Pàgina 1 de 1

L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Divendres 01/08/2014 15:24
Autor: m.h.t.
Marseille - Londres en Eurostar à partir du 1er mai 2015

Eurostar vient de confirmer la mise en place d'un aller retour entre Marseille et Londres à compter du 1er mai 2015, à l'issue d'une série de tests fructueux. "Nous sommes en mesure de confirmer cette nouvelle sans toutefois pouvoir dire pour l'instant quel en sera le rythme exact", a indiqué à La Provence l'entreprise ferroviaire de droit britannique détenue à 55% par la SNCF.

Assurant depuis 2002 en juillet et août la desserte entre Avignon et Londres, Eurostar a choisi Marseille "parce qu'elle est devenue très attractive, notamment grâce à son titre de capitale européenne". Le trajet, qui passera à l'aller par Avignon, Lyon et Lille Europe (pour une halte administrative), fera gagner environ une demi-heure aux passagers qui ne seront plus contraints de changer de gare à Paris. Soit un temps annoncé de 7 heures entre Saint-Charles et Saint-Pancras, et 6 heures en sens inverse puisque les formalités ont lieu en amont du trajet outre-Manche.

Aucun élément tarifaire n'a pour l'instant été divulgué par Eurostar qui donne rendez-vous aux voyageurs en fin d'année pour l'ouverture des ventes.

FONT: La Provence (text en francès)


:flecha El 15 de maig de 2015, l'Eurostar arriba a Marselha passant per Avinhon, Lyon/Liyon i Lille-Europe. El viatge durarà 7 hores entre Marselha-Sant Carles i London-St. Pancras, i 6 hores en sentit invers. Fins ara, hi havia un reduït servei d'estiu entre Avinhon i Londres de l'Eurostar, però aquest servei serà permanent tot l'any, sense necessitat de canviar de tren a París.

Barcelona, seria factible?

EntradaPublicat: Divendres 01/08/2014 15:33
Autor: Guigui
Pregunta als coneixedors de la matèria: hi ha algun impediment tècnic (tensió, homologació de sistemes de seguretat, etc.) perquè l'Eurostar arribi a Barcelona?

Re: Barcelona, seria factible?

EntradaPublicat: Divendres 01/08/2014 16:55
Autor: BCN2008
Guigui ha escrit:Pregunta als coneixedors de la matèria: hi ha algun impediment tècnic (tensió, homologació de sistemes de seguretat, etc.) perquè l'Eurostar arribi a Barcelona?

Sí, els trens actuals em penso que no tenen ERTMS, per la resta podrien entrar, perquè funcionen sota 25kV. Potser la millor opció ara que faran fix tot l'any aquest tren seria oferir un enllaç a Marseille, Avignon o Lyon amb algun dels serveis AVE/TGV actuals.

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Divendres 01/08/2014 17:14
Autor: nitrasc
Potser els encarregats d'aquesta relació seran els nous trens Velaro e320 que entraran en servei l'any que ve per Eurostar. En teoria, aquests trens seran interoperables, pel que hauran de comptar amb l'ERTMS. Aquests mateixos trens, com ja es va confirmar fa uns mesos, entraran en servei entre Londres i Amsterdam.

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Divendres 01/08/2014 20:11
Autor: WMD626
D'entrada, sembla que es podria fer una combinació del TAV Madrid-Barcelona-Marsella amb el Marsella-Londres, però em sembla que els horaris, ara per ara, són molt "xungos". Ara bé, aquest inconvenient no em sembla difícil de solucionar.

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Divendres 01/08/2014 22:48
Autor: Renfe445
I no podrien ficar l'AWS?

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Divendres 01/08/2014 23:13
Autor: oriolp13
Renfe445 ha escrit:I no podrien ficar l'AWS?

A on?????

L'AWS és un sistema que només s'utilitza a UK.

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Divendres 01/08/2014 23:27
Autor: Renfe445
oriolp13 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:I no podrien ficar l'AWS?

A on?????

L'AWS és un sistema que només s'utilitza a UK.

Ja, però mira, és una idea. :)

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Dissabte 02/08/2014 1:19
Autor: wefer
I per què volem l'Eurostar a BCN? Són una barbaritat d'hores que difícilment farà ningú a no ser que algun dia es comencin a fer TGVs nocturns.
De fet ni tan sols acabo d'entendre la idea de fer-lo arribar a Marsella podent fer perfectament el viatge amb un simple canvi a París, més tenint en compte que els viatgers directes Marsella-Londres deuen ser més aviat escassos.

m.h.t. ha escrit:Soit un temps annoncé de 7 heures entre Saint-Charles et Saint-Pancras, et 6 heures en sens inverse

Deu ser perquè de Londres a Marsella, com tothom pot veure en qualsevol mapa d'Europa, ve de baixada i per això triga menys :riure

m.h.t. ha escrit:puisque les formalités ont lieu en amont du trajet outre-Manche.

Aaaaah, era això. Què cutre. Visca la "Unió" Europea

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Dissabte 02/08/2014 7:39
Autor: oriolp13
Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:I no podrien ficar l'AWS?

A on?????

L'AWS és un sistema que només s'utilitza a UK.

Ja, però mira, és una idea. :)

Les idees cal donar-les amb una mica de sentit :roll: :roll: ....seria molt més fàcil instal·lar l'ERTMS a UK...

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Dissabte 02/08/2014 12:13
Autor: gatvell
Més senzill que les locomotores acceptin ERTMS i AWS, i avall.

