Què trobeu a faltar en el ferrocarril actual?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Què trobeu a faltar en el ferrocarril actual?

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/09/2013 18:02

Per als que tenim una certa edat i experiència en viatjar en tren, hi ha una sèrie de coses que hem arribat a conèixer i que ara enyorem perquè a algú se li ha acudit que cal canviar (uns creuran a millor, uns altres a pitjor). Així doncs, començo amb la meva llista particular:

- Compartiments de 6 seients
- Coincidència de les files de seients amb les finestres (avui et pots trobar amb una plaça "de finestra" des d'on no veus enfora)
- Poder pujar a pràcticament qualsevol tren de llarg recorregut sense reserva i poder comptar raonablement amb trobar-hi seient
- Finestres practicables

I vosaltres, què creieu que el ferrocarril ha perdut i hauria de recuperar?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4437
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 08/09/2013 18:40

Jo el que trobo a faltar és:
  • Les 440 de RENFE.
  • Les 211 de FGC. Però què han fet per treure-les de sobre :'( :'( :'( ???
  • I els 1000 i 1100 del FMB.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 08/09/2013 18:58

Més composicions de locomotora+vagons i menys automotors.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 08/09/2013 19:11

epuig29 ha escrit:Més composicions de locomotora+vagons i menys automotors.
Jo també :'(


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4437
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 08/09/2013 19:17

També trobo a faltar quan els cotxes estaven separats i a vegades, quan el tren s'atura, es balanceja, jo, des de que era nen, ho vaig descobrir amb els 4000 del FMB i m'encantava!!! :'( :'( :'( Com passa el temps... :( :cop :nono



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 08/09/2013 19:25

A lo largo del tiempo se han ido cambiando tantas cosas, algunas para bien otras para mal... tal vez lo que más echo de menos es que los cambios ocurrieran para dar un mejor servicio, y no para vender una determinada imagen o cosas por el estilo.

Como lo de los automotores... estan bien para trenes de cercanías y así, que necesitan ser flexibles y sin necesidad de grandes maniobras. Pero en larga distancia sería más importante poder siempre tener bastante capacidad, alargando o acortando trenes.

También pienso que falta personal en el servicio de cercanías. Nunca he entendido ese afán mortal por vaciar las estaciones de personal, sustituyendolos con máquinas que fallan más veces de las que funcionan, y luego encima encontrarte con un aumento de vandalismo e incivismo que obliga a poner guardias jurados en esas mismas estaciones. Idem en los trenes, yo preferiría que las estaciones no parecieran prisiones, y en cambio que los revisores estuvieran más generalizados (no necesariamente uno en cada tren, pero sí con una cierta frecuencia). Un ferrocarril más humano causa más empatía en el usuario, y seguramente más gente estaría dispuesta a pagar su billete.

Que se valoren los edificios de las estaciones... hay muchísimas estaciones decimonónicas, históricas, además de un estilo sencillo y austero que se me hace muy agradable a la vista, a diferencia de esas moles de acero y cristal, que son frías y estériles. Siempre me ha parecido algo muy particular de España que haya tantos edificios de estación que son muy antiguos y estan bastante bien cuidados (muchas veces preservando incluso el nombre arcaico de cuando originó la estación, como en "Las Planas", "Moncada Reixach-Manresa" o "Ribarroja de Ebro"). Pero aún así no hay tapujos en dejar algunos abandonados a la intemperie si ya no interesan, o directamente derribarlos. Parece que sólamente se cuidan mientras estan realmente en uso, y eso no es forma de valorar el patrimonio que tenemos.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 08/09/2013 19:53

Jo trobo a faltar comoditat als trens de mitja distancia (regionals de tota la vida, quina mania de canviar noms que va tenir renfe) i també mes trens loc+cotxes per que al tren actual d'espanya i catalunya hi fan molta falta encara que et venen el contrari.

Relacionat amb FGC que es el tren que mes he fet servir m'agradaria que amb tanta modernitat que venen doncs que es noti, no pot ser que tardem mes temps que abans per fer els mateixos trajectes i que any rere any pugin els preus donant pitjor servei.

