RENFE absorbeix FEVE

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

RENFE absorbeix FEVE

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 27/04/2012 14:25

Bon dia,

A Tranvía Portal han enllaçat una notícia de l'ABC on entre d'altres coses diu això:
ABC ha escrit:El Plan Nacional de Reformas que hoy aprobará el Consejo de Ministros incluirá la liberalización del sector ferroviario. Además, se anunciará la intención del Ejecutivo de integrar FEVE, los ferrocarriles de vía estrecha, en Renfe.
L'enllaç a la notícia: http://www.abc.es/20120427/economia/abc ... 70201.html

Personalment, la notícia directament m'ha esgarrifat.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 27/04/2012 18:19

Per una banda, em embla terrible que Renfe gestioni les línies de FEVE... però, fins a quin punt, és útil que una companyia gestioni la via estreta i una altra la via ampla? I d'altra banda, no poden haver portat FEVE, si de cas, a concurs d'operadors per la seva gestió? De fet, en això consisteix la liberalització del sector ferroviari.

La notícia de la liberalització... només espero que aquesta vegada sigui de debò, res de mitges tintes.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 27/04/2012 19:20

Veig que us heu adelantat... en fi.

Per una banda, és positiu pels serveis de rodalies de Biscaia, Cantàbria i Astúries: integració tarifària sí o sí.

Per una altra banda, queda la incògnita de què faran Renfe i Adif emb els nuclies de rodalies Feve de Ferrol-Ortigueira, León, i Cartagena.

Per una altra, els serveis regionals (Bilbao-León, Bilbao-Santander, Santander-Oviedo i Oviedo-Ferrol), queden una mica dubtosos, no se sap què faran, no es descartable una supressió.

I per l´altra, les mercaderies, que a Feve tenen un per creixent...

Vist des del cantó friki, m´intriga veure les 3300 i 3500 amb pintura de rodalies Renfe... semblaran una mena de mini-440s!
També queda el dubte de com renumeraran les sèries: les mateixes 3300 i 3500 no podran ser 433 i 435, ja n´hi ha hagut, d´aquestes... o si que podran ser-ho?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/04/2012 22:57

437.001 ha escrit:També queda el dubte de com renumeraran les sèries: les mateixes 3300 i 3500 no podran ser 433 i 435, ja n´hi ha hagut, d´aquestes... o si que podran ser-ho?
Suposo que si a Renfe, les centenes de les sèries indiquen la categoria (AV, automotor elèctric, automotor dièsel, màquina elèctrica, màquina dièsel, etc.), en crearan una pròpia per al material d'ample mètric.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 28/04/2012 0:35

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit:També queda el dubte de com renumeraran les sèries: les mateixes 3300 i 3500 no podran ser 433 i 435, ja n´hi ha hagut, d´aquestes... o si que podran ser-ho?
Suposo que si a Renfe, les centenes de les sèries indiquen la categoria (AV, automotor elèctric, automotor dièsel, màquina elèctrica, màquina dièsel, etc.), en crearan una pròpia per al material d'ample mètric.
No és el cas, la C9 de Rodalies Madrid (Cercedilla-Cotos, d´ample mètric) és de Renfe de tota la vida, i els automotors que hi operen són els de la sèrie 442, i la sèrie anterior eren els 431, fora de servei de ja fa molts anys.
Ara, que a partir d´ara la cosa pugui canviar, no se sap.

De moment, la infrastructura de Feve, passa en bloc a Adif, on s´hi crea una unitat de via estreta, a la que s´hi integra la infrastructura de la Cercedilla-Cotos que acabo de citar.

Pel què fa als trens, Feve operadora, passa en bloc a Renfe, on es creen:
-una unitat de serveis de viatgers de via estreta.
-mercaderies de via estreta manté una unitat separada de Renfe mercaderies via ampla.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 28/04/2012 11:52

Bé, això no és immediat. Està inclòs dins d'una bateria de reformes que es duran a terme durant la legislatura.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 28/04/2012 12:49

Això fa fresa. Es, litetalment parlant, la recentralització que pretén l'acutal govern espanyol.
Desconec com està en aquets moments l'empresa FEVE, però entenc que es més senzill tindre una empresa en ample mètric i una altre amb l'ample ibèric/internacional, que tot junt.

En fi, esperem que només sigui un dels tants comentaris d'aquest govern que diu i no fa.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 28/04/2012 15:32

gatvell ha escrit:Això fa fresa. Es, litetalment parlant, la recentralització que pretén l'acutal govern espanyol.
Desconec com està en aquets moments l'empresa FEVE, però entenc que es més senzill tindre una empresa en ample mètric i una altre amb l'ample ibèric/internacional, que tot junt.

