Europa de Tribuna Catalunya, Puigdemont, por cuya ciudad pasará el corredor del mediterráneo, ha asegurado que no le ha sorprendido la decisión del ejecutivo central, porque es "la España de siempre", según informa la web oficial del Fórum.

El PP catalán ve "compatibles" ambos corredores
Por su parte, el portavoz del PP catalán en el Parlament, Enric Millo, ha reiterado este jueves que su formación mantiene su apuesta por el Corredor Mediterráneo como red básica en el transporte europeo y ha aclarado que es "compatible" con la intención del Gobierno de incluir el central como red prioritaria. "Ya hemos dejado clara nuestra prioridad por el Corredor Mediterráneo y que se puede defender y considerar que desde otros puntos geográficos españoles el corredor central también es bueno.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/02/2012 9:33

El galliner polític s'assembla cada vegada més a una pel·lícula del Xarlot. Uns que claven bufes (previsibles), i els altres que cauen (previsiblement) a terra abans de tornar (també previsiblement) la clatellada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 17/02/2012 12:53

437.001 ha escrit:La ministra s´ha ficat de peus a la galleda. :cari

Fixeu-vos bé en el que ha "promès":

[...]
-la reobertura de la línia Soria-Castejón.
[...]
Aquesta no s'ha de reobrir. Només té el servei «suspès» des del 1985...

Com a d'altres línies, però aquesta ho sé segur perquè no fa massa anys hi van instal·lar la fibra òptica que proporciona grans beneficis a ADIF...

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/02/2012 15:07

http://www.ara.cat/societat/Comissio_Eu ... 35296.html

La Comissió Europea descarta com a prioritària la idea de Foment de reactivar el corredor pels Pirineus

Considera que la proposta del govern espanyol no està en la línia metodològica del programa europeu, ja que el corredor difícilment estaria operatiu abans del 2030. També recorda que no hi ha un acord amb França sobre el nou traçat pirinenc

ARA
Barcelona | Actualitzada el 17/02/2012 12:50


La Comissió Europea descarta com a prioritària la proposta de la ministra de Foment, Ana Pastor, de reactivar el corredor central pels Pirineus. Brussel·les veu "difícil" que el projecte pugui formar part de la xarxa transeuropea de transport prioritari, de manera que no podria ser elegible per aconseguir finançament comunitari.

El projecte del corredor central ferroviari transpirinenc –que suposaria una perforació per fer un túnel que travessi els Pirineus– no forma part de la llista de projectes de la Comissió, que inclou cinc corredors que haurien de ser una realitat el 2030 i que estarien coberts en un 10% o 20% per ajudes europees. Fonts de la Comissió han explicat a l'Ara que el corredor pels Pirineus no està en la línia metodològica del seu programa, ja que difícilment estaria operatiu abans del 2030 i no hi ha un acord amb França sobre la proposta.

La prioritat de la xarxa transeuropea de transport és interconnectar la xarxa espanyola amb França, Portugal i la resta d'Europa, un objectiu que, segons la Comissió, ja queda ben cobert amb els corredors aprovats fins ara, entre els quals hi ha el mediterrani, una obra prioritària per a Catalunya. A més, la Comissió no comptarà amb fons de cohesió en un futur, per la qual cosa haurà de concentrar les inversions en infraestructures de corredors que ja estan sent construïts. Brussel·les ratifica, a més, el seu compromís amb el corredor mediterrani per tenir-lo operatiu abans del 2030.

La proposició de la Comissió ja està en mans del Parlament i el Consell europeus, i s'espera un acord al consell de Transports que es programarà al mes de març.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 17/02/2012 17:07

genissimon ha escrit:
437.001 ha escrit:La ministra s´ha ficat de peus a la galleda. :cari

Fixeu-vos bé en el que ha "promès":

[...]
-la reobertura de la línia Soria-Castejón.
[...]
Aquesta no s'ha de reobrir. Només té el servei «suspès» des del 1985...

Com a d'altres línies, però aquesta ho sé segur perquè no fa massa anys hi van instal·lar la fibra òptica que proporciona grans beneficis a ADIF...

Salut !!

Aquesta línia està tancada i crec que formava part de la xarxa d'interès general, però no té suspès el servei des de 1985, ja que hi van circular trens de viatgers fins ben entrat els 90.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/02/2012 21:46

josep_serre ha escrit:
genissimon ha escrit:
437.001 ha escrit:La ministra s´ha ficat de peus a la galleda. :cari

Fixeu-vos bé en el que ha "promès":

[...]
-la reobertura de la línia Soria-Castejón.
[...]
Aquesta no s'ha de reobrir. Només té el servei «suspès» des del 1985...

