Foment revisarà projectes d'estacions i línies

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Foment revisarà projectes d'estacions i línies

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/11/2012 13:28

http://www.ara.cat/societat/INFRAESTRUC ... 18266.html

Foment revisarà els projecte de construcció i reforma de més de 20 estacions de tren

La ministra Pastor obre la porta a tancar línies i estacions amb pocs viatgers

ARA/EFE
Madrid | Actualitzada el 27/11/2012 11:11

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat aquest dimarts que abans del 31 març 2013 el seu departament té previst presentar un pla de racionalització d'estacions de tren en col·laboració amb ajuntaments i comunitats autònomes. Això suposarà la revisió dels projectes de construcció o reforma de 24 estacions -que no ha especificat però que ha dit que serien la majoria d'AVE- i que en conjunt sumen un pressupost total de 700 milions d'euros.

En la seva intervenció en un esmorzar informatiu, Pastor ha dit que l'objectiu és "posar les inversions necessàries" i evitar "no passar després la vergonya de tenir enormes estacions de tren buides". "Eficiència és tenir un transport que no contamini i que permeti recórrer 500 quilòmetres en menys de tres hores com és l'AVE. Això és eficient i rendible. El que no és eficient és que aquesta línia tingui estacions que costin 200 milions d'euros", ha afegit.

La ministra també ha anunciat que abans de finals d'aquest any es definiran les anomenades obligacions de servei públic ferroviari de les línies regionals i de mitja distància. És a dir, quines línies són imprescindibles o bé poden ser substituïdes per un transport alternatiu, com l'autobús, cosa que podria suposar el tancament d'algunes estacions. De fet, Pastor ha explicat que hi ha línies ferroviàries en què l'ocupació és inferior al 10% i que s'han comptabilitzat 170 estacions que tenien un, dos o cap viatger al dia.

Durant la seva intervenció, ha assegurat que el nou model de gestió ferroviària pretén que a Espanya hi hagi més operadors, posar en valor Renfe, racionalitzar l'oferta de serveis, ampliar l'accés dels ciutadans a un servei a preus raonables i garantir un sistema de transport de mercaderies que no doni pèrdues cada any. "No es pot subvencionar ni el transport de mercaderies ni l'alta velocitat", ha dit.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 27/11/2012 14:12

"No es pot subvencionar ni el transport de mercaderies ni l'alta velocitat"
...i per aconseguir-ho, tancaran una o dues estacions d'AVE i algunes desenes de línies regionals.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 27/11/2012 14:20

"Eficiència és tenir un transport que no contamini i que permeti recórrer 500 quilòmetres en menys de tres hores com és l'AVE. Això és eficient i rendible. El que no és eficient és que aquesta línia tingui estacions que costin 200 milions d'euros"
Entenc que si el tren té una ocupació del 10% es rendible....?

Jo creia que eficiència, en el mon ferroviari, seria aquella línia que la seva inversió es recupera en pocs anys (ni que en siguin 50) i no fer forat negre econòmic com l'AVE a Terol o Osca o...properament a Galícia amb tres línies d'AVE....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 27/11/2012 14:32