En fi, esperem que només sigui un dels tants comentaris d'aquest govern que diu i no fa.
Com vols que sigui "recentralització" si tant Renfe com Feve són del govern central?
I per què ha de ser més senzill tenir una empresa estatal amb (actualment) ample mètric i una altra empresa estatal amb ample ibèric/internacional (i una línia d´ample mètric)?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 28/04/2012 15:34

victorcasta ha escrit:Bé, això no és immediat. Està inclòs dins d'una bateria de reformes que es duran a terme durant la legislatura.
Ho ha confirmat cañaílla a tranvía.org.
Les coses que diu cañaílla que passaran, acaben passant en un 98% dels casos.
Ja es volia fer en època Zapatero, però la crisi ho ha accelerat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 28/04/2012 23:55

I precisament Cañaílla ha dit que forma part d'un paquet de mesures que es duran a terme des d'ara fins al 2015. No dic pas que no es faci, però potser no serà aquest 2012.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 30/04/2012 0:06

A Renfe Adif no queden centenes per la series de via estreta
1xx AV
2xx Locomotores electriques. Ex: 252
3xx Locomotores diesel. Ex: 333
4xx Automotors electrics. Ex: 447
5xx Automotors diesel. Ex: 592
6xx Locomotores hibrides. Ex: 601 Bitrac
7xx Automots hibrid: Ex: 730 Ex 130 convertits a hibrid
8xx Tranvies. Ex: 801 Tranvia Cadiz Chiclana en proves. Una foto a la port CAF Esta fent proves actualment per San Sebastia.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 30/04/2012 13:33

Doncs encara falta la 9XX
davida ha escrit:8xx Tranvies. Ex: 801 Tranvia Cadiz Chiclana en proves.
És d'ample UIC o ibèric això? No sabia que Renfe operarà un tramvia.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 30/04/2012 15:39

Javi M ha escrit:Doncs encara falta la 9XX
davida ha escrit:8xx Tranvies. Ex: 801 Tranvia Cadiz Chiclana en proves.
És d'ample UIC o ibèric això? No sabia que Renfe operarà un tramvia.
Ibèric. No serà un tramvia, sinó un tram-tren a l'estil Karlsruhe: de Chiclana a San Fernando serà un tramvia normal i corrent, però després de San Fernando entrarà a l'actual línia Sevilla-Cadis per arribar a Cadis, compartint trànsit amb els rodalies, regionals, llarg recorregut...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 30/04/2012 17:49

Per començar, jo diria que és lògic que Adif gestioni tota la infraestructura ferroviària nacional, tret de la que hagi estat transferida a les comunitats autònomes, independentment de l'ample de via. El que em fa més por és que la responsabilitat de Feve com a operadora recaigui en mans de Renfe Operadora. I no se m'acudeix res més trist que veure les 1900 de Feve "pantonitzades".


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 01/05/2012 0:53

Platanito ha escrit:Per començar, jo diria que és lògic que Adif gestioni tota la infraestructura ferroviària nacional, tret de la que hagi estat transferida a les comunitats autònomes, independentment de l'ample de via. El que em fa més por és que la responsabilitat de Feve com a operadora recaigui en mans de Renfe Operadora. I no se m'acudeix res més trist que veure les 1900 de Feve "pantonitzades".
Bé, l´ideal seria veure les 1900 de Feve desballestades, perquè tenint en compte la caca de màquines que són... :nose
Balmaseda-Bercedo Montija treient el fetge per la boca pujant el Cabrio a 19km/h... estan mig vetades a la línia de La Robla, per poc fiables. :nono
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 01/05/2012 1:02, en total s’ha editat 2 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 01/05/2012 0:57

davida ha escrit:A Renfe Adif no queden centenes per la series de via estreta
1xx AV
2xx Locomotores electriques. Ex: 252
3xx Locomotores diesel. Ex: 333
4xx Automotors electrics. Ex: 447
5xx Automotors diesel. Ex: 592
6xx Locomotores hibrides. Ex: 601 Bitrac
7xx Automots hibrid: Ex: 730 Ex 130 convertits a hibrid
8xx Tranvies. Ex: 801 Tranvia Cadiz Chiclana en proves. Una foto a la port CAF Esta fent proves actualment per San Sebastia.
Recordem que a Renfe de fa MOOOLTS anys hi ha trens de via mètrica, línia Cercedilla-Cotos, i els trens de la línia en qüestió són els de la sèrie 442, en el passat hi havia la sèrie 431.
O sigui que em sembla que ja sabem com es renumerarà la cosa...



jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Diumenge 29/07/2012 19:00




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 29/12/2012 2:11

Ja està:

-La nova secció d´ample mètric de la web d´Adif.

-Feve anuncia l´absorció per part de Renfe i Adif

-A la web de Renfe no hi ha res que indiqui que ha absorbit a Feve. Tot normal. :nose



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 01/01/2013 19:50

Patètic!!! PA-TÈ-TIC!!! :cop :cop

Som al 2013.

Feve ha desaparegut.

Adif ja anuncia normalment els horaris dels trens regionals ex-Feve a les estacions de Ferrol, Oviedo, i Santander (només regionals, rodalies no surten, però això és una altra història). Només ho fa en aquestes tres estacions, ja que només anuncia les estacions principals (León, Cartagena i Bilbao-Concordia són estacions diferents de les principals, i a Gijón només hi arriben rodalies ex-Feve, no regionals).

I a la web de Renfe?

Doncs a la web de Renfe no només no hi són els horaris ex-Feve...
...sinó que ni tan sols hi mencionen que han absorbit la part de Feve que els toca. :boig :boig :boig

Lamentable.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 02/01/2013 11:44

437.001 ha escrit: I a la web de Renfe?

Doncs a la web de Renfe no només no hi són els horaris ex-Feve...
http://www.renfe.com/viajeros/feve/index.html


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”