Com a d'altres línies, però aquesta ho sé segur perquè no fa massa anys hi van instal·lar la fibra òptica que proporciona grans beneficis a ADIF...

Salut !!

Aquesta línia està tancada i crec que formava part de la xarxa d'interès general, però no té suspès el servei des de 1985, ja que hi van circular trens de viatgers fins ben entrat els 90.
Aquesta línia oficialment està oberta però sense servei des de 1996.

Tècnicament està oberta, però de fet està tancada, i per reobrir-la s´hauria de reconstruir completament, ja que en 16 anys que fa que està tancada la via s´ha deteriorat, i en alguns punts hi han asfaltat a sobre (passos a nivell).



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 18/02/2012 0:37

437.001 ha escrit:
Aquesta línia oficialment està oberta però sense servei des de 1996.

Tècnicament està oberta, però de fet està tancada, i per reobrir-la s´hauria de reconstruir completament, ja que en 16 anys que fa que està tancada la via s´ha deteriorat, i en alguns punts hi han asfaltat a sobre (passos a nivell).
Està tancada exactament igual que la Reus-Roda, no li donis més voltes.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 18/02/2012 0:57

437.001 ha escrit:Aquesta línia oficialment està oberta però sense servei des de 1996.

Tècnicament està oberta, però de fet està tancada, i per reobrir-la s´hauria de reconstruir completament, ja que en 16 anys que fa que està tancada la via s´ha deteriorat, i en alguns punts hi han asfaltat a sobre (passos a nivell).
Oficialment aquesta línia no està oberta, ja que no apareix als mapes de la "Declaración sobre la Red" de Adif. Ara bé, això que comentes em sona, potser l'han donat oficialment de baixa fa poc.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 18/02/2012 10:49

Sagrerenc ha escrit:
437.001 ha escrit:Aquesta línia oficialment està oberta però sense servei des de 1996.

Tècnicament està oberta, però de fet està tancada, i per reobrir-la s´hauria de reconstruir completament, ja que en 16 anys que fa que està tancada la via s´ha deteriorat, i en alguns punts hi han asfaltat a sobre (passos a nivell).
Oficialment aquesta línia no està oberta, ja que no apareix als mapes de la "Declaración sobre la Red" de Adif. Ara bé, això que comentes em sona, potser l'han donat oficialment de baixa fa poc.

Puc confirmar que no està a la xarxa d'interès general i de fet mai ho ha estat.

No obstant fins fa no gaire apareixia sencera la línia als quadres de velocitats màximes (les dues línies) actualment la Reus Roda, només entre Reus i Constantí, cosa que hauria de fer variar el règim en què van trens fins a la Repsol del Morell.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 20/02/2012 18:29

http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... ntido.html
Mas asegura que la apuesta del Gobierno por corredor central no tiene sentido
El presidente catalán deja claro que su rechazo no tiene nada que ver "con los aragoneses", sino en términos de viabilidad económica

Política | 20/02/2012 - 17:41h
Barcelona. (EFE).- El presidente catalán, Artur Mas, ha asegurado este lunes que la decisión del gobierno español de incluir el corredor central ferroviario y el túnel de Huesca en su nueva propuesta para la red básica transeuropea de transportes "no tiene sentido" desde el punto de vista de la eficiencia económica.

En una conferencia organizada por Barcelona-Catalunya Centre Logístic, una asociación que quiere consolidar a Catalunya como la principal plataforma logística del sur de Europa, Mas ha replicado así a la ministra de Fomento, Ana Pastor, quien la semana pasada generó polémica en Catalunya al avalar este trazado.

Mas ha querido dejar claro que su rechazo no tiene nada que ver "con los aragoneses", sino que estaba pensando en términos de viabilidad económica, y ha afirmado que este trazado "no toca": "así no vamos bien". El presidente catalán ha asegurado que el contexto actual de crisis tiene una ventaja: "Como no hay dinero, no se pueden hacer barbaridades", y ha opinado que el Gobierno español ha promovido durante estos años "muchas" inversiones sin sentido.

Por el contrario, ha subrayado que la escasez de recursos obliga a "afinar muy bien" el destino de los pocos recursos disponibles para infraestructuras. En este sentido, ha destacado que el impulso del Corredor Ferroviario Mediterráneo ayudaría a la recuperación económica, y ha emplazado a la sociedad catalana a "apretar" al Ejecutivo para que invierta en este proyecto.

"Ahora habrá la excusa de que no hay dinero (para el Corredor Mediterráneo). Antes la excusa era otra", ha comentado Mas, que ha emplazado al Gobierno a invertir en la construcción de los accesos viarios y ferroviarios al Puerto de Barcelona, una petición en la que hoy ha incidido también el presidente de esta institución, Sixte Cambra.

...



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”