Trens a Malàsia, algu hi ha estat?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Trens a Malàsia, algu hi ha estat?

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 12/11/2013 10:53

Algú ha estat a Malàsia? Estic mirant i sembla que hi ha una barreja de línies dels temps colonials amb coses més modernes, estic mirant de fer algun trajecte en tren en comptes d'avió o autobús però els horaris semblen no gaire pràctics :roll:


ES PELIGROSO ASOMARSE

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 12/11/2013 15:29

Em vaig recorre mes del 50% de les linies de Malasia fa un any

Tren Aeroport - Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Butterworth (Penang)
Khota - Bahru - Singapur


Tens molta informació
http://www.seat61.com/Malaysia.htm

La xarxa es metrica exceptuant el tren a l'aeroport.
La xarxa metrica te forma de Y.
La linea nord sud de l'Oest Thailandia - Penang - Kuala Lumpur - Singapur s'esta desdoblant i electrifcant en ample metric i Vmax=160km/h. Pero veient la infraestructura es de via ample, inclus sembla d'alta velocitat. Pero es fa de moment en ample metric. Pero pensant en un canvi d'ample en uns anys
La linea nord sud de l'est es molt rural, atrevesant la selva. Aqui em va sorprendre que el sistema de bloqueig de per testig.

Amb mes calma et puc pasar molta mes informació



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 12/11/2013 17:10

Amb el tren de l'aeroport a Kuala Lumpur ja hi comptava, i estava mirant d'anar fins a Buttersworth, però sembla que l'Express surt a la tarda i veient els temps de viatge perd la gràcia de veure el paisatge (suposo que es fa fosc relativament d'hora com a tot país tropical)

gràcies per l'enllaç, després me'l miro


ES PELIGROSO ASOMARSE

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 14/11/2013 11:22

Jo l'any passat vaig fer el Kuala Lumpur Butterworth en un tren nocturn. No vaig veure res de paisatge. Excepte la sortida de sol espectacular en el ferry que conecta l'estació de tren amb Penang (Es una illa a uns poc km de la costa conectada per ferry i un pont)
El que esta clar es que a les 19h es fosc i no veuras gaire paisatge. Per tant apartir de Ipoh no veurass res.
Per cert de Kuala Lumpur a Ipoh que es mes de la meitat de trajete, la linea esta desdoblada i eletrificada. Hi ha el trens ETS que sols tarden 2:20

http://ktmintercity.com.my/images/image ... Upline.jpg

Mentres que l'express que va a Butterworth son 3:10

De Kuala Lumpur a Ipoh son 200km. I el tren tarda entre 2:20 i 3:10
De Ipoh a Penang son 150km i el tren tarda 3:00.

No se com estan les obres de Ipoh a Kuala Lumpur. Pero en poc tems es fara el Kuala Lumpur Butterworh en 4h. En alguns lloc he llegit que seria el 2013. I l'any passat vaig veure que ja es treballava en l'electrificació en molt llocs del trajecte.

Una foto de com estan deixant la linea
Bagan Serai
Imatge
Imatge

http://www.gamuda.com.my/mrt_railway_edtp.html

De linia colonial ja li queda poc. Ara sembla un linia d'alta velocitat amb ample metric. :x

Pero si vols recorrer un tren tipicament colonial, pots fer el Tren de la Selva. Kotha Bahru - Sinagapur.
Alla pots trobar aixo

Bloqueig amb testic
Imatge
Imatge

Jo l'any passat vaig fer la ruta Kuala Lumpurt - Penan en tren, avio a Kotha Bahru i tren de Kotha Bahru a Singapur en 2 etapes

Per cert si va as Penang no deixis de pujar en el Funicular, es espetacular. Jo mai havia pujar es un de tant rapid. A la baixada semblava mes una montanya rusa que un funicular.

La meva dona sempre recordara el tren Kuala Lumpur Penang. Estavem de lluna de mel. Havia reservat un camarot de primera.
Imatge
Al arribara a l'estació ens comunique que el cotxe de primera esta fora de servei i que ens envien a un cotxe lliteres, sense compartiments. Un pasadis allargat amb lliteres als 2 costats.
Imatge



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”