Sobre les ocupacions per sota del 10%. Fins ara hi havien 596 per linies de baix tráfic. Crec que ara nomes en queden a Zaragoza i Murcia
Si un tren té una ocupació de 20 places, hi posen 596 de 59 places. Te mes d'un 30% d'ocupació. Pero si hi posen un 592, 598 o 599 com ha passat en alguns llocs, passen a ser 190- 228 places i l'ocupació pasa a un 10%. Aixó ha passat a linies com Madrid - Soria, Malaga - Ronda o Granada - Linares. Similar a passat a linia de la Pobla.
Els 596 originalment eren 25 trens. Segons listadotren.es en queden 12 en actiu. Pero curiosament ahir van portar 4 596 junts al TCR de Valladolid. Per tant nomes hi han 8 avui que puguin circular.
Un 596 es una reforma d'un tren de 30 anys, per tant no li queden gaires anys de vida. I Renfe no te previst comprar trens similars com son els x73500 de la SNCF.
En 2 anys tots els 599 de 3 cotxes que ara fan el Vigo - A Coruña sobraran i s'enviaran a linies de trafic debil, on amb 1-2 cotxes hi hauria de sobra.
I uns anys mes endavant el Sevilla - Malaga i Sevilla - Granada també, ja esta molt avançada la infraestructura de l'eix transversal andalus i pasara a ser trens electrics.
El regionals Murcia - Valencia, en 2-3 anys tots electric i UIC.
Els TRD que son de 2 cotxes, sempre han tingut molts problemes técnics.
La serie 599 son 50 trens construits entre el 2008 - 2011 i que en menys de 10 anys sobraran perque no hi hauran linies regional diesel d'alta demanda.
En 5 anys sobraran trens diesel de 3 cotxes i en faltaran de petits. Una excusa perfecte per tancar linies.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 28/11/2012 18:53

gatvell ha escrit:
"Eficiència és tenir un transport que no contamini i que permeti recórrer 500 quilòmetres en menys de tres hores com és l'AVE. Això és eficient i rendible. El que no és eficient és que aquesta línia tingui estacions que costin 200 milions d'euros"
Entenc que si el tren té una ocupació del 10% es rendible....?

Jo creia que eficiència, en el mon ferroviari, seria aquella línia que la seva inversió es recupera en pocs anys (ni que en siguin 50) i no fer forat negre econòmic com l'AVE a Terol o Osca o...properament a Galícia amb tres línies d'AVE....
Ni hi ha AVE a Terol, ni se l´espera.
Ni tampoc hi ha TRES línies d´AVE a Galícia, només una.

Millor informar-se abans de dir rucades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 28/11/2012 18:54

davida ha escrit:Sobre les ocupacions per sota del 10%. Fins ara hi havien 596 per linies de baix tráfic. Crec que ara nomes en queden a Zaragoza i Murcia
I Ourense.
Un 596 es una reforma d'un tren de 30 anys, per tant no li queden gaires anys de vida. I Renfe no te previst comprar trens similars com son els x73500 de la SNCF.
Molt d´acord amb el teu anàlisi.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 28/11/2012 20:41

PErdona 437.001

Volia dir Toledo, que si no recordo malament han suspés el servi d'AVE i ara son uns altres tren.

Respecte Galícia, hi ha en construcció una línia, si no recordo malament es la que ve de Lleó, però se'n volen fer dues més, la cantàbrica i una que seguiria el camí de Santigo des d'Estremadura, la ruta de la Plata.
Crec que de tot això n'ha parlat en Germà Bel.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 02/12/2012 1:30

gatvell ha escrit:PErdona 437.001

Volia dir Toledo, que si no recordo malament han suspés el servi d'AVE i ara son uns altres tren.
L´afer del famós AVE Toledo-Madrid-Cuenca-Albacete, que aquestes eren les parades que feia, fa gràcia.

Molta gent es pensa que han clausurat la LAV de Toledo, i que hi havia una LAV que unia Toledo amb Cuenca i Albacete sense passar per Madrid, que de fet, hi és (un by-pass entre les LAVs d´Andalusia i Llevant, però l´AVE Toledo-Albacete mai el va fer servir, sempre passava per Madrid-Atocha), però la fa servir l´AVE València-Sevilla (que no entra a Toledo).

Els AVE Madrid-Albacete encara existeixen (encara que ja no arribin a Toledo), i a finals d´any simplement es perllongaran fins a Alacant, coincidint amb l´obertura del tram Albacete-Alacant. Lo de Toledo va ser un experiment que no va sortir bé...

