Alsa logra licencia de operador ferroviario

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Alsa logra licencia de operador ferroviario

Entrada Autor: wefer » Dijous 17/04/2014 2:09

Europa Press ha escrit:Alsa logra licencia de operador ferroviario

Alsa ha logrado licencia de operador ferroviario, título que la habilita para entrar a competir con Renfe en todo tipo de transporte de viajeros en tren en el momento en que el Gobierno abra este mercado, previsiblemente en la segunda mitad de este año.

La compañía de transporte en autobús ha obtenido la ampliación de la licencia con que ya contaba desde 2010, de forma que podrá prestar servicio en toda la red ferroviaria, tanto la de AVE, como la de Regionales y Cercanías, según informó la empresa del grupo británico National Express.
Llegir tot l'article:
http://www.europapress.es/economia/noti ... 44337.html



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 17/04/2014 10:34

I els trens, d'on els traurà, Alsa? Els llogarà a Renfe, a la SNCF, a JR, a la DB... o bé en comprarà? De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.

Per una altra part, si d'aquí a uns anys entren a la xarxa d'Adif trens d'altres empreses (pel qual s'acaba el monopoli de Renfe):

1) No es saturarien encara més les vies i, sobretot, els túnels?

2) Aquests trens d'altres empreses oferirien els serveis (Rodalies, Regionals, AVE, etc.) que ofereix Renfe? O bé tindríem les línies de Renfe per una part i les línies d'altres empreses per l'altra part, com si fossin autobusos?

3) En cas que altres operadors comencessin a operar serveis de passatgers, és possible la possibilitat de que la Generalitat trenqui el contracte amb Renfe i el signi amb una altra empresa (per aquí al Fòrum barallàveu la SNCF com a alternativa...).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/04/2014 10:52

Adolescent barceloní ha escrit:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
Adolescent barceloní ha escrit:1) No es saturarien encara més les vies i, sobretot, els túnels?
Això correspon a Adif. Són ells que adjudiquen els solcs, amb criteri més o menys tècnic i més o menys polític.
Adolescent barceloní ha escrit:2) Aquests trens d'altres empreses oferirien els serveis (Rodalies, Regionals, AVE, etc.) que ofereix Renfe? O bé tindríem les línies de Renfe per una part i les línies d'altres empreses per l'altra part, com si fossin autobusos?
En serveis públics fora del mercat lliure, la tarifa continuarà estant determinada per l'autoritat competent: en el cas de Catalunya, la Generalitat. I teòricament podria ser que determinades línies o serveis vagin a una concessionària, i altres a una altra.
Adolescent barceloní ha escrit:3) En cas que altres operadors comencessin a operar serveis de passatgers, és possible la possibilitat de que la Generalitat trenqui el contracte amb Renfe i el signi amb una altra empresa (per aquí al Fòrum barallàveu la SNCF com a alternativa...).
Teòricament, és possible. De fet, se'n parla en un fil o més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 17/04/2014 10:57

Gràcies per les respostes, Guigui.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 17/04/2014 12:22

Vaja, semblant a Anglaterra, no?



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 17/04/2014 13:10

Guigui ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 17/04/2014 14:37

Crec que té sentit que una empresa dedicada al transport de viatgers opti per a aquesta llicència.

Ja posats és pitjor l'empresa Moventia, que es dedica al transport públic (Sarbus, Autobusos de Lleida...) i alhora ven cotxes a través d'una xarxa de concessionaris.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 17/04/2014 16:46

Sagrerenc ha escrit:
Guigui ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.
Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 17/04/2014 17:16

Javi M ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
Guigui ha escrit: A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.
Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.
Bé, jo conec l'exemple de la BVG a Alemanya (busos, tramvies i la U-Bahn i S-Bahn), però pensava que eren empreses independents sota la mateixa marca (estil TMB). Per això deia això d'Alsa, perquè poder faria una subdivisió autobusos i subdivisió trens.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 17/04/2014 17:50

Javi M ha escrit:Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.
També Arriva opera amb busos i trens.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 19/04/2014 23:17

Yo pienso que ALSA operada mas por las líneas Barcelona - Valencia - Murcia y Madrid - Barcelona ya que son las líneas de autobuses que tienen mas viajeros de la empresa ALSA solo es una suposición.

Yo solo espero que estas operadoras que van a competir con Renfe que los billetes tengan un precio asequible y que no cometan el mismo error que Renfe con los altos precios de los billetes de AVE.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”