Metros de tot el món

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Metros de tot el món

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 16/03/2013 21:42

Un article amb xifres sobre xarxes de metros arreu del món, destacant innovacions d'interès.

http://www.bbc.com/travel/blog/20130314 ... he-numbers

Com a curiositat, d'Europa només esmenta Londres i Copenhaguen...



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 18/03/2013 17:56

El metro de Pequín, el més saturat del món

El suburbà xinès, amb 10,27 milions de passatgers al dia, ja supera el de Moscou

Imatge

Dos mesos després d'haver inaugurat quatre línies noves, amb què suma un total de 16, el metro de Pequín s'ha convertit en el més saturat del món, amb més 10,27 milions de passatgers al dia, i ha superat la xifra rècord que tenia el metro de Moscou, amb 10 milions.

"Probablement, aquest any veurem sovint aquest nombre diari de viatges", ha comentat el director del Centre de Control de Trànsit de Pequín, Zhan Minghui, citat pel portal xinès china.org.

Segons els registres oficials, el metro de Pequín registra la màxima ocupació entre el juliol i el setembre.

El 2002, el metro de la capital xinesa només comptabilitzava 1,32 milions de viatges per dia, una xifra que es va incrementar fins als 8 milions el 2012. Va arribar als nou milions l'1 de març d'aquest any i divendres va batre el rècord mundial a l'arribar als 10,27 milions de passatgers.

Encara que la inauguració de noves línies ha alleujat els problemes de congestió que patien algunes de les més antigues, ara són les més modernes les que registren més aglomeracions, en especial durant les hores punta, que acumulen prop del 40 per cent del volum de passatgers.

Segons Zhan, per alleujar aquest problema en els pròxims mesos s'augmentarà el nombre de vagons per línia i es reduirà el temps d'espera entre dos trens.
Evitar estampides

També es continuarà amb la restricció d'ingressos en 43 estacions per evitar possibles estampides, ha afegit Zhan. L'aglomeració que diàriament registra el metro de Pequín també és deguda a l'increment de la població en els últims anys.

Segons la Comissió de Planificació Familiar i de la Població de Pequín, els residents permanents de la ciutat eren 20,69 milions a finals del 2012, un increment del 2,5 per cent interanual.

S'espera que el 2015 el metro de la capital xinesa arribi a les 19 línies, que tindran una longitud operacional de 561 quilòmetres, una xifra que el 2020 arribarà als 1.000 quilòmetres operacionals.

Divendres, 15 de març del 2013 - 11:20h.
EL PERIÓDICO / Pequín
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... on-2341360



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/03/2013 18:00

Si, més enllà de la xifra d'usuaris, no indiquen per a quants passatgers està concebuda, és absurd "informar" de la suposada saturació d'una xarxa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”