Per anar de Madrid a Toledo hi havia abans, durant i després de que poséssin l´AVE Toledo-Madrid-Cuenca-Albacete, trens Avant, com entre Barcelona i Lleida.
I els Avant de Toledo són els únics que van plens (el de Lleida no va tant ple com això). Com que els Avant són més barats, ningú agafava l´AVE de Madrid a Toledo, i per això van treure´ls en aquell tros, però els mateixos AVE segueixen funcionant entre Madrid i Albacete, mentre no obrin la LAV fins Alacant.
Respecte Galícia, hi ha en construcció una línia, si no recordo malament es la que ve de Lleó,
NO.

La LAV Galícia fa Olmedo-Medina del Campo (on hi haurà un by-pass per anar cap a Valladolid, el País Basc, i potser Barcelona via Burgos)-Zamora-Ourense-Santiago-A Coruña/Vigo.
El tram Santiago-A Coruña està en servei, i el tram Olmedo-Zamora en construcció avançada, el mateix que el tram Santiago-Vigo.
El tram Zamora-Ourense, el més complexe, està també en obres.

La LAV Valladolid-Venta de Baños-Palencia-León és una altra, la d´Astúries (i està molt avançada però amb les obres parades).
però se'n volen fer dues més,
No.
la cantàbrica
No.
i una que seguiria el camí de Santigo des d'Estremadura, la ruta de la Plata.
No.

Sobre la Ruta de la Plata, en tot cas es tractaria de la reobertura de la línia convencional Plasencia-Astorga, com a mínim del tram Plasencia-Salamanca, imprescindible per vertebrar l´oest.
Crec que de tot això n'ha parlat en Germà Bel.
Que és part de la casta i té la cara més dura que el ciment.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dilluns 03/12/2012 13:25

Lo del Germà Bel és de traca. No entenc com la gent encara li dóna cap mena de credibilitat. No li agrada que la realitat li espatlli la seva incitació.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 20/12/2012 12:30

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-2277571
NOVES TARIFES A PARTIR DE GENER
Pastor anuncia rebaixes en els bitllets de l'AVE i canvis de trajectes
La línia de l'AVE a Girona i Figueres s'inaugurarà al gener, segons la ministra de Foment

Dijous, 20 de desembre del 2012 - 10:50h. | AGÈNCIES / Madrid
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat que el Govern "ajustarà" els preus dels bitllets de l'AVE perquè actualment són "molt cars", i ha avançat que al gener presentarà un nou model de tarifes per "intentar ser competitius".

"L'AVE és ràpid i eficaç, però hi ha moltes persones que no hi han anat mai perquè encara és molt car", ha afirmat Pastor en declaracions a TVE.
La ministra ha defensat les milionàries inversions destinades a les construccions de les línies de l'AVE, que actualment és el segment del sector ferroviari que més bons resultats dóna, i ha assegurat que l'alta velocitat arribarà a totes les ciutats "però de forma austera i sense estacions faraòniques".

Foment revisarà les línies considerades d'interès públic perquè s'ha observat que hi ha més de 175 estacions o baixadors en què al dia hi puja "un o cap passatger", "cent i escaig" més en què, com a molt, hi ha cinc viatgers diaris i algunes en què hi puja un usuari a l'any.

En alguns d'aquests casos, per cada bitllet el passatger paga 4,5 euros i l'Estat entre 80 i 120, ha subratllat Pastor, que ha assegurat que encara que es revisin certes línies el Govern garantirà la mobilitat de tots els espanyols i donarà alternatives als viatgers afectats pel tancament d'estacions o canvis d'horaris.