Per acabar trobo a faltar trens internacionals per que curiosament quan hem trencat la barrera de l'ample de via es quan ens han suprimit trens (milà, zurich) i encara estem esperant veure trens a Barcelona destinació Europa (potser falta poc però inagurem a mitjes una infraestructura molt important)

Salutacions.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 08/09/2013 20:46

Jo trobo a faltar el soroll de les juntes dels rails al passar les rodes a sobre. El xiulet al pas de nivell.
Esperar a que canviin la locomotora de cantó i veure com passa amunt fins al canvi d'agulles i llavors torna enrera per enganxar-se al primer vagó i veure el cop que li dona i que tots els vagons es mouen un pel...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/09/2013 22:09

Jo trobo a faltar un metro amb finestres panoràmiques, com les que havien a les cantonades dels 1000's, ja que ara, amb els cotxes continus.



jordi
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: jordi » Diumenge 08/09/2013 22:16

Jo a part de tot el que ja s'ha dit, el que més trobo a faltar es poder sentir-me com un maquinista de tren. O sigui, les finestres davanteres per a passatgers que hi havien als antics trens de les Línies 1 i 3 de metro de Barcelona o les suïsses de RENFE, entre d'altres.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 08/09/2013 22:49

Amb això que dieu de les finestres frontals per als passatgers m'ha vingut al cap un detall que últimament els metros van deixant de banda (dic metros perquè els altres trens ja fa temps que ja no en porten): les portes frontals. Potser a molta gent li sembla lleig veure una porta al frontal d'un tren, però a mi m'encanta, i no se pas per què.
I molt relacionat amb això també dir que trobo a faltar els frontals rectes, no les corbes aerodinàmiques dels Civies i dels 9000 o els 5000 del Metro, o de les noves 113 de FGC, amb el bon camí que portaven amb els 112...
És per aquests dos detalls que tant m'agraden els 2000, 2100, 3000 i 4000 del metro! Per no parlar de les antigues 440 sense reformar de Renfe.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 08/09/2013 22:56

Jo trobo a faltar... que vagi bé... (si és que en algun moment ha anat bé...) (parlant de Renfe, òbviament...).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/09/2013 23:06

Adolescent barceloní ha escrit:Jo trobo a faltar... que vagi bé... (si és que en algun moment ha anat bé...) (parlant de Renfe, òbviament...).
Encara que sembli mentida, sí que hi va haver una època que anava bé, quan Mercè Sala dirigia Renfe. Era increïble, els trens anaven puntuals!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 09/09/2013 8:42

Venedors i venedores que passin amb el carret de les begudes, fruits secs, premsa...

A l'Aeroexpress (entre Moscú i els dos aeroports principals de la ciutat) ho fan i està força bé. La premsa poc útil si no parles rus, és clar :x

També he viatjat per altres països (Polònia, Rumania...) als quals, a certes línies i estacions, encara pugen amb el carret durant la parada del tren a vendre begudes, pastes i àpats senzills, com es feia antigament.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 09/09/2013 9:31

finestres amb vidres no tintats :cop


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 09/09/2013 10:03

Bon dia.
Bé, la llista és llarga, i hauria de fer distincions entre el cas espanyol i l'internacional.

Per començar, el cas espanyol: En les recents compres de material, s'ha deixat de banda un tipus de compra que, per les Rodalies de Madrid i BCN i certes línies de Mitjana DIstància tals com BCN-Tortosa/Reus, BCN-Portbou, Sevilla-Cadis (per posar alguns exemples), hi trobo a faltar trens d'elevada capacitat de 2 pisos enlloc de tantes unitats tipus "Civia" o bé 449/599. El mateix exemple en les rutes apropiades (Saragossa-Canfranc, Madrid-Conca) amb les unitats d'1 sol cotxe. Un altre servei que s'oferia a Llarga Distància, l'Autoexpreso, crec que era suggerent de cara a atraure passatgers. Revisors (o bé personal de tren, com volguem esmentar-los) en la pràctica totalitat de serveis, cosa que no he notat tant aquesta manca a Europa. I, encara que sembli poc important, l'estil. La RENFE dels anys 80 o, si apurem molt, la de principis de segle, sabia jugar bé amb l'estil. Des de la quantia de color dels 80 (en ocasions, ben elegant, com la imatge "Estrella") fins a l'elegància funcional de Grans Línies/Regionals/Rodalies, un bon disseny és important pel ferrocarril, i a Espanya s'ha perdut molt de gust. Guies horàries generals, que se'n feien fins entrats els 90, si no recordo malament.

