Madrid i Barcelona, dos models de metro

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Madrid i Barcelona, dos models de metro

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 04/04/2015 15:39

Madrid i Barcelona, dos models de metro
Els combois passaven amb més freqüència a la capital espanyola el 1919 que no ara
M. FERRER / A. SOLÉ Madrid / Barcelona | Actualitzada el 04/04/2015 00:00
http://www.ara.cat/societat/Madrid-Barc ... 66751.html

Imatge



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 04/04/2015 17:18

En línea con lo que acabo de publicar en el hilo de propuestas ferroviarias, viendo este articulo (se puede leer gratuitamente registrándose) me reafirmo plenamente en lo que he dicho. Hacer Metro a lo loco no necesariamente sea lo mejor para el transporte público. En Madrid las líneas de Metro son demasiado largas, funcionan como un transporte suburbano, y no urbano, y eso es un error garrafal. Las malas frecuencias solo son la guinda sobre eso. El caso de Madrid demuestra que el Metro no es atractivo por ser Metro, se tiene que planificar bien y saber donde ponerlo, si se hace solo para pescar votos, pasa lo que pasa. Con el dinero que Madrid se ha dejado en Metro podían haber hecho más trayectos de cercanías, y muchas líneas de tranvía que complementaran Metro y cercanías. Pero vaya, la gente les gusta como suena "Metro", que le vamos a hacer, incluso a esas bírrias de tranvía igual de mal planificados (que obsesión de usar transportes urbanos para trayectos suburbanos) los llaman "Metro ligero", al menos aquí no hemos caído en ese cutrerío y lo hemos llamado por su nombre.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 04/04/2015 19:04

De fet, jo el que veig és que a Madrid han volgut fer del metro un servei de rodalies però amb moltes parades i molt juntes. Les freqüències poden arribar a ser de quinze minuts a depèn quines hores...

No conec la xarxa de Madrid, però veient el plànol, les freqüències i les incidències que té el sistema Sirat aquest, trobo que la xarxa d'aquí és millor. En primer lloc, perquè no és tan extensa. En segon lloc, perquè les freqüències són millors. És més... Distància i freqüència van de la mà...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 04/04/2015 19:43

Per començar el Metro de Barcelona son 11 linies (8 TMB +3 FGC)
La liniea 12 de metro de Madrid o Metrosur esta suburbana com el Metro del Valles.
Hi ha 3 linies que tenen la explotació partida en segment. La 7 i 9 pel costat est, la 10 pel nord . Per recorrera aquestes linies senceres tens que fer 1 transbords!!! La linia 12 no passa per Madrid (a Barcelona un equivalente seria una linia circular Sabadell, Terrassa, Rubi, Sant Cugat) i per anar a Madrid es te que fer transbord a la 10.
Us imagineu que la L6 fos Catalunya Sabadell pero que ha Sarria tinguessiu que canviar de tren i passar torniquets . De Catalunya a Sarria hi ha mes frecuencia, i mes enllà menys. Es el que passa a Madrid.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 04/04/2015 22:06

Aquesta setmana santa he estat a Madrid i per trajectes mes o menys llarg, molt millor cercanias. L'unica cosa bona que té el Metro de Madrid es que les ultimes sortides les fa a la 01:33 de la nit, cosa que a cercanias, a Sol, ja no hi ha trens, només queden per Recoletos. I als matins, es fan les primeres sortides a les 6, no a les 5 i mitja.
I es el que dieu, es massa extensa la xarxa.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 05/04/2015 0:23

Uf, hacer trayectos largos en el Metro de Madrid es una tortura. Si no tienes la opción de cercanías y te tienes que comer un cacho de la línea, buffff....

MetroSur probablemente es el colmo del absurdo. ¡Si va con trenes de tres coches! Hacer esa línea como Metro y no como tranvía (o Metro ligero) ha sido un completo despropósito, fruto del populismo más rancio y decadente, el del "Metro para todos!". Yo de verdad, me hace reír por no llorar que en el PP tengan la desfachatez y el descaro de llamar a otros "populistas", cuando esa chusma han hecho del populismo su modus vivendi.

Que por cierto, aunque en este caso no es ver la paja en el ojo ajeno y la viga en el propio, más bien estamos viendo la viga en el ojo ajeno, pero no la paja en el propio. Buena parte de la L9 y en mi opinión todo lo que es L10 ha sido fruto de exactamente el mismo populismo del "Metro para todos", incluso para El Prat. Lo de El Prat es esencialmente lo mismo que lo que se ha hecho en Madrid, un Metro suburbano que no sirve como transporte suburbano por ser demasiado lento, y al final no es más que un transporte urbano sobredimensionado para la región en cuestión. Pero lo dicho, es la paja en el ojo propio, porque esto es solo una parte de la nueva línea del Metro, la mayor parte de la L9 tiene su razón de ser (aún si en algún momento he despotricado un poco demasiado :oops: ), y es solo una parte que se ha hecho al estilo Madrid. Lo importante ahora es aprender de esos errores, y no repetirlos más.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 08/04/2015 22:17