Pastor va indicar que l'AVE a Girona i Figueras s'inaugurarà el gener del 2013 i que per al primer semestre de l'any que ve els espanyols podran arribar a França en AVE, el que va qualificar com a "moment històric". També va avançar que l'AVE a Alacant es posarà en marxa en els pròxims mesos. "Tot apunta que abans de les fogueres de Sant Joan (finals de juny) arribarà l'AVE a Alacant", va subratllar.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dijous 20/12/2012 14:14

Como siempre, en esta repugnante sociedad rancia y clasista, en la que los funcionarios se preocupan de la mala imagen que dan por ir en clase turista en el ave (mala imagen da derrochar el dinero cuando hay gente que pasa hambre), se desconocen por completo las verdaderas necesidades, pero eso lo tendrían que haber pensado antes de llevar al país a la quiebra por su descerebrada locura por el AVE. Siguen pensando que el AVE debe reemplazar al tren convencional, cuando con quien compite es con el avión y el coche privado. Y si esta rebaja no es de alrededor del 50%, y que estén disponibles no solo en internet (mucha guasa tiene dar ofertas sólo por internet, con la cantidad de ancianos que acostumbran a ir en tren y no conocen más que la taquilla) seguirá siendo 'El Tren de los Ricos'. Me revuelve el estómago ver una administración de algo que debe dar un servicio básico y universal para todos, el ferrocarril, obsesionados con mentalidades de nuevo rico, y preocupados por pijadas cuando no son capaces de hacer funcionar de forma eficiente la extensa red ferroviaria que hay en España. Luego nos ahogamos en contaminación, y nos quejamos de que nos dejamos el dinero en el coche.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 20/12/2012 14:23

alf ha escrit:(mucha guasa tiene dar ofertas sólo por internet, con la cantidad de ancianos que acostumbran a ir en tren y no conocen más que la taquilla)
Bueno, en primer lugar ellos tienen la Tarjeta Dorada que les proporciona un 40% de descuento simplemente por tener más de 60 años, se puede solicitar en cualquier estación de RENFE y ADIF. En segundo lugar la tarifa web también las venden las agencias de viaje, las cuáles suelen usar también bastante la gente mayor sobretodo si se vive lejos de una estación con venta de billetes con reserva. Y en tercer lugar ya es bastante habitual que las personas mayores que están en la situación anterior y no quieren ir a agencia de viaje les pidan a los hijos, nietos, familiares, etc... que les compren el billete por internet para evitarse el desplazamiento hasta la taquilla, máxime cuándo es posible imprimirse el billete en casa. Y repito, si vives en Barcelona o área metropolitana esto parece de risa, pero si vives en ciudades cómo en Vic, Manresa, etc... ir a comprar un billete a Sants es un "coñazo", con perdón. A parte de todo esto que en muchos sitios hacen cursos gratuitos para la gente mayor para que aprendan a usar internet.

De toda manera, esto no deja que los billetes del AVE sean un atraco a mano armada. Y no me sorprendería que a la vez hagan un sablazo a los billetes de cercanías y regionales, que me los veo venir...



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 23/12/2012 20:38

http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... tasma.html

Trens fantasma
L'Estat subvenciona línies de tren amb tan pocs passatgers que seria més barat pagar-los el taxi
Màrius Carol
LV 23.12.2012

Espanya deu ser dels únics llocs de la terra on s'han construït aeroports sense avions, autopistes sense automòbils i trens d'alta velocitat sense passatgers. Aquestes infraestructures fantasma inspirarien qualsevol escriptor del gènere de terror, ja que pocs escenaris resulten tan espectrals com, per exemple, una estació de tren sense gent en mig del no-res. Si un dia la UE ens rescata, hauríem d'ocultar amb grans lones aquestes instal·lacions a fi de no sentir els crits dels funcionaris de Brussel·les davant tant dispendi absurd. Aquesta setmana s'ha sabut que el Ministeri de Foment ha rebut un informe d'Ineco sobre l'ús de les estacions de ferrocarril gestionades per Adif. Només a Andalusia, i encara que sembli una broma, de les quaranta analitzades, la meitat té menys d'un passatger al dia. La ruta Almeria-Linares-Baeza transporta 0,1 viatgers per quilòmetre a l'any i Roda-Algesires, tot just 0,6: al Govern espanyol li sortiria més barat que aquests escassos passatgers demanessin un taxi Mercedes per al seu itinerari i que el seu cost l'assumís Foment. L'estalvi seria descomunal.