Mala combinació

EntradaPublicat: Dissabte 02/08/2014 12:42
Autor: Guigui
WMD626 ha escrit:D'entrada, sembla que es podria fer una combinació del TAV Madrid-Barcelona-Marsella amb el Marsella-Londres, però em sembla que els horaris, ara per ara, són molt "xungos". Ara bé, aquest inconvenient no em sembla difícil de solucionar.

Ajuntar els dos serveis seria geogràficament absurd, ja que per arribar a Marsella cal fer una volta força grossa. En canvi, tindria molt més sentit un enllaç a Avinyó o Lió.

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Dissabte 02/08/2014 21:19
Autor: trensmat
La distancia Barcelona - Londres es un poco larga, pero poniendo un tren que salga a las 6:00 de Barcelona y otro tren que salga a las 6:00 de Londres podrían llegar entre 15:00 o 17:00 de la tarde.

Pero en fin las distancias no son el problema ya que hay un tren turístico Niza - Moscu, el problema es que SNCF es una panda de tiquismiquis con las otras compañías y pasando de las norvativas de la Unión Europea.

Re: Mala combinació

EntradaPublicat: Diumenge 03/08/2014 8:55
Autor: WMD626
Guigui ha escrit:
WMD626 ha escrit:D'entrada, sembla que es podria fer una combinació del TAV Madrid-Barcelona-Marsella amb el Marsella-Londres, però em sembla que els horaris, ara per ara, són molt "xungos". Ara bé, aquest inconvenient no em sembla difícil de solucionar.

Ajuntar els dos serveis seria geogràficament absurd, ja que per arribar a Marsella cal fer una volta força grossa. En canvi, tindria molt més sentit un enllaç a Avinyó o Lió.

L'AVE-TGV de Marsella ja para a Avinyó. La qüestió és que si el Londres-Marsella para també a Avinyó o a qualsevol altre punt on també parin els TAVs de Madrid i Barcelona, ja es podria fer una combinació amb un sol transbordament. Una nova línia directa Barcelona-Londres en alta velocitat, personalment m'agradaria ;) i no seria pitjor que fer el trajecte en autobús,com ja es fa. Però no ho acabo de veure clar, sobretot per la quantitat de línies aèries low cost que ens enllacen amb tots els aeroports londinencs... D'altra banda, i com diuen els companys més avall, només es podria fer amb un Eurostar adaptat a tots els sistemes de senyalització.

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Dijous 22/01/2015 0:25
Autor: Sagrerenc
Els bitllets del Londres-Marsella ja estan a la venda. Aquest tren circularà entre maig i octubre tres cops per setmana (dl,dv,ds), amb dos reforços setmanals al juliol i agost (dj,dg). Els horaris són els següents:

EST 9084 London-Saint-Pancras 7h19 - Ashord International 7h55 - Lyon-Part-Dieu 13h00 - Avignon-TGV 14h08 - Marseille-Saint-Charles 14h46.

EST 9087 Marseille-Saint-Charles 15h22 - Avignon-TGV 15h58 - Lyon-Part-Dieu 17h25 - Ashford International 21h34 - London-Saint-Pancras 22h12.

En sentit Sud, tenim el TGV 9743 Lyon-Part-Dieu 14h30 - Barcelona-Sants 19h28 que permetria fer Londres-Barcelona en 11 hores i 10 minuts.

En sentit Nord, l'enllaç és més complicat, caldria prendre el TGV 9736 Barcelona-Sants 8h25 - Lyon-Part-Dieu 13h24, amb 4 hores d'espera a Lyon.

En qualsevol cas, el viatge Barcelona-Londres continua sent més ràpid fent l'enllaç a París (Gare de Lyon/Gare du Nord amb el RER D), el trajecte és d'unes 10 hores.

Re: L'Eurostar arriba a Marsella

EntradaPublicat: Dimarts 28/04/2015 21:45
Autor: Sagrerenc

Re: L'Eurostar arriba a Amsterdam i Bordeus

EntradaPublicat: Divendres 28/10/2016 16:43
Autor: m.h.t.
Després de la seva ampliació a Marsella, l'Eurostar ja té confirmada l'ampliació a Amsterdam al 2017 i a Bordeus properament, aprofitant l'obertura del tram de LAV Tours-Bordeus al mateix 2017:

Eurostar vòl connectar Bordèu e Londres

“Agacham las oportunitats. Bordèu ne poiriá èsser una pr’amor que i a una nòva linha TGV que serà mesa en servici en 2017”


Es possible que i aja lèu una linha de TGV dirècta de Bordèu a Londres, çò afirmèt aquesta setmana lo director general d’Eurostar, Nicolas Petrovic, segon çò que publica The Times. “Agacham las oportunitats. Bordèu ne poiriá èsser una pr’amor que i a una nòva linha TGV que serà mesa en servici en 2017”, çò diguèt. En mai d’aquò, lo director d’Eurostar considèra que Bordèu “es vertadièrament metamorfosada, es dinamica” e soslinha que mai de 45 000 britanics se son installats dins la granda region Aquitània-Lemosin-Peitau-Charantas. [...]

FONT: Jornalet (text en occità)

Bordeaux in 4 hours under Eurostar’s high-speed plans

Eurostar is planning to run direct trains from London to France’s southwestern wine region as part of an expansion of the cross-Channel rail network.

The train operator said that it was actively exploring the possibility of new services to Bordeaux for the first time after the completion of a new high-speed line to the city next year.

It would be the third new destination for Eurostar in just a few years after the introduction of trains to Marseilles in the south of France in mid-2015 and the planned start of services to Amsterdam from 2017. [...]

FONT: The Times (text en anglès)