Suissa i els trens pels carrers

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1210
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Suissa i els trens pels carrers

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 29/07/2014 0:59

A Igualada el tren circulava per el passeig de la ciutat amb 2 passos a nivell i un tercer l'actual a les afores de la ciutat.
Com ja sabeu igualada va eliminar el traçat del passeig i va fer la nova estació a les afores.

Igualada reclama o a reclamat un soterrament per fer arribar el tren novament al centre de la ciutat i més quan a Barcelona es va fer el soterrament de Cornellà a plaça Espanya.

Ara no coneixo realment el tipus de soterrament que es vol fer per que parlen d'anar a l'Hospital Comarcal que no esta al centre precisament i crec que si no es porta al centre no val la pena ni el soterrament ni un tipus tren tram per el passeig.
A més l'idea es fer recular el tren per treure el pas a nivel existent.

Ara bé i com es debat podriem haver deixat el tram Cornellà plaça Espanya al aire lliure?



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 29/07/2014 1:16

Para empezar muchas líneas de tren, sobre todo de montaña, hoy en día no se harían porque la carretera absorbería generalmente el uso como para que estuviera justificada una línea de tren. Aparte de eso, lo que dices no es del todo acertado, porque lo que probablemente se hubiera hecho hoy en día es establecer la línea como un verdadero tranvía interurbano más que un tren que circula por la calle. Eso fue lo que hicieron en su día con la Forchbahn en Zúrich, que pese a estar denominado con una S como los demás trenes de cercanías entra a la ciudad por las vías de tranvía, y termina en un bucle en una plaza.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 29/07/2014 1:23

ortegote ha escrit:A Igualada el tren circulava per el passeig de la ciutat amb 2 passos a nivell i un tercer l'actual a les afores de la ciutat.
Com ja sabeu igualada va eliminar el traçat del passeig i va fer la nova estació a les afores.

Igualada reclama o a reclamat un soterrament per fer arribar el tren novament al centre de la ciutat i més quan a Barcelona es va fer el soterrament de Cornellà a plaça Espanya.
Aparte de que el soterramiento de Cornellà a Magòria es discutible, no se puede comparar el tránsito (tanto vehicular como ferroviario) de Barcelona con el de Igualada. Y de hecho, me parece muy repelente la mentalidad de "esque allá también lo tienen", cuando lo único que habría que cuestionar es si hace falta o no un soterramiento en Igualada, con argumentos respecto a su necesidad/prioridad o no, no de si otros hacen yo que sé que. Vendría bien que madurasemos un poco y superasemos ese infantilismo de que si el otro tiene yo también quiero.
ortegote ha escrit:Ara no coneixo realment el tipus de soterrament que es vol fer per que parlen d'anar a l'Hospital Comarcal que no esta al centre precisament i crec que si no es porta al centre no val la pena ni el soterrament ni un tipus tren tram per el passeig.
A més l'idea es fer recular el tren per treure el pas a nivel existent.
¿Que tiene de trágico un paso a nivel? Propongo que cerremos todo el ramal de Igualada, digo, si a la gente no le vale el tren ni por un miserable paso a nivel, será que el tren es una cosa totalmente dispensable. Ah, y también nos deshacemos de todos los proyectos para llevar la línea de vía ancha a Igualada, si un paso a nivel les molesta, imagínate tener otra línea de tren atravesando su pueblo, quita.
ortegote ha escrit:Ara bé i com es debat podriem haver deixat el tram Cornellà plaça Espanya al aire lliure?
Hasta Pl. Espanya difícilmente, porque cuando se hizo el tramo Magòria-Pl. Espanya por ahí ya estaba urbanizado. Ahora, el resto del trayecto yo no considero que hacía gran falta soterrarlo, pero es la decisión que se tomó en su día. ¿Me explicarías en qué afecta esa decisión la necesidad o no que hay en Igualada de un soterramiento?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4053
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 29/07/2014 2:37

Però aquest tema no tractava sobre trens circulant pels carrers de Chur, a Suïssa?



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 29/07/2014 2:42

El nombre del hilo es "Suïssa i els trens pels carrers". Creo que si se tratara solo del video este hubiera estado en el hilo de videos.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1210
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 30/07/2014 5:52

La idea del pas a nivell la trobo absurda però es el que proposa l'ajuntament per eliminar aquest pas.

Posso l'exemple de Cornellà per que es va fer en la mateixa epoca i crec personalment que si el tren a Igualada arribes al centre com abans avui hi hauria mes gent que agafaria el tren, no per anar a Barcelona pero si per fer trajectes dins de la comarca de l'Anoia per anar a la capital, pero la cultura ferroviaria en aquest pais ja sabem com es i ara ni hi es ni se l'espera.

Si s'hagues soterrat (en aquell moment era aixó o treure'l, ja veieu que va passar es va treure) es podria haver fet una parada intermitja entre la Mutua i l'Hopital on hi hauria mes viatgers d'arribada per fer consultes o per visitar familiars, ara es imposible per que no hi ha la Mutua ni tampoc l'hospital.

I parlant del video de Suissa veig també molta plataforma reservada i crec que no hi ha problemes per que la gent es concient de que funciona bé i que si es respecten les normes no te per que ser perillos, soc dels que pensa que si a Suisa fan servir el tren per creuar els ports de montanya amb el cotxe per que no hi hauria d'haver coses com aquesta del video.

Salutacions.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”