Les rutes de mitjana distància sense gairebé clientela són igualment nombroses a Galícia i Castella-Lleó, però també hi ha estacions sense passatgers a Castella-la Manxa, Aragó, Astúries, Cantàbria o Madrid. A Galícia, hi ha vint-i-un pobles on les instal·lacions les fa servir menys d'un passatger al dia. Els casos més vistosos són els de Ponteboada o Bandeira, on la mitjana de passatgers l'any ascendeix a onze persones. A Castella-Lleó, les estacions fantasma, amb menys d'un usuari diari, són quaranta-set. A Villaverde de los Cestos es manté un baixador amb cinc persones a l'any i a Pedralbas, amb vuit. A La Pereda d'Astúries i a Muriendas de Cantàbria la mitjana anual és de dos i un passatger l'any. Tot un luxe disposar de més personal que clients.

El dispendi de mantenir tanta infraestructura per a no res assoleix la xifra de 454 milions d'euros. El Consell de Ministres de divendres passat va acordar pagar a Renfe les compensacions per obligació de servei públic, la qual cosa resulta una ruïna que no beneficia ningú i un disbarat en temps de retallades de serveis de primera necessitat. El Govern de Rajoy ha fet saber a la companyia que no pensa continuar subvencionant aquestes línies, així que caldrà suprimir trajectes, que seran substituïts per autobusos o vehicles privats. El secretari d'Estat d'Infraestructures va haver de reconèixer que és més econòmic pagar un taxi al passatger que continuar operant en determinades rutes.

Si un dia Espanya és intervinguda, els homes de negre poden tenir infart quan descobreixin situacions com les esmentades, que produeixen vergonya aliena. En aquest país s'han llençat tants diners que cal pensar que les infraestructures eren inútils, però encara ho són més els seus gestors.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 24/12/2012 18:04

Quin paio!
De les estacions que cita, més de la meitat les cita malament...
No és ni capaç de dir "Ronda" correctament. :nono
Periodistes...
:emprenyat



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimarts 25/12/2012 20:13

Pero no le falta razón. El ferrocarril en España esta ridículamente mal aprovechado, hay una enorme red ferroviaria por la que circulan tres cacharros, que a la vez compiten con servicios de autobus más frecuentes, más cercanos y más baratos. El error está en este planteamiento. Muchas estaciones dan servicio a pueblos muy pequeños (a menudo sirven más que nada como punto de cruce en una red que funciona generalmente en vía única), y encima quedan alejados del centro. Ahora, si se creara un sistema de aportación a las estaciónes, y un servicio de más de un o dos regionales al día se podría aprovechar mejor el ferrocarril. Claro, si se tiene la genial idea de llenar el país de autovías gratuitas y los buses privados pueden usarlas también, es imposible que el tren compita, y es estúpido defender el mantenimiento de una línea en esa situación. Tienen que acabarse tonterías como autovías gratuitas, y buses interurbanos subvencionados que compiten con el tren, y se tiene que trabajar en hacer el tren más accesible, cosa que actualmente para muchos no lo es.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 25/12/2012 23:46

437.001 ha escrit:Quin paio!
De les estacions que cita, més de la meitat les cita malament...
No és ni capaç de dir "Ronda" correctament. :nono
Periodistes...
:emprenyat
Això és tota la resposta que saps donar?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 26/12/2012 1:24

josep_serre ha escrit:Això és tota la resposta que saps donar?
No, però no em venia de gust d´estendre´m.

No em crec que La Pereda i Muriedas tinguin números REALS tant baixos, el què deu passar és que la gent ja deu saber el "trucu del almendrucu astur-cántabru" per estacions sense personal: puges a La Pereda i quan arribes a Oviedo, poses a la màquina de bitllets de sortida que has pujat a El Caleyo.
Ídem amb Muriedas: quan arribes a Santander, poses Valdecilla a la màquina.