Don Ramón ha escrit:En línea con lo que acabo de publicar en el hilo de propuestas ferroviarias, viendo este articulo (se puede leer gratuitamente registrándose) me reafirmo plenamente en lo que he dicho. Hacer Metro a lo loco no necesariamente sea lo mejor para el transporte público. En Madrid las líneas de Metro son demasiado largas, funcionan como un transporte suburbano, y no urbano, y eso es un error garrafal. Las malas frecuencias solo son la guinda sobre eso. El caso de Madrid demuestra que el Metro no es atractivo por ser Metro, se tiene que planificar bien y saber donde ponerlo, si se hace solo para pescar votos, pasa lo que pasa. Con el dinero que Madrid se ha dejado en Metro podían haber hecho más trayectos de cercanías, y muchas líneas de tranvía que complementaran Metro y cercanías. Pero vaya, la gente les gusta como suena "Metro", que le vamos a hacer, incluso a esas bírrias de tranvía igual de mal planificados (que obsesión de usar transportes urbanos para trayectos suburbanos) los llaman "Metro ligero", al menos aquí no hemos caído en ese cutrerío y lo hemos llamado por su nombre.
En les pobres xifres d'usuaris del metro de Madrid també hi influeixen la M-30, i la M-40, i la M-45, i la M-50, i la M-21, i la R-3, etc. Conec gent de Madrid i àrea metropolitana que no agafen pràcticament mai el metro.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 09/04/2015 0:08

Excepte les últimes dues, totes les autopistes que ha citat són autopistes de circumval·lació: és a dir, que són emprades per aquells que no viuen i no van a Madrid ciutat, així que poc o res tenen a veure amb les xifres del metro de Madrid. Ah, i les dues últimes són de peatge, i amb un trànsit que tendeix a zero...

Sent una mica coherents, hauríeu de tancar ara mateix la Ronda de Dalt i la Ronda Litoral de Barcelona, o el Périphérique de París... i de gent que no agafa mai el metro de Barcelona visquent a Barcelona ciutat també n'hi ha. Posats a fer demagògia, que tanquin el metro de Barcelona... (que d'altra banda, no vindria gens malament a les arques de la Generalitat).



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 09/04/2015 11:04

Que siguin autopistes de circumval·lació no vol dir que no es poguin utilitzar alguns trams per anar al centre de Madrid. Pero fins i tot l'anell més exterior, la M-50, li fa la competència al metro en trajectes perifèrics (San Fernando de Henares-Móstoles, per exemple).

No fem demagògia, no estic dient que s'hagin de tancar les autovies metropolitanes, però només cal comparar el nombre d'autovies que hi ha a Madrid amb altres capitals europees (Londres, Paris, Berlin, Roma, Barcelona) per veure que a Madrid se n'han construït amb molta més alegria.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 09/04/2015 13:13

Sagrerenc ha escrit:Que siguin autopistes de circumval·lació no vol dir que no es poguin utilitzar alguns trams per anar al centre de Madrid. Pero fins i tot l'anell més exterior, la M-50, li fa la competència al metro en trajectes perifèrics (San Fernando de Henares-Móstoles, per exemple).

No fem demagògia, no estic dient que s'hagin de tancar les autovies metropolitanes, però només cal comparar el nombre d'autovies que hi ha a Madrid amb altres capitals europees (Londres, Paris, Berlin, Roma, Barcelona) per veure que a Madrid se n'han construït amb molta més alegria.
Igual que se ha construido Metro con mucha alegría, y en la totalidad del estado AVEs y aeropuertos... Va todo a la misma problemática, una política infraestructural nefasta que sólamente se puede entender bajo criterio político del "café para todos". En Madrid, sea por la cantidad de autovías metropolitanas o por la pésima planificación (seguramente son las dos cosas a la vez) las cifras del Metro cantan un montón. Aquí en Barcelona no pasa lo mismo, pero no somos nadie para abrir mucho la boca, porque si no fuera por las malas finanzas estaríamos siguiendo tan alegremente el modelo de Madrid, sólamente hay que ver el "Metro de El Prat" que es igual de estúpido que muchas de las ampliaciones más estúpidas que se han hecho en Madrid.
Mucha de la crítica hacia el Metro de Madrid no vendrá de gente que quieran un Metro bien planificado y que sea el centro pero no la totalidad del sistema de transporte público, sino que simplemente viene de gente envidiosa que quieren la misma m***** pinchada en un palo que tienen en Madrid (y que me atrevo a decir que es el mismo tipo de persona que querría la independencia para que en Catalunya se gaste como se ha hecho en partes de España pero con Barcelona como núcleo; siempre con respeto por los que quieren la independencia por razones sensatas como precisamente lo sería evitar esas tonterías).


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 10/04/2015 0:45

Sagrerenc ha escrit:li fa la competència al metro en trajectes perifèrics (San Fernando de Henares-Móstoles, per exemple).
Potser el problema és que el metro no hauria d'arribar a aquests llocs... d'altra banda, aquest trajecte es pot fer de manera molt més ràpida amb rodalies (via Madrid, això sí...). Un altre dels problemes de les grans ciutats: no preveure línies que relliguin les diferents comarques entre sí sense passar per la ciutat "principal" (sigui Madrid o Barcelona).

I justament a Barcelona ha faltat fer vies en condicions que no vagin a Barcelona. Un exemple clar és l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 a El Papiol, i jo estic totalment convençut que és l'ajuntament de Barcelona que ha fet mans i mànigues per parar el projecte, ja que si funcionés seria una sortida fantàstica cap a l'Anoia, La Segarra... del Vallès Occidental, millorant la seva competitivitat. Jo personalment, no m'imagino anant de Granollers a Mataró de manera sistemàtica encara per la Collada de Parpers, passant per la Roca i Argentona...



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”