Wien Hauptbahnhof

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Wien Hauptbahnhof

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/12/2012 22:37

Demà obriran les primeres 4 vies de la nova estació central de Viena, situada als antics Südbahnhof i Ostbahnhof. D'aquesta manera, començarà a acabar-se un anacronisme de l'època imperial que impedia pràcticament el trànsit ferroviari de llarga distància a través de Viena, excepte algun tren Munic-Budapest que parava a Meidling. Progressivament s'hi aniran incorporant tots els trànsits, fins que la infraestructura quedi completada el 2014.

Web oficial: http://www.hauptbahnhof-wien.at/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

elliotfern
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: elliotfern » Dilluns 08/07/2013 19:54

Al setembre seré a Viena amb un viatge que faré amb diversos transports. L'anada tinc prevista fer-la en avió entre Barcelona i Viena amb Vueling i la tornada la faré amb tren, en realitat dos trens: Viena - Innsbruck i Innsbruck - Trento.

Podré veure la nova estació de Viena que anunciàveu l'any passat i a més recorreré part d'Àustria en tren, que em fa força il·lusió. Volia demanar si algú de vosaltres ha fet el viatge en tren entre Viena i Itàlia i si l'heu fet, què us ha semblat, com són els trens...

Del preu no em puc pas queixar perquè tot el trajecte entre Viena i Trento m'ha costat 29 euros, que ho trobo força bé per ser un trajecte de 8 hores en tren.

gràcies



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 09/07/2013 0:05

L'estació no estarà acabada quan hi vagis. A més, l'empresa constructora que liderava l'UTE va fer fallida fa poc (la setmana passada, si no recordo malament) i a hores d'ara no queda massa clar si es podran complir els terminis.

Quant als trens entre Àustria i Itàlia, ja fa molt temps des que vaig agafar l'últim (a l'època "daurada" dels anys 80, dels vagons -perdó, cotxes- Eurofima de color taronja amb franja blanca, de comodíssims compartiments de 6, quan les reserves les feien quatre negitosos que temien quedar-se drets, cosa que amb prou feines passava); però pel que sento a dir, el servei s'ha deteriorat força. Dius que vas de Viena a Trento via Innsbruck: fa un temps, com que l'ÖBB havia format un consorci amb l'FMN (Ferrovia Nord Milano), Trenitalia els feia la guitza tant com podia, però sembla que el pitjor ja ha passat. Dels "clàssics" Viena-Roma (EC Romulus) i Viena-Venècia (Gondoliere) amb prou feines queda res, limitant-se el servei a trens de nit perquè Trenitalia ha tingut la idea brillant de suprimir els trajectes de llarga distància entre Villach i Udine, que es fan absurdament amb autocar "substitutori".

En fi, que m'estic posant nostàlgic, a més de caure en un off-topic (i em trec la targeta groga).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

elliotfern
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: elliotfern » Dimecres 10/07/2013 9:00

Gràcies per la resposta Guigui.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”