Em jugo un ou que estacions com Valdecilla, Veriña (o Monteana, que no sé si Veriña té personal), El Caleyo, Villabona, Los Campos... deuen tenir molts més passatgers a aquestes estadístiques que els que realment tenen.

Ara bé: la Linares-Moreda... si hi ha una línia que no es pot salvar, és aquesta (els regionals, el Talgo òbviament no), i la Cáceres-Valencia de Alcántara.

Altra cosa serà quan comencin a tenir una política tarifària amb cara i ulls...



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Divendres 28/12/2012 11:07

http://www.eldiario.es/economia/Economi ... 41623.html
El Gobierno se propone eliminar trenes en los que los ingresos cubran menos del 20% del coste
Fomento está sopesando suprimir o sustituir aquellas líneas ferroviarias de media distancia en las que los ingresos por venta de billetes no alcancen a cubrir al menos un 20 por ciento del coste de poner en circulación los trenes

EUROPA PRESS - MADRID
28/12/2012 - 09:12h
Imatge
En virtud de esta reestructuración, el departamento que dirige Ana Pastor solo mantendrá y declarará como 'obligación de servicio público' los trenes regionales que sean "más eficientes" desde tres puntos de vista (medioambiental, económico y social). El resto, se suprimirá o sustituirá por autobuses.

Según apuntaron dichas fuentes, Fomento está sopesando suprimir o sustituir aquellas líneas ferroviarias de media distancia en las que los ingresos por venta de billetes no alcancen a cubrir al menos un 20 por ciento del coste de poner en circulación los trenes.

Alrededor unos cincuenta servicios no alcanzaban esta ratio de cobertura económica en 2011, según se desprende del estudio sobre la eficiencia de los servicios ferroviarios de media distancia elaborado por la consultora pública Ineco para Fomento con ocasión de esta reorganización.

Este estudio, al que tuvo acceso Europa Press y realizado con datos del ejercicio 2011, revela también que 43 trenes de Media Distancia convencional de Renfe circulan casi vacíos, dado que transportan un número medio de viajeros que no supera el 10 por ciento de toda la capacidad del tren.

Asimismo, indica que 328 estaciones de tren no reciben más de cinco pasajeros diarios y que la explotación por parte de Renfe del actual servicio de trenes de Media Distancia convencional arroja un déficit de unos 275 millones de euros.

En concreto, el pasado año, estos trenes generaron ingresos de unos 190 millones de euros, importe que apenas permite cubrir el 40 por ciento del coste de 478 millones que supone su puesta en circulación.

El Ministerio de Fomento ha convocado a los sindicatos con representación en el sector ferroviario a una reunión con la secretaria general de Transportes, Carmen Librero, a primera hora de la mañana de este viernes para trasladarles el nuevo modelo, según indicaron fuentes sindicales.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 28/12/2012 20:49

Primer cop dur: regionals Lleida-Monzón i Móra-Caspe-Saragossa (només al tram Móra-Caspe). :'(
Es mantenen, això sí, els regionals Barcelona-Saragossa i Lleida-Saragossa... de moment (revisable el juny).

El Periódico de Aragón:

Los trayectos ferroviarios Caspe-Mora y Monzón-Lérida no estarán sujetos a obligación de servicio público

http://www.elperiodicodearagon.com/noti ... 17885.html



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 29/12/2012 1:11

437.001 ha escrit:Primer cop dur: regionals Lleida-Monzón i Móra-Caspe-Saragossa (només al tram Móra-Caspe). :'(
Es mantenen, això sí, els regionals Barcelona-Saragossa i Lleida-Saragossa... de moment (revisable el juny).

El Periódico de Aragón:

Los trayectos ferroviarios Caspe-Mora y Monzón-Lérida no estarán sujetos a obligación de servicio público

http://www.elperiodicodearagon.com/noti ... 17885.html
En canvi, segons he llegit, mantenen algunes línies de regionals, que tot i no cumplir el criteri del 15% d'ocupació, les deixen per la funció que fan de vertebrar el territori...


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”