En general: Compartiments de 6 seients, re-fundació d'una categoria de servei de l'estil Trans Europ Express i el seu estil "Retro" (estil que trobo a faltar en la majoria de trens confortables a priori, si al Talgo III RD li afegeixes Wi-Fi, endolls i el cotxe-restaurant que originàriament portava trobo que seria fantàstic per a tràfics de llarga distància), finestres practicables, major ús en general de les composicions reversibles convencionals (a l'estil del RailJet o bé del TER 200 "Alsace", pels beneficis que comporta a nivell de suspensió, qualitat de marxa, adaptabilitat a la demanda...), foment més atrevit en el manteniment i construcció de línies secundàries com a servei públic enlloc de tendir-se a la "desruralització" que estem visquent del ferrocarril, seients orientables en el sentit de marxa i no fixos, tabics de separació entre la plataforma del tren i el saló de passatgers (a l'estil de les 440 no/R). Crec tanmateix (i això donaria per obrir un nou fil), em fa la sensació que els trens nocturns tenen moltes més cartes a jugar de les que els gestors del ferrocarril els veuen, jo tornaria a apostar fort per aquests a través de l'entitat CIWL, i rebaixar les pretensions amb l'Alta Velocitat i deixar-la com a mitjana distància europea, aquest punt me'l demostraria que no està funcionant tant malament el servei nocturn París-Moscou, de prou recent creació.

És bastant un "quiero y no puedo", però allà va. Salut!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 09/09/2013 11:05

Jo ho tinc molt clar, centrant-nos en el ferrocarril català: personal, personal i més personal. I sobretot, personal d'atenció al viatger.
És absolutament indigne, impresentable i surrealista que estacions per on hi passen milers de persones cada dia quedin sense personal, amb la gent totalment desatesa. I no em serveix que hi hagi un "agent" que estigui 3 estacions més enllà i que se'l pugui trucar per telèfon. Això és una caqueta punxada en un pal.

Per llei, obligaria que en cada estació amb més de 100 viatgers diaris (sí, viatgers, no "clients") tinguin l'obligació de tenir una persona d'atenció/vigilància durant totes les hores en que estigui oberta. I que en cada tren sigui obligatori que hi viatgi de rodalies/regionals/llarg recorregut, com a mínim, una persona d'atenció al viatger.
El problema és que ens hem acostumat a una cosa que mai hauríem d'haver permès: a que ens deixin abandonats i desatesos, amb l'excusa d'un presumpta viabilitat econòmica que tampoc és tal, ja que la falta de personal deriva en més inseguretat, vandalisme i confusió, la qual cosa fa baixar en picat la qualitat del transport.
I a sobre, mentre automatitzem tot el país, la gent es queda a casa perquè ja no té feina. Hem que pagar serveis d'ajuda a gent sense recursos i prestacions d'atur a aturats mentre les infraestructures resten abandonades i paguem una barbaritat en noves maquinetes més modernes cada dos per tres. Aviat els trens aniran buits amunt i avall.
Hi ha calers per tenir un exèrcit de xofers per ús exclusiu dels polítics portant-los amunt i avall tot el dia fins i tot a la perruqueria, hi ha calers per posar centenars/milers de persones per sevir cafès a polítics i d'altres enxufats, hia ha calers per omplir de majordoms i personal de servei qualsevol dels espais on van els poderosos. Però per atendre als que paguem impostos i fem funcionar el país, per això no hi ha calers.

Molt eficient tot plegat, molt eficient :evil:

Això és el que trobo a faltar, bàsicament.



César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dissabte 09/11/2013 16:53

raulitinbcn ha escrit:
epuig29 ha escrit:Més composicions de locomotora+vagons i menys automotors.
Jo també :'(
Això és diria lo que més trobo a faltar :(
Per això m'agrada tant viatjar amb tren per països com Rep. Txeca por exemple ...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 09/11/2013 18:35

Caps d'estació amb uniforme aixecant la bandera i fent servir el xiulet per donar permís al tren.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dissabte 09/11/2013 18:47

+1 als convencionalS... a mes a mes per la nostra linia de Puigcerda, trobo a faltar que els trens mes amunt de Vic o com a molt de Torello, fins La Tor de Querol ( i tambe els altres regionals com Tortosa, Mora,etc...) siguin aixi: :martell1
Imatge
FOTO DEL FLICKR DE GABRIELE FONTANA



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”